نقد وبررسی " تمناي مذاكره به سبك آمريكايي (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان دو شنبه 5 مرداد ماه سال 1388

"جالب است که درفضای شقه کردن رأس نظام وبروز دامنه ی تضاد و اختلافات جناحی و درونی که با موج روز افروز دامنه ی اعتراضات مردم ناراضی همراه است اما از موضع فراربه جلو برای دفاع از پروژه ی هسته ای قدرت نمائی دربرابر آمریکا شده است! "


باز بحران و اختلافات با تضادهای درونی بسیار حاد و برجسته شده است و شرایط اختناق و سرکوبگری های اعمال شده برای کنترل و خاموش کردن صدای مردم معترض و نا راضی با فریاد های اعتراضی مرگ بر دییکتا تور و خامنه ای نه کار سازنبوده ، بلکه موجب فزونی یافتنش هم شده است. از سوی دیگر اکنون که موج تضاد و انتقاد و تنش و تسویه کردن رقیب عبور کرده و به درون جبهه ی خودی به خصوص دولت نامشروع بارئیس جمهور نامشروع تر کشیده شده است درست آنهم در روز های پایانی عمر باقیمانده ی دولت اینگونه رخداد ها اتفاق افتاده است که چشم انداز درباغ باغ دولت نامشروع آینده ی دهم می باشد . بنابراین برای فرار از عدم پرداختن به شرایط موجود داخلی می بایست که با گریز به صحرای کربلا زدن تلاشکرد تا که دست آویز بیرونی برای منحرف کردن اذهان عمومی مردم نسبت به مسائل جاری کشور ساخت . بدین منظور پاسدار قلم بردست یادداشت روز نویس مسئله ی پروژه ی هسته ای و موضع گیری تهدید آمیز وزیرامورخارجه ی آمریکا را بهانه کرده است و با گرده بر زمین سائیدن و کلی گرد و خاک برپا کردن برای رئیس جمهورو وزیرامور خارجه ی آمریکا شاخ و شانه کشیده و قدرت نمائی هسته ای و منطقه ای کرده است .

البته که کتمان و انکار کردنی نمی باشد که ا عتراف به بحران آفرینی کردن برای آمریکا در منطقه که قلم بر دست یادداشت روز نویس به این موضوع از موضع قدرتاعتراف کردهو مانورد تبلیغاتی هسته ای داده است. ازیک طرف ناشی از سیاست غلط اشغال نظامی عراق ازسوی آمریکا به ویژه و محدود و محصور کردن اپوزیسون اصلی مجاهدین مقیم عراق است . البته بعد دیگرش سیاست گسترده ی صدور تروریسم و بنیاد گرائی به منطقه در راستای دفاع از پروژه ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی پاسداری کودتائی است که برای باج گیری و اهداف جهان گشائی ام القرای جهان اسلام دنبال می شود. ضمن اینکه اذعان هم شده است که امنیت آمریکا به حاد شدن بحران خاورمیانه و تضعیف قدرت و ضریب آسیب ه پذیری آمریکادر منطقه و تلاش و پیگیری پروژه ی سلاح اتمی رژیم تروریستی کودتائی پاسداری پیوند ناگسستنی خورده است . همینطورافزوده شده است که اکنون آمریکا به تهدیدات پس ازمهلت داده شده قبول توقف غنی سازی اورانیوم فکر نمی کند ، بلکه نگران ازعدم پذیرش مذاکره و حاضر نشدن برای آمادگی آن ازسوی رژیم تروریستی آخوندی کودتائی می باشد . بهر حال هررقم که تحلیل و تفسیر می شود باید فقط برنده رژیم و بازنده آمریک اواسرائیل باشند. برای همین پاسدار همکارسربازجو حسین شریعتمداری یادداشت روز نویس این چنین با گفتمان پاسدار- حوزوی – بازجوئی وتوهین آمیز و پرخاشگرانه ی تحقیر کننده با مقامات آمریکائی بر خورد فرافکنانه نموده و دفاع از پروژه ی هسته ای کرده است :

"وضع فعلاً اينگونه است كه آمريكايي ها به زباني بسيار غير محترمانه به سان نمونه هاي واقعي كابوي هاي فاقد تمدن براي گفت وگو به ايران التماس مي كنند. خوي استكباري آنها اما هنوز به آنها نياموخته است كه درخواست گفت وگو با كسي كه به او نياز داريد، آدابي دارد و سر و صدا و جيغ و فرياد را در حال اضطرار كسي علامت قدرت نخواهد پنداشت."

در خاتمه اینکه پاسدار قلم بردست یادداشت روز نویس ضمن اینکهاز موضع بالا در برابر آمریکا ایستاده و از پروژه ی هسته ای دفاع کرده است . از سوی دیگر اذعان کرده است که دست به کودتا زدن همراه با تقلبات گسترده در نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی ریاست جمهوری 22 خرداد که موجب و حذف کردن کامل رقیب شد در راستای دفاع با تضمین و شتاب بیشتر از پروژه ی هسته ای در رژیم یکپایه شده بوده است . همچنین با خودبه خواب عمیق مصنوعی زدن که هر گز قصد بیدار شدن ندارد بطور وارونه تحلیل داده است که آمریکا بی خودی منتظر نتایج نمایش خیمه شب بازی انتصابات – انتخابات در 22خرداد ایران بود به امید آنکه شاید در ایران چیزی به نفع شان تغییر خواهد کرد . همینطور با انکار کردن هر گونه وقایع و حرکت های اعتراض مردم ناراضی پس ازاعلام نتایج خیمه شب بازی22 خرداد که همراه با فریاد و شعارهای روانه و شبانه مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای می باشد و موقعیت کودتاگران پاسدارتضعیف و متزلزل شده و لوطی جماران هم منفور و نامشروع شده است و شقه و شکاف در رأس رژیم تروریستی آخوندی کودتائی پاسداری آنگونه عمیق و جدی و علنی و دامنه دار شده است که فقط منجر به حذف رقیب مغلوب از صحنه ی قدرت نشده است ، بلکه تضاد و اختلافات بدرون دولت نامشروع با رئیس جمهور تقلبی کشانیده شده است تا جائیکه سربازجو حسین شریعتمداری موفق به کشف عنصر کلیدی نفوذی انقلاب مخملین شده استت که پیآمدش منتهی به بر کناری رحیم مشائی از مقام اولی رئیس جمهور و اخراج حداقل 4 وزیردر روز های پایانی دولت نا مشروع تا کنون شده است . مع الوضفقلمبردست یادداشت روز نویس با ضرب سیلی سرخ کرده تاوانمود کند که این موارد یاد شده علائم آشکار قدرت در برابر ضعف نمایان شده آمریکا ی منتظر تغییرات در ایران نیست. زیرا که نسبت به سیاست های ی مهار هسته ای رژیم تروریستی آخوندی کودتائی ، آمریکا شکست خوررده است که نمی داند چکار باید بکند تا بتواند از وحشت خطر امنیتی اش در خاورمیانه بدون دسترسی رژیم تروریستی آخوندی به سلاح هسته ای رهائی یابد .

هوشنگ - بهداد

روزنامه ی کیهان دو شنبه 5 مرداد ماه سال 1388