نقد و بررسی " اقتصاد و انتخابات" روز نامه جمهوری چهار شنبه 10 تیر ماه سال 1388
"در رژیم قرون وسطائی آخوندی در شرایطی که کودتای نظامی شده، از برنامه داری اقتصاد و اراده ی مردم در انتخابات گفتن ، نوعی شوخی تیز وبی مزه و تلخ می باشد"

معلوم نیست وقتی که خمینی شیاد گفته بود که اقتصاد مال خر است و افزود اگر همه ی مردم ایران بگویند نه ولی من بگویم آری ، همه باید بگویند آری. همچنین جایگاه و قدرت و اختیارات ما ورای قانونی ولی فقیه هم مشخص است . بنابراین زمانیکه انتصابات باضافه تقلبات جای انتخابات را گر فته است. تازه اخیراً کودتای پاسداری هم چاشنی اش شد ه است تا سفت و محکم تر شود . با این اوصاف مشخص نیست که اکنون که روند رشد تورم و گرانی و فقر و بیکاری همراه با شکست کامل طرح های اقتصادی دولت مواجه شده است و رئیس جمهور پاسدارش اعتراف کرده است که باور به تئوری های اقتصادی ندارد سر مقاله نویس سروش صاحب فصول از کدام اقتصاد و انتخابات سخن گفته یا یاد کرده است .

البته همین که سرمقاله نویس از پس لرزه های تأثیر گذار پس از نمایش خیمه شب بازی انتخابات انتصابات ریاست جمهوری گفته است که برروی برنامه و اهداف اقتصادی تأثیر مستقیم دارد . پس می توان درک کرد که منظور مدعی چیست؟ به خصوص اینکه متمر کز بر روی مقوله ی اقتصاد و رابطه ی تنگاتنگش با نمایش خیمه شب بازی انتخابات � انتصابات کرده و افزوده است که یکی از تأثیر گذارترین بخش ها همین بخش اقتصادی می باشد . البته که فراموش نشده است که چگونه 30 سال پیش خمینی شیاد همین اقصاد مهم شده را به خر واگذار کرد و پس از آن شاهد بود ایم که چطوری مکتب اقتصد خری یا خران سابق اقتصاد شده چه بر سر مردم ایران و اقتصاد کشور آورده اند؟

در خاتمه اینکه سر مقاله نویس که بسیار محافظه کارانه از دو مقوله ی اقتصاد و انتخابات و رابطه ی این دو با هم قلم فرسائی کرده است تا اینکه خطری وی را تهدید نکند . غافل از آن است همانگونه که توضیح داده شد در رژیم تروریستی آخوندی بر برمنش که نه این دو مقوله دارای جایگاه مناسب و تثبیت شده ای نیستند ونه اینکه برای رهبر و مسئولان و صاحبان قدرت، این دو مقوله ی مهم همچون مطالبات و نظر مردم ایران ارزش و بها برای شان ندارد . به خصوص در شرایط کنونی نه اینکه بطور آشکارا نه تقلبات گسترده انجام شده است ، بلکه دست به کودتای نظامی نیز زده شده است که پایانی بر نمایش خیمه شب بازی تاکتیکی از این نمونه های انجام شده می باشد . زیرا که هدف کودتا گران حذف رقیب دوم خردادی ها با پیشوند جمهوریت بطور مضاعف و جایگزین کردن حاکمیت استبدادی اسلامی به عنوان پسوندمی باشد. از سوی دیگر تجربه 3 دهه گذشته نشان داده است هر چه زمان به جلو آمده هم وضعیت اقتصادی کشور و هم اوضاع معیشتی مردم ایران بد تر شده است . زیرا جائیکه روند رشد لجام گسیخته تورم و گرانی و فقر و بیکاری با 3 برابر شدن واردات کالا به کشور نسبت به صادرات می باشد از مقوله اقتصادی با بر نامه گفتن به یک شوخی تلخ بیشتر شباهت دارد تا واقعیت . همچنین در شرایطی که تظاهر کنندگان معترض رأی دهنده توی خیابان ها ریخته و خواهان بر گرداندن آرای تقلب شده شان می باشد ولی گاز اشک آور و ضرب و شتم با باتوم و گلوله و بازداشت زندان تحویل می گیرند از انتخابات و اراده ی مردم دم زدن از شوخی قبلی بی مزه تر و توهین آمیز تر می باشد . بنابراین چون اقتصاد و انتخابات جزو اهداف کلیدی کشور های دمکراتیک می باشد ونه رژیم تروریستی قرون وسطائی پس هیچگونه چشم انداز امید به تغییر اوضاع و احوال به نفع مردم ایران در آینده وجود ندارد . لذا بهترین راه حل تلاش گسترده ی همگانی برای تغییرات دمکراتیک در ایران می باشد.

هوشنگ � بهداد
چهار شنبه 10 تیر ماه سال 1388