نقد و بررسی " مرد بحران ها" روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 27 تیر ماه سال 1388
سرمقاله نویس مشاور رفسنجانی بساز وبفروش درست بر خلاف یادداشت روز امروزسربازجو حسین شریعتمداری لیوان پر خطبه ی نماز جمعه ی روز گذشته ی رفسنجانی را دیده است"
سرمقاله نویس و مشاور رفسنجانی با انتخاب مرد بحران برای عنوان سرمقاله ی خود که منظور رفسنجانی بساز و بفروش می باشد و تذ کر داده که حضور رفسنجانی در نماز جمعه دیروز تهران از 4 منظر موافقان و مخالفان نتایج به حضوروی در نماز جمعه نگاه می کردند . زیرا که پس نمایش خیمه شب بازی انتصابات 22خرداد وی تا دیروز سکوت کرده بود . اما این 4 گروه شامل موافقان و مخالفان در داخل کشور و دوستان و دشمنان برون نظام هستند که حضور رفسنجانی در نماز جمعه ی تهران را مورد توجه قرار دادند و افزوده که این منتظران گفتند ونوشتند تا اینکه انتظارشان در روز 26 تیر با حضور رفسنجانی در نماز جمعه ی دیروز تهران به پایان رسید . ناگفته نماند که تحلیلی که سرمقاله نویس از این حضور وخطبه ی نماز جمعه ی رفسنجانی داده است درست بر خلاف نظر سرباز جو حسین شریعتمداری است که در یادداشت امروزش در ورق پاره ی کیهان بازتاب داده شده است که ادامه ی یادداشت روز 25 تیرش است که پیرامون حضور و خطبه خوانی رفسنجانی در نماز جمعه مرتبط می شود که کیفرخواست 7 بندی محور خطبه های رفسنجانی تهیه و تنظیم کرده است که اتهامات سنگینی می باشد. از جمله رفسنجانی متهم به قانون شکنی شده است . اما از سوی سرمقاله نویس مشاور رفسنجانی لیوان پر فقط دیده شده است . برای همین سمت و سوی محتوای خطبه ی دیروز رفسنجانی وی این چنین تحلیل و گزارش داده شده است :
" دشمنان تفرقه ميخواستند ولي خطيب هوشيار جمعه از نياز شديد كشور و نظام جمهوري اسلامي به وحدت سخن گفت . شايد كساني انتظار داشتند خطيب جمعه سخنان تندي در حمايت از آنها بگويد و ديگراني هم بودند كه نگران بودند شماتت ها و سرزنش هائي را از جايگاه خطبه جمعه به خاطر عملكرد خود بشنوند. عده اي هم با نوعي محاسبه كه چندان هم دور از طبع آدميزاد نيست گمان مي كردند خطيب اين جمعه با استفاده از فرصتي كه به دست آورده از جفاهائي كه بر خود او رفت و تهمت هائي كه به او زده شد و نسبت هاي ناروائي كه از رسانه ملي و در فراگيرترين برنامه ها به او داده شد بگويد و گله كند و از خود دفاع نمايد.... '
اما در ادامه ی سرمقاله ، از سوی سر مقاله نویس حامی و جارچی رفسنجانی ادعا شده که وی چون دارای روحیه بزرگ است در خطبه ی نماز جمعه ی خود گلایه شخصی نکرد . درصورتیکه با مثال تاریخی و نقل قل توجیهی خود از پیامبر و علی کردن به نوعی اتخاذ سکوت سیاست 50 روزه ی خود در شرایط پس از نمایش خیمه شب بازی انتصابات 22 خرداد مقایسه تشبیهی کرد . مشروط بر اینکه رفسنجانی و اعضای خانواده اش که دارای نقاط ضعف فراوان مالی هستند که رقیب کودتا گر غالب بر روی این نکات انگشت گذاشته است که نه جای گله و نه دفاع دارد که نیازباشد این مکار به این مورد اشاره کند. همچنین آخر در شرایطی که مردم این روز ها تا آنجا از خط قرمز ها عبور کرده اند که فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و فرزندش سر می دهد. یعنی عملاً رو در روی لوطی جمارانو کودتاگران پاسدار و بسیجیان ایستاده اند و حضور پررنگ شان در نماز جمعه ی دیروز تهران نه به خاطر رفسنجانی و موسوی و خاتمی بود که بقول خبر نگار خبر گزاری فارس پاسداری – اطلاعاتی – امنیتی غایب بزرگ دیروز خاتمی بود ، بلکه برای حضور در مکانی بود که هم حاشیه امنیتی نسبیً داشت ، هم حیات خلوت و حوزه ی اقتدار قدرت حکومتی و کودتا گران حاکم است تا که بتوانند رساتر فریاد های اعتراضی خودشان را به مخاطبان از جمله لوطی جماران برسانند. ولی رفسنجانی مکار و بساز و بفروش زد و بند چی کلامی به عملکرد لوطی جماران و پشتیبانی و حمایت وی از کودتاگران و حذف رقیب مغلوب درخطبه ی نماز جمعه ی خود نکرد و فقط به نکاتی اشاره و آنان را برجسته کرد که ناشی از اختلاف وی با پاسدار گماشته احمدی نژا و دولت وی می باشد که اینهم ریشه فردی خانوادگی دارد . چونکه در 4 سال گذشته به خصوص در مناظره های تلویزیونی ریاست جمهوری که احمدی نژاد خیلی بیش از تهدید کردنش در سفر به زنجان فرا تر رفت . زیرا که در زنجان تهدید کرده بود می خواهد با چاقوی ضامندار زنجانی شکم کسی که پولش از پارو بالا نمی رود را پاره کند . درصورتیکه در مناظره های تلویزیونی علناً هم نام از رفسنجانی و آقا زاده هایشان بعنوان غارتگر برد که رفسنجانی تلاش می کند هر فرصتی گیر می آورد دست به انتقام گرفتن از پاسدار احمدی نژاد بزند. اما سرمقاله نویس این چنین از روحیه ی بزرگ و قانون مداری وی نقل قول کرده است:
"خطيب جمعه اما روحي بسيار بزرگتر از آن داشت كه در چنين مقطع مهم و حساس تاريخي به مسائل شخصي بپردازد و گلايه هائي را كه از مدت ها پيش دارد به زبان بياورد. او عليرغم ناديده گرفته شدن حق قانوني و انكارناپذيري كه براي پاسخگوئي به اتهامات از طريق رسانه ملي دارد و از او دريغ مي شود خود را و حقوق شرعي و قانوني خود را ناديده گرفت و از مردم گفت"
در خاتمه اینکه سئوال است چرا نه رفسنجانی بساز وبفروش خطبه خوان نماز جمعه ی دیروز تهران و نه سرمقاله نویس مشاورش که اکنون در سایش و تمجید از این مرد بحران ها مسئولیت رفسنجانی را ریاست د ونها د مصلحت نظام و خبرگان و شناسنامه ی انقلاب و دلسوز و مدافع نظام معرفی کرده است و افزوده که جان وی با بقای این رژیم تروریستی - کودتائی گره خورده است . چونکه دست پرورده ی خمینی شیاد می باشد. چگونه است که را اینان توضیح نمی دهند که چه عملکرد و عواملی در 30سال گذشته اتفاق افتادکه نتیجه وراندمانش شرایط کنونی شده است که سرمقاله نویس آرزو کرده است که ایکاش وضعیتی پیش نمی آمد که رفسنجانی بساز و بفروش مجبورباشد خطبه خوانی برای آزادی زندانیان کند ویاابراز همدردی با آسیب دیدگان که منظور خانواده های جانبا ختگان وقایع اخیر است. یا اینکه تقضای ایجاد فضای مناسب برای فعالیت مطبوعاتی کند که دیگر نه نیاز به سانسور و توقیف مطبوعات و نه اتهام زنی و شکایت باشد؟ مگر اینگونه اذعان کردن جز اعتراف آشکار به تغییر و اصلاح ناپذیری رژیم قرون و سطائی و ضد بشری کودتائی می باشد که چون اکنون عدم مشروعیت رهبرش هم به این افشاشدگی افزوده شده بنابراین که سبب شده است تا دیگر جای هیچگونه ابهامی در اذهان عمومی باقی نماند که پس از آزمون پر هزینه ی 30 سال گذشتهکهتنها راه چاره تغییرات د مکراتیک در ایران می باشد.برای همین است که این تلاش و مبارزه و خواست موجب وحشت رفسنجانی شده است که این اگر ترس و نگرانی بیش ازدلهره لوطی جماران پشتیبان کودتا گران پاسدار نباشد مطمئناً کمتر هم نمی باشد . برای همین این مرد بحران لقب گرفته کوشش برای حفظ موقعیت شرایط موجود خود و نظام کودتائی می کند و حاضر نیست وارد حریم لوطی جماران نامشروع شود که خودش مسئول ولی فقیه مطلقه شدنش می باشد .
هوشنگ – بهداد
شنبه 27 تیر ماه سال 1388