نقد و بررسی : دولت مردم نهاد (يادداشت روز) روز نامه ی کیهان سه شنبه 23 تیرماه سال 1388
"باشیوه ی بازجوئی و تحریف گری و هذیان گوئی و شیادی و رمالی و کتمان کردن حقایق تلاش مذبوحانه شده است تاکه یک کارنامه ی ننگین وسیاه کودتائی تبرئه وسفید جا زده شود."
همکار قلم بر دست سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری با کتمان حقایق و خالی بند کردن و وارونه و گنده و هذیان گوئی مقایسه ای میان کارنامه ی 4 سال مدعیان اصول گرائی با 8 سال مدعیان اصلاح طلبان که البته برای حال گیری کردن از رقیب مغلوب و یاد آوری دوباره ی پیاز و چوب خوراندنش می باشد نوعی تعیین تکلیف به حساب دلسوزانه هم برای رئیس دولت دهم کرده است. بهر حال قلم بر دست همکار سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری برای بی اعتبار کردن رقیب مغلوب وتمجید و تحسین کردن ازباندهای مافیائی کودتاگر غالب اینگونه به دفاع مشمئز کننده و غیر واقعی ازرئیس جمهور و دولت مدعی اصول گرا با شیوه ی مقایسه ای ریزش و افت یکی با رشد روز افزون دیگری پرداخته است.
"دولت و رئيس جمهور اصولگرا، دولت و رئيس جمهوري دوران ساز بودند. اگر پس از هيجان سياسي خرداد 76 به اعتبار عملكرد دولت و مجلس وقت، اعتماد عمومي و مشاركت سياسي مردم رو به افول و كاهش گذاشت و حتي تا مرز 55 درصد سقوط كرد، مشاركت 85 درصدي ملت ايران در انتخابات رياست جمهوري امسال و اعتماد دوباره به رئيس جمهور با نصاب تازه 24 ميليون و پانصد هزار رأي، حاكي از احياي «اعتماد ملي» و همپايي و پشتيباني ملت است. پس انداز 40 ميليون رأي در صندوق اعتبار نظام، سرمايه بزرگ و كم نظيري است كه بايد از آن در دهمين دولت جمهوري اسلامي- در هر دو مقياس داخلي و بين المللي- سود جست و شعار هوشمندانه كابينه 70 ميليوني را از طريق تعبيه مكانيزم هاي اجرايي، به نظريه و راهبردي عملياتي تبديل كرد. اعتماد و انتخاب ملت ايران در 22 خرداد 88، يك پيام را با دو وجه اثباتي و سلبي به همراه دارد. پيام اين اعتماد و انتخاب، رأي قاطع به رويكردهاي ملي، اسلامي، خدمتگزارانه و توأم با پاكدستي در برابر عملكردهاي بيگانه از اسلام و انقلاب و ملت و روح خدمتگزاري است. دولت دهم هر چه در برابر افراط گران، طعمه انگاران قدرت، زرسالاران و بيگانه پرستان مرز و دافعه دارد، متقابلا بايد مجاري گسترش بيشتر در ميان ملت و نخبگان پاك نهاد آن را تعبيه كند. البته طيف گسترده دشمنان در داخل و خارج كشور، تمام ترفندها را به كار خواهد بست تا دولت را قطبي، متصلب و محدود بنماياند اما هنر مضاعف رئيس جمهور و دولت جديد اين است كه قطب بندي هاي تصنعي و غيرواقعي را بشكند و از ظرفيت هاي فراهم شده در دوران جديد بهره بگيرد. در اين عرصه هر چند كه نخبگان و صاحبان توانمندي هم مسئوليت دارند، اما طبيعتا دولت و رئيس جمهور و تيم وي بايد نقش فعالانه اي ايفا كنند و جديت خويش را در اين زمينه نشان دهند."
نا گفته نماند که اوج دریدگی و خرافات پرستی و نمایش شعبده و تر دستی برای دروغ بزرگ را واقعیت جادزدن که فقط از مرشدان و مدیحه سران و نوحه خوانان و مجیز گوی گویان بر می آید که آئین شان بی پرنسیبی و بی آرمانی و عدم باور به هیچ مرام و مسلک و اعتقادو دین و مذهبی است . زیرا که جز کسب قدرت و ثروت و حفظ آن با هر دوزو کلک و دروغ و شیادی و تصویر مار کشیدن و مار نشان دادن و قالب کردنش به چیزدیگری نمی اندیشند .اگر نه اینگونه ادعای وارونهکه وی کرده اگر واقعیت داشته باشد . دیگر نیاز به تقلبات گسترده و تدارک کودتا نبود. همینطور اگر چنانچه 85% مردم به این رژیم و باند و جناح هایش باور دارند . چه ترس و وحشتی از واکنش معترضان وجود دارد؟ البته چون دامنه این اعتراضات و نا رضایتی ها گسترده است و که پژواک اعتراضی فریاد بر دیکتاتور و احمدی نژاد و خامنه ای دارد . بنابراین با شلیک گلوله و گاز اشک آور و باتون و کارد قصابی و چماق این فریاد ها مواجه می شوند تا سینه و مغزها شکافتن و گلو و رگ گردن ها بریده پاره گردد.همچنین انبوه باز داشت معتر ضان و شکنجه برای اعتراف گیری کردن از اینان رانیزبدنبال دارد.
اما اکنون پاسدار قلم بر دست وارونه و هذیان گوی برای سیاه سفید جلوه دادن مجبور شده است که آشکارادروغ عمدی بگوید و از پاسدار رئیس جمهور انتصاب شده از سوی کودتاگران با تقلب وخلافکار مدح و ثنا گوئی کند که رئیس دولت نامشروع دهم شده است و برای برون رفت از بن بستش رهنمود داده و نسخه ی جا بجائی هامهره ها در دولت دهم نامشروع تر از دولت کنونی نهم تجویز وصادر کرده است . حتی سهم دادن به منتقدان خودی اصول گرا برای خاموش وکنمرنگ کردن صدای معترضان و منتقدان غیر خودی را نیز پیشنهاد کرده است.
آخر مشخص نیست که توصیه کردن و رهنمود دادن به پاسدار رئیس جمهورخود خواه و خود رأی و لجوج و بیمار روانی با عقده ی خود بزرگ بینی برای چیست . زیراکه وی می خواهد جهان راتغییر دهد و فرهنگ و اقتصاد بسیجی به جهان صادر کند تا بحران مالی و اقتتصادی غرب را حل کند. سپس نوبت بررسی و رفع مشکلات اقتصادی و معضلات معیشتی مردم ایران شود . آنهم در شرایطی که اعتراف کرده است به تئوری های اقتصادی باور ندارد . بد تر اینکه سازمان مدیریت برنامه ریزی وبودجه بندی راهمان آغاز کار دولت نهم منحل کرد تا حسابرسی در کار نباشد که چگونه ازبودجه و ذخایر حساب اندوخته ی سپرده ی ارزی برداشت و دخل و خرج می کند و به هیچ کس هم پاسخگو نمی باشد .
مهمتر اینکه اعتیاد به دروغگوئی و بد قولی و پیمان شکنی مزمن و ترک نا پذیرنسبت به مردم دارد . حال چنین عنصرمهار ناپذیر با دولت نامشروع که ناشی از عیان شدن عدم مشروعیت رژیم تروریستی آخوندی کودتائی می باشد. چه فایدهای دارد که رهنمود داده شود که می بایست باند بازی را کنار بگذارد . صداقت در رفتار و گفتار داشته باشد . سعه صدر وتحمل پذیری انتقاد کردن پیراون خودی را داشته باشد . بد تر اینکه گفته شود اینان هم به بازی گرفته شوند . همچنین رئیس دولت ازتملق گوئی و چاپلوسی و تعریف و تمجید کردن اطرافیانش دوری جوید . در عوض با مشورت و کار کار شناسی کردن برای انتخاب اعضای کابینه و مشاورانش فعال و جستجو گر باشد و استفاده کند .
اما به نظر می رسد که مدعی موعظه گرزیادی نشئه بوده که چنین هذیان گوئی کرده است . برای اینکه در رژیم نا مشروع کودتائی که از رأس تا ذیل آلوده به فساد و رشوه و نیرنگ و حقه و فریبکاری و شیادی و دینفروشی آلوده است وهمه ی مسئولانش تلاشگر حفظ قدرت و ثروت بیشتر می باشند . آنهم پس از 30 سال تجربه که در مناظره ای تلویزیونی نامزدان افشاگری ها آنچنان بود که هیچگونه نکته ی ابهام و سخن نا گفته ای باقی گذاشت. چونکه کل عملکرد 30 سال گذشته ی رژیم تروریستی آخوندی کودتائی – غارتگر و جنگ افروز و عوامفریب و دین فروش به محاکمه کشانیده شد.آنگونه که دیگر مهره و جا یا نهاد سالمی برایش به جا نمانده است تا که بتوان شود دست آویزی برای آویزان کرد رختی از درختی یافت که از ریشه تا نوک شاخه و برگ فاسد وگندیده بودنش به معرض نمایش گذاشته شده است کههر گز نمی توان انتظار داشت شاخکی در این درخت یافتمی شود که بتوان مترسکی به آن آویزان کرد که با ادای نمایش خیمه شب بازی بشود ما نور تبلیغاتی و منحرف کردن اذهان عمومی داد که مورد نظر پاسدار قللم بر دست یادداشت روز نویس باشد . به خصوص اینکه مدعی نظریه ی رؤیائی پرداز قلم بر دست یاداشت روزنویس بدون توجه به عملکرد 4 ساله ی دولت نهم و کارنامه ی ننگین 30 ساله ی رژیم تروریستی- آخوندی – کودتائی اکنون اینگونه از نوزاد دولت دهم هنوز متولد نشده مواجه با دشمنان داخلی وخارجی یاد کرده است :
"نوزاد دولت دهم هنوز پا به عرصه نگذاشته، دشمنان كينه توز بسياري در دنيا و در داخل كشور دارد. مستكبران سيلي خورده عالم به انضمام ديكتاتور هاي سياسي انحصارطلب و مفسدان اقتصادي در داخل، 3 طيفي هستند كه از پا درآوردن دولت نهم را در دستور كار داشتند و اكنون هم براي دولت نيامده شاخ بسته اند. دولت اصولگرا با انبوهي از دشمني هاي آشكار و چند برابر آن دشمني هاي پنهان و ناجوانمردانه مواجه است. در برابر دشمنان غدار كه به جنگ هاي مخملي و خزنده و نرم در كنار كارزارهاي آشكار و كارشكني هاي صريح روي آورده، ديوانسالاري و بوروكراسي دولت بايد تغييراتي را شاهد باشد كه ضمن ثبات مديريت، حائز خصوصيات مهيا بودن، چابكي و واكنش هاي بهنگام بلكه پيش بيني و پيشدستي شود."
در خاتمه اینکه در شرایطی که هنوز بر موج اعتراضات نامشروع بودن دولت درداخل کشور افزوده می گردد.ازسوی دیگرنتیجه ی نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی – انتصاباتی – تقلباتی ریاست جمهوری دوره ی دهمم 22 خرداد از سوی هیچیک از کشورهای غربی نه اینکه به برسمیت شناخته نشده است ، بلکه بر ضریب انتقادات شان بدلیل نقض حقوق بشر و بازداشت شدگان روزانه ی فعالان سیاسی و مطبوعاتی و حقوق بشری ومعترضان خیابانی و گزارشات خبری قتل های درون زندان با شکنجه کردن برای ا عترافات و به خصوص نا مشخص بودن سر نوشت باز داشت شدگان گسترش می یابد .همچنین صحبت از تشکیل شورا ی موقت به جای رئیس جمهور و ابطال نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی – انتصاباتی وبر گزاری نمایش انتخابات جانشین دوباره می شود . یا اینکه صحبت پیگیری راه کم هزینه تر طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور مشابه اقدام بنی صدر از سوی مجلس کمدی و دکوری و انتصابی هشتم برای پاسدار احمدی نژاد می شود . مهمتر اینکه فریاد های اعتراضی الله اکبر و مرگ بر خامنه ای و آقازاده اش مجتبی هر شب بر بالای بام خانه ها سر داده می شود و تجمع اعتراضی خانواده ها در جلوی درب زندان اوین برای کسب اطلاع از عزیزان شان ادامه دارد . این دیگر خیلی مضحک و پرت از مرحله و بی اطلاع بودن واقیعات ملموس در جامعه می باشد که با پاک کردن صورت مسئله رهنمود چگونگی انتخاب اعضای کابینه ی دولت دهم و تشکیل کمی و کیفی آن داده شود. این تحلیل گری گذشته از توهین به فهم و شعور مردم ایران که اشراف و آگاهی کامل به مسائل و وقایع و حتی زد و بندهای پشت پرده دارند . به ویژه با فراموش کردن شرایط کنونی و مطالبات مردم ایران ، فقط اثبات گر جدی بودن جنگ قدرت و ثروت و حذف رقیب مغلوب و قبضه و نحنصاری کردنش از سوی باندهای مافیائی کودتاگران غالب می باشد. پس این جنگ قدرت و ثروت نه هیچگونه ارتباطی به مردم معترض ایران ندارد که خواهان تغییرات دمکراتیک در ایران می باشند .نه اینکه هیچگونه چشم انداز و افق روشنی برای رفع مشکلات و تغییر و بهبود شرایط به نفع مردم وجود دارد. راه حل تلاش برای تغییرات دمکراتیک در ایران است

هوشنگ - بهداد
سه شنبه 23 تیرماه سال 1388