نقد و بررسی "انتظار براي انتفاضه اي ديگر در غزه" روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 8 تیر ماه سال 1388
"برای فرار از بن بست داخلی به خصوص پس از کودتای پاسداران و انزاوی منطقه ای و جهانی می بایست بحران آفرینی در عراق وجنگ افروزی در خاور میانه از طریق حماس در دستور کار قرار گیرد"

ملای سرمقاله نویس باز هم با دور زدن عدم پرداختن و بررسی نمودن مسائل داخل کشور و با ابراز خوشحالی کردن این روز نامه با نقل قول از محسن حکیم فرزند دلال و جاسوس چند جانبه ابو ذلیل حکیم که گفته است امروز پاسداران تروریست باز داشتی در اختیار آمریکا تحویل دولت عراق داده می شود تا که در آینده نه دور به لانه ی جاسوسی رژیم تروریستی آخوندی در بغداد داده شوند . البته ملای سرمقاله نویس پس از گریز زدن به شرایط عراق در روز گذشته ومتهم کردن عربستان در آشوب و نا آرامی و اقدامات اخیر عراق، اکنون برای پیگیری سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بنیاد گرائی ومداخله کردن در امور داخلی سایر کشور های خاورمیانه به سراغ حماس و نوار غزه رفته است تا که خبر از تدارک راه اندازی انتفاضه یا جنگ دیگر در نوار غزه گزارش دهد . زیرا در شرایط کنونی که رژیم تروریستی آخوندی با کودتای پاسداری برای حذف کامل رقیب در بن بست کامل داخلی و انزوای جهانی مواجه شده است . می بایست برای فرار از شریط کنونی دست به بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه ی خاور میانه بزند . برای همین برای مقدمه چینی کردن این اهداف اکنون از گسترش اقدامات تروریستی و آشوب گری و ناامن سازی عراق شروع شده است که دنباله ی آن قرار است که به نوار غزه برسد . بهمین منظور ملای سرمقاله نویس پس از اینکه نماینده مردم و سخنگوی دولت عراق در روز گذشته شد . اکنون نیز با نماینده ی تسخیری شدن فلسطینیان نوار غزه و سخنگوی حماس ودشمن آمریکا و اسرائیل وارد صحنه شده است تا که اجرای مأموریت کند.

عجیب است مدعی قلم بر دست سرمقاله نویس که عجیب زور می زند تا که وانمود کند چنگونه حامی سینه چاک فلسطینیان نوار غزه است و پیوسته در حال اشک تمساح ریزی برای شان می باشد. طوریکه با علاقه و جدیت تمام پرونده ی اقدامات اسرائیل و دبیر کل سازمان پیرامون تغییر و تحولات فلسطین و حماس را دنبال می کند واز اطلاعات بدست آمده در زندان های اسرائیل می گوید که چگونه با زندانیان فلسطینی برخورد می شود؟ اکنون مشخص نیست که چرا این دایه مهربانتر از مادر برای مردم فلسطین چگونه است که به آسانی مردم ایران و مطالبات فراموش شده اشان و حق و حقوق پایمال شده ی روزانه اشان را بطور کلی از یاد برده است . همچنین نسبت به سرکوبگری های خیابانی اخیر با اقدامات ضد بشری قداره بندان و تیغ کشان و لباس شخصی ها و آدمکشان خیابانی بی توجه می باشد. مهمتر اینکه چرا اصلاً برایش مهم نیست وضعیت خانواده های نگرانی که فر زندان شان بوسیله نیروهای سرکوبگر وابسته به پاسداران کودتاگر دستگیر شده اند و به سیاه چال ها منتقل داده شده اند که هیچگونه اطلاع وخبری ازشان ندارند که اینان کجا می باشند وبا اینان چگونه رفتار می شود؟ همینطور برای چه این سینه سوخته ی مدافع حق و حقوق پایمال شده ی حماس و فلسطینیان نوار غزه حاضر نمی باشد که کلامی در مورد وضعیت بد تر از شرایط فلسطینیان نوار غزه در ایران بگوید یا اشاره ای داشته باشد.

در خاتمه اینکه بر اساس تجربیات گذشته هم رهبران کشور های عربی و هم رهبران و مسئولین فلسطینی و هم رئیس جمهور آمریکا اوباما و هم سایر رؤسای کشور های دارای منافع در خاور میانه می بایست هشیار باشند که اگر چنانچه خواهان برپائی جنگ خونین دیگر میان حماس یا حزب الله لبنان با اسرائیل نمی باشند که در راستای فرار از بحران هسته ای وبن بست ناشی از کودتای پاسداران برای حذف رقیب می باشد . زیرا که سران در گل فرو رفته و مستأصل و در مانده همزمان با سرکوب گسترده ی معترضان خیابانی و کوشش برای رهیافت فرار از عدم پاسخگوئی ناچار است که بر تشدید سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بنیاد گرائی به برون مرز و دامنه دار کردن سیاست دخالت گری در اموبر داخلی عراق و فلسطین و لبنان و حتی افغانستان بی افزاید و تلاش مذبوحانه خواهد کرد تاکه دست به بحران آفرینی و جنگ افروزی در خاورمیانه بزند. بنابراین تنها راه چاره و خلاصی یافتن از اینگونه تهدید های بی ثبات و ناامن کردن خاور میانه که مرتبط به هدف تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای می باشد که آن موقع تهدید بزرگتر صلح و امنیت جهانی با خطر جدی مواجه خواهد شد. تشکیل تلاش برای جبهه ی بین المللی تغییرات دمکراتیک در ایران است.

هوشنگ � بهداد
سه شنبه 8 تیر ماه سال 1388