چيزهايي در توافق وين است كه عقلانيت منطقي و فني ندارد

لاري جاني در گفت وگو با روزنامه فرانكفورتر آلمان:چيزهايي در توافق وين است كه عقلانيت منطقي و فني ندارد 21 شهریور -94
این پاسدار علی لاری جانی بچه آخوند انگلیسی مدتیست که در حال پشتک و وارو زدن وازتوبره وآخور خوردن است .چون در حال چپ وراست  غییر موضع دادن و فرصت طلبی کردن و به نرخ روز نان خوردن است .برای اینکه یکدفعه توی دامان رفسنجانی وروحانی غش می کند ومی گوید به صلاح نیست تا برجام در بازار مکاره  بررسی وتصویب شود .اکنون پس از دوپهلو گویی های خامنه ای موضع گیری علیه ی توافق وین کرده است .

رئيس مجلس با بيان اين که به گمان من معاهده وين روي هم رفته قابل قبول است اما افرادي در ايران و در مجلس هستند که معاهده را رد مي کنند، گفت: دولت آمريکا در مذاکرات هرگز از کارشکني عليه ما دست نکشيد و چيزهايي را در اين معاهده به ما تحميل کرد که از عقلانيت منطقي، فني و قانوني برخوردار نيست.
    
به گزارش فارس، رئيس مجلس شوراي اسلامي در سفر به نيويورک براي شرکت در نشست بين المجالس سازمان ملل، در مسير بازگشت به تهران در گفت وگو با روزنامه فرانکفورتر آلمان با بيان اين که اظهارات نامزدهاي رياست جمهوري آمريکا در مورد توافق هسته اي متناقض است و گاهي مي گويند که از اين معاهده به عنوان مبنايي براي امور ديگري در آينده بهره مي برند، گفت: اگر آمريکا در آينده توافق وين را رد کند علاوه بر اين که به وجه و اعتبار دولت آمريکا لطمه مي خورد، ما نيز متقابلابه آن پاسخ خواهيم داد و اقدامات معيني را در نظر داريم، اما تا وقتي کار به آنجا نکشيده حرفي نمي زنيم.
    
علي لاريجاني با بيان اين که به گمان من معاهده وين روي هم رفته قابل قبول است اما افرادي در ايران و در مجلس هستند که معاهده را رد مي کنند و با آن مشکلات جدي دارند، گفت: دولت آمريکا در مذاکرات هرگز از کارشکني عليه ما دست نکشيد و چيزهايي را در اين معاهده به ما تحميل کرد که از عقلانيت منطقي، فني و قانوني برخوردار نيست اما جمهوري اسلامي ايران با وجود اين به برخي از هدف هاي خود دست يافته است. 
    
لاريجاني با بيان اين که من در آغاز بحران سوريه به دوستان اروپايي خود گفته بودم که در اين مورد يک راه حل سياسي وجود دارد، ادامه داد: اما قدرت هاي منطقه اي مي خواستند بحران را از طريق نظامي حل کنند، در منطقه کشورهايي هستند که قصد دارند امپراطوري هاي خود را احيا کنند و کشورهايي هم هستند که مي خواهند عقايد افراطي و تندروي خود را بگسترند، آنها 4/5 سال پيش به سراغ ما آمدند و گفتند ظرف دو هفته دمشق را اشغال خواهند کرد. ما عواقب تلخ اعمالشان را به آنها گوشزد کرديم.
        
رئيس مجلس با بيان اين که از همپاشي سوريه به معناي آن است که به تروريست ها پاداش بدهيم و سوريه را روي سيني نقره اي براي آنها تحفه دهيم، افزود: تجربه مي آموزد که طي 10 سال اخير در هر کجا که جنگ و اشغال رخ داده يک گروه تروريستي جديد ايجاد شده است. من ديروز شنيدم که وزير خارجه آمريکا، کري گفته است که براي مبارزه در سوريه يک گروه تشکيل مي شود. اين ها راه حل هاي ساده انگارانه هستند. مي توان با اطمينان گفت که اين گروه هم به تشکيل يک گروه تروريستي منجر خواهد شد.
    
وي با اشاره به اين که راه حل هاي سياسي مساله سوريه بايد دموکراتيک و با راي مردم باشد، تصريح کرد: کشورهايي که گمان مي کنند مي توانند به خاطر منافع خود تروريست ها را در منطقه حفظ کنند، دو مشکل ايجاد مي کنند. اول اين که يک چنين گروه هاي تروريستي هر دولت دموکراتيک را نابود مي کنند. دوم اين که تروريسم در منطقه رشد مي کند. اگر به تروريسم فرصت بيشتري بدهيم، آن وقت رهايي از آن دشوارتر مي شود.
    
لاريجاني با بيان اين که ايران تنها کشوري است که به نحوي موثر و ملموس عليه تروريسم عمل مي کند و بدون ايران بغداد و ساير شهرهاي عراق اکنون به دست تروريست ها افتاده بود، گفت: گروهي از کشورها در رسانه ها مي گويند با تروريسم مبارزه مي کنند، در حالي که در حقيقت آن ها را مورد حمايت قرار مي دهند. اين سلاح ها از کجا آمده اند؟ از آسمان که نيفتاده اند. داعش از فروش نفت پول به دست مي آورد. آمريکا و سايرين مي گويند همه چيز را تحت نظر دارند. پس چطور نمي توانند مسير باري هاي نفتکش داعش را تعقيب کنند؟ ما مدارکي در دست داريم حاکي از اينکه برخي از کشورها از طريق رابط هاي خود پول به اين تروريست ها مي رسانند.
    
وي با اشاره به اين تصور که بتوان در منطقه يک امپراتوري جديد تشکيل داد، به قرون گذشته تعلق دارد، گفت: ائتلافي که آمريکا عليه داعش ايجاد کرد به جايي نرسيد و حتي به نفع تروريست ها هم بوده است. به داعش اين احساس دست داده است که 40 کشور هم در مقابله با او عاجز مانده اند.