روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 2 شنبه 18 دیماه 1390
نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی "پيام مهم دادگاه فرعون"
"عجیب نیست که چرا این تحلیل گر همیشه طلبکار کلامی از جنایات حاکمان ایران در 33 سال گذشته  نمی گوید   و با فراموش کردن فرعون جماران نشین یقه ی فرعون مصر را گرفته است . مهمتر اینکه اشاره ای به جنایات روزانه در سوریه و عراق نمی کند . زیرا که رهبران این دو کشور هم جزو هم پیمانان رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران هستند. هم اینکه سرنوشت مشابه همدیگر دارند؟"
سئوال است که آیا جنایاتی که حسنی مبارک رئیس جمهور ساقط شده مصر ک مرتکب شده ا بیشتر است یا جنایاتی که حاکمان ایران در 33 سال گذشته مرتکب شد اند ؟کارنامه ی جنایات و خیانت و غارتگری های کدامیک سنگین وننگین تر است؟ در جنگ هایی که میان مصر و اسراییل رخ داد .بیشتر نظامیان یا مردم مصر کشته شد یا جنگ ضد ملی و ضد میهنی که خمینی شیاد با اصرار 7 سال اضافه ی جنگ با عراق ادامه داد از ملت ایران و عراق کشته و مجروج شدند که در اصل یک سند جنایت جنگی علیه ی بشریت می باشد؟ از سوی دیگر کارنامه حمایت و خیانتی  که به ملت فلسطین و سازمان ساف از سوی حسنی مبارک وخمینی شیاد وجانشین وی آخوند علی خامنه ای شده است  کدامیک سنگین تر است؟ کدام طرف تلاش به راه اندازی برادر کشی میان ساف وحماس نمود که منتهی به جدایی  نوار غزه گردید؟ کدام کشور محرک ومشوق برپایی جنگ 33 روزه ی حماس با اسراییل بود که با شعار تاکتیکی تبلیغاتی اسراییل نا بود باید گردد این سیاست به پیش برده شد؟ همچنین چگونه است که اسراییل به تأسیسات هسته ای عراق حمله ونابودش نمود و رهنمود به آمریکا داد تا به تهاجم نظامی به عراق مدافع اصلی فلسطینیان صدام حسین سقوط کند تا عراق حیاط خلوت حاکمان ایران  گردد و تبدیل به کانون تروریسم وبحران و ارتجاع به منطقه شود . سپس صدام حسین هم به آن وضع فجیع ضد انسانی در یک توطئه ی چند جانبه ی انگلیسی و آمریکایی و اسراییلی و آخوندی در روز عید قربان  بر دار کشیده شد. در صورتی که آمریکا و اسراییل مقابل تهدید های اسراییل نابود باید گردد . راه قدس از کربلا می گذرد . یاا ینکه هلاکاست دروغ است . هیچگونه واکنش یا  موضع تلافی جویانه همانگونه که مقابل صدام حسین اتخاذ شد مقابل تهدید وتوهین حاکمان ایران تا کنون نه انجام نداده اند ، بلکه آمریکا با بمباران هوایی قرار گاه های نظامی مجاهدین در عراق و خلع سلاح کردن شان که مکمل گذاشتن نام شان بر توی لیست گروه و سازمان تروریستی شد که  ین سیاست کثیف خائنانه از سوی وزارت امور خارجه ی آمریکا در زمان کلینتون – خاتمی  دنبال و اجراشدو بهترین هدیه ای بود که از سوی  مقامات آمریکایی یا دشمن وشیطان بزرگ به حاکمان ایران تقدیم شد . بد تر اینکه هنوز هم مقامات  آمریکایی دست از خوش رقصی کردن برای حاکمان ایران وبد قولی کردن نسبت به تعهدات شان به مجاهدین اشرف بر نمی دارند.اما سرمقاله نویس با سانسور کردن این واقعیات در مورد محاکمه حسنی مبارک ووزیر کشور واین رئیس پلیس وی این چنین گزارش وتحلیل داده است :
"دادستان قاهره در جمع دادستان‌هاي مصر گفته است: هر قاضي منصفي براي عاملان كشتار مردمي كه در تظاهرات مصر به قتل رسيده‌اند مجازات اعدام را در نظر خواهد گرفت. وي، علاوه بر حسني مبارك، خواستار اعدام حبيب العادلي وزير كشور مصر و چهار مقام ارشد سابق پليس مصر در زمان حكومت سرنگون شده حسني مبارك نيز شد. دادستان كل مصر نيز قبلاً با اين استدلال كه مبارك در جريان كشتارها بوده و هيچ اقدامي براي جلوگيري از آن انجام نداده و در قتل‌ها شريك است، او را مسئول اين كشتارها دانسته بودبعد از انتشار خبر مربوط به تقاضاي اعدام براي حسني مبارك، شيخ نصر فريدواصل، مفتي سابق مصر، اعدام حسني مبارك و پسرانش را مباح دانست و گفت: كشتار انقلابيون مصر كه در طول انقلاب مردمي توسط رژيم حاكم صورت گرفت، در حكم "محاربه" است و لذا مجازات عاملان آن اعدام مي‌باشد. وي گفت: حسني مبارك، نبايد مورد عفو قرار گيرد زيرا وي مسئول مستقيم كشتار مردم انقلابي و سركوبي جامعه بود. مفتي سابق مصر افزود: در چنين حالاتي عفو جايگاهي ندارد، زيرا قتل‌هاي انجام شده، عمدي بوده و عاملان، مرتكب كشتار وحشيانه شده‌اندمردم مصر نيز از خبر درخواست اعدام حسني مبارك و وزير كشور وي و مقامات ارشد پليس استقبال كرده و اين اقدام را اجراي عدالت دانستند. در اين ميان، خانواده‌هاي قربانيان انقلاب مصر بيش از ديگران از خبر تقاضاي اعدام براي حسني مبارك و مقامات دولت وي خوشحال شدند و از دستگاه قضائي كشورشان خواستند اين حكم را هرچه سريع‌تر صادر و آن را اجرا نمايد"
سرمقاله آنگونه وکیل مدافع قربانیان  تظاهرات مصر شده ودادخواهی کرده است که انگاری که رژیم  ضد بشری قرون وسطایی کودتایی  ایرانخیلی دمکراتیک است . طوریکه در این کشور حکم اعدام اجرا نمی شود وسابقه ی اعدام وزیر خارجه وکا پیتان تیم ملی فوتبال وزنان بار دار ندارد وبه دختران باکره قبل از تیرباران مورد تجاوز واقع نشد تا مانع از بهشت رفتن شان  به بهشت شوند . همچنین ایران کارنامه ی بی رقیب نقض محکومیت جهانی حقوق بشر ندارد ومرتکب جنایت علیه ی بشریت در قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان سال نشده است که روزی باید جای سیاست خائنانه ی مماشت گرایانه ی غرب این پرونده گشوده وپیگیری شود تا مجرمان جنایت علیه ی بشریت حاکم بر ایران محاکمه ومجازات شوند . همینطور مگر ر ژیم فاشیستی مذهبی ایران نسبت به جمعیت اش رکوردار اول اعدام به خصوص  نوجوانان زیر 18 سال در جهان نمی باشد ؟ مهمتر اینکه مگر حکومت دیکتاتوری سوریه بهتر از دوران حکومت مصر در زمان حسنی مبارک می باشد و مگر بشار اسد جنایتکار کم دست به جنایت و کشتار زده است؟ برای چه سرمقاله نویس با سیاست یک بام و دو هوا به مسایل نگریسته  است؟ به خصوص اینکه مگر رابطه ی حسنه میان حکومت روسیه باا یران بر قرار نمی باشد .چگونه شده است که اکنون که روسیه موافق صدور اعدام  حسنی مبارک نمی باشد از سوی سرمقاله نویس این  چنین متهم به کشور دارای سیستم پلیسی شده است :
"در مقابل، بعضي كشورهاي خارجي نسبت به درخواست اعدام براي حسني مبارك ابراز نگراني كرده و آن را غيرعادلانه دانستند. در ميان كشورهاي عربي، دولت عربستان و در ميان كشورهاي غيرعربي، روسيه از جمله دولت‌هائي بودند كه از ديكتاتور مصر حمايت كردند و مجازات اعدام را براي وي غيرعادلانه دانستند. چنين واكنشي از اين هر دو كشور و دولت‌هاي مشابه آنها كه با روش پليسي اداره مي‌شوند، امري طبيعي است. قطعاً تعداد ديگري از دولت‌ها و سران كشورهائي كه ديكتاتوري و استبداد بر آنها حاكم است نيز با اعدام حسني مبارك و همدستانش مخالفند. آنها ممكن است از ترس افكار عمومي، واكنش علني نشان ندهند، لكن اصولاً با مجازات افرادي از قبيل حسني مبارك مخالفند و كشتار را حق مردمي مي‌دانند كه براي اعتراض به صحنه مي‌آيند و خواستار آزادي و احقاق حقوق پايمال شده خود مي‌شوندنكته قابل تأمل در ماجراي محاكمه حسني مبارك و همدستان وي، كه اين روزها در قاهره در جريان است، اينست كه جنايتكاران هنگامي كه به پاي ميز محاكمه كشانده مي‌شوند همديگر را افشا مي‌كنند. وزير كشور رژيم حسني مبارك در بازجوئي‌ها گفته است حسني مبارك در جريان كليه اقدامات عليه مردم بوده، از كشتارها خبر داشته و با آن موافق بوده است. مقامات ارشد پليس مصر نيز در بازجوئي‌هاي خود در دادگاه حبيب العادلي، وزير كشور و رئيس شوراي امنيت مصر شهادت داده و گفته‌اند در سركوب و كشتار مردم، دستورات وي را اجرا كرده‌اند. جالب اينكه حسني مبارك ادعا مي‌كند از كشتارها بي‌خبر بوده و با آن موافقت نكرده استماجراهاي فرعون هميشه عبرت آموز بود و امروز نيز پيام‌هاي زيادي با خود دارد. مهم اينست كه ديكتاتورها از آنچه بر سر فرعون‌ها مي‌آيد پند بگيرند، واقعه‌اي كه اگر رخ دهد، جهان از ظلم رها خواهد شد."
در خاتمه اینکه خیلی پر رویی و در یدگی می خواهد که با خاک پاشیدن بر توی چشمان خانواده های داغدارن جنایت علیه ی بشریت قتل عام زندانیان سیاسی که در تابستان 67 سال  اتفاق افتادکه هنوز خانواده های داغدار نمی دانند که قبر عزیران شان کجاست؟ در صورتی که هیچیک از رهبران ومسئولان حکومتی آن دوران و آنانی که همچون رفسنجانی رئیس بازار مکاره  ی آن زمان ورئیس مجمع مصلحت نظام کنونی می باشد وعلی خامنه ای که ولی وقیح نامشروع و منفور می باشد و آن موقع رئیس جمهور بود هیچیک نه مسئولیتی در این جنایت علیه ی بشریت بر عهده نمی گیرد ، بلکه حاضر نیست در این باره لب بگشاید و کلامی  بگوید وهمه  سناریوی کی بود کی بود من نبوده ام را تا کنون دنبال کرده اند . حتی اینان حاضر نیستند بگویند احمد خمینی چگونه سر به نیست شد؟ یا اینکه بگویند که چه کسانی سعید امامی را واجبی خور نمود تا با اطلاعات پاک شده برود؟ یا اینکه مگر می گویند که تا کنون چه تعداد اقدامات تروریستی در برون مرز انجام شد که منتهی به حذف فیزیکی مخالفان شده است؟ یاا ینکه بگویند آمران وعاملان اصلی قتل های زنجیره ای چه کسانی بودند؟ یا بگویند که چه تعداد پس از کودتای 22 خرداد 88 در تظاهرات های خیابانی جان باختند وقاتل شان کیستند؟ یا اینکه بگویند مجرمان اصلی بازداشتگاه کههریزک کیستند؟ یاا ینکه مگر حاکمان ایران حاضرند بگویند که سپاه قدس در عراق مرتکب چه جنایتی شده اند و اکنون در سوریه چگونه حضور دا رند و جنایت می کنند؟ ولی سرمقاله نویس از موضع دیگ به دیگ می گوید رویت سیاه باد .طلبکارانه  مدعی شده است که اعترافات مسلسل، بسيار عبرت آموز است. چونکه از يك طرف، ديكتاتور مصر مي‌گويد از كشتارها بي‌خبر بوده و با چنين كاري موافقت نكرده است. از طرف ديگر، وزير كشور او كه رياست شوراي امنيت را برعهده داشت اعتراف مي‌كند كه حسني مبارك در جريان كليه اقدامات وي بوده است و او بدون موافقت ديكتاتور هيچ اقدامي براي سركوب مردم نكرده است. در كنار اين اظهارات ضد و نقيض، مقامات ارشد پليس مصر كه در ميدان عمل حضور داشتند مي‌گويند وزير كشور به آنها دستور تيراندازي و كشتار مردم را داده وحتي خود حسني مبارك نيز با اين جنايات موافق بوده است ودر ادامه افزوده است اينكه مقامات مختلف رژيم ساقط شده مصر، همديگر را افشا مي‌كنند، براي آن دسته از ديكتاتورها و همدستان آنها كه هنوز در برابر اراده ملت‌ها مقاومت مي‌كنند، پيام مهمي در بر دارد.برای اینکه هم اكنون در يمن شاهد جدا شدن نيروهاي نظامي از حاكميت و پيوستن آنها به مردم هستيم. در بحرين نيز همين اقدام در جريان است. قبلاً در تونس و ليبي نيز دقيقاً همين ماجرا اتفاق افتاد و در عربستان نيز با پيوستن بخش‌هائي از مردم به انقلابيون، همين روند درحال شكل گيري است البته عجیب نیست که چرا این تحلیل گر همیشه طلبکار کلامی از جنایات حاکمان ایران در 33 سال گذشته  نمی گوید   و با فراموش کردن فرعون جماران نشین یقه ی فرعون مصر را گرفته است . مهمتر اینکه اشاره ای به جنایات روزانه در سوریه و عراق نمی کند . زیرا که رهبران این دو کشور هم جزو هم پیمانان رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران هستند. هم اینکه سرنوشت مشابه همدیگر دارند؟
هوشنگ بهداد
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 2 شنبه 18 دیماه 1390
پيام مهم دادگاه فرعون