نقد و بررسی " بعثت دوباره (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان یکشنبه 28 تیرماه سال 1388
" آویزان به دوران پیامبر وعلی شدن برای متهم و محکوم کردن رقیب مغلوب،این شگرد نخ نما شده ی تبلیغاتی دین فروشان وعوامفریبان حاکم و جارچیان شان نه دیگر سود ندارد ، بلکه مضر ومخرب برای بازیگران و طراح شان می باشد "
مشخص است که غیر قابل کتمان کردن می باشد که شرایط کنونی حاکم بر ایران آنگونه شده است که محال است که به فضای قبل از 22 خرداد تاریخ بر گزاری نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی- تقلباتی ریاست جمهوری دوره ی دهمقابل مقایسه باشد و به باز گردد . زیرا که شیوه ی برگزاری این نمایش خیمه شب بازی 22 خرداد و نتایج حاصله از آن که با دخالت بسیج و سپاه پاسداران و پشتبانی لوطی جماران و حمایت شورای نگهبان آلت دست لوطی جماران طرح کودتائی علیه رقیب مغلوب تدارک دیده شد و باوقایع و اتفاقاتی که پس از آن تا کنون رخ داده است و همچنان ادامه دارد . بطوری که دامنه ی رقابت و جنگ و نزاع و تلاش برای حذف کامل رقیب مغلوب و قبضه و انحصاری کردن قدرت و ثروت از سوی کودتا گران حاکم آنگونه تعیم داده شده است که حتی محدوده ی نماز جمعه ی تهران و خطبه خوانی در آن کشیده شده است که رفسنجانی محافظه کار و فرصت طلب مجبور شده است که بطور عریان از باز نده شدن کل رژیم تروریستی کودتائی – طالبانی یاد کند و اعتراف به وجود بحران نماید .
ناگفتهنماند که دستأورد یا طرف برنده شدن این معادله یا مبارزه نسل جوان است که بیش از 70% جمعیت کشور راتشکیل می دهد وخوشبختانه اکنون این نسل هم دارای شعار آگاهی و سیاسی شده است .هم اینکه وارد صحنه ی جدی مبارزه علیه ی مرتجعان دین فروشان و سرکوب گران حاکم شده است . به خصوص اینکه پیوند با جنبش اعتراضی و آزادیخواهانه ی دانشجوئی خورده است که بیش از نیم قرن دارای سابقه و تجربه ی مبارزاتی علیه ی ارتجاع حاکم داخلی و استعمار بیرونی حامی اش دارد. مهمتر اینکه جنبش اعتراضی کم کم دارد در بستر تبدیل شدن به جنبش اجتماعی سراسری می باشد .
در نتیجه اینکه می بایست افزود که شرایط بوجود آمده ی کنونی جرقه ی اصلی اش در بر نامه ریزی کور کورانه ی الگو برداری از روش تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زده شد که از طریق صدا و سیمای شیوه ی مناظره های تلویزیونی مبارزات تبلیغات نامزدان ریاست جمهوری دو حزب معروف و آمریکائی کپی برداری و اجرا شد. زیرا که شبکه ی تلویزیونی خبررسانی رژیم تروریستی کودتائی طالبانی در چند نوبت مشابه ی اینگونه مناظره ی تلویزیونیآمریکائی را از سوی نامزدان رقیب پیگیری و اجرکرد که در تاریخ عمر ننگین 30سال گذشته ی رژیم تروریستی قرون و سطائی کودتائی طالبانی سابقه نداشت .
اما تکرار اشتباه بعدی که جرقه ی قبلی را شعله ور ساخت و منجر به پس زدن خاکستتر و نمایان شدن آتش فروزان زیر خاکستر شد . بیان افشا گری های پیاپی بود که از طرف نامزدان ریاست ریاست جمهوری انجام شد. چونکه بصورت عریان کارنامه ی 30 سال گذشته ی رژیم تروریستی کودتائی طالبانی گشوده و به محاکمه کشیده شد و ثابت گردید که چگونه از رأس تا ذیل این نظام در همه سطوح از ابتدا تا حال آلوده به فساد و رشوه و دزدی های نجومی و کلان و تبعیض و بی قانونی و بی عدالتی می باشد. لذاآنچه که 30 سال اپوزیسیون گفته بود و مردم ناراضی در خیزش چندین شهر در دوران ریاست جمهوری رفسنجانی ا از جمله شهرهای شیراز و تبریز و مشهد و اراک و قزوین و عجب شیر و اسلام آباد تهران بر توی خیابان ها فر یاد زده بودند . ولی با سرکوب و ضرب و شتم و تیر اندازی کشته و مجروح شدن و بازداشت و زندانی شدن مأموران سرکوبگر حکومتی مواجه شده بودند .اکنون از سوی بالا ترین مقامات و مسئولن گذشته و کنونی در مناظره های تلویزیونی اعتراف و اذعان شد که در نهایت موجب ریختن کامل توهم نسال جوان شد که بی اطلاع نسبت به مسائل گذشته نگهداشته شده یا اطلاعات غلط به اینان منتقل شده بود.
در خاتمه اینکه اکنون نه دیگر هیچ مهره ی نا آزمون شده ی سالمی باقی مانده است تا که بتوان با آن مانور تبلیغاتی عوامفریبانه داد . نه اینکه امکان دارد که نسل جوان آگاه شده ی مخالف را که وارد صحنه ی مبارزه شده است گول زد و منحرفش کرد که تجربه از مقاومت و ایستادگی کردنش کسب نموده و بدست آورده است. به خصوص اینکه دیواره ی فضای سرکوب و خفقان و ارعاب ووحشت اجتماعی نیز ترک بر داشته شده و همچون گذشته کارآئی و برائیوحشت آفرینی اجتماعی ندارد . زیرا که ماهیت نامشروع بودن لوطی جماران و آسیب پذیری رژیم طالبانی شقه شده کودتا گران نامشروع هم برجسته و عیان شده است. بد تر اینکه تق ابزاری بودن دین در راستای کسب قدرت و ثروت و حفظ آن با سرکوب و خفقان و جنایت و خیانت و جنگ افروزی و غارتگری و عوامفریبی نیز بد جوری در آمده است و مطمئناً ًگریز به صحرای کربلا زدن قلم بر دست یادداشت روز و روایت از بعثت پیامبر نقل قول کردن برای تشریح مقایسه ای کردن آن شرایط باشرایط کنونی با افزودن بد و بیراه گفتن به مدافعان جدائی دین از حکومت و آزادی و دمکراسی و سکولاریسم تاکه بتوان پاسخ به خطبه های رفسنجانی در نماز جمعه ی اخیر تهران و رقیب دوم خردادی ها و سایر مخالفان و دگر اندیشان داده شود و در مقابل بشود از لوطی جماران نامشروع و افشا و ضعیف شده و کودتاگران پاسدار و رئیس جمهور گماشته قلابی و تقلباتی احمدی نژاد دفاع نمود . نه اینکه این شیو ی مقایسه و تبلیغ کردن و مانور دادن آنهم پس از تجربه ی 30 ساله ای که مردم ایران از اینگونه عوامفریبی ها و دینفروشی های مزورانه ووارونه دارند . باید گفت کاری بیهوده و عاری از بازده ی مثبت عملی برای مدعی و حامیان مورد نظرش در بر خواهد داشت . چونکه این شگرد همچون اسب عصاری بر دور خود چرخیدن و تکرار تجربه ی شکست خورده ی 30 سال تجربه شده گذشته است . یا اینکه مثل مثال معروف با چوب بازی کردن با چیز بد بو وبیشتری بوی گندش در آوردن است . برای اینکه تاریخ مصرف رژیم تروریستی کودتائی پاسداری آخوندی طالبانی به سر آمده است و شرایط برای مبارزه در راستای تغییرات دمکراتیک فرار رسیده است .

هوشنگ – بهداد

یکشنبه 28 تیرماه سال 1388