گزیده خبر های 29 دی 90
نامه جمعی از رزمندگان دوران جنگ به هاشمی رفسنجانی: سکوت خود را بشکنید
این یک پاسخ و  اقدام واکنشی تهاجمی یادداشت پاسدار سردار علایی است که رفتار ولی وقیح منفور ونامشروع زیر سئوال برده شد چون با رفتار شاه و ساواک مقایسه شد .اکنون برای اینکه رفسنجانی قسر در نرفته باشد ترتیب این عریضه نویسی تهدید آمیز به رفسنجانی داده شده است.
جـــرس: گروهی گه خود را "جمعی از یادگاران عرصه جهاد و مبارزه علیه باطل" خوانده اند، طی نامه ای سرگشاده به هاشمی رفسنجانی، خواستار شکست سکوت وی در فضای کنونی کشور شدند.بنا به گزارش های رسیده، این افراد در این نامه سرگشاده خطاب به هاشمی گفته اند "نگذارید این ننگ بر دامان دلسوزان و استوانه های نظام و یادگاران عرصه جهاد و مبارزه بنشیند كه چرا سكوت كردید و گذاشتید دشمن قسم خورده و عناصرشان در كشور، این همه جنایت انجام بدهند و این همه دین و انقلاب انحراف وارد كنند."در این نامه همچنین خطاب به هاشمی رفسنجانی خاطرنشان و تاکید شده است که اگر نمی توانید صریحا به مردم و دلسوزان نظام اعلام كنید تا تكلیف خود را بدانند و دیگری امیدی به شما نداشته باشند
تکذیب ترور اکبر هاشمی رفسنجانی
اینگزارش خبری از یک طرف مرتبط به گزارش خبر قبلی می باشد . زیرا که جزو پیآمدهای جنگ قدرت وثروت می باشد . از  طرف دیگر شایعه ترور تبلیغاتی برای فشار گاز انبری تسلیم شدن  یا زمینه سازی حذف فیزیکی رفسنجانی می باشد که تست برای اقدامات بعدی می باشد. به ویژه اینکه  گفته می شود تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها.
روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، شایعه سوء قصد به جان آیت الله هاشمی رفسنجانی را تکذیب کردمدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت خبر برخی رسانه های ضد انقلاب در خصوص تیراندازی به خودروی اکبر هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرد.دیروز برخی رسانه های وابسته به ضد انقلاب مدعی شدند که روز دوشنبه هفته جاری، یک موتورسوار به سمت اتومبیل هاشمی رفسنجانی تیراندازی کرده و گریخته است!رضا سلیمانی، مدیر کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن تکذیب این خبر، اخبار رسانه های ضد انقلاب را فاقد اعتبار دانست و گفت: "مجمع تشخیص مصحلت نظام هیچ اعتنایی به این اخبار کذب ندارد و خبر تیراندازی به اتومبیل آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز کذب محض است و از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تکذیب می گردد."رضا سلیمانی درباره شایعه تغییر محافظان هاشمی نیز به دلیل جلوگیری از ترور ایشان به وسیله موساد گفت: "محافظان آیت الله هاشمی رفسنجانی عوض نشده اند و کماکان همان افراد قبلی محافظت از ایشان را برعهده دارند."وی انگیزه دلیل انتشار چنین خبری را سوءاستفاده نیروهای ضد انقلاب از فضای موجود در جامعه، برای رسیدن به اغراض سیاسی نامعلومی دانست که مد نظر خود آنها و نیازمند تحلیل و بررسی ویژه است.معاون نظارتی بانک مرکزی از آغاز اجرای فاز اول ساماندهی بازار ارز با برنامه ویژه فروش ارز مسافری از امروز چهارشنبه خبرداد و با اعلام اینکه در روزهای آتی اخبار خوش ارزی خواهیم داشت، گفت: بازار سکه هم ساماندهی می‌شود  .
بریتانیا: ایران و حزب‌الله لبنان حامیان اسد هستند
این موضوع کشف شده ی جدیدی نیست جز فاش شدن ماهیت سیاست خائنانه ی مماشات گری، برای اینکه آن موقع که جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسراییل رخ داد و طرح ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان انجام شد . این همکاری مشترک 3 جانبه آشکارا عریان شد.
دویچه وله : بریتانیا روز چهارشنبه (۱۸ ژانویه/ ۲۸ دی) جامعه‌ی جهانی را به تشدید تحریم‌ها علیه حکومت بشار اسد فرا خواند. مخالفان سوری معتقدند که مأموریت ناظران اتحادیه‌ی عرب در این کشور شکست خورده و شورای امنیت سازمان ملل باید وارد عمل شود.دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، بشار اسد را «مستبدی درمانده» خواند که به ایران و حزب‌الله لبنان تکیه کرده است. او که در لندن و در برابر نمایندگان پارلمان سخن می‌راند، بر لزوم تشدید تحریم‌ها علیه دمشق، جلوگیری از مسافرت مقام‌های این کشور و توقیف دارایی آنان تأکید کرد.کامرون چهارشنبه از «شواهد فراوانی» سخن راند که از «حمایت گسترده» ایران از رژیم بشار اسد حکایت دارند. وی گفت: «مواردی از جلوگیری از ارسال برخی محموله‌ها از طریق ترکیه وجود دارد که قابل توجه‌اند».نخست‌وزیر بریتانیا حزب‌الله لبنان، گروه شیعی مورد حمایت تهران را هم به حمایت از رژیم اسد محکوم کرد.ویلیام هیگ، وزیر خارجه‌ی بریتانیا نیز یک روز پیش از کامرون گفته بود که « قطعنامه‌ شورای امنیت سازمان ملل علیه دولت سوریه باید مدت‌ها پیش باید صادر می‌شد.» او در عین حال اضافه کرد که روسیه به احتمال از اقدامی جدی در این مسیر جلوگیری خواهد کرد.روسیه و چین پیش‌تر قطعنامه سازمان ملل علیه مقام‌های سوری را وتو کرده‌اند.
یک‌سوم مدارس تهران تخریبی است.
مهم نیست چون در عوض حجره های طلبه ها در حوزه های علمیه وپایگاه های بسیج و ساخت مساجد همراه با برجک وانبوه سازی های آسمان خراش ها در تهران افزایش یافته است .همچنین بر آمار ترک تحصیل کردگان دانش آموزان وکودکان کار خیابانی افزوده شده است.
 مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه یک‌سوم مدارس تهران تخریبی است، گفت: تنها دو سوم مدارس تهران قابل قبول هستند.به گزارش مهر، سیدعلی یزدیخواه روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مدرسه فاطمه زهرا  منطقه 13 تهران در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: با کمک خیرین مدرسه‌ساز تعداد مدارس یک نوبته در شهر تهران به 97.5 درصد رسیده است.وی با بیان اینکه ساختمان‌های آموزشی در تهران قدمت طولانی دارند، ادامه داد: برای بازسازی و مقاوم‌ کردن ساختمان‌های آموزشی قدیمی در برابر زلزله، به مساعدت‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیازمندیم.مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص وضعیت استحکام مدارس غیر دولتی افزود: سازمان نوسازی مدارس بر استحکام و مقاومت مدارس غیر دولتی نظارت دارد ضمن اینکه هر مدرسه غیر دولتی زمانی مجوز فعالیت می‌گیرد که از سوی سازمان نوسازی تأیید شده باشد.یزدیخواه گفت: میانگین تعداد دانش‌آموز در هر کلاس 30 نفر است البته در بعضی از کلاس‌های درس بین 20 تا 25 دانش‌آموز درس می خوانند همچنین سعی می‌کنیم با ساختمان ‌سازی جدید، تعداد دانش‌آموز در هر کلاس از این میزان بیشتر نشود
.فارس گزارش می‌دهد.دستگیری گسترده دلالان ارز/توقف خرید و فروش غیرقانونی دلار.خبرگزاری فارس: شنیده‌ها حاکی است مأموران نیروی انتظامی امروز دلالان خیابانی را از سبزه میدان تا میدان فردوسی دستگیر کردند که به دنبال این اقدام خرید و فروش غیرقانونی دلار متوقف شده است.
تکرار سناریوی 33 ساله ی مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ومعتادین که هم موجب انحصاری شدن ورئود وتوزیع مواد مخدر ار سوی بقول پاسدار گماشته احمدی نژاد برادراتن وسوسه شده ی قاچاقی شده است . هم اینکه سبب افزایش رو به رشد تصاعدی معتادین ومصرف کنندگان مواد مخدر ورتب9ه داری جهانی شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، شنیده‌ها حاکی از برخورد رسمی بانک مرکزی و نیروی انتظامی از ظهر امروز با دلالان خیابانی و دارندگان ارز بدون فاکتور است.بر همین اساس، امروز دلالان خیابانی در سبزه میدان، منوچهری، پاساژ افشار، حافظ و میدان فردوسی توسط مأموران نیروی انتظامی که با لباس غیر رسمی بودند، جمع‌آوری شدند.یکی از دلالان در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: نیروی انتظامی تمام دلالان این مناطق را دستگیر کرده و به آگاهی برده است.وی افزود: الان در بازار ارز اصلاً خرید و فروش ارز نداریم.براساس گزارش فارس هم اکنون به خاطر دستگیری دلالان و برخورد رسمی نیروی انتظامی خرید و فروش ارز اصلاً در بازار انجام نمی‌شود.گفته می‌شود دلار در بازار به نرخ 1800 تومان رسیده ولی در عمل خرید و فروشی در این خصوص انجام نمی‌شود.
"فیلم" فاش‌شده سفر محرمانه امیر قطر به اسرائیل.خبرگزاری فارس: فیلم فاش‌شده اخیر نشان می‌دهد امیر قطر در سفری محرمانه به اسرائیل با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله رهبر حزب کادیما دیدار کرده است.
اینگونه خود زنی کردن و بر سر شاخ نشستن وبن بریدن ناشی از چیست؟ چرا درر استای ادامه ی جنگ قدرت وثروت افشاگران  وابسته به پاسداران کودتا گرنمی دانند که فاش گری شان موجب فاش شدن داستا تف وتاق وریش می شود .چونکه زمان زیادی از دعوت وسفر امیر قطر به تهران ودیدارش با مقامات رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران نمی گذرد؟  در صورتیکه کنون از موضع فرار به جلو مدعیان اسراییل نا بود باید گردد ه خیام خام شان مچ گیری وروشنگری کرده اند.
به گزارش مانیتورینگ فارس، تصاویر فاش‌شده اخیر نشان می‌دهد مقامات قطر با وجود اینکه به طور رسمی اعلام کردند این کشور و رژیم صهیونیستی هیچگونه رابطه سیاسی ندارند اما "حمد بن خلیفه" امیر قطر در سفری محرمانه به "تل‌آویو" با مقامات این رژیم دیدار کرده است.در این سفر که پوشش رسانه‌ای از آن داده نشده، امیر قطر با "زیپی لیونی" رهبر حزب کادیمای اسرائیل دیدار کرده و 2 طرف درباره مسائل حساس منطقه و تامین صدور گاز از قطر به سرزمین‌های اشغالی با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو پرداختند. پرس‌تی‌وی افزود: همچنین امیر قطر در جریان این سفر با مقامات بلندپایه و ارشد اسرائیلی نیز دیدار و بر اهمیت نقش روابط سیاسی بین 2 طرف تاکید کرده است.همچنین رهبر حزب کادیما نیز بر اهمیت نقش قطر در جریان مذاکرات بین اعراب و اسرائیل تاکید کرده است.قطر هر چند به طور رسمی مذاکره با اسرائیل را اعلام نکرده اما رژیم صهیونیستی با دایر کردن دفتری در یکی از هتل‌های معروف دوحه به طور غیر رسمی با این کشور مراودات تجاری و امنیتی دارد به گونه‌ای که امروزه نقش رژیم صهیونیستی در تحولات سوریه را کشور قطر بازی می‌کند.برای مشاهده فیلم مربوطه اینجا کلیک کنید.