مشهدي ها با پاي پياده به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند

مشهدي ها با پاي پياده به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند
همزمان با روز زيارتي امام هشتم(ع)
چرا با وجود اینکه خامنه ای و شهردار تهران و ولایتی مشاورا مور بین ا لمللی خامنه ای مشهدی اند .و لی هیچ موقع  از بیت خامنه ای و اطرافیان قالیباف و ولایتی نه پیاده که با خودرو هم  همگام با بقیه زائران به مشهددر این ا یام نمی ر وند؟

جمع زيادي از شهروندان مشهدي همزمان با 23 ذي القعده مصادف با روز زيارتي امام رضا(ع) پاي پياده به بارگاه نوراني حضرت علي بن موسي الرضا(ع) مشرف شدند.
    
به گزارش ايرنا اين جمعيت عصر ديروز از نقاط مختلف شهر مشهد طي هماهنگي تشکل هاي مردمي و مذهبي در مقابل مساجد و حسينيه هاي مختلف شهر اجتماع کرده و پياده به سمت حرم مطهر رضوي حرکت کردند.
    
اين تشکل ها شامل 300 هيئت و نهاد مردمي جمعيت را در محله هاي مختلف شهر ساماندهي کرده و به صورت خانوادگي همه از پير و جوان، زن و مرد براي عرض ادب به ساحت مقدس امام هشتم(ع) با پاي دل به آستان بوسي امام مهرباني ها رفتند.
    
در طول مسير حرکت اين جمعيت بسياري از زائران و مجاوران با مشاهده اين حرکت بدان پيوستند و اين صفوف گسترده شد.
    
به همين خاطر حضور مردم در طول مسيرهاي چهارگانه ورودي به حرم مطهر رضوي همچون فاصله ميدان 15 خرداد تا حرم رضوي، خيابان طبرسي، ميدان شهدا و نواب صفوي به سمت حرم بهم فشرده و قابل توجه بود.
    
در طول اين مسيرها ايستگاه هاي صلواتي متعددي هم براي پذيرايي از مردم داير شده بود.
    
اجتماع عاشقان ولايت با مداحي و سينه زني، ذکر مناجات و صلوات خاصه به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند و باحضور در حرم منور در برنامه هاي تدارک شده از سوي آستان قدس رضوي ويژه اين روز شرکت کردند.
    
اين در حالي است که از بامداد ديروز آستان مقدس خورشيد هشتم پذيراي خيل زائران و مجاوران بود. 
    
يک استاد حوزه و دانشگاه نيز در مراسم ويژه روز زيارتي امام رضا(ع) در جمع زائران و مجاوران در صحن جامع رضوي گفت: خواندن زيارت جامعه الکبيره و به جا آوردن اعمال زيارت چه از دور يا از نزديک در روز زيارتي آن حضرت فرصت طلايي براي گشودن گره از گرفتاري ها و شادمان کردن قلبهاست.
    
حجت الاسلام سيدحسين مومني افزود: زيارت جامعه الکبيره را امام هادي(ع) انشا و بيان کردند و نکات بسيار مهمي در اين زيارت نوراني وجود دارد که مورد اعتنا بزرگان و علما بوده و در دستوراتي که صالحان طريق به رهپويان و رهجويان ارائه مي کنند، آمده است.
    
در ادامه اين مراسم ذاکران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به مداحي و مرثيه سرايي پرداختند و زيارت جامعه کبيره قرائت 
    
شد.