گزیده ها 7 تیر - 97

گزیده ها 7 تیر - 97
نماینده بوشهر: با چه زبانی بگوییم مردم آب ندارند؟
 عبدالحمید خدیری نماینده مردم بوشهر در مجلس در مورد وضعیت کم‌آبی در شهرها روستاهای این استان،می‌گوید:‌ «استان بوشهر وارد ماه‌های کم‌آبی و بحران آب‌شده است. وضع در شهرها و روستاهای جنوبی به‌مراتب بدتر است. مناطقی مانند دشستان به معنای واقعی کلمه آب ندارند. چطور باید بگوییم که مردم آب ندارند؟» عبدالحمید خدیری نماینده مردم بوشهر در مجلس در مورد وضعیت کم‌آبی در این استان می‌گوید: «واقعاً جای تأسف دارد که کشورهای عربی با اقلیمی به‌مراتب خشک‌تر از استان‌های ما سال‌ها است که موضوع آب را مدیریت کرده‌اند و از آب‌شیرین‌کن‌ها استفاده می‌کنند در حالی که ما در کنار خلیج‌فارس با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کنیم و جامعه‌مان در معرض فروپاشی قرار گرفته است.» به گزارش اعتماد آنلاین، عبدالحمید خدیری نماینده مردم بوشهر در مجلس در مورد وضعیت کم‌آبی در شهرها روستاهای این استان،می‌گوید:‌ «استان بوشهر وارد ماه‌های کم‌آبی و بحران آب‌شده است. وضع در شهرها و روستاهای جنوبی به‌مراتب بدتر است. مناطقی مانند دشستان به معنای واقعی کلمه آب ندارند. چطور باید بگوییم که مردم آب ندارند؟» او ادامه می‌دهد: «ما قبلاً درباره جنگ آب چیزهایی شنیده بودیم اما حالا کم کم داریم آن را با چشم خودمان می‌بینیم. مردم هر منطقه برای مقدار کمی آب به مردم منطقه‌ای دیگر توهین می‌کنند و کینه به دل می‌گیرند چون آب چیزی نیست که مردم بتوانند از آن بگذرند. هر کس به فکر شهر، روستا و خانواده خودش است.» خدیری در جواب اینکه چرا از آب‌شیرین‌کن‌ها برای تأمین آب مورد نیاز مردم استفاده نمی‌شود،‌ می‌گوید: «آب‌شیرین‌کن‌ها تازه در دست احداث هستند و در بهترین حالت برای سال آینده آماده می‌شوند. ما قبلاً هم به مسئولان هشدار داده بودیم که وضعیت آب در مناطق مختلف بوشهر رو به وخامت می‌رود و باید هرچه سریع‌تر در مورد استفاده از آب شیرین کن‌ها اقدام کنند اما این اتفاق نیفتاد.» او ادامه می‌دهد: «واقعاً جای تأسف دارد که کشورهای عربی با اقلیمی به مراتب خشک‌تر از استان‌های ما سال‌ها است که موضوع آب را مدیریت کرده‌اند و از آب‌شیرین‌کن‌ها استفاده می‌کنند در حالی که ما در کنار خلیج‌فارس با مشکل آب دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و جامعه‌مان در معرض فروپاشی قرار گرفته است.» خدیری به مشکلات زیرساختی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «بارها در سطح استان جلسه برگزار کرده‌ایم و به مسئولان مختلف گفته‌ایم که باید یک فکر اساسی برای اصلاح زیرساخت‌ها انجام داد. در حال حاضر ما نزدیک به 40 تا 45 درصد هدر رفت آب داریم. در منطقه‌ای که هر قطره آب ارزشمند است چرا باید این‌همه هدر رفت وجود داشته باشد؟ نمی‌شود که مسئولان نه به فکر اصلاح مشکلات باشند و نه به راه تازه‌ای فکر کنند اما انتظار داشته باشند مشکلات حل شود. همه چیز را نمی‌توان گردن خشک‌سالی انداخت
وضعیت «بازار» از زبان رئیس پلیس تهران
 رحیمی با بیان اینکه امنیت بازار توسط پلیس ایجاد شده است، گفت: حضور قدرتمندانه ماموران پلیس در جای جای بازار وجود دارد و تا هر زمان که لازم باشد به حضورمان ادامه خواهیم داد. رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد که پلیس با تمام توان در بازار حضور داشته و امنیت بازار و بازاریان را تامین خواهد کرد. به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح دستگیری سارقان با حضور در جمع خبرنگاران درباره حضور پلیس در آنچه که گفته می‌شود اعتصاب برخی از بازاریان است، گفت: در این مورد پلیس با تمام توان و قدرت در بازار حضور داشته و نسبت به تامین امنیت بازار و بازاریان اقدام خواهد کرد. وی درباره اینکه ممکن است برخی با تهدید کسبه را مجبور به بستن مغازه‌هایشان کنند، گفت: قطعا اگر کسی بخواهد با تهدید بازاریان اقداماتی را انجام دهد پلیس با آنها برخورد می‌کند و ما از کسبه می‌خواهیم که در صورت چنین مواردی حتما با پلیس تماس بگیرند. رحیمی با بیان اینکه امنیت بازار توسط پلیس ایجاد شده است، گفت: حضور قدرتمندانه ماموران پلیس در جای جای بازار وجود دارد و تا هر زمان که لازم باشد به حضورمان ادامه خواهیم داد. پلیس درگیری با مردم در شادی پس از بازی‌های فوتبال نداشته است رحیمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود پلیس در شادی‌های مردمی پس از بازی‌های تیم ملی فوتبال کشورمان با برخی از مردم درگیر شده است، گفت: به هیچ عنوان چنین مسئله‌ای صحت نداشته و ماموران ما در کنار مردم بوده و اتفاقا آنها نیز از بازی درخشان تیم ملی فوتبال کشورمان شاد بودند. بنابراین چنین مواردی به هیچ عنوان صحت نداشته و هیچ چیزی تحت عنوان درگیری نداشتیم. رئیس پلیس پایتخت با اشاره به سه بازی تیم ملی فوتبال کشورمان با مراکش، اسپانیا و پرتغال گفت: باید به تیم ملی فوتبال کشورمان به خاطر بازی‌های خوبی که از خود به نمایش گذاشته‌اند تبریک بگوییم دیدار آنها طوری بود که گرچه منجر به حذف ایران از رقابت‌ها شد اما مردم با غرور و شادمانی از این بازی‌ها یاد کردند.
جزئیات طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود هم عرضه و تقاضای سکه در بازار مدیریت می‌شود و هم از تصاحب مقدار هنگفت سرمایه در یک شب توسط یک فرد جلوگیری می‌کند. یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود هم عرضه و تقاضای سکه در بازار مدیریت می‌شود و هم از تصاحب مقدار هنگفت سرمایه در یک شب توسط یک فرد جلوگیری می‌کند. علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با جزئیات طرح دو فوریتی ممنوعیت واگذاری سکه به صورت نامحدود، بیان کرد: متاسفانه ما افرادی داریم که ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار سکه پیش خرید کرده‌اند. در این طرح در واگذاری سکه‌ها محدودیت در نظر گرفته می‌شود؛ به عنوان مثال اگر کسی ۳۰ هزار تا ۴۰ هزار سکه پیش خرید کرده باشد، ۱۰ سکه را تحویل می‌گیرد و مابقی پول به آن باز می‌گردد. وی در ادامه بیان کرد: بانک مرکزی با هدفی که از پیش فروش سکه داشت این بود که بتواند عرضه و تقاضا را کنترل کند. اگر این تحلیل درست باشد باید توزیع متوازن انجام شود تا بتوان بازار را کنترل کرد، اما اگر سکه را به صورت نامحدود بفروشیم این اتفاق نمی‌افتد. بختیار افزود: امروز ما می‌بینیم که ۷.۵ میلیون سکه توزیع شده است و یک نفر ۳۰ هزار سکه خریداری کرده است و یک شبه سرمایه هنگفتی در اختیار یک نفر قرار می‌گیرد. طرح دو فوریتی که ارائه شده هم خواسته بانک مرکزی را محقق می‌سازد و هم از رانت و اینکه سرمایه‌های هنگفتی در یک شب در اختیار یک فرد قرار گیرد جلوگیری می‌کند. وی در پایان گفت: بر اساس این طرح حتی اگر افراد سکه پیش خرید کرده باشند جلوی واگذاری آن گرفته می‌شود. این طرح در هفته آینده در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.
تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی
یک عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان را با مسئولان اجرایی کشور قرائت کرد. یک عضو هیات ریسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان را با مسئولان اجرایی کشور قرائت کرد. به گزارش ایسنا علی اصغر یوسف‌نژاد در جلسه علنی مجلس تذکرات کتبی را به شرح زیر قرائت کرد: سید جواد حسینی کیا به رئیس جمهور: رئیس جمهور نمی‌داند مردم زیر بار گرانی قد خم کرده‌اند؟ چرا اقدام فوری صورت نمی‌گیرد؟ محمد شاعری به وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی: عدم جذب مناسب تسهیلات حمایت از تولید و اشتغال روستایی یعقوب شیو یاری به وزیر صنعت و معدن و تجارت:‌ عدم توجه به ظرفیت معادن شهرستان‌ میانه با توجه به تنوع مواد معدنی موجود و لزوم سرمایه گذاری و بهره برداری از آنها علی رضا محجوب و نادر قاضی‌پور به وزرای کار، اقتصاد و صنعت: توجه به لزوم جلوگیری از انتقال بیمه بیمه‌شدگان قالیبافی به بیمه روستایی و عشایری و همچنین در تذکری به وزیر راه: تعیین تکلیف متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پردیس بیگلری به وزیر کشور و وزیر امور خارجه: وضعیت بازارچه مرزی سقز که بیش از ۱۰ سال است که بسته است و بیکاری در این منطقه بیداد می‌کند باید در این خصوص چاره‌ای اندیشده شود. در تذکری به وزیر کشاورزی: مشکلات مرغداران که اکثرا در حال ورشکستگی هستند. حاجی دلیگانی به وزیر نفت‌:‌ علت ابطال دفترچه‌های حمل سوخت برخی رانندگان و دادن مجوز به برخی از افراد چیست؟ حمزه به وزیر کشاورزی: پرداخت پول گندم به کشاورزان جنوب کرمان ذوالقدر به وزیر فرهنگ: اقدام لازم برای تکمیل مجمتع فرهنگی و هنری شهرستان میناب محمودزاده و مرادی به وزیر نیرو:‌ دلیل عدم مدیریت تامین برق کشور چیست؟ وحدتی به وزیر آموزش و پرورش: علت عدم پرداخت به موقع پاداش پایان خدمت و حق مرخصی و هزینه ازدواج فرزندان فرهنگیان چیست؟ به وزیر اقتصاد: علت عدم برنامه ریزی برای کنترل قیمت ارز و التهاب بازار ارز و تخصیص ارز برای نیازهای واقعی مردم و عدم برخورد با مفسادان اقتصادی و عاملان گرانی چیست؟ بدری به وزیر بهداشت: حل مشکل بهورزان در روستا به خصوص کارانه فعالیت که به موقع پرداخت نمی‌شود. همچنین دو سال از خدمت آنها جزو بیمه حساب شود. آزادی خواه به وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی: دستور رسیدگی به وضعیت بیش از ۴۰ هزار نوجوان ملایری که در رشته خیاطی مشغول هستند و نیاز به بیمه و تسهیلات بانکی دارند. قرجه طیار به همراه ۳۰ تن از نمایندگان به وزیر ارتباطات:‌ عقد قرارداد دائم با کارگزارن روستایی بر اساس مصوبه مجلس شریعت نژاد به وزیر بهداشت: توضیح علت عدم افتتاح بیمارستان عباس آباد بعد از یک سال و نیم سال از آماده سازی چیست؟