نقد وبررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی  کیهان " از وضعيت آستانه اي تا منطقه مصونيت  "
"حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی جنگ افروز ثابت کرده اند که تنها گفتمان یا زبانی که می فهمند زبان زور می باشد . زیرا که زبان وگفتمان رسمی شان این چنین است . صد البه هر زمان که در موضع ضعف قرار گرفته بیشتر از موضع ضعف قدرت نمایی کرده و با گرده برخاک ساییدن گرد وخاک بر پا کرده اند تا که نمود کنند دارای جایگاه قدرت هستند .ولی تا حریف کفش را می خواند و با شیوه وتاکتیک قابل فهمش بر خورد  می کند. موجب  می شود تا عقب نشینی نمایند ولحن ولهجه ی گفتمانش بطور کلی تغییر جهت داده شود"
قلم بر دست یادداشت روز نویس که قلم زن سایت چماقداران رجا نیوز و خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران کودتا گر فارس می باشد  فکر کرده است  که همگان همچون  وی ورهبران ومسئولان رژیم فاشیستی مذهبی هستند که پس از 2 دهه  که بطور پنهانی ا هداف هسته ای رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران  دنبال شده است وپس از فاش شدن و پیگیری سیاست وقت کشی همراه با بج دادن وباج گیری کردن تبدیل به موضوع اصلی کشور شده است . آنگونه که جایگزین مطالبات مردم واقتصاد و...  در کشور شده است. طوری که در هر تربیون تبلیغاتی حکومتی و نهادهای زیر مجموعه ی آن حرف اول شان دفاع کردن از پروژه ی هسته ای واهداف آن می باشد . ولی اکنون مدعی قلم بر دست یادداشت روز نویس تلاش کرده است تا وانمود کند اهداف این پروژ ی هسته ای هر گز نظامی نمی باشد . برای اینکه  بنا بر ادعای  وی  یا نقل قول های گزینه بر داری شده وی از سوی مطبوعات یا برخی مقامات آمریکایی نتیجه گرفته است که باید بدون قید وشرط   پذیرفته شود که اهداف نه نظامی بلکه این چنین  صلح آمیز می باشد:
"از بيش از دو سال پيش به اين سو، غربي ها بارها گفته اند نگراني اصلي آنها درباره برنامه هسته اي ايران اين نيست كه ايران سلاح هسته اي بسازد و با آن غرب را هدف قرار بدهد، بلكه نگراني اصلي آنها اين است كه ايران در وضعيتي قرار بگيرد كه تمام قابليت هاي لازم، براي ساخت سلاح هسته اي هر زمان كه اراده كرد، را در اختيار داشته باشد. اين نقطه اي است كه اصطلاحا «وضعيت آستانه اي» ناميده مي شود.ايران متقابلا همواره استدلال كرده است كه هيچ گونه قصد يا طراحي براي ساخت سلاح هسته اي ندارد و صرفا در حال توسعه برنامه اي صلح آميز با هدف توليد انرژي است اما غربي ها به دلايل عمدتا سياسي و نه فني و اطلاعاتي هرگز اين موضوع را نپذيرفته اند"
مدعی قلم بر دست نگفته است که مگر وی  متخصص وکارشناس هسته ای رژیم فاشیستی مذهبی است که اینگونه منکر همه اطلاعاتی شده که  تا کنون پیرامون پروژه ی هسته ای و اهداف پنهانی آن  فاش شده است؟"
"همين جا بسيار مهم است تاكيد كنيم كه ايران اساسا اين نوع تحليل فني از برنامه هسته اي و موشكي خود را قبول ندارد. غربي ها برنامه هاي هسته اي، موشكي و ماهواره اي ايران را اجزاي يك پروژه واحد تصور مي كنند ( و به همين دليل در گزارش نوامبر 2011 آمانو براي نخستين بار از مفهومي به نام «موشك هسته اي» (nuclear missle) سخن گفته شده است) در حالي كه ايران عقيده دارد اين برنامه ها، پروژه هايي اساسا مجزا هستند كه هر كدام هدف خاص خود را تعقيب مي كند و هيچ پروژه اي هم در ايران وجود ندارد كه مستلزم تلفيق هر سه حوزه موشكي، ماهواره اي و هسته اي با هم باشد.در غرب تا آنجا كه به برنامه هسته اي ايران مربوط است، هيچ تفكيكي ميان دو پديده «غني سازي صلح آميز» و «غني سازي تسليحاتي» انجام نمي شود، گويي اساسا چيزي به نام غني سازي صلح آميز وجود ندارد و هر نوع فعاليت غني سازي ضرورتا داراي اهداف نظامي است"
عجیب است که چرا قلم بر دست یادداشت روز نویس نگفته است که کجا در 33 سال گذشته رهبران ومسئولان رژیم فاشیستی مذهبی به مردم ایران  دروغ نگفته وبه آنچه به مردم ایران گفته یا قول داده اند وارونه عمل نکرده اند که قرار باشد در مورد موضوع حیاتی اهداف هسته ای دروغ نگفته باشد که  وی از موضع طلبکارانه این  چنین ادعای وارونه کرده است :
"چرا ايران بايد درباره هدف واقعي خود پنهان كاري كند و ايران از اين پنهان كاري چه سودي مي برد و نه قادر به عرضه شواهدي متقاعدكننده درباره وجود يك جنبه نظامي در برنامه هسته اي ايران بوده است.با وجود اينكه غربي ها هنوز نتواسته اند يك ديد روشن از جنبه هاي مختلف اين بحث عرضه كنند، نشانه هايي وجود دارد كه ثابت مي كند مفهوم وضعيت آستانه اي در حال كهنه شدن است و استراتژيست هاي غربي در حال تلاش براي جايگزين كردن آن با مفهوم ديگري به نام «ورود به منطقه مصونيت» هستند"
بهر حال اگر چنانچه ادعا می شود که   اهداف پروژه ی هسته ای رژیم فاشیستی مذهبی ایران صلح آمیز می باشد پس نگرانی ناشی از  فاش شدن اهداف مخفی چیست که تأکید شده است برای مصونیت غنی سازی  باید به فردو  منتقل شود؟ چرا مکمل این نگرانی قدرت اسلام گرایان در منطقه ودسترسی شان با سلاح اتمی  افزوده شده است. یعنی اینکه در دفاع از پروژه ی هسته این اینگونه  بر گردان وترجمان تأکید برر هبریت جنبش اسلامی منطقه از سوی ایران شده است"
" ايران براي رسيدن به اين منطقه نيازي به احداث تاسيسات مخفي ندارد. همانطور كه موسسه علوم امنيت بين المللي اكتبر گذشته در يك گزارش ويژه نوشت ايران مي تواند در همين تاسيسات آشكار خود به آن نقطه برسد. مهم ترين عاملي كه مي تواند برنامه ايران را در منطقه مصونيت قرار بدهد، انتقال غني سازي 20 درصد به فردو است يعني همان اتفاقي كه ظاهرا از يكي دو هفته پيش پايان يافته و با آغاز عمليات تزريق گاز به ماشين هاي سانتريفيوژ، نهايي شده است. از ديد طرف غربي، فردو جايي است كه برنامه ايران درون آن براي هميشه «مصون» از تهديد بيروني خواهد بود و بنابراين با انتقال برنامه به فردو پرونده حمله به تاسيسات هسته اي ايران براي هميشه بسته مي شود.3- و آخرين نكته اين است كه ظاهرا راهبردي ترين نگراني غرب در مقطع فعلي اين است كه دو پديده همزمان اتفاق بيفتد: عميق شدن نفوذ استراتژيك ايران در منطقه در اثر روي كار آمدن اسلام گرايان و ورود برنامه هسته اي ايران به منطقه مصونيت. اسرائيلي ها بويژه عقيده دارند روزي كه اين دو عامل با هم تلفيق شود، ديگر همه گزينه ها براي به عقب بازگرداندن ايران پايان يافته است"
در خاتمه اینکه حاکمان رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی جنگ افروز ثابت کرده اند که تنها گفتمان یا زبانی که می فهمند زبان زور می باشد . زیرا که زبان وگفتمان رسمی شان این چنین است . صد البه هر زمان که در موضع ضعف قرار گرفته بیشتر از موضع ضعف قدرت نمایی کرده و با گرده برخاک ساییدن گرد وخاک بر پا کرده اند تا که نمود کنند دارای جایگاه قدرت هستند .ولی تا حریف کفش را می خواند و با شیوه وتاکتیک قابل فهمش بر خورد  می کند. موجب  می شود تا عقب نشینی نمایند ولحن ولهجه ی گفتمانش بطور کلی تغییر جهت داده شود . بطور مثال اکنون چون حاکمان ایران متوجه شده اند که سمبه پر زور است . آنچنان که تهدید بستن تنگه ی هر مز و قطع عبور حتی یک قطره نفت از این تنگه داده نمی شود مواجه با خطر جدی تحریم نفت و احتمال جنگ  وتهاجم به تأسیسات هسته ای شده اند . برای همین مدعی قلم بردست یادداشت روز نویس  از موضع عاجزانه و عوامفریبانه اذعان  کرده که اهداف هسته ای نه نظامی که صلح آمیز  است . همچنین بر اساس اعتراف پاسدار تروریست وحیدی وزیر دفاع که  گفته هدف مانور های نظامی دریایی ارتش و پاسداران نه تهدید بستن تنگه ی هرمز که هدف تأمین امنیت  این تنگه می باشد.
هوشنگ بهداد
دروغ نامه ی کیهان یکشنبه  17 دیماه سال 1390
از وضعيت آستانه اي تا منطقه مصونيت (يادداشت روز)