دانستنیهایی ازدنیای خودرو
چه زمانی و چگونه بنزین بزنیم؟ 5 مهر -94
چه زمانی و چگونه بنزین بزنیم؟ 5 مهر -94
قابل توجه به آنانی که خودرو دارند.
با افزایش قیمت بنزین، توجه به این ماده در مرکز توجه
قرار میگیرد.
با افزایش قیمت بنزین، توجه به این ماده در مرکز توجه قرار میگیرد. آنچه در مورد این ماده اهمیت دارد، نحوه سوختگیری خودرو است و اینکه در این وانفسای گرانی سوخت چگونه از هدر رفت آن در باک خودرو جلوگیری شود.
این مطلب توسط یکی از همکاران دلسوز شاغل در یکی از پالایشگاههای تولید بنزین در شبکههای اجتماعی منتشر شده است
1) فقط صبح زود که حرارت زمین هنوز در پایینترین حدّ قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپبنزینها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظتر و متراکمتر است. وقتی هوا گرم میشود، بنزین منبسط میگردد.بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتّی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب میشود که یک لیتر شما واقعاً یک لیتر نباشد.دمای بنزین، گازوئیل و سایر فرآوردههای نفتی با میزان تبخیر و چگالی آنها رابطه مستقیم دارد. هر درجه حرارت که افزایش یابد،بخارات بیشتری بجای بنزین به شما فروخته میشود و این بخارات هم درنهایت توسط مکندهها از باک بنزین مکیده شده و به مخزن بنزین جایگاههای سوخت بر میگرددومنفعت زیادی نصیب جایگاهداران میکند میکند.
جایگاههای سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپهایشان نیستند.
بر خلاف جایگاههای پمپ بنزین، در پالایشگاهها دستگاه محاسبه جبران حرارت وجود دارد و هنگام بارگیری دقیقا یک گالن بنزین واقعا یه گالن بنزین است و دستگاههای محاسبه جبران حرارت از محاسبه بخارات بنزین جلوگیری میکند
2) وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره را تا آخر فشار ندهید. اگر نگاه کنید میبینید دارای سه درجه است: کُند، متوسّط و تند. در حالت کُند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل میشود به حدّاقلّ میرسانید.همهء شیلنگها دارای محلّ بازگشت بخار هستند. اگر سریع بنزین بزنید،بنزین محاسبه شده توسط شمارشگر، در باک شما تبخیر شده و این بخار مکیده شده و وارد مخزن زیرزمینی میشود به طوری که وقتی شما بنزین میزنید، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان میدهد بنزین نزدهاید.
3) یکی از مهمترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است که، هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال میکند.
بنزین به مراتب سریعتر از آنچه که تصوّر میکنید تبخیر میشود. مخازن ذخیره بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند.این سقف به عنوان نقطه صفر بین بنزین و جوّ عمل میکند تا تبخیر را به حدّاقل برساند.
4) نکته دیگری که باید یادآوری کنم این است که اگر تانکر بنزین در حال تخلیه به مخزن بنزین باشد و شما هم در جایگاه سوخت باشید، در آن موقع بنزین نزنید.به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه میشود سبب میگردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً تهنشین میشود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.
با افزایش قیمت بنزین، توجه به این ماده در مرکز توجه قرار میگیرد. آنچه در مورد این ماده اهمیت دارد، نحوه سوختگیری خودرو است و اینکه در این وانفسای گرانی سوخت چگونه از هدر رفت آن در باک خودرو جلوگیری شود.
این مطلب توسط یکی از همکاران دلسوز شاغل در یکی از پالایشگاههای تولید بنزین در شبکههای اجتماعی منتشر شده است
1) فقط صبح زود که حرارت زمین هنوز در پایینترین حدّ قرار دارد بنزین بزنید. به خاطر داشته باشید که در تمام پمپبنزینها مخزن سوخت در زیر زمین قرار دارد. هرچه زمین سردتر باشد، بنزین غلیظتر و متراکمتر است. وقتی هوا گرم میشود، بنزین منبسط میگردد.بنابراین، خرید بنزین در بعد از ظهر و حتّی شب که هنوز هوا کاملاً سرد نشده و بر بنزین اثر نگذاشته، سبب میشود که یک لیتر شما واقعاً یک لیتر نباشد.دمای بنزین، گازوئیل و سایر فرآوردههای نفتی با میزان تبخیر و چگالی آنها رابطه مستقیم دارد. هر درجه حرارت که افزایش یابد،بخارات بیشتری بجای بنزین به شما فروخته میشود و این بخارات هم درنهایت توسط مکندهها از باک بنزین مکیده شده و به مخزن بنزین جایگاههای سوخت بر میگرددومنفعت زیادی نصیب جایگاهداران میکند میکند.
جایگاههای سوخت دارای دستگاه جبران حرارت در پمپهایشان نیستند.
بر خلاف جایگاههای پمپ بنزین، در پالایشگاهها دستگاه محاسبه جبران حرارت وجود دارد و هنگام بارگیری دقیقا یک گالن بنزین واقعا یه گالن بنزین است و دستگاههای محاسبه جبران حرارت از محاسبه بخارات بنزین جلوگیری میکند
2) وقتی مشغول بنزین زدن هستید، دستگیره را تا آخر فشار ندهید. اگر نگاه کنید میبینید دارای سه درجه است: کُند، متوسّط و تند. در حالت کُند میزان تبخیر را که در اثر پمپ شدن بنزین حاصل میشود به حدّاقلّ میرسانید.همهء شیلنگها دارای محلّ بازگشت بخار هستند. اگر سریع بنزین بزنید،بنزین محاسبه شده توسط شمارشگر، در باک شما تبخیر شده و این بخار مکیده شده و وارد مخزن زیرزمینی میشود به طوری که وقتی شما بنزین میزنید، در واقع به آن میزان که دستگاه نشان میدهد بنزین نزدهاید.
3) یکی از مهمترین نکات برای بنزین زدن این است که وقتی باک اتومبیل نصفه است بنزین بزنید. دلیل آن این است که، هرچه بنزین بیشتری داخل باک باشد، هوای کمتری فضای خالی آن را اشغال میکند.
بنزین به مراتب سریعتر از آنچه که تصوّر میکنید تبخیر میشود. مخازن ذخیره بنزین دارای سقف داخلی شناور هستند.این سقف به عنوان نقطه صفر بین بنزین و جوّ عمل میکند تا تبخیر را به حدّاقل برساند.
4) نکته دیگری که باید یادآوری کنم این است که اگر تانکر بنزین در حال تخلیه به مخزن بنزین باشد و شما هم در جایگاه سوخت باشید، در آن موقع بنزین نزنید.به احتمال زیاد بنزینی که تخلیه میشود سبب میگردد که بنزین داخل مخزن به هم بخورد و آنچه از آشغال و آلودگی که معمولاً تهنشین میشود، بالا بیاید و قسمتی از آن نصیب اتومبیل شما شود.