نقد و بررسی " افغانستان باتلاقي مخوف تر از عراق" روزنامه جمهوری اسلامی دوشنبه تیر ماه22 سال 1388


"
سرمقاله نویس مشاور رفسنجانی در دفاع از پروژه ی هسته ایو پس از باتلاق کردن عراق اکنون تهدید کرده که افغانستان برای نظامیان آمریکا و انگلیسی باتلاقی بد تر از عراق خواهد شد "
پس از آزادی 5 پاسدار دیپلمات تروریست اعزامی به عراق که پس از اینکه 30 ماه بازداشت نیرو های نظامی آمریکا در عراق بودند که پس از عقب نشینی نیروهای نظامی آمریکا در شهر ها و جاده های عراق که مستقر در پادگان نظامی مرز ایران شدند . این پاسدار تروریست ها تحویل دولت عراق داده شدند . ولی از سوی دولت دست نشانده ی لوطی جماران و پاسداران در عراق این تروریست پاسدارانتحویل رژیم تروریستی آخوندی کودتائی داده شدند . اکنون دستگاه تبلیغات و قلم بردستان با خیال راحت سرو صدای عربده کشی علیه ی آمریکا را بلند کرده اند . از جمله سرمقاله نویس ورق پاره ی جمهوری اسلامی می باشدکه با عبور از عدم پرداختن به بن بست رژیم تروریستی آخوندی کودتائی ونا دیده گرفتن اوضاع متزلزل و آشفته ی کودتائی که پس از حذف رقیب دوم خردادی ها و سر کوب کردن و قلع و قمع تظاهر کنند گان ناراضی و خشمگین به وجود آمده است . البته باز داشت تظاهر کنند گان و شکنجه و اعتراف گرفتن اینان نیزمکمل شرایط خفقان و سانسور حاکم شده از سوی کودتا گران پاسدار شده است . به خصوص اینکه رژیم جمهور رژیم تروریستی کودتائی با دولت نامشروعش از سوی غرب هنوز بر سمیت شناخته نشده است .
همچنین پس از با تلاق کردن عراق بدلیل دخالت گری عوامل وابسته به لوطی جماران و پاسداران وآشوب بر پا کردن و نا امن کردن عراق که در نتیجه عراق به با تلاق تبدیل شده است . اکنون برای ادامه ی این سیاست با تلاق سازی نوبت افغانستان فرا رسیده است تا که خبر بد تر با تلاق شدن افغانستان بر ای نظامیان آمریکائی در افغانستان از سوی سر مقاله نویس داده شود . تا اینگونه نقش دخالت گری رژیم تروریستی آخوندی کودتائی در افغانستان برجسته و لو رود و به نمایش گذاشته شود که البته ارتباط به پروژه ی هسته ای دارد . زیراکه رئیس جمهور آمریکا او باما دسترسی به سلاح اتمی رژیم تروریستی آخوندی کودتائی مخالفت می کند.
فراموش نشود که سرمقاله نویس گزارش سخت شدن شرایط سخت برای نیروهای غرب در افغانستان داده است و در ادامه افزوده که در دو هفته گذشته تعداد 15 نظامی انگلیس در افغانستان کشته شده اند که می تواند ادامه ی جنگ تبلیغاتی و دیپلماتیک میان دولت کودتائی نوکر با دولت فخیمه انگلیس باشد که پس از گروگان گرفتن کار کنان سفارت انگلیس در تهران و تهدید محاکمه کردن شان به اتهام جاسوسی در تهران ادامه انتقام از دولت فخیمه گرفتن به افغانستان کشیده شده است.
بهر صورت سرمقاله نویس ضمن سرنوشت مشابه بری نظامیان آمریکائی در افغانستان ترسیم کردن این مشاور رفسنجانی بساز و بفروش مکار بدون اعتراف رفسنجانی در خطبه ی نماز جمعه ی تهران کند که چگونه پس از اشغال نظامی افغانستان خطاب به بوش گفته بود که ایشان می داند اگر همکاری رژیم تروریستی آخوندی با آمریکا نبود هنوز در افغانستان طالبان بر سر قدرت بود . البته پس از اشغال نظامی عراق در خطبه ی نماز جمعه ی تهران باز هم رفسنجانی خطاب به مقامات آمیکائی اخطار کرد که اگر چنانچه نظامیان آمریکائی عراق را ترک نکنند . این کشور برایش ویتنامیزه و وباتلاق خواهد شد که البته عراق تبدیل به با تلاق گشت . بهر حال اکنون سر مقاله نویس مدعی شده است که 11 سپتامبر که بهانه ی اشغال نظامی عراق شد . در هاله ای از ابهام است . زیرا که مدعی شده است که واقعه ی 11 سپتامبر زیر سر اشغال گران دستگاه جاسوسی و اسرائیل و نظامیان آمریکائی بوده است تا که دست آویز برای اشغال نظامی این کشور را داشته باشد. و شرایط کنونی افغانستان را نتیجه ی همان اشغال گری 8 سال پیش دوران بوش می داند.
بالاخره سرمقاله نویس برای اینکه نقش رژیم تروریستی آخوندی کودتائی در افغانستان را بر جسته کند و اهدافی که علیه دو کشور مخالف پروژه ی هسته ای در افغانستان پیگیری می شود را ترسیم کرده باشد . بنابراین وضعیت افغانستان و تلفات و خطرات جدی که نیروهای نظامی آمریکا و انگلیس در افغانستان را تهدید می کند این چنین به تصویر کشانیده است :
در شرايطي كه اوضاع براي نظاميان خارجي مستقر در افغانستان روز به روز وخيم تر مي شود و باتلاق افغانستان اكنون مخوف تر از عراق براي دولتهاي آمريكا است به نظر مي رسد انگليسي ها پس از سقوط دولت توني بلر بايد يك دولت ديگر را نيز قرباني اين مداخله جويي بدفرجام كنند. اكنون گزارش هاي رسيده از لندن حاكي است دولت گوردون براون به شدت تحت فشار قرار دارد . افزايش آمار تلفات نظاميان انگليس در افغانستان به 179 نفر كه بيش از تلفات ارتش انگليس در عراق است اكنون زنگ خطر را به طور جدي براي لندن به صدا درآورده است . كشته شدن 8 نظامي انگليسي در يك روز در هفته گذشته چشم انداز بسيار تيره اي را براي نظاميان انگليسي مستقر در افغانستان ترسيم مي كند. علاوه بر كشته ها شمار مجروحان انگليسي در جنگ افغانستان نيز به رقم كم سابقه 200 نفر در طول 6 ماه گذشته رسيده است . اخيرا يكي از افسران ارشد ارتش انگليس كه به دليل فضاحت هاي اخير در افغانستان حضور در ارتش را رها كرده در مقاله اي اعلام كرد ارتش انگليسي از غرور و رهبري فاسد رنج مي برد. اين شرايط نشان مي دهد كه افغانستان درحال تبديل شدن به بحراني بزرگتر از عراق براي كشورهاي غربي دخالت كننده در افغانستان به خصوص آمريكا و انگليس است. اين واقعيت را مي توان از اعتراف هاي براون و اوباما به خوبي دريافت . نخست وزير انگليس در جريان حضورش در اجلاس گروه هشت تصريح كرد ارتش انگليس تابستان بسيار سختي در افغانستان خواهد داشت . اينكه باراك اوباما نيز روز گذشته گفته است ارتش آمريكا راهي طولاني و به شدت دشوار در افغانستان در پيش خواهد داشت همين واقعيت را نشان مي دهد.
البته سر مقاله نویس در پایان سر مقابله ی خود نشان داده است که فقط رژیم تروریستی آخوندی کودتائی دشمنی و مشکل با آمریکا و انگلیس ندارد ، بلکه مخاطب و طرف حسابش غرب می باشد . زیرا که وضغیت نیرو های غربی در افغانستان را این چین تشریح کرده است
:
"آنچه مسلم است اين است كه غرب در افغانستان به مفهوم كامل مستاصل شده بگونه اي كه هرگونه عقب نشيني در وضعيت فعلي گروههاي شورشي را بر افغانستان مسلط خواهد كرد كه قطعا پذيرش آن از يكطرف به معني زيربار يك ننگ بزرگ رفتن از سوي غرب است و از طرف ديگر هرگونه تلاش غرب براي افزايش نيرو و تشديد عمليات نيز افزايش خشم و قيام مردمي در افغانستان را موجب مي شود كه در نهايت شرايط را بحراني تر مي كند."
در خاتمه اینکه اکنون که رژیم تروریستی آخوندی کودتائی پس از نمایش خیمه شب بازی انتصاباب 22 خرداد بمراتب نامشروع و ضعیف تزاز قبل شده است . برای اینکه دیگر جای ابهامی در این مورد نه برای مردم ایران ونه منطقه و نه دولت های غرب باقی نمانده است که چگونه این نمایش خیمه شب بازی بر گزار شد و چرا رقیب دوم خردادی ها با تقبات گسترده و کودتای پاسداران و بسیجیان حذف شد ؟ مهمتر اینکه چگونه با مخالفان و تظاهر کنند گان و ناراضیانی عصبانی توی خیابان سرا زیر شده از سوی نیرو های سرکوبگر بر خورد شد که پاسخ جوابگوئی آرای شان را می خواستند و طلب می کردند ؟ در نهایت چگونه مهر تأئید بر نامشروع بودن رژیم تروریستی آخوندی کود تائی زده شده است؟ بنا براین اکنون که از سوی غرب رئیس جمهور بر آمده از کودتا و تقلب برسمیت شناخته نشده است . از طرف دیگر بحران هسته ای هم حاد تر شده است . مشخص است که برای برون رفت از بحران هسته ای و تلاش برای بیرون آمدن از در بن بست کنونی، می بایست سیاست صدور تروریسم و دخالت گری در امور داخلی سایر کشور های همسایه و خاور میانه سرعت و افزایش داده شود . پس بی جهت نیست که سرمقاله نویس از باتلاق شدن بد تر از عراق در افغانستان برای نظامیان آمریکائی و انگلیسی و غرب در افغانستان سخن گفته و تهدید کرده است . لذا تا این رژیم کودتائی دسترسی به سلاح هسته ای نیافته است .دیگر جای هیچگونه درنگ از سوی غرب برای تغییرلات دمکراتیک در ایران جایز نمی باشد.

هوشنگ – بهداد
دوشنبه 22 تیر ماه سال 1388