گزیده خبرهای 7 تیر - 97


گزیده خبرهای 7 تیر - 97

جان بولتون در کاخ کرملین
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با ولادیمیر پوتین خبر داد. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با ولادیمیر پوتین خبر داد. به گزارش ایسنا از تاس، دیمیتری پسکوف گفت: امروز چهارشنبه جان بولتون با رئیس جمهور روسیه دیدار می‌کند، همچنین چندین دیدار دیگر از جمله گفتگو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و یوری اوشاکوف، مشاور رئیس جمهور روسیه در نظر گرفته شده است. وی خاطرنشان کرد: مسکو مایل است تا با بولتون درباره وضعیت غم انگیز روابط روسیه و آمریکا و مسائل مهم بین‌المللی بحث و تبادل نظر کند.
تکذیب فیلم منتسب به اعتراض در بازار شیراز
فرماندار شیراز اعلام کرد: تکذیب فیلم منتسب به اعتراض در بازار شیراز فرماندار شیراز ارتباط فیلم منتشر شده در فضای مجازی به اعتراض در بازار را به بازار شیراز، رد و آن را تکذیب کرد. فرماندار شیراز ارتباط فیلم منتشر شده در فضای مجازی به اعتراض در بازار را به بازار شیراز، رد و آن را تکذیب کرد. ‌حیدر عالیشوندی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تکذیب وقوع اعتراض در بازار این کلانشهر، گفت: فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجماعی مربوط به بازار شیراز نیست و انتشار خبر اعتراض در بازار موبایل از اساس کذب است. فرماندار شیراز اظهار کرد: اگرچه کسبه بازار شیراز جلساتی در خصوص حل مشکلات خود داشته‌اند اما اعتراض و تحصنی را از سوی بازاریان و در بازار شاهد نبوده‌ایم. عالیشوندی تاکید کرد که تمام مطالبات و مسائل از سوی بازاریان و اصناف در فضایی قانونمند دنبال شده و می‌شود.
نماینده مجلس درباره بحران آب:
 جامعه در معرض فروپاشی است گزارش های متعددی هم در روزهای اخیر از بحران آب از جمله کمبود شدید آب آشامیدنی در شهر آبادان و جزیره مینو منتشر شده است. تاریخ انتشار: ۱۷:۴۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۷ پ یک نماینده مجلس ایران درباره بروز جنگ آب در این کشور هشدار داده و گفته که جامعه ما در معرض فروپاشی قرار گرفته است. عبدالحمید خدیری نماینده مردم بوشهر در مجلس ایران به وب سایت اعتمادآنلاین، گفته است "ما قبلاً درباره جنگ آب چیزهایی شنیده بودیم اما حالا کم کم داریم آن را با چشم خودمان می‌بینیم. مردم هر منطقه برای مقدار کمی آب به مردم منطقه‌ای دیگر توهین می‌کنند و کینه به دل می‌گیرند". خدیری گفته "واقعا جای تأسف دارد که کشورهای عربی با اقلیمی به‌مراتب خشک‌تر از استان‌های ما سال‌ها است که موضوع آب را مدیریت کرده‌اند و از آب‌شیرین‌کن‌ها استفاده می‌کنند در حالی که ما در کنار خلیج‌فارس با مشکل آب دست و پنجه نرم می‌کنیم و جامعه‌مان در معرض فروپاشی قرار گرفته است". نماینده مجلس ایران گفته "استان بوشهر وارد ماه‌های کم‌آبی و بحران آب‌شده است. وضع در شهرها و روستاهای جنوبی به‌مراتب بدتر است. مناطقی مانند دشستان به معنای واقعی کلمه آب ندارند. چطور باید بگوییم که مردم آب ندارند". گفتنی است گزارش های متعددی هم در روزهای اخیر از بحران آب از جمله کمبود شدید آب آشامیدنی در شهر آبادان و جزیره مینو منتشر شده است.
واکنش مثبت بازار دلار به تصمیم دولت
 روند نزولی قیمت دلار از روز دوشنبه، همزمان با انتشار خبر این تصمیم تازه دولت ، در بازار آغاز شد و قیمت حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت تاری امروز در برخی معاملات بازار غیررسمی ارز، روند نزولی قیمت دلار ادامه یافت و نرخ آن کاهش چشمگیری را تجربه کرد. به گزارش مهر، دولت چند روزی است که تصمیم گرفته خرید و فروش توافقی ارز میان صادرکننده و واردکننده را مجاز اعلام کند و بر این اساس صادرکنندگان و واردکنندگان می‌توانند دلار را با لحاظ کردن نرخ ۴۲۰۰ تومانی و البته ارزش اظهارنامه صادراتی که در بورس کشف قیمت می‌شود، معامله کنند. بر اساس پیش‌بینی‌ها این اقدام دولت، اگر با مکانیزم‌ صحیح اجرا شود، می‌تواند بخشی از حباب بازار را تخلیه کند. بر این اساس روند نزولی قیمت دلار از روز دوشنبه، همزمان با انتشار خبر این تصمیم تازه دولت ، در بازار آغاز شد و قیمت حدود ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت. امروز هم در آغاز معاملات، قیمت ارز رو به کاهش گذاشته و معامله‌گران، با نرخ کمتری به معامله هر دلار می‌پردازند. چند صراف نیز در این خصوص گفتند که این تصمیم دولت بر روی بازار اثرگذاشته و میزان عرضه را زیاد می‌کند. به همین دلیل نرخ در روزهای آینده باز هم کاهش خواهد یافت.
شعار علیه کی‌روش در تمرین پرسپولیس
در این تمرین که ۴۰ تا ۵۰ هوادار پرسپولیس حضور داشتند، علیه کارلوس کی‌روش شعار دادند و او را دلال خطاب کردند و به حمایت از برانکو پرداختند. سرمربی پرسپولیس درباره اظهارت اخیر کی‌روش علیه خودش توضیحاتی را به بازیکنانش داد. به گزارش ایسنا، تمرین تیم فوتبال پرسپولیس امروز چهارشنبه در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد که در ابتدای این تیم تمرین برانکو درباره مصاحبه اخیر کی‌روش با بازیکنانش صحبت کرد. او سپس برنامه تیمش در کرواسی را تشریح کرد و بازیکنان از برنامه‌های تیم‌شان در اردوی کرواسی با خبر شدند. در این تمرین که ۴۰ تا ۵۰ هوادار پرسپولیس حضور داشتند، علیه کارلوس کی‌روش شعار دادند و او را دلال خطاب کردند و به حمایت از برانکو پرداختند.
10 مصدوم بر اثر واژگونی اتوبوس در سبزوار
صبح امروز ۶ تیر ۹۷ حوالی ساعت ۱۰ بر اثر واژگونی یک اتوبوس در سبزوار ۱۰ نفر مصدوم شدند. سخنگوی اورژانس کشور گفت: واژگونی اتوبوس ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت. مجتبی خالدی در گفتگو با میزان گفت: صبح امروز ۶ تیر ۹۷ حوالی ساعت ۱۰ بر اثر واژگونی یک اتوبوس در سبزوار ۱۰ نفر مصدوم شدند. وی افزود : پس از اعلام حادثه به اورژانس ۱۱۵ بلافاصله ۳ دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند که پس اقدامات درمانی اولیه توسط تکنسین ها ، مصدومین با آمبولانس به بیمارستان انتقال داده شدند.
نوبخت: نیروی انتظامی امنیت کسبه را حفظ کند
 رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه گفت: از نیروی انتظامی که همیشه پای صحنه است انتظار می‌رود که امنیت کسبه را حفظ کند. رئیس‌ سازمان برنامه و بودجه گفت: از نیروی انتظامی که همیشه پای صحنه است انتظار می‌رود که امنیت کسبه را حفظ کند. به گزارش خانه ملت، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت درباره تهدید کسبه بازار برای تعطیلی مغازه‌ها از سوی برخی افراد ناشناس، گفت: آنچه که واقعیت است دولت از کسبه راضی است، چراکه کسبه انسان‌های شریف، متمدن و متدینی هستند. سخنگوی دولت تصریح کرد: اینکه عده‌ای کسبه را تحت فشار قرار دهند و آنها را وادار کنند که درب مغازه‌های خود را ببندند، باید توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی پیگیری شود، اما از نیروی انتظامی که همیشه پای صحنه است انتظار می‌رود که امنیت کسبه را حفظ کند.