امام جمعه موقت اهواز: كم آبي خوزستان به دليل انتقال آب رودخانه هاست

امام جمعه موقت اهواز: كم آبي خوزستان به دليل انتقال آب رودخانه هاست  19 شهریور –94
چرا نقش سد سازی های غیر کارشناسانه ی پیمانکاران  پاسدار و بسیج از قلم افتاده است . در صورتیکه این سیاست منجر به خشک شدن رودخانه ها وتالاب هاو دریاچه ها شده است؟

امام جمعه موقت اهواز، عمده کم آبي در خوزستان را ناشي از انتقال آب از سرشاخه رودخانه هاي اين استان دانست و توقف اجراي طرح هاي انتقال آب را خواستار شد.
    
آيت الله محسن حيدري افزود: بخشي از کمبود آب در خوزستان به دليل خشکسالي است که تمام کشور را فرا گرفته اما قسمت عمده آن به دليل سوءمديريت و سوءتدبير است.
    
وي انتقال آب از سرشاخه رودخانه هاي خوزستان را از عمده عوامل کمبود آب در اين استان ذکر کرد و افزود: هم اکنون آب از سرشاخه رودخانه هاي کارون، دز و کرخه به ساير استان ها منتقل مي شود که اين آب نه تنها براي مصارف آشاميدن نيست بلکه براي مصرف صنايع، کشاورزي و پرورش ماهي در اين استان ها است.
    
حيدري گفت: به دليل کمبود آب در خوزستان، کشاورزي (کشت تابستانه) ممنوع شده اما در استان هاي ديگر کشاورزي انجام مي شود و اين مسئله بي عدالتي و بي قانوني است.
    
وي اضافه کرد: در مصوبه شوراي عالي آب، انتقال آب به جز براي مصارف آشاميدن ممنوع اعلام شده اما طبق اخبار دقيقي که داريم انتقال آب از رودخانه هاي خوزستان براي تامين نيازهاي کشاورزي، صنعت و آبزي پروري بوده است.
    
حيدري گفت: رئيس جمهور در سفر به خوزستان وعده کرد که آب کارون به جز براي آشاميدن منتقل نمي شود اما خلاف اين وعده دارد اتفاق مي افتد.