خميني شیاد : تا مبارزه هست ما هستيم...

 اوین نامه ی کیهان 13 خرداد -97
خميني شیاد  : تا مبارزه هست ما هستيم...

امام شیاد  عوامفریز به جد وآبادش خندید که زیادی شکر خورد و تاتوانست دروغ گفت ووعده های دروغ داد .چون هم وعده حکومت  مستضعفان وپابرهنگان داد .درحالی آخوندهای روضه خوان منبری و پاسدار جنگ افروز حاکم شدند . یا برخلاف ادعایی که گفت اگر جنگ 20  سال طول بکشد ما ایستاده ایم. یا تامبارزه هست ما هستیم .ولی هم گروگان های آمریکایی سفارت آمریکا درتهران راآزاد کرد تازیرآب بر ادعای اتهام جاسوس زدن وتأکید محاکمه ومجازات کردن شان زده شود .
هم معامله با آبروی ناداشته با خدا کرد وجام زهرشکست ناشی از جنگ خانمانسوز 8 ساله ایران وعراق را به کام کشید تا بیشتر ماهیت عوامفریب وشیادانه اش را به نمایش بگذارد .
حال سربازجوشریعت نداری که به دلیل عضویت اطلاعات سپاه ونماینده ویژه خامنه ای دراوین نامه کیهان درحاشیه امنیتی قرار دارد  پیام ایستادگی خودش مقابل  برجام ورقیب را درپوشش برجسته کردن گزینه ای ازخمینی شیاد تامبارزه هست ما هستیم دنبال کرده است.




    
هر چند ملت ايران در خرداد 1368 امام خميني(ره) که وجود او تاريخ را به دو قسمت قبل و بعد از خود تقسيم کرد از دست داد ولي راه آن حضرت براي هميشه تاريخ ماندگار بوده و راهنماي مسير مردم و مسئولين در نظام اسلامي است و همان طور که آن پير سفر کرده فرمود؛ تا مبارزه هست ما هستيم.
    
    
سرويس سياسي«خرداد» براي ملت ايران ماهي است که با نام و ياد امام خميني(ره) عجين شده است، قيام خونين 15 خرداد 1342 و فوت جانسوز امام امت در خرداد 1368 دو رويدادي است که براي هميشه تاريخ کام مردم اين سرزمين را تلخ کرده است، با درگذشت امام امت، خبرگان در انتخابي تاريخي و سرنوشت ساز به ادامه همان مسيري که حضرت روح الله از آغاز مبارزات در آن گام گذاشته و ممارست به خرج داده بود راي داد و امروز نزديک سي سال از آن روزهاي تلخ مي گذرد و راه و مرام امام پيش روي ما است.
    
آنچه در اين ميان تلخ مي نمايد تلاش برخي شخصيت ها و گروه ها براي تحريف خط و راه امام است، خطي که اصول آن در «صحيفه امام » موجود و همه ساله و در سخنراني هاي متعدد به خصوص در مراسم گراميداشت آن عزيز به عرش سفر کرده از سوي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب تبيين مي شود.
    
گروه ها، احزاب و شخصيت هايي که ذکر آنها رفت به امام خميني(ره) نگاهي نمايشي و تحريف گونه دارند، آنان بخش هايي از زندگي بنيانگذار جمهوري اسلامي را انتخاب و بر روي آن انگشت مي گذارند که در حيات اکثر مراجع تقليد و علماي اعلام نمونه هاي آن را مي توان يافت و امر جديدي نيست.
    
بي شک آنچه که امام خميني(ره) را به تقسيم کننده تاريخ به دو برهه پيش و پس از خود تبديل کرد اين چهره تحريف گونه و نمايشي نبوده و نيست، بنيانگذار جمهوري اسلامي کشوري به شدت وابسته را از چنگال شرق و غرب نجات داده و در منطقه حساس غرب آسيا پرچم استقلال و آزادي را برافراشت.
    
استکبار ستيزي، تکيه بر استقلال سياسي، اقتصادي و فرهنگي، ساده زيستي، اتکاي به حمايت مردم کوخ نشين به جاي گوش سپردن به ناله ها و گلايه هاي کاخ نشين هايي که هيچ هزينه اي را براي اسلام و ميهن نداده اند و...بخشي از اصول تغيير ناپذير خط و راه امام است که مرور آنها امروز و با گذشت نزديک به سه دهه هنوز ضروري به نظر مي رسد.
    
نکته ديگري که بايستي به آن اشاره کرد آن است که راه و مرام امام زنده و جاويد است و دليل اين زنده و جاويد بودن دشمني پايان ناپذير دشمنان خارجي و عناد و کينه ضد انقلاب داخلي است، اگر مي بينيم که همه روزه در رسانه ها و بنگاه هاي خبري بيگانه از بي بي سي گرفته تا صداي آمريکا عليه امام خميني(ره) دست به انتشار تحليل مي زنند و شخصيت حضرت روح الله را تحريف و وارونه نشان مي دهند نشانه زنده و پويا بودن آن عزيز به عرش سفر کرده است.
    
در ادامه به مرور و بررسي اصول تغيير ناپذير خط و راه امام خميني(ره) مي پردازيم.
    
    

اصول مستند مکتب امام(ره)
    
رهبر معظم انقلاب 14 خرداد 1394 در مراسم بيست و ششمين سالگرد رحلت امام خميني(ره)، مکتب امام را نقشه ي راه پراميد ملت ايران خواندند و با اشاره به ضرورت مقابله با تحريف شخصيت امام، تاکيد کردند: «بازخواني اصول مستند مکتب امام، تنها راه مقابله با تحريف شخصيت آن بزرگوار است، اصولي مانند: اثبات اسلام ناب محمدي و نفي اسلام آمريکايي، اعتماد به صدق وعده الهي و بي اعتمادي به مستکبران، اعتماد به اراده و نيروي مردم و مخالفت با تمرکزهاي دولتي، حمايت جدي از محرومان و مخالفت با اشرافي گري، حمايت از مظلومان جهان و مخالفت صريح و بي ملاحظه با قلدران بين المللي، استقلال و رد سلطه پذيري، و تاکيد بر وحدت ملي
    
حضرت آيت الله العظمي خامنه اي 14 خرداد 1395 در مراسم بيست و هفتمين سالگرد ارتحال امام خميني(ره)، امام را شخصيت «مومنِ متعبدِ انقلابي» خواندند و با تاکيد بر ادامه راه «امامِ انقلابيِ ملت» به عنوان تنها راه پيشرفت و تحقق اهداف مردم و نظام، پنج شاخص مهم «انقلابي گري» را تبيين و اين پنج شاخص را اين گونه برشمردند: «پايبندي به مباني و ارزش هاي اساسي انقلاب اسلامي»، «هدف گيري مستمر آرمان ها و همت بلند براي رسيدن به آنها»، «پايبندي به استقلال همه جانبه کشور»، «حساسيت در برابر دشمن و تبعيت نکردن از او» و «تقواي ديني و سياسي».
    
معظم له سال گذشته نيز در مراسم بيست و هشتمين سالگرد ارتحال امام بر اين ويژگي هاي خط و راه حضرت روح الله تاکيد و تصريح کردند: استقلال، آزادي، عدالت اجتماعي و عدالت اقتصادي، مردم سالاري، حق انتخاب و حاکميت مردم، ايجاد خودباوري در ملت، بيرون آمدن از چنبره سلطه آمريکا و...
    
    
استکبار ستيزي محور تغيير ناپذير خط امام
    
نگاهي به حيات سياسي امام خميني(ره) از روز نخست آغاز مبارزه عليه طاغوت هاي زمان تا خرداد 1368 که جهاني به مصيبت از دست دادن آن عزيز نشست به خوبي نشان مي دهد که امام سر در برابر هيچ قدرت بزرگ و کوچکي خم نکرد.
    
اين اصل يعني استکبار ستيزي آن چنان در ميان اصول محوري خط امام مي درخشد که کسي را ياراي انکار آن نيست.
    
کافي است به سخنان، بيانيه و اطلاعيه ها و در نهايت وصيت سياسي الهي امام خميني(ره) نگاهي بيندازيم تا ببينيم که آن حضرت تا چه اندازه پيروي نظري و عملي از استکبار و قدرت هاي ريز و درشت را براي سرنوشت يک ملت زيان بار مي ديدند.
    
به عنوان يک نمونه به بخشي از پيام تاريخي امام خميني(ره) در 29 تير 1367 موسوم به «پيام پذيرش قطعنامه» توجه کنيد، بنيانگذار جمهوري اسلامي در اين پيام «سياست خارجي جمهوري اسلامي » را اين گونه تبيين و تشريح مي کنند: « نكته مهمي كه همه ما بايد به آن توجه كنيم و آن را اصل و اساس سياست خود با بيگانگان قرار دهيم اين است كه دشمنان ما و جهانخواران تا كي و تا كجا ما را تحمل مي كنند و تا چه مرزي استقلال و آزادي ما را قبول دارند. به يقين آنان مرزي جز عدول از همه هويت ها و ارزش هاي معنوي و الهي مان نمي شناسند. به گفته قرآن كريم، هرگز دست از مقاتله و ستيز با شما بر نمي دارند مگر اينكه شما را از دينتان برگردانند
    
امام امت(ره) ادامه مي دهند: « ما چه بخواهيم و چه نخواهيم صهيونيست ها و آمريكا و شوروي در تعقيب مان خواهند بود تا هويت ديني و شرافت مكتبي مان را لكه دار نمايند. بعضي مغرضين ما را به اعمال سياست نفرت و كينه توزي در مجامع جهاني توصيف و مورد شماتت قرار مي دهند، و با دلسوزي هاي بي مورد و اعتراض هاي كودكانه مي گويند جمهوري اسلامي سبب دشمني ها شده است و از چشم غرب و شرق و ايادي شان افتاده است! كه چه خوب است به اين سوال پاسخ داده شود كه ملت هاي جهان سوم و مسلمانان، و خصوصا ملت ايران، در چه زماني نزد غربي ها و شرقي ها احترام و اعتبار داشته اند كه امروز بي اعتبار شده اند!» حضرت روح الله دردمندانه اين گونه ادامه مي دهند: « آري، اگر ملت ايران از همه اصول و موازين اسلامي و انقلابي خود عدول كند و خانه عزت و اعتبار پيامبر و ائمه معصومين - عليهم السلام - را با دست هاي خود ويران نمايد، آن وقت ممكن است جهانخواران او را به عنوان يك ملت ضعيف و فقير و بي فرهنگ به رسميت بشناسند، ولي در همان حدي كه آنها آقا باشند ما نوكر، آنها ابرقدرت باشند ما ضعيف، آنها ولي و قيم باشند ما جيره خوار و حافظ منافع آنها، نه يك ايران با هويت ايراني - اسلامي، بلكه ايراني كه شناسنامه اش را آمريكا و شوروي صادر كند، ايراني كه ارابه سياست آمريكا يا شوروي را بكشد و امروز همه مصيبت و عزاي آمريكا و شوروي شرق و غرب در اين است كه نه تنها ملت ايران از تحت الحمايگي آنان خارج شده است، كه ديگران را هم به خروج از سلطه جباران دعوت مي كند.» در همين پيام تاريخي و راهگشاست که حضرت امام تاکيد مي کنند تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستيم.
    
امام خميني در سال 1367 و کمتر از يک سال قبل از وفات، در اين پيام تاکيد مي کنند: «دست نشاندگان آمريکا آتش زدن پرچم آمريکا را به حساب آتش زدن حرم و شعار مرگ بر شوروي و آمريکا و اسرائيل را به حساب دشمني با خدا و قرآن و پيامبر گذاشته اند...»
    
بي شک مرور اين پيام تاريخي و ملکوتي براي هر ايراني و مسلمان و فراتر از اين دو هر انساني که به دنبال بازيابي مجد و عظمت از دست رفته خويش است ضروري مي نمايد، انتظار اين است که برخي شخصيت هاي سياسي، مسئولين و گروه ها و احزاب نيز اگر خود را به صورت کامل از خط و راه آن امام خوبي ها جدا نکرده اند اين پيام را بخوانند.
    
    
خودباوري و نهراسيدن از تحريم ها
    
از روز نخست پيروزي انقلاب اسلامي قدرت هاي متجاوز جهاني ايران اسلامي را به تحريم هاي کمر شکن تهديد کرده اند، پس از تسخير لانه جاسوسي شيطان بزرگ دولت وقت آمريکا همه راه ها را رفت تا ايران در مقابل آن قدرت شيطاني تسليم شده و کمر خم کند ولي در همه اين نقشه ها شکست خورد.
    
قطع رابطه با ايران در فروردين 1359 و متعاقب آن حمله ايالات متحده که به طوفان شن برخورده و شکستي خفت بار را در طبس تجربه کرد نمونه هايي کوچک از نقشه هاي آمريکا براي به تسليم کشاندن جمهوري اسلامي است که همه به در بسته خورده و ناکام مانده است.
    19
فروردين 1359 و به دنبال قطع رابطه آمريکا با ايران امام خميني(ره) در پيامي تاريخي تصريح کردند: « ملت شريف ايران، خبر قطع رابطه بين ايران و آمريکا را دريافت کردم و اگر کارتر در عمر خود يک کار کرده باشد که بتوان گفت به خير و صلاح مظلوم است، همين قطع رابطه است. رابطه بين يک ملت بپاخاسته براي رهايي از چنگال چپاولگران بين المللي با يک چپاولگر عالَمخوار، هميشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است. ما اين قطع رابطه را به فال نيک مي گيريم؛ چون که اين قطع رابطه دليلي بر قطع اميد آمريکا از ايران است. ملت رزمنده ايران اين طليعه پيروزي نهايي را که ابرقدرت سفاکي را وادار به قطع رابطه- يعني خاتمه دادن به چپاولگري ها- کرده است، اگر جشن بگيرد حق دارد
    
امام خميني(ره) به دنبال آغاز و تشديد تحريم ها آن را تحفه اي الهي خوانده و تصريح کردند: « شما امروز خودتان بحمد اللَّه قدرت در دست داريد و خودتان تمام رشته ها را در دست داريد و با همه توطئه هايي که آنها کردند، همه را خود شماها خنثي کرديد. و همين تحريم اقتصادي براي شما يک تحفه آسماني بود که فکرهاي متفکران ما را به راه انداخت و بحمدالله رو به خودکفايي مي روند.» (صحيفه امام جلد 16/ صفحه276)
    
و يا در بياني ديگر تاکيد کردند: « اين جنگ و تحريم اقتصادي و اخراج کارشناسان خارجي، تحفه اي الهي بود که ما از آن غافل بوديم. اکنون اگر دولت و ارتش کالاهاي جهانخواران را خود تحريم کنند و به کوشش و سعي در راه ابتکار بيفزايند، اميد است که کشور خودکفا شود و از دريوزگي از دشمن نجات يابد.» (صحيفه امام جلد 21/ صفحه 433)
    
اينها همه نمونه هايي است که نشان مي دهد امام خميني(ره) بر اتکاي مردم و مسئولين در جمهوري اسلامي به توانمندي هاي داخلي و به تعبير رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتي تاکيد و تصريح داشتند و اميد مي رود که دولتمردان نيز اين گونه به مشکلات و سختي ها نگاه کرده و از ورود و خروج ابرقدرت هاي شيطاني به قراردادهايي که ارزشي براي آن قائل نيستند چون برجام نهراسند.
    
شرط آنکه تحريم هاي دشمن تاثيري نداشته باشد اعتقاد و تعهد به اسلام است آن چنانکه آقاي حسن روحاني رئيس جمهور 24 ارديبهشت 1374 در مقام نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي در اجتماع فرماندهان بسيج وزارتخانه ها و ادارات گفته بود: «آنچه امام فرمود آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند، دقيقا درست است به شرط آنکه ما مسلمان و متعهد باشيم.» روحاني در اين سخنان از تحريم هاي آمريکا اظهار خوشحالي کرده و گفته بود: «واقعا بايد خوشحال باشيم و واقعا براي ما مبارک و خير است، به شرط آنکه ما واقعا متعهدانه در صحنه باشيم و آنچه که خداوند به ما دستور داده است و وجدان و قانون به ما گفته است عمل کنيم، اسراف را کنار بگذاريم آن وقت خداوند همه ما را ياري خواهد کرد و مي توانيم بر همه مشکلات اقتصادي فائق گرديم
    
اميد مي رود که رئيس جمهور و دولت محترم به اين سخنان معتقد، ملتزم و پايبند باشند و حيات و ممات يک ملت را به امضا و يا خروج يک ريزقدرت يا ابرقدرت از معاهده يا قراردادي منوط نکنند.
    
    
ضرورت ساده زيستي و دوري مسئولين از زندگي اشرافي
    
آنچه در زندگي امام خميني(ره) نمود عيني داشت ساده زيستي ايشان بود، واقعيتي که عليرغم تلاش هاي جبهه متحد رسانه اي استکبار کسي را تاکنون ياراي انکار آن نبوده است. امام در بيانات متعدد خود از مسئولين خواسته بودند که به فکر مستضعفين و کوخ نشينان باشند چرا که آنان هستند که انقلاب را به منزل مقصود رسانده و در جبهه ها از بذل جان خويش دريغ نمي کنند.
    
امام خميني(ره) 11 فروردين 1367 در آستانه انتخابات مجلس سوم شوراي اسلامي در پيامي خطاب به مردم تاکيد کردند: «مردم شجاع ايران با دقت تمام به نمايندگاني راي دهند که متعبد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به آنان احساس مسئوليت کنند، و طعم تلخ فقر را چشيده باشند، و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان زمين، اسلام مستضعفين، اسلام رنج ديدگان تاريخ، اسلام عارفان مبارزه جو، اسلام پاک طينتان عارف، و در يک کلمه، مدافع اسلام ناب محمدي - صلي الله عليه و آله وسلم - باشند. و افرادي را که طرفدار اسلام سرمايه داري، اسلام مستکبرين، اسلام مرفهين بي درد، اسلام منافقين، اسلام راحت طلبان، اسلام فرصت طلبان، و در يک کلمه، اسلام آمريکايي هستند طرد نموده و به مردم معرفي نمايند.» «صحيفه امام، جلد 21، صفحه 9»
    
امام خميني(ره) همچنين 29 تير 1367 در پيام پذيرش قطعنامه تاکيد مي کنند: « ملت عزيز ما که مبارزان حقيقي و راستين ارزش هاي اسلامي هستند، به خوبي دريافته اند که مبارزه با رفاه طلبي سازگار نيست؛ و آنها که تصور مي کنند مبارزه در راه استقلال و آزادي مستضعفين و محرومان جهان با سرمايه داري و رفاه طلبي منافات ندارد با الفباي مبارزه بيگانه اند. و آنهايي هم که تصور مي کنند سرمايه داران و مرفهان بي درد با نصيحت و پند و اندرز متنبه مي شوند و به مبارزان راه آزادي پيوسته و يا به آنان کمک مي کنند آب در هاون مي کوبند. بحث مبارزه و رفاه و سرمايه، بحث قيام و راحت طلبي، بحث دنياخواهي و آخرت جويي دو مقوله اي است که هرگز با هم جمع نمي شوند. و تنها آنهايي تا آخر خط با ما هستند که درد فقر و محروميت و استضعاف را چشيده باشند
    
بي شک درباره ديگر مولفه ها و محورهاي خط و راه امام نيز مي توان نوشت و به تحليل آن نشست، محورهايي که در اين گزارش و به نقل از رهبر معظم انقلاب به ذکر تعدادي از آنها پرداختيم، نکته اينکه راه و خط امام ماندگار و پايدار است و کسي را ياراي انکار و تحريم اين راه نوراني و پر خير و برکت نيست.