روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 14 دیماه 1390
نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری " رژيم اردن در نوبت فروپاشي "
"معلوم نیست که چرا برای یک بار هم که شده باشد  حاکمان ایران وقلم بر دستان جارچی وتبلیغات چیان در خدمت شان که روزنامه نگار وتحلیل گر شده اند. نمی گویند که بر چه اساسی اینان خود را نماینده ی ملت های کشور های منطقه و همسایه می دانند واز جانب اینان خواست واهداف شان را  از موضع ضد آمریکایی و اسراییلی بیان دنبال می کنند ؟ در صورتیکه اگر چنانچه  هریک از رهبران یا مطبوعات واهل قلم و سیاست این کشور ها موضع مشابه ی حاکمان ایران  اتخاذکنند. مورد بدتر ین اتهامات همراه با تهدید وتوهین هاا ز سوی حاکمان ایران ودستگاه تبلیغاتش واقع می شوند ومتهم به دخالت گری در امور داخلی ایران می گردند که چرا در امور داخلی یک کشور مستقل دخالت گری می کنند؟"
بدون توجه به اعتراض اخوان المسلمین اردن به حاکمان ایران بدلیل پیگیری سیاست مداخله گرانه ای که در این کشور  می کنند. برای اینکه جزو اساس و شالوده ی دیپلماسی برون مرزی رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی ایران می باشد . زیرا که بدون سیاست صدور تروریسم وبحران و ارتجاع  به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه ها رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی در چنبره ی بحران های درونی از پای در می آید . طوری که اگر چنانچه از سیاست ترور و وحشت و باج گیری وبحران آفرینی وجنگ افروزی دست بر دارد وبهانه برای منحرف کردن اذهان عمومی نداشته باشد. هر گز تاکتیک فرار و توجیه عدم پاسخگویی به مطالبات انباشت وپرداخت نا شده مردم ایران  وجود ندارد. به خصوص اینکه شکاف واختلاف و رقابت ناشی از جنگ قدرت وثروت بیش از هر دوران دیگر می باشد . همچنین بدلیل اینکه رقیب از صحنه ی قدرت بطور کامل حذف شده است و دیگر سپر بلا برای آدرس غلط دادن وکاسه وکوزه بر سرش   شکستن از سوی جریان حاکم وجود ندارد . برای همین اکنون رقابت وجنگ قدرت و ثروت میان باندهای مافیایی مدعی اصول گرایی  کشیده شده و مکمل انزوای منطقه ای وجهانی شدن رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی شده است . بعلاوه از سوی دیگر چون سیاست وقت کشی کردن مذاکرات هسته ای وجود ندارد .بنابراین  بحران هسته ای جدی شده است . آنگونه که موجب افزایش تحریم ها شده است . همینطور توی لیست تحریم گذاشتن بانک مرکزی از سوی اوباما رئیس جمهور آمریکا سبب افزایش بی رویه ی قیمت دلار در ایران شده است .موازی آن ادعای قدرت نمایی پوشالی است که در اصل نوعی خود کشی می باشد . زیرا که ادعای تهدید آمیز بستن تنگه هرمز شده است . اما چون این بلف کار برد نه مثل سابق نداشته است ، بلکه بحران هسته ای ونفتی ودلار را تشدید کرده است . بنابراین در چنین فضایی ضرورت دارد که می بایست بیش از گذشته آویزان به  سیاست صدو تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز شد . برای همین سر مقاله نویس مثل همیشه خواب سرنگویی یا فرو پاشی یک کشوری را می بیند که  هم الگوی گرفته از حاکمان ایران است .هم حرکت شان از موضع ضد آمریکایی و اسراییل می باشد . پس اکنون این قرعه به نام اردن افتاده است  تا که این مدعی  ز موضع نمایندگی ملت اردن وموضع بشدت ضد اسراییلی و حامی فلسطین این چنین تحلیل از چگونگی هموار شدن  مسیر برای جنبش اسلامی  اردن  و تند شدن شیب  فروپاشی این کشور  داده است :
"در روزهاي اخير، شهرهاي اردن نيز شاهد تظاهرات مردمي بودند. اين تظاهرات، علاوه بر گستردگي، تفاوت ديگري هم با ساير اعتراضات چند ماه اخير در اين كشور داشت كه سردادن شعارهاي ضد صهيونيستي بود. اين اقدام، در اردن در نوع خود تازگي داشت و نشان مي‌دهد مردم اردن در عين حال كه به نظام ديكتاتوري و فردي حاكم بر اين كشور معترض هستند، براي قطع مناسبات كشورشان با رژيم صهيونيستي وارد ميدان شده‌اند. بنابه دلايل متعدد، رژيم اردن و حفظ مناسبات با اين رژيم، براي صهيونيست‌ها اهميت حياتي دارد، به ويژه اينكه در نظر گرفته شود نزديكترين متحد رژيم صهيونيستي در ميان اعراب، يعني مصر درحال بيرون رفتن از دايره اتحاد با تل‌آويو مي‌باشد و تركيه نيز به عنوان ديگر متحد مهم خاورميانه‌اي رژيم صهيونيستي، مناسباتش را تا مرز قطع كامل با اين رژيم به پيش برده استلغو پيمان خفت بار سازش ميان حكومت اردن و رژيم صهيونيستي از ديرباز خواسته مردم اردن بوده ولي حكومت اردن با توسل به حربه‌هاي گوناگون تلاش كرده است زيربار اين خواسته نرود و مردم را سركوب نمايد. در شرايط جديد، وقوع خيزش‌هاي مردمي اخير در جهان عرب، اكنون اين فرصت را براي مردم اردن مهيا كرده است كه ضمن درخواست اصلاح ساختار حكومت و برقراري دمكراسي و آزادي، خود را از قيد اين پيمان و تبعات ذلت بار و شوم آن رها سازند. در طول اعتراض‌هاي ماه‌هاي اخير، حكومت اردن تلاش زيادي كرد تا خواست معترضان را به اصلاحات جزئي و تا سقف تعويض نخست‌وزير و كابينه اين كشور محدود كند ولي اكنون با تغيير لحن معترضان و مطالبه صريح اصلاحات اساسي و لغو پيمان سازش، اين ترفند حكومت اردن كارايي خود را از دست داده استرژيم وابسته اردن با امضاي اين پيمان ديكته شده، به دومين كشور عربي پس از مصر تبديل شد كه با رژيم صهيونيستي رابطه عادي و مناسبات همه جانبه برقرار كرد و از اين طريق خدمت بزرگي در جهت نجات اين رژيم از فروپاشي و مشروعيت بخشيدن به آن انجام داددر راستاي تلاش براي لغو اين پيمان شماري از فعالان، اقدام به تأسيس تشكيلاتي موسوم به "كميته مبارزه با عادي سازي روابط اردن و رژيم صيهونيستي" كردند و جناح اسلام‌گرا نيز به عنوان بزرگترين طيف مخالف دولت در مناسبت‌ها و فرصت‌هاي مختلف خواستار قطع رابطه با صهيونيستها شدند ولي حكومت پاسخي به اين خواسته‌ها نداد. اكنون مردم اردن لغو پيمان "وادي عرب" را يكي از اساسي‌ترين خواسته‌هاي خود قرار داده‌اند. پيروزي خيزش ملت اردن و سقوط رژيم وابسته حاكم بر اين كشور، ضربه مهلكي را به صهيونيستها وارد خواهد ساخت و اين رژيم را به مفهوم كامل در محاصره قرار خواهد داد و روند سقوط آنرا سرعت خواهد بخشيد"
در خاتمه اینکه معلوم نیست که چرا برای یک بار هم که شده باشد  حاکمان ایران وقلم بر دستان جارچی وتبلیغات چیان در خدمت شان که روزنامه نگار وتحلیل گر شده اند. نمی گویند که بر چه اساسی اینان خود را نماینده ی ملت های کشور های منطقه و همسایه می دانند واز جانب اینان خواست واهداف شان را  از موضع ضد آمریکایی و اسراییلی بیان دنبال می کنند ؟ در صورتیکه اگر چنانچه  هریک از رهبران یا مطبوعات واهل قلم و سیاست این کشور ها موضع مشابه ی حاکمان ایران  اتخاذکنند. مورد بدتر ین اتهامات همراه با تهدید وتوهین هاا ز سوی حاکمان ایران ودستگاه تبلیغاتش واقع می شوند ومتهم به دخالت گری در امور داخلی ایران می گردند که چرا در امور داخلی یک کشور مستقل دخالت گری می کنند؟ البته دلیل هم این است که در کشورهای شان همچون ایران ولی وقیح منفور ونا مشروع  ندارند تاکه ادعا کنند رهبر ام القرای کشور های اسلامی و جنبش اسلامی منطقه می باشند . در صورتیکه پس از کودتای 22 خرداد 88  که رقیب مدعی اصلاح طلب  از صحنه حذف شد و مردم  معترض ناراضی توی خیابان ها سرازیر شدند وفریاد مرگ بر دیکتاتور وخامنه ای و اصل ولایت وقیح سر دادند بوضوح عدم مشروعیت ولی وقیح منفور ونا مشروع را عریان ساختند . مهمتر اینکه همین روز گذشته  بود که دستگاه فاسد قضاییه  اعلام کرد که فائزه رفسنجانی به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شده است . زیرا که دست به روشن گری زده است و فاش ساخته در ایران اراذل و اوباش حکومت می کنند و افزوده که مگر اینان برای مردم ایران چه خدماتی کرده اند که قرار است به ملت های منطقه هدیه اش کنند؟
هوشنگ بهداد.
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 14 دیماه 1390
رژيم اردن در نوبت فروپاشي