ايران براساس درخواست دولت عراق به كمك ملت اين كشور رفته است !

لاريجاني در نشست خبري مشترك با رئيس مجلس عراق: ايران براساس درخواست دولت عراق به كمك ملت اين كشور رفته است! 22 شهریور – 94
چرا پاسدار علی لاری جانی  انکار کرده یانمی گوید مدتی است که عراقی های معترض توی خیابان  های بغداد و بصره دست به راهپیمایی اعتراضی می زنند و جه شعارهایی سر می د هند و  چه خواست هایی از عبادین خست وزیر عراق دارند ؟ یا چگونه فریاد می زنند که خواهان محاکمه و اعدام ن وری مالکی مزدور دست نشانده ی خامنه ای وپاسداران در عراق می باشند؟ همچنین برای چه موضع انتقادی محور سیاست مداخله گرایانه ی رژیم و ارونه ی ولایت فقیه در عراق دارند؟
رئيس مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد : در سخت ترين شرايط که جريان هاي تروريستي دنبال اين بودند که داخل عراق را به هم بريزند، ايران براساس درخواست دولت اين کشور به کمک ملت و دولت عراق رفته است.
    «
سليم الجبوري» رئيس مجلس عراق روز گذشته با حضور در مجلس شوراي اسلامي، با علي لاريجاني رئيس قوه مقننه کشورمان ديدار و گفت وگو کرد.
    
طرفين در اين ديدار درباره مسائل دوجانبه، منطقه اي، بين المللي و اوضاع داخلي عراق بحث و تبادل نظر کردند.
    
در ادامه علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در نشست خبري مشترک با سليم الجبوري رئيس مجلس ملي عراق در سخناني گفت: امروز براي ما افتخارآميز است که جناب الجبوري رئيس پارلمان عراق و هيئت همراهش به ايران آمده اند. وي افزود: کشور عراق، کشور همسايه، دوست و برادر ما است و دو ملت ايران و عراق از ديرباز يک ارتباط وسيعي با هم داشتند. خوشحاليم که امروز مي بينيم که عراق به عنوان يک کشور مهم در منطقه داراي يک ساختار دموکراتيک است و در اين سال هاي اخير هميشه ايران در کنار ملت و دولت جديد عراق بوده است. 
    
رئيس مجلس با بيان اينکه حتي در سخت ترين شرايط که جريان هاي تروريستي دنبال اين بودند که داخل عراق را به هم بريزند، ايران براساس درخواست دولت اين کشور به کمک ملت و دولت عراق رفته است، تاکيد کرد: دولت ايران در اين شرايط به کمک دولت عراق رفت تا به آنها در مقابل تروريست ها کمک کند. براي همه ما به خصوص کشورهاي منطقه بايد يک نقطه قوي باشد که در عراق، ملت اين کشور توانستند در درون يک دولت وحدت ملي که همه قشرها و فرقه هاي مختلف در آن حضور دارند، بتوانند يک دولت مهمي را در اين کشور به وجود آورند.
    
وي در پايان خاطرنشان کرد: بنده مطمئنم که سفر وي و هيئت همراهش سفر موفقي خواهد بود و اميدوارم که نتيجه اين سفر بهبود روابط دو کشور و تاثيرگذاري در منطقه براي ايجاد آرامش بيشتر باشد.
    
به گزارش تسنيم، سليم الجبوري رئيس مجلس ملي عراق در نشست خبري مشترک با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در سخناني ضمن ابراز خوشحالي از سفرش به ايران و ديدار با علي لاريجاني گفت: مذاکرات ما براساس خاستگاه روشن و متمرکزي صورت گرفت.
    
وي ادامه داد: با توجه به عمق مناسبات ميان ملت هاي دو کشور ايران و عراق و نيز وابستگي متقابل آنها و همين طور ماهيت روابط بين تصميم گيرندگان دو کشور، اين امر باعث مي شود که ما در اين زمينه ها به طور مشترک عمل کنيم.
    
رئيس مجلس عراق در بخش ديگري از سخنان ضمن تقدير از تيم مذاکره کننده ايران با 1+5 و با توجه به توافق هسته اي نيز گفت: اميدوارم اين توافق بازتا ب هايي در جهت امنيت منطقه و برقراري امنيت و صلح در منطقه داشته باشد.
    
وي با بيان اينکه کشور عراق هم اکنون با چالش بزرگي در مناطق متعدد در مبارزه با داعش مواجه است، گفت: همچنين ما با بحران اقتصادي در عراق مواجهيم و اين کشور نمي تواند بدون کمک و ياري کشورهاي دوست و همسايه نظير جمهوري اسلامي ايران اين مشکلات را حل کنيم. 
    
رئيس مجلس عراق در ادامه افزود: دو کشور ايران و عراق روابط پارلماني متمايزي دارند و ما امروز راجع به مسائل متعددي گفت وگو کرديم که بارزترين آنها تلاش آقاي لاريجاني در خصوص کمک به عراق براي ميزباني اجلاس آينده پارلمان هاي اسلامي بود. وي در همين زمينه خاطرنشان کرد: کشور عراق در زمينه برگزاري اجلاس پارلمان هاي کشورهاي اسلامي نيازمند کمک دوستان و کشورهاي منطقه است تا بتواند آن را با موفقيت برگزار کند.