5 پيشنهاد فني ولايتي براي برخورد با نقض عهد آمريكا

5پيشنهاد فني ولايتي براي برخورد با نقض عهد آمريكا
در نشست «تجربه ماندگار» مطرح شد   11 خرداد -97
به خاطر دستمال قیصریه به آتش کشیده می شود . چون درراستای تلاش بسیار پرهزینه هسته ای که پاسداران می خواستند به سلاح هسته ای دست یابند  ولی تحریم ها به همراه داشت و کشور راتخریب وملت نابود  کرد .اما امثال اینگونه پادوهای پاسداران وخامنه ای همچون ولایتی و سعید جلیلی و...  فعال شده اند .زیرا  براساس مأموریت  واگذار شده تبدیل به بلندگوی تبلیغاتی  اهداف خامنه ای وپاسداران شده اند .
برای همین بدون توجه به پیآمدهای بسیار پرهزینه وتخریبی تحریم های ناشی از شعار انرژی هسته ای حق مسلم پاسداران ست که در برداشته  بااین وجود این موضوع  مورد توجه واقع نشده است .
برای اینکه درادامه جنگ قدرت وثروت  بانذی وجناحی و تلاش پاسداران برای کنارزدن روحانی  موازی مخالفت شدید که بابرجام  کردندکه منجر به خروج ترامپ از برجام شد .
لذا برای اینکه مذاکرات برجام بااروپا هم مواجه باشکست شود . ولایتی که مشاور امور بین ا لمللی خامنه ای را یدک می کشدو پزشک کودکان است اما ازموضع کارشناس هسته ای و فراموشی تهدید موشکی محو اسراییل از روی کره زمین و تهدید به ساقط کردن عربستان از سوی پاسداران  که مذاکرات برجام را با بن بست مواجه کرد 5 پیشنهاد برای برخورد با نقض عهدآمریکا داده است .یعنی پیام آمریکا را منتقل کرده است.



    عضو هيئت نظارت بر اجراي برجام درباره نقض عهد آمريکايي ها 5 پيشنهاد اجرايي ارائه کرد.
    
علي اکبر ولايتي عضو هيئت نظارت بر اجراي برجام در نشست «تجربه ماندگار» که با هدف بازخواني و تبيين بيانات و مواضع رهبر معظم انقلاب درباره برجام در موسسه پژوهشي –فرهنگي انقلاب اسلامي برگزار شد، ضمن آسيب شناسي روند انجام مذاکرات هسته اي و با اشاره به تجربيات تاريخي از عهدشکني آمريکا و کشورهاي غربي در تعاملات بين المللي با ايران پيش از پيروزي انقلاب اسلامي و پس از آن، براي عبور از شرايط فعلي و تبيين افق هاي پيش رو، پيشنهادهاي مهمي براي تقويت توان هسته اي جمهوري اسلامي و مقابله با نقض عهد آمريکا در برجام ارائه داد.
    
    5
پيشنهاد
    
راه اندازي UF6 اولين پيشنهاد ولايتي به مسئولان اجرايي بود، وي تاکيد کرد: ما UF6 (هگزافلورايد اورانيوم) را مي توانيم راه بيندازيم که در 70 درجه به حالت گاز درمي آيد و قابليت چرخاندن سانتريفيوژ براي غني سازي دارد.
    
ولايتي همچنين خواستار ساخت و به کارگيري موتورهاي نيرومند هسته اي براي کشتي ها و زيردريايي شد و گفت: يکي از خاصيت هاي اين موتورها آن است که يک زيردريايي با چنين موتوري مي تواند دو سال زير آب بماند. در حالي که با سوخت هاي ديگر بايد چندين روز يکبار بيرون از آب بيايد و سوخت گيري کند.
    
عضو هيئت نظارت بر اجراي برجام افزود: رئيس جمهور در زمينه راه اندازي موتورهاي هسته اي دستور خوبي داده است و آقاي صالحي مامور به پيگيري آن است که بايد در اين زمينه سرعت بيشتري داشته باشد.
    
وي با اشاره به اينکه اين پيشنهادها در عين حال که مي تواند پاسخي به نقض عهد آمريکا باشد، شائبه نقض برجام هم ندارد، افزود: ما مي توانيم ايزوتوپ پايدار توليد کنيم که حکايت از قدرت ما مي کند اما براي تسليحات نيست.
    
ولايتي پنجمين پيشنهاد خود براي تقويت توان هسته اي را به کارگيري الياف کربن در اين صنعت عنوان کرد و گفت: اين موضوعات هيچ منعي بر اساس برجام ندارد. اگر بخواهيم IR6 و IR8 را به کارگيري کنيم ديگر با استفاده از فلز معمولي نمي شود بلکه بايد از الياف کربن استفاده کنيم که استفاده هاي صنعتي بسيار خوبي هم دارد. ضمن آنکه مسئولان بايد کارهاي پژوهشي مرتبط با نسل جديد سانتريفيوژها را پيگيري کنند و نيازهاي کشور در زمينه 190هزار سو که مورد تاکيد رهبر انقلاب بود تامين شود. در اين زمينه بايد بر روي سانتريفيوژهاي IR6 و IR8 حتماً کار شود. وي با اشاره به تاکيدات رهبر معظم انقلاب به مسئولان اجرايي براي پيگيري نقض عهد آمريکا در برجام، خاطرنشان کرد: برخي مي گويند نبايد از اروپا بخواهيم که عليه آمريکا در شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه بدهد، چه اشکالي دارد؟ اگر اين کشورهاي اروپايي
    
عضو شوراي امنيت و چين و روسيه به نفع ما راي دهند و از 5-6 کشور ديگر هم بتوانيم به نفع خودمان راي بگيريم، حتي اگر آمريکا قطعنامه را وتو کند باز هم به نفع ماست و آبروي خودش مي رود چرا که وتو نشان مي دهد که اکثريت عليه اوست.
    
    
خلاصي از شر اروپا
    
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنانش با بيان اينکه مسئله بسيار مهم بعدي نگاه به شرق است اظهار داشت: در اين زمينه برخي غربگراها و غربزده ها و جاهلين متاسفانه بسيار مقاومت مي کنند؛ برخي مي گويند روسيه در گذشته نقض عهد کرده است که بايد به آنها گفت نه اينکه طرف اروپايي همواره هر چه خواسته ايم در طبق اخلاص گذاشته و تقديم کرده است؟ هر کشوري براساس منافع ملي خودش کار مي کند. اما ما و روسيه و چين در جاهاي مختلفي منافع ملي مان با يکديگر همخواني دارد و مي توانيم با هم کار کنيم. روس ها بدون ترديد و با صراحت و سرعت پيشنهاد موذيانه انگليس در سازمان ملل عليه ايران درباره يمن را وتو کرد.
    
    
قدرت موشکي و منطقه اي
    
ولايتي در پايان در جمع بندي صحبت هايش خاطرنشان کرد: بايد قدرت موشکي و منطقه اي به کوري چشم آمريکا را حفظ کنيم تقويت هسته اي در حوزه هايي که محدوديت ندارد انجام شود، ادامه مذاکرات براساس شرايطي که مقام معظم رهبري فرمودند ادامه يابد و اروپايي ها بايد تضمين دهند که نفت ما را مي خرند و مشکلات بانکي رفع مي شود. آمريکا نيز بايد از منطقه برود و منطقه را به اهلش واگذار کند.