گزیده خبرهای 22 دی 90
رهبر معظم انقلاب شهادت شهید مصطفی احمدی روشن را تسلیت گفتنداین ترور بزدلانه نشانه به بن‌بست رسیدن استکبار جهانی در مقابله با ملت مصمم ایران است.خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت دانشمند جوان، شهید احمدی‌روشن در حادثه تروریستی در تهران، این ترور بزدلانه را نشانه‌ی به بن‌بست رسیدنِ استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده‌ی ایران اسلامی دانستند.
پس از به اجرا در آمدن سناریوی جدید ترور مصطفی احمدی روشن  وکوک شدن دستگاه تبلیغاتی ضد آمریکایی و اسراییلی وعربده کش کردن علیه شان  اکنون نوبت به صحنه آمدن رهبر ولی وقیح منفور ونا مشروع شده است  تا با روضه خوانی  دست به فرافکنی بزند و مثل همیشه آدرس غلط بدهد و وارونه گویی کند  و با شیوه ی به در گفتن تا دیوار بشنود . نا خواسته  اعتراف  نمایند که  این ترور بزدلانه که عاملان و طراحانش هرگز جرأت نخواهند کرد به جنایت کثیف و پلید خود اعتراف کنند و مسئولیت آن را بپذیرند. موجب تداعی شدن یا اذعان به مورد های مشابه قتل های زنجیره ای کند که هر گز نه  آمر وعاملانش نه شهامت اعتراف به اقدام خود نکردند ، بلکه  از موضع فرار به جلو  مخالفان را متهم نمودند .
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت دانشمند جوان، شهید احمدی‌روشن در حادثه تروریستی در تهران، این ترور بزدلانه را نشانه‌ی به بن‌بست رسیدنِ استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده‌ی ایران اسلامی دانستند.متن پیام به این شرح است:بسم الله الرحمن الرحیم. شهادت دانشمند نخبه‌ی جوان، شهیدمصطفی احمدی روشن، اندوه دیگری بر دل دوستداران دانش و متعهدان به پیشرفت جمهوری اسلامی نهاد. ما همگی شریک غم پدر و مادر و همسر و فرزند این جوان مظلوم و برجسته و سرافرازیم.این ترور بزدلانه که عاملان و طراحانش هرگز جرأت نخواهند کرد به جنایت کثیف و پلید خود اعتراف کنند و مسئولیت آن را بپذیرند مانند دیگر جنایات شبکه‌ی تروریزم بین‌الملل دولتی، با طراحی یا همراهی سرویسهای سیا و موساد عمل شده و نشانه‌ی به بن‌‌بست رسیدنِ استکبار جهانی به سردستگی آمریکا و صهیونیزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده‌ی ایران اسلامی است. آنها در این رفتار شنیع و قساوت‌آمیز نیز شکست خواهند خورد و به اغراض پلید و شریرانه‌ی خود دست نخواهند یافت. رشد شتابنده‌ی علمی و فتح قله‌های دانش که با همت و عزم جوانان مؤمن و غیور و توانائی چون مصطفای شهید رونق یافته، امروز قائم به هیچ فردی نیست، این یک جنبش تاریخی و برخاسته از یک عزم خلل‌ناپذیر ملی است. ما به کوری چشم سران اردوگاه استکبار و نظام سلطه، این راه را با قوت و اراده‌ی راسخ دنبال خواهیم کرد و پیشرفت رشک‌آور ملت بزرگ خود را به رخ دشمنان عنود و حسود خواهیم کشید، و البته از مجازات مرتکبان این جنایت و عاملان پشت صحنه‌ی آن هم هرگز چشم‌پوشی نخواهیم کرد.اینجانب شهادت این عزیز را به والدین و همسر و فرزندش و به جامعه‌ی علمی و دانشگاهی کشور و به عموم دوستداران و متعهدان نهضت علمی فراگیر، تبریک و تسلیت میگویم و برای آنان صبر و سکینه‌ی الهی و برای شهید عزیزمان علو درجات اخروی را از خداوند متعال مسألت میکنم و یاد شهیدان علیمحمدی و شهریاری و رضائی‌نژاد را گرامی میدارم.
سیدعلی خامنه‌ای 22/دیماه/1390
پاسدار علی لاریجانی  که رئیس بازار مکاره است  بدلیل توقیف کامیون های حامل سلاح ارسالی در ترکیه که  از ایران به مقصد سوریه  در حرکت بودند  اما از سوی ترکیه توقیف شده اند . از ترس فاش شدن کامل محموله ها و تنش آمیز شدن بیشتر  رابطه با ترک ها سراسیمه وارد ترکیه شده است تا  در دیدار با رئیس جمهور ترکیه قول با باج دادن های کلان دهد  تا مانع از فاش شدن کامل  سلاح از ایران به  سوریه  شود . همچنین در غیاب ورقابت با پاسدار گماشته احمدی نژاد مانور سیاسی وتبلیغاتی دهد.
در این دیدار دو طرف در خصوص همکاری‌های دوجانبه و مشترکات و اراده مقامات دو کشور و نیز مهمترین مسائل جاری منطقه بحث و تبادل نظر کردند.فارس: رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه در محل ریاست جمهوری این کشور دیدار کردعلی لاریجانی رئیس مجلس کشورمان که در رأس هیئتی پارلمانی به آنکارا سفر کرده عصر امروز پنج‌شنبه با عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه دیدار کرددر این دیدار دو طرف در خصوص همکاری‌های دوجانبه و مشترکات و اراده مقامات دو کشور و نیز مهمترین مسائل جاری منطقه بحث و تبادل نظر کردندلاریجانی از روز گذشته همراه با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی و کنسولی وزارت امور خارجه به منظور رایزنی در خصوص گسترش روابط تهران و آنکارا و مسائل منطقه و توسعه روابط پارلمانی به ترکیه سفر کرده است
عجیب است که ایران دارای منابع وذخایر فراوان نفت وگازی می باشد وسابقه ی طولانی صنعت نفت دارد. ولی معلوم نیست که دلار های نفتی وگازی کجا می رود که نه 80% جمعیت کشور که در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند وضعیت شان هر روز بدتر می شود بلکه اینکه بدلیل فرسودگی لوله های گاز رسانی موجب مرگ خاموش خانوادگی یا انفجارمی شود با این وجود همچنان ادعا می شود ایران امن و آزا ترین کشور جهان می باشد و رهبر جنبش بیداری اسلامی منطقه است.
مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: در اثر این حادثه سقف زیر زمین منزل، تخریب شده و فرو ریخته است.ایسنا: مسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی گفت: انفجار گاز در منزل مسکونی منجر به فوت یک زن ۵۳ ساله شدحبیب حسین‌قلی‌زاده با اعلام این خبر گفت: این حادثه که در منزل مسکونی واقع درکوی سهند ورودی کوی‌دانش، کوچه اول ساعت ۱۱و ۲۰ به وقوع پیوست، منجر به فوت یک زن ۵۳ ساله شدمسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: در اثر این حادثه سقف زیر زمین منزل، تخریب شده و فرو ریخته استوی یادآور شد: شدت حاثه به حدی بود که منجر به شکسته ‌شدن، پنجره‌های منازل اطراف شدمسئول روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان‌شرقی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان گفت: شهروندان چنانچه برای مدت طولانی قصد استفاده از وسیله گاز سوزی را نداشته باشید حتماً شیر مصرف آن را بسته نگه دارند و از اتصال دو یا چند وسیله گازسوز به یک شیر مصرف اکیدا خودداری کنند تا کمتر شاهد وقوع اینگونه حوادث باشیم.
آمریکا سه شرکت نفتی را به دلیل فروش بنزین به ایران تحریم کرد
تا اقدامات جدی تر با  سیاست همه جانبه خوری و شرکت های چینی نشود. حکوت چین  مجبور به دست بر داشتن از سیاست توبره و آخور خوذری کردنش بر نمی دارد. بنابراین با افزایش اینگونه اقدامات تحریمی می بایست  چین بین منافع اقتصادی بسیار کلانش با آمریکا و اروپا وکشورهای با منافع نه کلان اقتصادی ونفتی اش با رژیم فاشیستی و مذهبی وودتایی ایران یکی را بر گزیند.
صدای آمریکا : وزارت امور خارجه ایالات متحده، سه شرکت غیرآمریکایی و از جمله یک شرکت دولتی چین را به دلیل فروش بنزین به ایران تحریم کرد.وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه ایالات متحده شرکت‌ دولتی ژوهای ژنرونگ چین، شرکت نفتی کوئو در سنگاپور و شرکت نفتی فال در امارات متحده عربی را به خاطر مراوده با ایران مشمول تحریم‌های این کشور قرار داد.وزارت خارجه آمریکا دراطلاعیه خود آورده است: «برپایه تحریم‌هایی که امروز اعمال شد، هر سه شرکت از دریافت مجوزهای صادرات آمریکا، خدمات بانکی صادرات و واردات آمریکا و پرداخت وام‌های بیش از ۱۰ میلیون دلار موسسه‌های مالی آمریکایی محروم خواهند شددر این اطلاعیه در عین حال قید شده است که «این تحریم‌ها تنها بر شرکت‌‌های مذکور اعمال شده است و نه بر کشور و دولت‌های این شرکت‌هاوزارت خارجه آمریکا می‌گوید که شرکت نفتی ژوهای ژنرونگ که یکی از چهار شرکت عمده دولتی چین در معاملات نفتی است، از ماه ژوییه سال ۲۰۱۰ تا ژانویه ۲۰۱۱ برای فروش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بنزین به ایران واسطه‌گری کرده است.شرکت سنگاپوری کوئو، نیز به گفته وزارت خارجه آمریکا، از اواخر سال ۲۰۱۰ تا اوایل سال ۲۰۱۱ بیش از ۲۵ میلیون دلار به ایران بنزین فروخته است.آنچنانکه وزارت خارجه آمریکا می‌گوید شرکت اماراتی فال نیز، در اواخر سال ۲۰۱۰ بیش از ۷۰ میلیون دلار بنزین به ایران فروخته است.وزارت خارجه آمریکا می‌گوید، در همه این موارد، قانون داخلی آمریکاـ که به صورت یکجانبه علیه شرکت‌های خارجی وضع شده- نقض شده است. برپایه این قوانین فروش بیش از یک میلیون دلار بنزین به ایران مشمول تحریم‌های آمریکا می‌شود.در بیانیه وزارت خارجه آمریکا است: «نتیجه این اقدامات، به تحریم‌های بین‌المللی بی‌سابقه‌ای انجامیده که هدفش متقاعد کردن ایران برای تغییر رفتارش استاین بیانیه می‌افزاید: «این تحریم‌ها که امروز اعلام شد، گامی مهم به سوی این هدف است، چراکه شرکت‌هایی را هدف گرفته که به این تلاش‌ها خدشه وارد می‌کنند.»‌آمریکا به تازگی بانک مرکزی ایران را نیز که مجرای دریافت پرداخت‌های نفتی دیگر کشورها است، تحریم کرده است؛ پس از این اقدام بود که ایران تلاش کرد با کشورهای دیگر با ارز کشورهای خریدار و نه دلار معامله کند؛ شرایطی که به گفته شماری از کارشناسان گزینه‌های واردات ایران را محدودتر و در عین حال گران‌تر می‌کند.
معلوم است که باید روند صعودی گزارش چنین خبرهایی بطور سیستماتیک تا بر گزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره دوره ی نهم در 12 اسفند تا اینگونه اقدامات رشد داشته باشد .چونکه غیر از ضرب و شتم و بازداشت وشکنجه و صدور احکام حبس وادام نه فضای انفجاری جامعه کنترل می شود نه اینکه امکان بقای رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی قادر است به بقای ننگین خودش ادامه دهد.
احضار پیمان عارف به دادسرای اوین
شعبه دوم بازپرسی دادسرای مستقر در زندان اوین پیمان عارف، فعال سیاسی را به دلیل نامعلومی احضار کرد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی که به تازگی با تبرئه در پرونده اخیر از زندان آزاد شده است مجددا به دادسرای اوین احضار شده است.بر اساس احضاریه کتبی پیمان عارف موظف است در عرض سه روز خود را به دادسرای اوین معرفی کند.۹ تن از معلمان یزد به حبس تعیلقی محکوم شدند.اعضای کانون فرهنگیان یزد از سوی شعبه ی اول دادگاه انقلاب یزد به ۴۲ ماه حبس محکوم شدند.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا از یزد، بر اساس حکم صادره دادگاه انقلاب یزد، محمد علی حسن شیرازی، منصور میرزایی، محمد جواد حسامی، احمد چنگیزی، محمد علی شاهدی، رمضان علی نجاتی، محمد مهدی صدیقی، محمد حسین دهقانپور و علی قوچانی به اتهام تبلیغ علیه نظام، فعالیت غیرقانونی از طریق سخنرانی و تشکیل جلسه، تجمع و صدور بیانیه و تحریک معلمان به اعتصاب غذا و تعطیلی کلاس به زندان محکوم شدند.شایان ذکر است که حکم زندان این افراد به مدت ۵ سال تعلیق شده است.