موضوع اصلي توافق وين هسته اي نيست هدف تغيير ايران است

موضوع اصلي توافق وين هسته اي نيست هدف تغيير ايران است
واشنگتن تايمز اذعان كرد20 شهریور - 94
سربازجو شریعت نداری برای اینکه زیرآب توافق هسته ای رابزند این گزارش را بازتاب داده است .
روزنامه آمريکايي در گزارشي نوشت: توافق هسته اي ايران درخصوص سلاح هسته اي نيست. بلکه هدف اصلي توافق، تغيير رفتار ايران است.
    
روزنامه واشنگتن تايمز در گزارشي نوشت: اوباما براي تغيير خاورميانه توافق هسته اي را پذيرفت.
    
در ادامه گزارش اين روزنامه آمريکايي آمده است: افرادي که مخالف توافق هستند نه جنگ طلبند و نه تحت تاثير لابي ها و آژانس هاي دوگانه هستند. دولت اين ها را نيز خوب مي داند.
    
به گزارش جام نيوز، واشنگتن تايمز در ادامه نوشت: توافق هسته اي ايران درخصوص سلاح هسته اي نيست. توافق براي بازگرداندن ايران به جامعه بين الملل! است تا به عنوان يک نيروي خوب به تعصبات سني گري! پايان دهد؛ چيزي که در اعمال داعش و القاعده مشاهده مي شود.
        
مونيز: اميدواريم مواضع منطقه اي ايران تغيير کند
    «ارنست مونيز» وزير انرژي آمريکا در مصاحبه با سي ان ان گفت: اميدواريم مواضع منطقه اي ايران تغيير کند.
    
مونيز در ادعايي مضحک گفت: ما اميدواريم که ايران مواضعش در قبال حمايت از تروريسم و برخي اقدامات ثبات زدا در منطقه را تغيير دهد.
    
وي همچنين مدعي شد: ايران از ناقضان حقوق بشر حمايت مي کند و ادبيات بدي در قبال آمريکا و اسرائيل دارد.
    
وزير انرژي آمريکا افزود: اين يک نتيجه بسيار خوبي خواهد بود که آنها(ايراني ها) به جامعه بين المللي پيوسته و مواضع خود را عوض کنند.
    
مونيز در ادامه گفت: مي خواهم اين را بگويم که توافق هسته اي،يک توافق بسيار محکم است.
    
وي تصريح کرد: اگر ما از اين توافق کنار برويم، ما به تنهايي از آن خارج خواهيم شد و وحدت و يکپارچگي 1+5 ديگر باقي نمي ماند و البته اگر اين وحدت و يکپارچگي نباشد تاثير تحريم ها کاهش مي يابد.
    
به گزارش فارس، وزير انرژي آمريکا تاکيد کرد: اين اقدام به معناي ضربه اي به رهبري ديپلماتيک آمريکا خواهد بود و همچنين برنامه هسته اي ايران را فارغ از مکانيسم راستي آزمايي و نظارتي که اين توافق بر روي آن اعمال مي کند، رها خواهد کرد.
    
مونيز افزود: اين توافق براي اسرائيل خوب است به ويژه اگر اين توافق با اقداماتي که رئيس جمهور در خصوص توافقنامه تقويت و افزايش امنيت انجام مي دهد تکميل شود.
         
تاکيد وزير خارجه آمريکا بر ضرورت ادامه فشار به ايران
    
در همين حال، «جان کربي» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در نشست مطبوعاتي گفت: جان کري و بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در آخر هفته گذشته تماس تلفني داشتند و گفتگوي تلفني آنها درباره طيفي از موضوعات بود.
    
کربي افزود: کري و نتانياهو بر ضرورت ادامه فشار به ايران درباره فعاليت هاي بي ثبات کننده اين کشور در منطقه تاکيد کردند. اين دو بر ادامه گفتگوها در هفته هاي پيش روي اتفاق نظر داشتند.
    
وي در ادامه گفت: جان کري بر تعهد آمريکا به امنيت اسرائيل و ادامه روابط نظامي و امنيتي بين آمريکا و اسرائيل تاکيدي دوباره کرد.
         
حفظ تحريم هاي ايران توسط 15 ايالت آمريکا
    
خبرگزاري رويترز در گزارشي نوشت: 15 فرماندار آمريکايي در نامه اي به رئيس جمهور اين کشور گفته اند که بدون توجه به سرنوشت تحريم هاي کشوري عليه ايران، تحريم هاي ايالتي کماکان پابرجا باقي خواهد ماند.
       
حمايت مدير کل سابق سازمان انرژي اتمي رژيم صهيونيستي از برجام

    تايمز در خبري اعلام کرد: «اوزي ايلام» مدير کل سابق انرژي اتمي رژيم صهيونيستي با اعلام اينکه «درصورت مخالفت کنگره با توافق هسته اي اوضاع به مراتب بدتر مي شد» از توافق هسته اي به دست آمده ميان ايران و گروه 1+5 حمايت کرد.    ايلام افزود: درصورتي که کنگره آمريکا با اين توافق چند مليتي مخالفت کند، اوضاع وخيم تر خواهد شد، نه بهتر.
    
وي در ادامه گفت: اگر اين توافق تصويب نشود، تنها خطر ايران هسته اي تشديد خواهد شد.    خبرگزاري ريانووستي در گزارشي اعلام کرد: يک منبع بلندپايه ديپلماتيک در وين اعلام کرد که روسيه به علت برخي مسائل حل نشده فني، فرآيند انتقال اورانيوم غناي پايين ايران به اين کشور را تا پيش از ژانويه-فوريه 2016 آغاز نخواهد کرد.     در ادامه گزارش آمده است: ميزان زيادي از فرآيندهاي سازماني و قانوني باقي مانده است، هرچند که هر دو طرف متوجه اين امر هستند که بايد هرچه سريع تر آن ها را کامل کنند.    به گزارش خبرگزاري ها، در حالي که گمانه زني ها در مورد احتمال ممانعت دموکرات ها از راي گيري در مورد قطعنامه «عدم پذيرش توافق هسته اي با ايران» ادامه دارد، روز سه شنبه تنها سناتور دموکرات باقي مانده هم به حمايت از توافق برخاست.    «ماريا کنتويل» سناتور ايالت واشنگتن با اعلام حمايتش از برجام، چهل و دومين سناتوري است که مي گويد با قطعنامه عدم پذيرش توافق هسته اي، مخالفت خواهد کرد.    با اين حساب، شانس دموکرات ها براي جلوگيري از راي گيري در مورد اين قطعنامه و بي نياز کردن باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از استفاده از حق وتو، بيشتر شد.
    
کاخ سفيد: به اجراي تحريم ها عليه ايران ادامه مي دهيم
    در همين حال، دولت آمريکا با صدور بيانيه اي اعلام کرد، در صورتي که کنگره اين کشور طرح «عدم پذيرش توافق هسته اي» را تصويب کند، باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا آن را وتو مي کند.    دولت آمريکا در بخشي از اين بيانيه مدعي شده است: در حالي که نگراني هايمان در مورد برنامه هسته اي ايران را با توسل به «برجام» مرتفع مي کنيم، در عين حال دولت نسبت به حمايت ايران از تروريسم، نقش ثبات زداي آن در منطقه و نقض حقوق بشر کاملاهوشيار مانده و نگراني هاي مشترکي در اين رابطه با کنگره و مردم آمريکا دارد.به همين دليل هم هست که ما به اجراي قدرتمند تحريم هايمان عليه اين فعاليت ها ادامه داده و با به کارگيري ابزارهاي يک و چندچانبه، همکاري نزديکي با شرکاي منطقه اي مان براي مقابله با آن ها خواهيم داشت.