نقدو بررسی " عهد در عدم تعهد (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان چهار شنبه 24 تیر ماه سال 1388
"جنبش عدم تعهد اگر هژمونی رژیم تروریستی کودتائی را نپذیرد و آمریکا و اسرائیل و انگلیس را محکوم نکند و تلاش برای انحلال یا تغییر ساختار سازمان ملل و شورای امنیت و خودش نکند ، دیگر مستقل می باشد "
طلبه پاسدار قلم بر دست و یادداشت روز نویس همکار سربازجو حسین شریعتمداری که حامی کودتا گران پاسدار و مدافع دولت نامشروع پاسدار گماشته احمدی نژاد می باشد. بافرار کرد ن از عدم پرداختن به شرایط حاکم موجود درایران آنگونه که هروز اسناد جنایات بیشتری از سیاه چال های این رژیم ضد بشری بیرون به بیرون درز و بازتاب داده می شود تا که بر حجم اسناد و مدارک جنایات علیه ی بشریت اش افزوده گردد . در عوض با دنباله رویاز سرمقاله نویس ورق پاره ی جمهوری اسلامی که روز گذشته بازتاب داده شد. اینهم دست به قلم فرسائی زده و تحلیل همراه با رهنمود پیرامون پانزدهمین نشست سران کشور های عضو جنبش عدم تعهد در شرم الشیخ مصر داده است . البته وی به نقش و هدفمند حضور وزیر آدمربای دستگاه جاسوسی و صدور تروریسم و ارتجاع امورخارجه منوچهر متکی در این نشست اشاره کرده است؟ البته توضیح نداده است که چرا به جای پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس دولت نامشروع طالبانی منوچهر متکی وزیر امورخارجه به شرم الشیخ سفر رفته است؟ یا اینکه اصلاً چرا به کشوری سفر کرده است که ادعا می شود هم پیمان آمریکا و اسرائیل است که جزو دشمنان درجه اول رژیم تروریستی کودتائی – پاسداری – طالبانی محسوب می شوند؟ به خصوص اینکه سرمقاله نویس ورق پاره ی جمهوری اسلامی در تحلیل خود محور این نشست تأکید کرد که جنبش عدم تعهد وابسته است ودیگر مستقل نمی باشد ، زیرا که رئیس کنونی آن حسنی مبارک رئیس جمهورمصر شده است که عامل اجراکننده ی اهداف آمریکا واسرائیل در خاور میانه می باشد مشروطبر اینکه دارای کارنامه ی خیانت بستنقرار داد صلح با اسرائیل می باشد؟

البته این طلبه پاسدار بر خلاف همتای خودش شیپور را بشکل دیگری برای پیگیر اهداف ترسیم شده مشخص از در گشادش نواخته است و ابتدا کلی از اهداف سیاست تروریستی برون مرزی خارجه ی رژیم تروریستی کودتائی نقل قول و دفاع و تعریف و تمجید کرده است تا در دنباله توانسته است سئوالی را پیرامون اهداف و مقاصد جنبش کشور های عدم تعهد مطرح کند تا که در دنباله به تواند نتیجه مطلوب پروژه ی هسته ای خود را از اقدام برخی اعضای این جنبش این چنین بگیرد:

"نزديك به نيم قرن از حيات سياسي جنبش عدم تعهد مي گذرد اما آيا اين جنبش توانسته است به مقاصد و اهدافي كه براي چنين تشكلي تعريف و تدوين شده، دست يابد؟ شايد يكي از جدي ترين شاخص ها براي اثبات اين فرضيه به ژوئن 2003 و نشست شوراي حكام در بررسي پرونده هسته اي ايران بازگردد كه 13 كشور عضو عدم تعهد در آژانس بين المللي انرژي اتمي- موسوم به گروه نم- از فعاليت صلح آميز هسته اي ايران حمايت كرده و با صدور بيانيه جداگانه و تكميلي برخورد سياسي با بحث هسته اي ايران را مردود دانستند."
اما در دنباله طلبه پاسدار به همان سبک همتای خود که دیگی که برای آخوندهای غارتگر حاکم بر ایران نجوشد بهتر است که در آن کله ی سگ بجوشد. نسبت به مواضع برخی ازاعضای کشور های عضوجنبش عدم تعهدکه مدافع پروژه ی هسته ای رژیم کودتائی تروریستی پاسداری نمی باشند این چنین موضع گیری کرده و تحلیل داده است :

"به نظر مي رسد ميزان وابستگي منابع و تعهدات متقابل برخي از اعضاي عدم تعهد با قدرتهاي بزرگ چنان گسترده است كه امكان هرگونه تصميم گيري موثر در مسايل جهاني و در چارچوب جنبش را براي آنان دشوار مي سازد."

مسخره تر اینکه در شرایطی که رژیم کودتائی که با تقلبات گسترده و سرکوب وحشیانه ی معترضان خیابانی و با حذف کردن رقیب و اعلام کردن رئیس جمهور قلابی پاسدار احمدی نژاد که نه از سوی رقیب مغلوب برسمیت شناخته نشده و همچنان تأکید بر نا مشروع بودنش تأکیدمی شود و هرروزبر موج مخالفت ها همراه با اعتراضات فریاد الله اکبر شبانه و مرگ بردیکتاتور و احمدی نژاد و خامنه ای و مجتبی فرزندش گفتن افزوده می شود ، بلکه هیچیک ازکشور های اروپائی نیز حاضر به رسمیت شناختن این نماش خیمه شب بازی انتصاباتی – تقلباتی ریاست جمهوری22 خرداد نشده است. ولی طلبه پاسدار یادداشت روز نویس برای توجیه کردن دلیل حضور وزیر آدمربا منوچهر متکی در نشست شرم الشیخ از موضع موش به سوراخ نمی رود وجاروب هم بر دم خودش می بندد اینگونه پیشنهاد رهنمود تغییرساختار سازمان ملل و شورای امنیت سازمان ملل و جنبش عدم تعهد در این نشست را بعنوان راهکار برای راه حل معضل جهانی داده است :

"اكنون كه نظام اقتصادي سرمايه داري به بن بست رسيده و دامنه بحران بصورت روزافزون در كشورهاي وابسته به اين نظام رو به گسترش است و روزي نيست كه جهان شاهد جنايات آمريكا و قدرتهاي وابسته عليه ملت هاي تحت ستم نباشد، لازم است تا ساختار اين جنبش تغيير يافته و با بازتعريف مأموريت خود، از اينكه فقط نقش «تريبون» را ايفا كرده و صرفا بيانيه صادر نمايد، خارج شود.يكي از پيشنهادات تهران به عنوان عضو اصلي، تاثيرگذار و تعيين كننده براي اجلاس شرم الشيخ، اصلاح ساختار سازمان ملل و شوراي امنيت و هم چنين لزوم افزايش نقش و قدرت كشورهاي غيرمتعهد در اين رابطه است. چرا كه تاكنون هيچيك از كشورهاي عضو جنبش نتوانسته اند به عنوان عضو دائمي شوراي امنيت ايفاي نقش كنند"

بالاخره اینکه طلبه پاسدار یادداشت روز نویس همکار سربازجو حسین شریعتمداری بدون آنکه هیچ اشاره ای به فجایع اتفاق افتاده ی این روزهای داخل ایران کند که همچنان ادامه دارد . از سوی دیگر برای اینکه ثابت کند زمین گرد است و همه چیز به آمریکا و مبارزه کردن با آن و اسرائیل ختم می شود . بنابراین بدون اشاره با همکاری حاکمان رژیم تروریستی کودتائی آمریکا در اشغال نظامی افغانستان و عراق کند و یا سخنی ازکار نامه ی بس ننگین سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز گوید . یا کلامی از سیاست مداخله گرایانه با اقدامات تروریستی و آشوب گری و بحران آفرینی و جنگ افروزی لوطی جماران و پاسداران کودتا گر در عراق و افغانستان و لبنان و فلسطین و مصر و پاکستان بیان کند. اما در مقابل تیغ برروی کشور های عضو جنبش عدم تعهد کشیده است که چرا علیه ی آمریکا و انگلیس اسرائیل مبارزه نمی کنند . یا اینکه با گریز اجباری و تاکتیکی به کشته شدن مسلمانان در چین شده است . ولی پرسش شده چرا جنایات آمریکا در خاور میانه را این چنین محکوم نمی کنند که تشریح آن چنین بیان شده است :

"اين انتظار بجا و برحقي است كه كشورهاي غيرمتعهد در قبال اشغالگري آمريكا در عراق و افغانستان موضع صريح و جدي بگيرند. سالهاست كه ارتش آمريكا و متحداني چون انگليس، گلوي مردم اين دو كشور را زير چكمه سلطه جوي خود فشار مي دهند. آيا بايد از كنار حوادث تروريستي ماههاي اخير در عراق منجر به شهادت و زخمي شدن صدها زن و مرد و بچه بي گناه شده و ردپاي آمريكايي ها در آن به وضوح مشاهده مي شود به سادگي گذشت! آيا بايد حملات زميني و هوايي به مردم بي پناه افغانستان و بخشي از پاكستان به بهانه مبارزه عليه طالبان كه زاييده آمريكا و سازمان جاسوسي اين كشور هستند و به خاك و خون كشيده شدن تعدادي از مردم غيرنظامي، از سوي جنبشي كه خود را متعهد به آمريكا نمي داند، بي پاسخ بماند؟ددمنشي رژيم اشغالگر قدس و فجايعي كه در فلسطين و غزه اتفاق مي افتد، چه؟ هنوز غائله غزه ادامه دارد و كودكان معصوم و رنگ پريده اين ديار در اعتراض به ادامه محاصره، پشت فنس ها و حصارهايي كه غاصبان به دور آن كشيده اند، فرياد مظلوميت سر مي دهند.آيا شهادت مروه الشربيني، زن محجبه مسلمان، در دادگاهي كه در فرجام خواهي او عليه هتك حرمت يك نژادپرست سفاك برپا شده بود آن هم جلوي چشم دهها قاضي و مامور دادگاه و پليس آلمان كه به فجيع ترين شكل، خود و فرزندش را در خون مظلوميتشان و خاك كشوري كه داعيه آزادي دارد و قرنهاست ننگ نازيسم و نژادپرستي بر چهره نشانده، غلطاندند، نه رگ غيرت مسلماني كه حس انسان دوستي و احترام به حقوق همنوع را در بين غيرمتعهدها برنمي انگيزاند؟ كشته شدن مسلمانان در ايالت سين كيانگ چين چطور؟"
در خاتمه اینکه فرصت طلبی و موج سواری کردن تبلیغاتی از سایر وقایع ودست به مانور تبلیغاتی هدفمند در راستای اهداف مشخص زدن که یک سمت هدف فراهم و اماده کردن پوشش انحرافی اذهان عمومی از جنایات و بحران های داخلی و رقابت و جنگ قدرت و ثروت است که میان باندهای مافیائی حاکم و مغلوب بشدت ادامه دارد. بطوریکه اکنون نوع این جنگ نزاع قرت و ثروت وتلاش برای حذف رقیب مغلوب و انحصاری کردن قدرت برای انباشت ثروت هم جدی وهم خطری شده است. بنابراین در چنین شرایطی نیاز شدید می باشد که می بایست بدنبال دستآویزی همچون کشته شدن یک دختر محجبه در دادگاه آلمان گشت که اصلاً قابل مقایسه با جنایات ضد انسانی کشتار مسلمانان در سین کیانگ چین نمی باشد . همچنین با اعتراف به سیاست دخالت گری در امور داخلی و مسائل کشور های خاور میانه باید یقه و پاچه گیری از آمریکا و انگلیس و اسرائیل شود تا بتوان از موضع هژمونی و بر تری طلبی خط و خطوط برای کشور های عضو جنبش عدم تعهد تعیین کرد و دستورالعمل یا به حساب راهکار برای شان صادر نمود . زیرا که رژیم تروریستی کودتائی پاسداری نامشروع شده ی متزلزل یک روز بدون سرکوبگری وسانسور و خفقان وضرب و شتمکردن و بازداشت و زندان و شکنجه واعتراف گیری و پرونده سازی نمودن با تهدید واعدام در داخل کشور و صدور ترریسم و ارتجاع به برون مرزدرکنار سیاست گسترده ی دخالت گری که چاشنی تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای اش می باشد وبرای تضمین بقای ننگین خود و پیگیری اهداف توسعه طلبانه اش می باشد بدون اعمال این سیاست هر گز نمی تواند قادر به ادامه ی حیاتش باشد . لذا اکنون که کودتای پاسداری مهر تأئید و تأکید برنامشروع بودنش زده است. دیگرنکته ی ابهامی باقی نمی ماند تا برای حل نهائی مشکل پروژه ی هسته ا ی و رفع خطرتهدید بی ثباتی و ناامنی منطقه ی خاور میانه و صلح و امنیت جهانی تلاش پیگیرجهانی برای تغییرات دمکراتیک در ایران نشود که انون شرایطش نیزبسیارآماده شده است .
هوشنگ – بهداد
چهار شنبه 24 تیر ماه سال 1388