نقد و بررسی " بعثت و ضرورت بازسازي اخلاقي جامعه" روزنامه ی جمهوری اسلانی یکشنبه 28 تیر ماه سال 1388
"جالب است که پس از 30 سال اعتراف شده است که همیشه بد اخلاقی های مختلف ادامه داشته است و عجیب تر اینکه تأکید شده که این بد اخلاقی ها در آینده هم ادامه خواهد یافت"
با تجربه ی 30 ساله که از کارنامه ی ننگین رژیم تروریستی کودتائی طالبانی آخوندی در دسترس می باشد از بس وارونه گوئی و دروغگوئی شده است و دین تبدیل به ابزار کسب قدرت وثروت و حفظ آن شده است و به قاموس کلماتی همچون عدالت و آزادی و اخلاق و امثالهم تهاجم و تجاوز شده و مثله گردیده اند که هر زمان اشاره به این کلمات و تأکید به رعایت شان می شود، ضمن تداعی معانی شدن اقدامات گذشته آنگونه آزار دهنده و حتی اهانت آمیز است که گویامردم ایران نه درک و بینش ونه حافظه ی تاریخی دارند که بیاد نمی آورند که در 30 سال گذشته حاکمان دین فروش چگونه با مردم ایران بر خورده کرده اند؟ یا اینکه اکنون شاهد و ناظر نمی باشند که در بستر رقابت جنگ قدرت و ثروت و مبارزه و فعالیت تبلیغاتی ریاست جمهوری در مناظره تلویزیونی میان نامزدان ریاست جمهوری چه گذشت؟ چگونه افشا گری گردید وچه گفته شد؟ یا اینکه پس از برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی – تقلباتی ریاست جمهوری دوره ی دهم 22 خرداد چگونه بر گزار شد؟ سپس چه اتفاقاتی در خیابان ها افتاد و ارگان های سرکوبگرنظامی پاسداری – بسیجی و انتظامی و لباس شخصی ها با رعایت اخلاق اسلامی با جوانان چگونه بر خورد کرده اند و تا کنون دسیسه و مغز چه تعداد را شکافته و یا اجساد شان را سوزانیده اند یا چگونه مسئولان رعایت اخلاق در باز داشتگاه و سیاه چال ها مشغول شکنجه گری و اعتراف گیری اخلاقی اسلام طالبانی می باشند و رهبر لوطی جماران با تخصص رعایت و فرهنگ گفتمان اخلاقی اسلامی اش برای شان هورا می کشد و تشویق به ادامه راه شان می کند تا که صدای هرگونه معترض و نا راضی را با همین گفتمان فرهنگ اخلاقی ادامه دهند تا همه مجبور به اطاعات و تسلیم شدن در برابر منادیان چنین فرهنگ اخلاقی حاکمان را قبول کنند تا که بقول سرمقاله نویس اصل بازسازی اخلاقی درجامعه ساری و جاری گردد .
البته موج رو به گسترش جنایات ضد انسانی و تجمع روزانه خانواده ها در کنار دیوار زندان اوین در صف انتظار دریافت خبری از عزیزان باز داشت شدگان شان می باشند تا نگران یافتن اجسد گلوله خورده شان همچون سهراب و ندا و یا جسد ترانه موسوی سوخته شده ی در بیابان قزوین نباشند تا که یافت شود کهاکنون سرمقاله نویس این چنین از بد اخلاقی های گوناگون ادامه دار از گذشته وامتدادش تا حال گفته و تأکید کرده که این چنین تا آینده ادامه خواهد یافت :
"آنچه امروز از بداخلاقي هاي گوناگون در جامعه مي گذرد : پديده جديد و نوظهوري نيست و همواره بوده و در آينده هم احتمال وجود آن بسيار است . آفات و آسيب هاي اين بداخلاقي ها نيز هميشه جامعه ما را رنج داده و بزرگان و ذخاير ارزشمند كشور را به شدت آزرده و خار در چشم و استخوان در گلو در غربتي دردناك فرو برده است"
در خاتمه اینکه چگونه است که سر مقاله نویس که در توصیف و صفات اخلاق اسلامی و پیامبر گفته و نوید باز سازی مشابه چنین جامعه ی اخلاقی را داده است . اما پس از اینگه از عمر 30 ساله ی رژیم مذهبی می گذرد که رهبرش خودش را نماینده خدا در روی زمین می داند و ولایت اسلامی تشکیل داده و جای همه ی مردمایران می اندیشد و تصمیم گیریمی کند و قدرت و اختیارش مافوق قانون اساسی می باشد . مهمتر اینکه خودش را رئیس ام القرای جهان اسلام می داند . چطوریست که پس از تجربه ی 30 ساله عملکرد و کارنامه ی و سایر مسئولان و ابسته به وی آنگونه است که سرمقاله نویس اعتراف کرده است که در این مدت همیشه بد اخلاقی ها ادامه داشته و در آینده هم ادامه خواهد یافت؟ چرا پاسخ داده نمی شود چرا زمانی که خمینی شیاد اوایل انقلاب گفت اقتصاد مال خر است زیرا که از معنویات و اخلاق اسلامی دفاع و حمایت می کند. ولی اکنون پس از 30 سال از تاریخ رقابت وجنگ میان پیروانش جنگ پیرامون قدرت و ثروت سپری شده است که اکنون با شدت هرچه تمامتر که جنگ برای حذف رقیب و قبضه ی قدرت و انباشت ثروت و انحصاری کردنش ادامه دارد.از این جنگ بنام بد اخلاقی ها مختلف نام برده شده است. یا در حقیقت این بد اخلاقی یعنی با بد ترین روش وحشیانه وضد انسانی با اتهام زدن وشکستن همه موازین انسانی است که دارد روزانه در همه سطوح جامعه دنبال می شود؟ اما مگر واقعیت جز این است که دین تبدیل به ابزار قدرت و سرکوب و جنایت و خیانت و بد اخلاقی از سوی حاکمان دین فروش و عوامفریب شده است که تنها راه علاج رفع هرگونه بد اخلاقی از جامعه ی ایرانی تغییرات دمکراتیک و جدائی دین ازحکومت می باشد.
هوشنگ – بهداد
یکشنبه 28 تیر ماه سال 1388