مشكلات مالي، دانش آموزان عشايري را وادار به ترك تحصيل كرده است

مشكلات مالي، دانش آموزان عشايري را وادار به ترك تحصيل كرده است  19 شهریور -94
درعوض کمک های مالی بلاعوض به سوریه و یمن وحزب ا لشیطان لبنان ادامه دارد . همچنین هزینه های هنگفت صرف برنامه های هسته ایو همایش ورزمایش  ومانورهای نظامی وآزمایش های پدافندی و موشکی می شود .

رئيس آموزش و پرورش عشاير خوزستان از غيراستاندارد بودن 75 درصد مدارس عشاير استان خبر داد.
    
حميدقنبري در نشست شوراي آموزش و پرورش خوزستان با بيان اينکه استان خوزستان بيشترين جمعيت دانش آموز عشايري را نسبت به ساير استان ها دارد، اظهار کرد: مشکلات آموزشي جامعه عشايري يکي از عامل هاي بازدارندگي در مدارس عشايري است.
    
وي با ارائه آماري از وضعيت آموزش و پرورش عشاير استان تشريح کرد: در حال حاضر 14 هزار دانش آموز عشايري در 589 آموزشگاه در 14 منطقه عشايري مشغول به تحصيل هستند.
    
رئيس آموزش و پرورش عشاير خوزستان با بيان اينکه جامعه عشايري استان به دليل ارتباط با هفت استان ديگر از تنوع قومي بهره مي برد گفت: عشاير استان خوزستان شامل: عرب، بختياري، لر و ترک هستند که در مدارس عشاير تحصيل مي کنند.
    
قنبري ادامه داد: در بحث اعتبارات و برنامه ريزي هاي کشوري و استاني سهم عشاير ناديده گرفته مي شود و اين عامل محروميت اين قشر را هر چه بيشتر مي کند. رئيس آموزش و پرورش عشاير خوزستان همچنين از پرداخت نکردن سرانه دانش آموزان ابراز تاسف کرد و گفت: در بحث پوشش تحصيلي و دسترسي آسان دانش آموزان عشاير به برخي امکانات مورد نياز، همچنين فراهم آوردن شرايطي به منظور تسهيل رفت و آمد دانش آموز عشاير به مدرسه بسيار ضعيف هستيم.
    
قنبري با اشاره به وضعيت سوادآموزي در بين عشاير نيز چنين عنوان کرد: در منطقه بين نقطه صفر مرزي استان لرستان و خوزستان، 100 کودک 6 تا 11 ساله به دليل عدم دسترسي به مراکز آموزشي از تعليم باز مانده اند.
    
وي اضافه کرد: برخي از دانش آموزان عشايري توان هزينه خريد کتاب درسي و لوازم التحرير را ندارند و اين امر سبب ترک تحصيل آنها شده است.
    
قنبري تصريح کرد: تعداد قابل توجهي از مدارس عشايري کنار شبکه توزيع برق واقع شده است با اين حال بيش از 120 واحد آموزشي عشايري فاقد برق هستند.
    
وي در پايان بيان کرد: در حال حاضر 60 درصد از مدارس عشاير فاقد امکانات بهداشتي هستند.