نقد و بررسی " وسوسه هاي جديد اوباما" روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه ی 3 مردادماه سال 1388

"عبور کردن از مسائل و بحران داخلی ، درعوض تهدید کردن رئیس حمهور و وزیرامور خارجه ی آمریکا در بستری دفاع کردن از پروژه ی هسته ای "

گفته می شود یکی می مرد ز درد بینوائی، یکی بهش گفت بابا زردک می خواهی؟ یا اینکه گفته می شود یا رو نان نداشت بخورد اما پیاز می خورد تا اشتهایش باز شود. اکنون داستان سرمقاله نویس است که توی باغ آنقدر نیست یا اینگونه وانمود کرده که از مسائل ووقایع دالی بدور است که نمی داندکه با رفسنجانی و موسوی و کروبی و خاتمی بر خورد می شود . شاید هم به اینان پرداختن و گفتن زینه دارد که نمی خواهد هزینه اش را که سنگین است تقبل کند .

اما عجیب است که متوجه نشده استکه چگونه همتایش سرباز جو حسین شریعتمداری در یادداشت امروز ورق پاره ی کیهان خود چه نوشته است و چگونه در ادامه ی رد یابی و افشا کردن جاسوس و مأمور و همکار دستگاه های اطلاعاتی کشور های بخصوص آمریکا و انگلیس و اسرائیل که سالیان درازی است که یک روز کشف و فاش و معرفی کرده است .اکنون پس از افشاکردن موسوی و خاتمی کروبی و رفسنجانی که همسوبا ضد انقلاب و دشمنان بیگانه می باشند که طرح انقلاب مخملین سکولار شدن حکومت را دنبال می کنند. اما حالوی به یک کشف بسیار بزرگ در رده ی بالای دولت مدعی اصول گرا و عاشق خدمت به مردم ایران نائل آمده است. زیرا که موفق شده است تا که دریابد رحیم مشائی نفوذی پشت پرده ی طراحان انقلاب مخملین می باشد و دریافته است که وی همان سیاست تند روهای دوم خردادی های مغلوب را دنبال می کند که اداره کنندگانش پشت پرده می باشند . البته اینگونه افشاگری کردن ترکش آن بدون چون و چرا به پاسدار احمدی نژاد هم اصابت می کند . زیرا که نه خودش این شخص را بر حسب شناخت و اعتمادی که به وی داشته بر گزید ه ا ست ، بلکه دخترش همسر پسر پاسدار احمدی نژاد ا ست که اکنون چنین به نفوذی آلت دست انقلاب مخملین پشت پرده متهم شده است .

اما جالب است که سرمقاله نویس از کنار این خبر با بی تفاوتی عبور کرده است و سراغ اوباما رئیس جمهور آمریکا رفته تا وسوسه هایش را افشا کند.البتهدر کنار اوباما گیر به آمریکا به وزیر امور خارجه ی آمریکا هیلاری کلینتون نیز داده است . زیرا به خاطر تهدیدی است که وی پیرامون پروژه ی هسته ای کرده و تأکید نموده است که اگر چنانچه رژیم تروریستی کودتائی پاسداری دست از توقف غنی سازی ندارد می بایست که تهدید های تحریم بیشتری علیه ی رژیم تروریستی کودتائی - پاسداری اعمال شود .

همچنین سرمقاله نویس در دفاع از پروژه ی هستهای پس از تکرار سناریوی دروغ مسالمت آمیز بودن پروژه ی هسته ای و متهم کردن کشورهای همجوار و منطقه به اهرم های فشار آمریکا بودن گفته است . درنهایت شکست آمریکا در عراق را به رخ مسئولان به خصوص وزیر امور خارجه ی آمریکا کشانیده است . یعنی هم اعتراف به دخالت گری در امور داخلی عراق و کشتن و مجروح نمودن نظامیان آمریکائی در عراق کرده، هم اینکه نتیجه گیری کرده است در صورتیکه آمریکا درعراق متحمل شکست شده است چگونه می تواند در مقابل رژیم تروریستی آخوندی – پاسداری کودتائی جنگ ومقاومت کند؟ بزبان ساده اذعان کرده است که نه عقب نشینی و نه توقف غنی سازی اورانیوم در کار می باشد ، بلکهتفهیم کردهاست که برای ادامه و دسترسی به سلاح هسته ای رژیم تروریستی آخوندی جنگ افروز دردفاعش آمادگی جنگ هم دارد .

درخاتمه اینکه آیا بازهم غرب می بایست با سیاست با دست پس کردن وبا پا پیش کشیدن مماشات گرایانه ی در بستر سیاست فرصت سوزی آنقدر باید ادامه دهد تا که این رژیم کودتائی – پاسداری بشدت تضعیف و متزلزل شده دسترسی به سلاح هسته ای یابد که عجیب نیاز ضروری به آن دارد . یا اینکه اکنون بهترین فرصت است تا که غرب در کنار جنبش اعتراضی و آژایخواهانه ی مردم ایران برای تغییرات دمکراتیک قرار گیرد.

هوشنگ – بهداد

شنبه ی 3 مردادماه سال 1388