يادداشت روز اوین نامه ی کیهان "سمپاشي روي برگ برنده "

اوین نامه ی کیهان شنبه  21 شهریور ماه سال 1394
يادداشت روز  اوین نامه ی کیهان "سمپاشي روي برگ برنده "
چقدر رژیم غیرمتعارف ونامشروع و قرون وسطایی ولایت فقیه  وارونه بی در وبی پیکرو بی قانون است . چونکه  37 سال است که سرنوشت ملت ایران وکشور گره خورده است به مواضع و سخنرانی وروضه خوانی هاو هذیان ودوپهلو گویی های سیدعلی خامنه ای که یک رهبر انتصابی است که پیرامون همه مسایل کشور نظر می دهد و به جای 80 میلیون کشور تصمیم گیری می کند وبه هیچ مرجعی هم پاسخگوی نمی باشد و  تأکید می شود که گفته ی وی فصل الخطاب برای همگان است ؟

بيانات چهارشنبه گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامي در جمع اقشار مختلف مردم از سراسر کشور حاوي نکات بسيار و قابل تاملي است که هر کدام به نوبه خود جاي بررسي و تعمق دارند. يکي از اين نکات تاکيد حضرت آقا بر «حفظ روحيه انقلابي گري بخصوص در جوان‏ها» بود. ايشان در اين خصوص به چند نکته کليدي پرداختند؛ 1- اين روحيه انقلابي در جوانان است که در مواقع خطر به داد کشور رسيده و آن را حفظ کرده و از خطرات نجات مي دهد. 2- روحيه انقلابي جوانان به همراه دو عامل اقتصاد قوي و مقاوم و علم پيشرفته و روزافزون پايه هاي اصلي اقتدار ملي است. 3- مسئولين بايد اين روحيه را گرامي بدارند. 4- دشمن به دنبال تضعيف و از بين بردن اين روحيه است. 5- عده اي در داخل کشور - به صورت مکتوب و شفاهي- با زدن برچسب هايي مانند افراطي به اين جوانان، در راستاي هدف دشمن حرکت مي کنند. 
    
پيش از پرداختن به چرايي تاکيد رهبر انقلاب بر لزوم حفظ و تکريم روحيه انقلابي گري در جوانان کشور، نکته قابل تامل نوع نگاه ايشان به جوانان است. اغلب شخصيت ها، جريانات و گروه هاي مختلف با سلايق گوناگون در کشور در قالب هاي گوناگون از جوانان مي گويند و بر نقش تاثيرگذار آنان در امور مختلف تاکيد دارند. دقت در اين مواضع و اظهارنظرها نشان مي دهد متاسفانه اين ماجرا از دو آفت عمده رنج مي برد؛ نخست آنکه بسياري از اين مواضع از مرز تعريف و تمجيد فراتر نرفته و هيچ نمودي در صحنه عمل پيدا نمي کند و مي توان گفت دم زدن آنان از جوانان بيشتر تعارفي کلامي است تا اعتقادي قلبي و فکري. اين نوع نگاه در ميدان عمل به بهانه هاي مختلفي مانند نداشتن تجربه، نديدن واقعيت ها (براي سرکوب آرمان گرايي) و...جايي براي حضور جدي جوانان قائل نيست. 
    دوم آنکه نگاه عده اي نيز به جوانان تاريخ مصرف دارد. ايام انتخابات يکي از بارزترين ايام ظهور اين نگاه کاسب کارانه به جوانان است. نيروي جوان به دلايل مختلف از جمله داشتن انرژي بالاو انگيزه و پشتکار فراوان براي رسيدن به هدف، عاملي تعيين کننده در ميدان انتخابات است و هيچ گروه و سليقه اي نمي تواند از اين ظرفيت عظيم چشم پوشي کند. نگاه مصرفي و موسمي، جوان را ابزاري سياسي مي داند که تنها در چند ماه منتهي به انتخابات به کار مي آيد و پس از آن بايد تا انتخاباتي ديگر بايگاني شود. 
    اما مروري بر مواضع و عملکرد حضرت آقا -پيش و پس از پيروزي انقلاب- به روشني نشان مي دهد نگاه ايشان به جوانان ناشي از يک باور عميق و اعتقاد عملي است. ارتباط مداوم و دوطرفه با طيف هاي مختلف جوانان کشور در ادوار مختلف پشتوانه اين مدعاست. نوع حضور معظم له در دفاع مقدس و ارتباط با رزمندگان و فرماندهان جنگ که قريب به اتفاق آنان از جوانان بودند، يکي از نمونه هاي بارز اين ارتباط است. پوشيدن لباس رزم و به جان خريدن خطر با حضور در خط مقدم جبهه نشان مي دهد اين ارتباط و نگاه، نه از بالابه پايين، بلکه همگامي و همراهي عملي بوده است. امروز نيز که کشور در عرصه هاي مختلفي مانند هسته اي، موشکي، علمي مانند فناوري هاي نانو و... پيشتاز است، حاصل اعتماد و ميدان دادن ايشان به جوانان است. 
    
رهبر انقلاب به درستي نيروي جوان را تعيين کننده سرنوشت و آينده نه تنها کشور بلکه جهان مي دانند و ردپاي اين نگاه را مي توان در نامه تاريخي ايشان به جوانان اروپا و آمريکاي شمالي يافت که مي نويسند؛ «من شما جوانان را مخاطب خود قرار مي دهم؛ نه به اين علت که پدران و مادران شما را نديده مي انگارم، بلکه به اين سبب که آينده ملت و سرزمينتان را در دستان شما مي بينم و نيز حس حقيقت جويي را در قلب هاي شما زنده تر و هوشيارتر مي يابم.» و جوانان غرب را به مطالعه و جستجو درباره کشف حقيقت و شناخت اسلام به دور از سيل پيشداوري ها و تبليغات منفي دعوت مي کنند.
    
اما يکي از مهم ترين نکات مورد اشاره رهبر معظم انقلاب در بيانات اخيرشان، هشدار و اخطار درباره افراطي خواندن جوانان انقلابي و حزب اللهي است. ريشه هاي اين برچسب زني ها کجاست و اهداف آن چيست؟ به اين تيترها از رسانه هاي معروف غربي دقت کنيد؛ فايننشال تايمز: نسل نرمال ايراني، هافينگتون پست: چگونه جوانان ايران به دنبال تغيير از طريق راهي جديد هستند، ديلي ميل: تغيير چهره ايران؛ چگونه به آرامي و از درون تصوير ايران به عنوان ملتي اسلامي و تندرو، توسط جوانان ليبرال که بيشترين جمعيت را دارند در حال پاک شدن است، تلگراف: ايران بيش از اين نمي تواند جوانان را تحت فشار بگذارد، سي ان ان: جوانان ايراني آماده اند تا مرگ بر آمريکا را کنار بگذارند، بي بي سي: جوانان ايراني؛ نيرويي براي تغيير، پايگاه پي.آر.بي (Population Reference Bureau): جوانان، حقوق زنان و تغيير سياست در ايران و ...
    
اينها تنها گوشه اي از ويترين نگاه غرب به جوان ايراني است. خلاصه همه اينها را مي توان در چند خط از گزارش شماره 36 انستيتو صلح آمريکا ديد. اين گزارش پس از تجزيه و تحليل کمي و کيفي جمعيت جوان در جمهوري اسلامي با اشاره به اينکه جوانان ايراني در ميان 57 کشور اسلامي فعال ترين جوانان سياسي هستند، تاکيد مي کند؛ تاثير نسل جوان ايراني بر روي سياست، اقتصاد و جامعه ايران در 25 سال آينده براي تصميم سازان سياسي آمريکا بسيار مهم است. آنان اين موضوع را در تصميم هاي پيچيده خود درباره متعادل کردن (بخوانيد از بين بردن) برنامه هسته اي و رويدادهاي سياست داخلي ايران به شدت در نظر دارند.
    
اين روزها که کشور با مسئله توافق وين و برجام مواجه است، تلاش دشمن براي تغيير از درون بار ديگر رنگ و جاني تازه به خود گرفته است. تصميم سازان (انديشکده ها) و تصميم گيران (سياستمداران) آمريکايي نيز از بيان اين موضوع هيچ ابايي ندارند که برجام تنها قطعه اي از پازل رويايي آنان با جمهوري اسلامي است و هدف نهايي آنان تغيير رفتار و در نهايت تغيير ساختار يا همان براندازي است. اينجاست که اوباما به عنوان پرچمدار فعلي اين حرکت که عمري چند دهه اي دارد، در مصاحبه اخير خود با پايگاه «ميک» در پاسخ به اين پرسش که جوان ايراني که امروز 20 ساله است، وقتي 40 ساله شد با وجود توافق هسته اي، چه وضعيتي خواهد داشت، مي گويد: «بايد در داخل ايران تغييراتي هرچند تدريجي رخ بدهد که براساس آن، اين نگرش شکل بگيرد که سر دادن شعار مرگ بر آمريکا يا انکار هولوکاست توسط رهبران ايران يا تهديد اسرائيل به نابودي، يا دادن سلاح به حزب الله که در فهرست تروريستي قرار دارد، سبب مي شود ايران از نظر بخش بزرگي از جهان به کشوري مطرود تبديل شود. من مي توانم اين تضمين را بدهم که به محض اينکه رژيم ايران اين لفاظي ها و اينگونه رفتارها را متوقف کند، ايران به لطف مساحت، استعداد و منابعش فورا شاهد گسترش نفود و قدرت خود از نگاه جهاني خواهد بود. اميدواريم که چنين اتفاقي رخ بدهد. رسيدن به اين نقطه نيازمند تغيير در سياست و حاکميت ايران و شکل گيري ذهنيت متفاوت در نوع تعامل با بقيه جهان و نوع تعامل با کشورهايي از قبيل ايالات متحده است. شايد اين نسل جديد باشد که بتواند اين مسئله را محقق کند
    اين نگاه کاخ سفيد به جوان ايراني و آينده جمهوري اسلامي است. دشمن خواب تغيير ايران را مي بيند و مي داند تنها راه تعبير اين خواب نيز جوان ايراني است. پس اغوا مي کند و مي فريبد که اگر مي خواهي آينده اي روشن داشته باشي بايد دست از استکبارستيزي برداري! جوان مطلوب کاخ سفيد، دو دهه پيش آن بود که در آشوب 18 تير زيرپوش رنگ شده سردست گرفت، روي جلد تايم رفت و از آنجا به ملاقات رئيس جمهور شيطان بزرگ در کاخ سفيد. جوان مطلوب امروز او هم آن چند نفر بالانشيني هستند که تي شرت هاي منقش به پرچم آمريکا را بپوشند و شب توافق به خيابان بريزند و بزنند و برقصند که؛ خر برفت و خر برفت! رسانه هاي غربي هم در بوق و کرنا کنند که ببينيد اين است نسل آينده ايران!
    آن جريان، گروه و شخصي که در داخل کشور جوان حزب اللهي، انقلابي و استکبارستيز را افراطي و تندرو و ...مي نامد، در حال تکميل پازل دشمن است و البته چاره اي جز اين ندارد! امروزه جوانان در معرض انواع و اقسام بمباران هاي تبليغاتي دشمن قرار دارند و با آنکه دوران انقلاب، دفاع مقدس و حضرت امام(ره) را درک نکرده اند اما حتي بيش از جوان دهه 60 پاي کار انقلاب و نظام هستند. چنين جواناني را با هيچ روشي نمي توان از ميدان به در کرد و تنها راه باقيمانده براي دشمن خارجي و پادوي داخلي آن، زدن برچسب افراطي و تندروست تا انقلابي گري و استکبارستيزي معادل اين برچسب ها شده و به خيال خودشان اين روحيه به ديگران سرايت نکند! 
    
جوانان انقلابي برگ برنده جمهوري اسلامي ايران در نبرد طولاني با استکبار هستند و نبايد از اين برچسب زني ها و سم پاشي ها ابايي داشته باشند. همانگونه که رهبر معظم انقلاب در سال 91 عنوان کردند تنها چيزي که چارچوب حرکت جوان انقلابي را مقيد مي کند اخلاق اسلامي و قانون است و لاغير.