نقد و بررسی " زواياي مغفول هدفمندي يارانه ها" روزنامه جمهوری اسلامی یکشنبه 21 تیر ماه سال 1388
"طرح تحول اقتصادی و هدفمند کردن چگونگی توزیع رایانه های نقدی در مجلس دکوری و کمدی مجلس با دولت تبدیل به جنگ ومیدان مین گذاری دولت و مجلس است "

مگر دولتی که دارای رئیس آن نامشروع و کودتائی می باشد و سابقه ی 4 سال دروغگوئی و عوامفریبی کردن دارد و نسبت به قول های داده شده اش وارونه عمل و اقدام کرده است . مهمتر اینکه رئیس جمهور کمدی در مناظره ها ی تلویزیونی تبلیغاتی ریاست جمهوری خود زیرآب دولت های گذشته را زد و مهر تأئید بر فاسد بودنش زد که این آلودگی جدا از کل ژیم تروریستی آخوندی نمی شود . زیرا که مسئولان دولت های قبلی از سوی شورای نگهبان و لوطی جماران رهبر ولی فقیه مورد تأئید صلاحیت واقع شده بودند .

از طرف دیگر رئیس دولت پس از اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بودجه بندی را منحل کرد و در دیدار با نایب رئیس هفتم و کار چاق کن پشت پرده محمد رضا با هنر و احمد توکلی رئیس کمیسیون پژوهش های استراتژیک مجلس تشریفاتی هفتم که هر دو نفر همین پست های مشابه را در مجلس و دکوری و کمدی و انتصابی و ارتجاعی هشتم بر عهده دارند اعتراف کرده بود که باور به تئوری اقتصادی ندارد . همچنین در شرایطی که واردات نسبت به صا درات 3 برابر شده است و روند رشد نرخ تورم و گرانی و فقر و بیکاری در جامعه غوغا و بیداد می کند و 80% جمعیت کشور در شریط سخت فقر اقتصای بسر می برند .

مهمتر اینکه میزان مبلغ حد اقل دستمزد خط فقر از سوی دولت و کار فرمایان کمتر یک سوم مبلغ خط فقر اقتصادی 850 هزار تومان تعیین شده است . در چنین شرایط که نمایند گان منتقد دولت از سوی وکیل الدوله ها تهدید به اخراج و در یافت حقوق حرام شده اند چگونه می توان انتظار داشت با صف آرائی که میان دو نهاد مجریه و مقننه رژیم کودتائی در برابر هم وجود دارد و با تجربه ی 30 سال دروغگوئی و به تعویق انداختن مطالبات انباشت شده مردم ایران که در دسترس است و پس از قطع رایانه های دولتی که از سوی مصوبه های مجمع مصلحت نظام و قوه ی مقننه و مجریه تصویب و پیگیری شده است . می توان باور کرد اکه چاقو می تواند دسته ی خودش را ببرد و مجلس دکوری و کمدی و انتصابی هشتم قادر است دست به اقدامات اقتصای رایانه ی نقدی به نفع مردم به خصوص محرو مان وتهی دستان بزند و مورد قبول دولت و شورای نگهبان واقع شود و سر از میز مجمع مصلحت نظام در نیاورد؟

در خاتمه اینکه آنگونه که مقاله نویس از چگونگی بحث و جدل توزیع رایانه های نقدی و خدماتی و بهداشتی بر حسب دهک های طبقه بندی شده میان نمایندگان گزارش داده است و آن را مقوله ای پیچیده ای دانسته که تفکیک کردن دهک ها از هم دیگر نسبت به بهره مندی شدن از مزایای رایانه های نقدی دولتی آسان نمی باشد . از سوی دیگر از تأثیرات منفی رایانه های نقدی سخن گفته شده است که موجب افزایش قیمت کالا خواهد شد و و تورم زا می باشد. ضمن اینکه افزوده شده است که افزایش کسری بودجه همراه دارد . همینطور اختلافی که در این میان نمایندگان و رؤسای کمیسیون ها ی اقتصادی و پژوهش های مجلس کمدی و دکوری و انتصابی وجود دارد که در مجموع همین اختلاف نهاد با طرح مورد نظر دولت نا مشروع هم اشاره شده است . بنابراین بعید است که از میان این جنگ و گریز هائی که وجود دارد آبی به نفع محرومان گرم شود ، جز اینکه بازتاب منفی برای محروان وتهی دستان در بر داشته باشد و بقول معروف آش نخورده د هان شان سوخته شود . یعنی اینکه رایانه نقدی دریافت ناکرده تورم و گرانی بیشتر نصیب شان شود .

هوشنگ – بهداد
یکشنبه 21 تیر ماه سال 1388