گزیده ها قسمت دوم

شما به عنوان رسانه این اجازه اخلاقی را ندارید که از نایکی انتقاد کنید چون وقتی زمان حمایت از تیم ملی بود به تیم ملی پشت کردید. شما هم به نوعی تیم را زمین گذاشتید. به این خاطر که بین جام جهانی که قلب ۸۰ میلیون ایرانی را تحت تاثیر قرار می دهد و لیگ قهرمانان که کسی نمی داند آخرین قهرمانش چه تیمی بود، لیگ قهرمانان را انتخاب کردید. شما تیم ملی را رها کردید و زمین گذاشتید.
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: زمانی که پورعلی گنجی را برای دفاع وسط انتخاب کردم انتقادهای زیادی مطرح شد.
به گزارش فارس، کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: ما 4 دفاع وسط در تیم ملی داریم یادتان باشد زمانی که من پورعلی گنجی را برای تیم ملی انتخاب کردم همان زمان انتقادهای زیادی علیه من شد اما الان هم انتقاداتی وجود دارد اما ما مجید حسینی، خانزاده جوان، چشمی و پورعلی‌گنجی را در دفاع وسط داریم و همه ‌آنها نسل آینده دفاع وسط ایران خواهند بود.
وی ادامه داد: من البته تجربه زیادی در فوتبال ندارم و فقط 37 سال در فوتبال بودم! در باشگاه‌های بزرگی هم کار نکردم اما با همین تجربه کمی که دارم می‌گویم که روزبه چشمی مدرن‌ترین دفاع وسط فوتبال ایران است و در 10 سال گذشته فوتبال ایران چنین دفاع وسطی نداشته است.
سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه ترکیب تیم ملی در بازی با مراکش چه خواهد بود و اینکه آیا باید منتظر یک غافلگیری باشیم،‌ افزود: این راهی هست که ما می‌توانیم تیم مراکش به عنوان رقیبمان را شگفت‌زده کنیم. ما از مراکش همه چیز می‌دانیم اما این تیم هیچ چیزی از ما نمی‌داند.
کی‌روش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا هنوز اعتقاد دارید که فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی تیم کم گذاشته است، اظهار داشت: نه! الان زمان صحبت کردن درباره این مسائل نیست. باید بگویم فکر نمی‌کنم مقصر فدراسیون فوتبال بوده که ما نتوانستیم آماده سازی مناسبی را انجام دهیم.
وی درباره بازی با لیتوانی ادامه داد: این تنها فرصتی بود که ما بتوانیم یک بازی تدارکاتی انجام دهیم که بازی بسیار خوبی هم بود.
کی‌روش درباره اینکه به خط دفاعی تیم ملی در بازی با ترکیه انتقادهایی وارد بود و آیا این انتقادات را می‌پذیرید یا خیر گفت: در فوتبال انتقادهایی که با احترام همراه باشد همیشه به آن ا حترام می‌گذاریم چون فوتبال بازی نقطه‌نظرات متفاوت است.
وی در خصوص تحریم تیم ملی از سوی نایک افزود: این مسئله فقط با نایکی نیست. آماده سازی ایران از طریق مسائل دیگر هم متضرر شده است. وقتی می خواهیم بازی تدارکاتی بگذاریم، هتل رزرو کنیم و کمپ بگذاریم همیشه این مسائل حساس بوده است. شما به عنوان رسانه این اجازه اخلاقی را ندارید که از نایکی انتقاد کنید چون وقتی زمان حمایت از تیم ملی بود به تیم ملی پشت کردید. شما هم به نوعی تیم را زمین گذاشتید. به این خاطر که بین جام جهانی که قلب ۸۰ میلیون ایرانی را تحت تاثیر قرار می دهد و لیگ قهرمانان که کسی نمی داند آخرین قهرمانش چه تیمی بود، لیگ قهرمانان را انتخاب کردید. شما تیم ملی را رها کردید و زمین گذاشتید.
سرمربی تیم ملی درباره اینکه رسانه‌های ایرانی همواره اعلام کردند که جام جهانی مسابقات بسیار مهمی است ادامه داد: ما باید با شما به دکتر برویم تا یک دکتر پیدا کنیم تا کسانی که صدای اعتراض شما رسانه‌ها و ما را نشنیده‌اند را مداوا کنیم! واقعیت مطلب این است که برخی از شما دوستان رسانه‌ای از تیم ملی حمایت کردید اما در ایران برخی‌ها که منافع تیم ملی برایشان مهم نیست حرفی می‌زنند خیلی‌ها برای آنها با زانو درمی‌آیند. باید یک دکتر پیدا کنیم تا برخی‌ها صدای ما را بشنوند!
کی‌روش در خصوص اینکه خیلی از مردم منتظر هستند او مثل 4 سال گذشته یک غافلگیری رو کند افزود: غافلگیری ما که هیچ موقع تغییر نمی‌کند داشتن تفکر برد است. تفکر متعهد بودن و جنگیدن تا آخرین لحظه برای ما مهم است. این تفکر هیچ موقع تغییر نمی‌کند. ما در حال حاضر چند مشکل داریم که سعی می‌کنیم آن را حل کنیم یکسری بازیکن مصدوم هستند اما زود است که بخواهم نتیجه خاصی بگیرم. فرقی نمی‌کند که کدام بازیکن درون زمین باشد اما آنها جانشان را برای تیم ملی می‌دهند.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش ایران و پاکستان به عنوان دو کشور دوست و برادر، تاکید کرد که تهران از توسعه همه جانبه روابط با اسلام آباد استقبال می‌کند و باید سطح روابط و همکاریهای دو کشور را بویژه در حوزه اقتصادی، بیش از پیش ارتقاء داد.
رئیس جمهور با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش ایران و پاکستان به عنوان دو کشور دوست و برادر، تاکید کرد که تهران از توسعه همه جانبه روابط با اسلام آباد استقبال می‌کند و باید سطح روابط و همکاریهای دو کشور را بویژه در حوزه اقتصادی، بیش از پیش ارتقاء داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی روز شنبه در دیدار "ممنون حسین" رئیس جمهور پاکستان، تقویت همکاری های بانکی را برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور مهم برشمرد و اظهارداشت: ایران آماده است در زمینه های مختلف با پاکستان سرمایه گذاری متقابل داشته باشد.
رئیس جمهور در این دیدار که در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر چیندائو چین برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از عضویت پاکستان در سازمان همکاری شانگهای، تاکید کرد که ایران از نقش موثر اسلام آباد در این سازمان حمایت می کند.
روحانی با بیان اینکه ایران، پاکستان را کشوری مهم در منطقه می داند و امیدواریم همواره شاهد تعمیق و توسعه روابط باشیم، به همکاری های تهران - اسلام آباد در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: ایران می تواند منبع مطمئنی برای تامین انرژی پاکستان باشد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهارداشت: ایران در چارچوب برجام به تعهداتش پایبند بوده است و یکجانبه گرایی دولت آمریکا و خروج از برجام به عنوان یک توافق مهم بین المللی، خلاف مقررات و عرف روابط بین الملل و نیز مصوبات شورای امنیت است که لازم است اعضای جامعه جهانی در برابر آن واکنش نشان دهند.
روحانی در ادامه با ابراز رضایت از تقویت امنیت در مرزهای دو کشورطی سالهای گذشته، به سفر اخیر رئیس ستاد و فرمانده ارتش پاکستان به تهران اشاره کرد و افزود: از همکاری های دفاعی ایران و پاکستان استقبال می کنیم و مرزهای مشترک ما باید پیوسته مرزهای امن برای هر دو کشور باشد.
رئیس جمهور، توسعه منطقه را در گرو ثبات و امنیت کامل دانست و با تاکید بر اینکه "تا تروریست ها فعال هستند، منطقه به اهداف توسعه ای خود نخواهد رسید"، گفت: مبارزه با تروریسم نیازمند هماهنگی و همکاری تمام کشورهای منطقه است.
روحانی حفظ ثبات و امنیت منطقه را برای ایران بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: می خواهیم شاهد افغانستانی امن و باثبات باشیم و هماهنگی ایران، پاکستان و افغانستان برای امنیت و توسعه منطقه بسیار حائز اهمیت است.
رئیس جمهور مواضع واحد ایران و پاکستان در خصوص مسایل منطقه و جهان اسلام را بسیار نزدیک و با اهمیت خواند و گفت: ایران و پاکستان در نشست های منطقه ای و بین المللی از جمله در نشست اخیر سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در محکومیت انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و همچنین تظاهرات مردم دو کشور در حمایت از فلسطین در روز قدس همصدا بوده و هستند.
"ممنون حسین" رئیس جمهور پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات عمیق فرهنگی و تاریخی دو ملت ایران و پاکستان تاکید کرد که پاکستان به عنوان یک کشور دوست و همسایه، همواره در کنار ایران خواهد ایستاد و ما مصمم به توسعه روابط در همه زمینه ها هستیم.
رئیس جمهور پاکستان ، با بیان اینکه کشورش توسعه بندر چابهار را به نفع کل منطقه می داند، گفت: باید با هم همکاری یکدیگر و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها، میزان مبادلات تجاری دو کشور را با رفع تمامی موانع از جمله موانع تعرفه ای، بیش از پیش افزایش دهیم.
وی همچنین با اعلام مجدد حمایت پاکستان از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای افزود: نقش مثبت ایران به عنوان عضو ناظر سازمان همکاری شانگهای را ستایش می کنیم و امیدواریم هر چه سریعتر ایران به جمع اعضای دائم این سازمان بپیوندد.
ممنون حسین، در ادامه برجام را الگویی برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران ها از طریق مذاکره دانست و با اعلام حمایت قاطع کشورش از برجام گفت: پاکستان از برجام حمایت می کند و از همه طرفها می خواهد به آن پایبند بمانند.
رئیس جمهور پاکستان همچنین همکاریهای منطقه ای ایران و پاکستان را با اهمیت خواند و با بیان اینکه صلح و ثبات در افغانستان برای هر دو کشور همسایه مهم است، افزود: همکاری های مرزی دو کشور در سالهای اخیر ارتقاء یافته است و این روند همکاری ها همچنان باید تداوم یابد.
نصراله آبادیان با بیان اینکه مجتمع تجاری دراکولا به دلیل ناایمن بودن و عدم توجه به هشدارهای داده شده پلمب خواهد شد، گفت: طبق دستور قضایی مقرر شد رفع خطر و پلمب پاساژ دراکولا با هماهنگی کلانتری، شورای تأمین استان، آتش نشانی و نیروی انتظامی انجام شود.
شهردار منطقه ۱۱ تهران در نشست ساختمان‌های نا ایمن بخش مرکزی پایتخت از تعطیلی پاساژ معروف به دراکولا در خیابان لبافی نژاد به دلیل پیشگیری از خطرات جانی و مالی برای کسبه، کارگران و مراجعین خبر داد.

به گزارش ایسنا، نصراله آبادیان با بیان اینکه مجتمع تجاری دراکولا به دلیل ناایمن بودن و عدم توجه به هشدار‌های داده شده پلمب خواهد شد، گفت: طبق دستور قضایی مقرر شد رفع خطر و پلمب پاساژ دراکولا با هماهنگی کلانتری، شورای تأمین استان، آتش نشانی و نیروی انتظامی انجام شود.

شهردار منطقه ۱۱ ضمن اشاره به جلساتی که با دادستان در این خصوص برگزار شده است، افزود: جلسات کمیته ایمنی ساختمان نیز مرتبا برگزار می‌شود که ابلاغ دستورالعمل‌های ایمنی به ساختمان‌های نا ایمن و پرتردد و پلمب واحد‌های متخلف که علی رغم در اختیار داشتن فرصت به موارد ایمنی ترتیب اثر ندهند؛ در دستور کار این کمیته قرار دارد.

آبادیان ضمن اشاره به قدمت بافت شهری این منطقه که دلیل وجود ساختمان‌های فرسوده و نا ایمن است؛ عنوان کرد: ساختمان‌های پر خطر و نا ایمن این منطقه از ۱۳۰ واحد به ۲۶۴ واحد افزایش پیدا کرده و باید با محوریت نواحی و با توجه به لیست ارزیابی‌های آتش نشانی اقداماتی برای رفع مخاطرات واحد‌های تجاری انجام شود.

وی تیپ بندی و کار بری واحد‌های ساختمانی اعم از مسکونی، تجاری، عمومی و... را بر اساس نوع فعالیت از جمله آموزشی، مذهبی، فرهنگی، تجاری، اداری، مسکونی و تولیدی برای برنامه ریزی رفع مخاطرات ضروری خواند و در حوزه توانمند سازی، شکل گیری گروه‌های دوام را حائز اهمیت دانست.

آبادیان بر ایجاد کمیته‌ای برای ساختمان‌های نا ایمن به منظور اخطار و پیگیری رفع خطر از ساختمان‌های نا ایمن در نواحی منطقه ۱۱ تأکید کرد و همچنین از اقدامات انجام شده برای شناسایی مخاطرات اماکن عمومی و بوستان‌های سطح منطقه توسط واحد 
HSE خبر داد و گفت: به منظور رفع مخاطرات از اماکن عمومی، بوستان‌ها و فضای بازی کودکان، مکاتبه‌ای با سازمان استاندارد برای استاندارد سازی وسایل بازی صورت گرفته است و اولین منطقه‌ای هستیم که برای وسایل بازی و نصب آن‌ها در بوستان‌ها به دنبال استاندارد سازی هستیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، بر اساس این گزارش پیگیری ویژه ایمنی اماکن پرتردد و ساختمان‌های نا ایمن سطح منطقه ۱۱ با تشکیل کارگروه ایمنی و برگزاری جلسات با حضور ادارات و نهاد‌های مرتبط انجام شده و دراین راستا از شاخص‌ترین ساختمان‌های نا ایمن، پاساژافراسیابی آزاد (دراکولا) واقع در خیابان لبافی نژاد کوچه مهرداد بوده که به دلیل عدم ایستایی و ناپایداری بر اساس دستور معاونت دادستان عمومی و انقلاب تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۷ مبتنی بر همکاری نیروی انتظامی با شهرداری جهت پلمب واحد‌های ساختمان مزبور اقدام خواهد شد
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق استان تهران خبرداد
پوراحمد‌نژاد با اشاره به ممنوعیت عرضه طلای خارجی و اثرگذاری آن در قیمت، بیان داشت: همچنین از ابتدای امسال 973 واحد صنفی طلا و جواهر با همکاری اتحادیه طلا و جواهر مورد رصد و مراقبت قرار گرفته است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به کشف 3 باند کلان قاچاق کالا گفت: علیرغم اقدامات انجام شده در مبارزه با قاچاق ارز، دلالانی بصورت تلفنی ارز مبادله می‌کنند که عده‌ای از آنها دستگیر و شناسایی شده‌اند.
علی اکبر پوراحمدنژاد در گفت‌وگو با فارس در خصوص اقدامات انجام شده در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری گفت: یک سری برنامه‌های کاری در سال 97 براساس شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» برای این کمیسیون ترسیم شده که پایه آن بحث حمایت از کالای ایرانی است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با تاکید بر اینکه برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید یک جراحی در فضای بازار رخ دهد، افزود: در سال گذشته جلسه‌ای با مجموعه اتاق اصناف ایران برگزار شد و طی آن تعامل خوبی بین کمیسیون و اتاق اصناف برای انضباط بخشی در سطح عرضه در قالب تیم‌های مشتمل بر سازمان صنعت، معدن و تجارت، بازرسی اصناف و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفت.
وی اظهار داشت: بنابراین در سال گذشته حدود 8919 واحد صنفی در سطح عرضه مورد رصد و ارزیابی قرار گرفت و نکات قانونی به آنها ابلاغ شد و تخلفات آنها اعمال قانون شد.
پوراحمد‌نژاد با اشاره به ممنوعیت عرضه طلای خارجی و اثرگذاری آن در قیمت، بیان داشت: همچنین از ابتدای امسال 973 واحد صنفی طلا و جواهر با همکاری اتحادیه طلا و جواهر مورد رصد و مراقبت قرار گرفته است.
کشف 3 باند کلان قاچاق کالا
دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به کشف باندهای کلان قاچاق گفت: 3 باند بزرگ قاچاق کالا در حوزه تجهیزات پزشکی دست دوم، پوشاک و تجهیزات کامپیوتر و یارانه از ابتدای امسال مورد ضربه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه اینکه روند برخورد با شبکه‌ها و باندهای کلان قاچاق در حال انجام است، گفت: اگرچه با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشفیات قاچاق در سطح عرضه کاهش چشمگیری داشته است اما کشفیات کلان در سطح شبکه‌ها و باندها رشد داشته است.
پور احمد نژاد گفت: تمام اعضای 3 شبکه کلان قاچاق دستگیر و کالاهای قاچاق آنها ضبط و روند اقدمات قضایی آنها در حال انجام است
وی افزود: براین اساس سطح کشفیات شبکه‌ها و باندهای کلان قاچاق در 2 ماهه ابتدای امسال نسبت به 2 ماهه سال گذشته 46 درصد افزایش داشته است اما کشفیات قاچاق در سطح عرضه در سال گذشته نسبت به سال قبل تر 37 درصد کاهش و در دو ماه گذشته هم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 82 درصد کاهش داشته است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در مورد اقدامات این کمیسیون در خصوص مبارزه با قاچاق ارز گفت: از ابتدای امسال تاکنون همچنان تیم‌هایی در سطح بازارهای غیر رسمی در سطح خیابان‌های خاص مانند خیابان فردوسی مستقر هستند.
وی با بیان اینکه دیگر شرایط ازدحام دلال‌ها در اماکن خاص تهران برای فروش دلار مشاهده نمی‌شود، بیان داشت: با این وجود همچنان با کمک پلیس و تعزیرات خیابان‌های خاص در حال رصد است.
پوراحمد نژاد با بیان اینکه در هیچ کشوری شرایط خاصی که عده‌ای در بازار نبض اقتصاد کشور را به دست گیرند وجود نداشته است، گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با قاچاق ارز قطعا به شرایط قبل باز نخواهیم گشت.
کشف 14 کیلو طلای قاچاق
وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی با تمام محدودیت‌ها مقدمات تامین ارز مورد نیاز مردم را انجام می‌دهد، افزود: با برخوردهای جدی با دلالان و تشدید مراقبت‌ها در فرودگاه امام در حوزه طلا و ارز، کشفیات قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته بطوری که در 5 ماهه پایان سال گذشته 14 کیلو طلای قاچاق و معادل 12 میلیارد تومان ارز قاچاق کشف و ضبط شد.
وی افزود: همچنان تیم‌های رصد در بازار و مبادی ورودی فرودگاه‌ها مستقر هستند.
پوراحمد‌نژاد بیان داشت: اکنون بازار وضعیت قبلی یعنی تجمع دلالان برای خرید و فروش ارز را ندارد و در صورت مشاهده هرگونه دلالی بلافاصله برخورد قانونی و لازم صورت می‌گیرد.
دستگیری دلالان تلفنی ارز
وی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم اقدامات انجام شده هنوز هم ارز با نرخ غیررسمی در بازار توسط دلالان معامله می‌شود، گفت: در حال حاضر عده‌ای به صورت غیر محسوس و غیر قابل مشاهده و تلفنی در این بازار فعالیت می‌کنند که این مسئله باید ساماندهی شود به همین دلیل پلیس فتا در حال رصد این مسئله است و تعدادی از این افراد را شناسایی و تعدادی را هم دستگیر کرده است.