گزیده چند خبر بازداشت و محارب متهم به اعدام و اعتصاب غذا و وضعیت ز ندان  19 دی 90
مهدی خزعلی مجددا بازداشت شد
باز داشت وی که بنا بر اذعانهمسرش با ضرب وشتم و مصدومیت وی همراه بوده است . ضمن اینکه واکنش انتقامی روشن گرانه ی وی می باشد که در مورد نامزدی و رد  صلاحیت وی در نمایش خیمه شب بازی 12 اسفند می باشد . از سوی دیگر بیان کننده ی فضای خفقان ومنقبض تبلیغاتی این نمایش خیمه شب بازی می باشد که تحریم شده است .
بنا به گزارش منابع خبری، مهدی خزعلی، نویسنده، ناشر و وبلاگ نویس منتقد حکومت، ساعتی پیش توسط ماموران امنیتی بازداشت شده استبه گزارش جرس به نقل از تارنمای «فرهنگ آشتی آنلاین»، دکتر مهدی خزعلی، پزشک، ناشر و فرزند ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان، روز دوشنبه ۱۹ دی ماه بازداشت شدگزارش های رسیده به جرس نیز، از برخورد خشن ماموران هنگام دستگیری ,وی خبر داده اندهنوز از جزئیات بیشتر این رخداد خبری منتشر و مخابره نشده است
علی معزی، زندانی سیاسی دهۀ 60 قرار است بر مبنای محاربه محاکمه شود
باز شرایط رژیم فاشیستی مذبی کودتایی ضد بشری بحرانی شده است که نیاز به فعال شدن سر دژخیم جلاد ابوالقاسم صلواتی شده است تا که برای نسق وزهر چشم  گیری کردن از مخالفان وناراضیان  حکم اعدام صلواتی صادر کند تا از این طریق بشود شرایط انفجاری جامعه کنترل شود . غافل از آنکه هم این سیاس نخ نما شده است .هم این منفور قاتل بد نام آلوده لو رفته وبی اعتبار شده می باشد که کسی نداند نقش و مأموریت این جانی آدم کش حرفه ای چیست و چرا دشمنی هیستریک با دشمن اصلی وجود دارد؟
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" زندانی سیاسی علی معزی با پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات قرار است در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب بر مبنای محاربه محاکمه شود.زندانی سیاسی علی معزی پس از اینکه در شعبۀ 6 دادسرای انقلاب تفهیم اتهام محاربه شد، قرار است بزودی در شعبۀ 15 دادگاه انقلاب توسط صلواتی معروف به قاضی مرگ بر مبنای محاربه مورد محاکمه قرار بگیرد.بازجویان وزارت اطلاعات علیه او پرونده سازی نموده اند و به دلیل حضور فرزندانش در شهر اشرف در عراق ، زندانی سیاسی بودن در دهۀ 60 و شرکت در مراسم خاکسپری شهید راه آزادی محسن دگمه چی متهم به محاربه شده است.زندانی سیاسی علی معزی از سرطان مثانه شدیدا رنج می برد و از زمان دستگیری تا به حال از درمان محروم بوده است. او همچنین در اثر شکنجه های جسمی دچار ناراحتی شدید گردن شده است و بلادرمان به حال خود رها شده است.
کدام رژیم دمکراتیکی که از سوی مردم بر گزیده ودر خدمت مردم باشد . نیاز دارد تا که سیاست خفقان وسانسور و ضرب وشتم و بازداشت و شکنجه واعتراف گیری وتحریف گری و سناریو سازی را دنبال وحاکم نمایدو برای قربانیان در بند زندان اندر زندان به وجود آورد و پیوسته اینان را مورد تهدید و آزار واذیت و فشار های روحی و روانی و جسمی قرار دهد که 33 سال است که حاکمان  رژیم  فاشیستی مذهبی ایران چنین فضای شومی را در این کشور حاکم کرده اند .به خصوص هرزمان که دامنه ی جنگ قدرت و ثروت باندهای مافیایی بالا می گیرد یا رقابت و اختلافات پیرامون نمایش خیمه شب بازی- انتصاباتی – تقلباتی انتخاب نامیده شده در پیش روی باشد . بطور سیستماتیک فشار وتهدید ها برروی زندانیان سیاسی ودگر اندیش افزایش می یابد تا نشان داده شود رژیم ضد بشری  و قرون وسطایی کودتایی بر خلاف ادعا که از موضع ضعف قدرت نمایی می کند .چقدر ضعیف ولرزان ووحشت زده می باشد چون برای کنترل فضای انفجاری جامعه نیاز به اعمال فشار ومحدودیت درن شیاه چال هایش دارد.
محمد صادق هنرور دست به اعتصاب غذا زد.محمدصادق هنرور شجاعی از روحانیون منتقد حکومت به زندان بازگردانده و از ظهر امروز وارد اعتصاب غذا شد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، وی که از حدود یکماه قبل با موافقت دادستان ویژه روحانیت جهت مداوای بیماریهای متعدد خود به مرخصی استعلاجی آمده بود با وجود نظر پزشکی قانونی درباره ضرورت تمدید مرخصی و ادامه درمان در خارج از زندان، با عدم تمدید مرخصی توسط دادستان ویژه به دلیل مصاحبه با سایت کلمه و انتشار یک نامه سرگشاده در دوره مرخصی، صبح امروز به زندان بازگردانده شد. نامبرده در اعتراض به این روند غیر قانونی وارد اعتصاب غذا شد.لازم به ذکر است، هنرور شجاعی مبتلا به بیماریهای خطرناکی چون صرع، بیماری قلبی و انسداد عصبی عضلات میباشد.ابوالفضل عابدینی و شاهین زینعلی به بند ۳۵۰ منتقل شدند.دو تن از زندانیان سیاسی زندان اوین که اخیرا به بازداشتگاه اطلاعات در این زندان منتقل شده بودند به بند ۳۵۰ زندان اوین بازگشتند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، شاهین زینعلی و ابوالفضل عابدینی نصر دو تن از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ پس از ۱۰ روز بازجویی مجددا به بند سابق خود بازگشتند. از علت انتقال این زندانیان به بند ۲۰۹ زندان اوین اطلاع دقیقی در دست نیست.