تعطيلي كشاورزي هنديجان بر اثر بحران كم آبي

تعطيلي كشاورزي هنديجان بر اثر بحران كم آبي  12 شهریور-94
چه خسارات جبران ناپذیری ارگان فاشیستی جنگ افروز پاسداران به کشور وملت ایران وارد کرده است ؟ زیرا که اصرار برادامه 7 سال اضافی جنگ خانمانسوز کردند و ایران راو یرانه نمودند . پس از آن سیاست جنگ ا فروزانه راتاحال ادامه داده اند. از سوی دیگر باپیگیری برنامه ی هسته ای  که سدسازی های غیرکارشناسانه هم مکملش بود.  موجب خشک شدن رودخانه وتالاب دریاچه شده اند .در نتیجه به دلیل کم آبی ناشی از استفاده بی رویه از مخازن زیرز مینی تعطیلی کشاورزی رادرپی داشته است .

مسئول نظام صنفي کشاورزي شهرستان هنديجان اظهار کرد: کشاورزي اين شهرستان به دنبال بحران جدي آب عملاتعطيل شده است.
        
هنديجان - خبرنگار کيهان:
        
فتح الله الهياري با اشاره به ممنوعيت کشت در فصل تابستان گفت: متاسفانه کشت پاييزه هم در فصل زراعي گذشته به دليل قطع 90 روزه آب موجب خسارات زيادي شده و توليدات کشاورزان را دچار مشکل کرده است.
    وي عنوان کرد: کشاورزان هنديجان در حال حاضر در بلاتکليفي هستند و نمي دانند در آينده مشکل آب اراضي چگونه جبران و تامين مي شود.

    مسئول نظام صنفي کشاورزي شهرستان هنديجان افزود: بعضي از کشاورزان زمين هاي خود را زير کشت تابستانه شخم زده اند و نمي دانند آيا آب به زمين هايشان مي رسد يا خير و اين نگراني در روند زندگي آنها تاثير منفي گذاشته است.

    الهياري با بيان اينکه برخي کشاورزان به علت عدم دسترسي به آب به ناچار از کشاورزي دست کشيده و بيکار شده اند گفت: وضعيت کشاورزان اين شهرستان فاجعه بار است در حالي که اراضي شهرهاي بالادست هنديجان به راحتي از آب بهره مند هستند.