نماز جماعت در 65 هزار مدرسه کشور اقامه می‌شود

مدیرکل قرآن و عترت آموزش و پرورش:
نماز جماعت در 65 هزار مدرسه کشور اقامه می‌شود    11 بهمن – 95
 به جای اینکه طرحی اجرا شودتامانع از ترک تحصیل د انش آموزان  مدارظ  به دلیل فقر خانواده ها شود .ولی روی به طرح شکست خورده اوایل انقلاب  دوران خمینی وجنگ 8 ساله خانمانسوز  آورده شده است .چون قرار است دوباره این طرح بازسازی شود ومدارس شعبه ای حوزه علمیه قم شود.


مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: در مجموع 107 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که از این تعداد، در 65 هزار مدرسه فریضه نماز جماعت برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، محمدرضا مسیب زاده دیروز در ششمین مجمع دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی کشور افزود: در دیگر مدارسی که نماز جماعت اقامه نمی‌شود یا جزو مدارس با تعداد دانش آموزان کم بوده و یا زمان حضور دانش آموزان در مدرسه همزمان با افق شرعی نیست.
وی تصریح کرد: از مجموع 107 هزار مدرسه کشور، 123 مدرسه دارای یک دانش آموز، پنج هزار مدرسه زیر پنج نفر و 19 هزار مدرسه زیر 10 دانش آموز هستند.
مدبرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برنامه‌های مختلف قرآنی در مدارس فراگیر بوده و تمامی دانش آموزان را در برمی گیرد، ادامه داد: آموزش و پرورش به دنبال توسعه مشارکت هاست زیرا به تنهایی نمی‌تواند تمام نیازهای دانش آموزان و فرهنگیان را برآورده کند.
مسیب زاده اظهار داشت: اگر مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی نباشد آموزش و پرورش نمی‌تواند کارها را پیش ببرد، البته این مشارکت صرفا حمایت مالی نیست بلکه در حوزه فرهنگی نیز به این همدلی نیاز است.
وی در ادامه به مهمترین برنامه‌های اداره کل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: یکی از این برنامه‌ها طرح امام شناسی یا مصباح الهدی است که برش‌هایی از مقاطع زندگی و سیره ائمه اطهار علیهم السلام به عنوان بهترین الگوی عملی سبک زندگی اسلامی در قالب 14 عنوان برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه و سه عنوان کتاب انس با اهل بیت(ع) ویژه دانش آموزان ابتدایی تدوین شده است.
مسیب زاده یادآور شد: برنامه دیگر احلی من العسل است که به مناسبت گرامیداشت حضرت قاسم(ع) در روز ششم محرم هر سال برگزار می‌شود که 32 هزار هیات مذهبی ثبت شده در سراسر کشور به عزاداری می‌پردازند.
وی از راه اندازی گفتمان‌های دینی در مدارس به عنوان دیگر برنامه‌های این اداره اشاره کرد و گفت: این گفتمان با کمک سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد مهدویت و ستاد مرکزی اقامه نماز با هدف پرداختن به امر به معروف و نهی از منکر در مدارس ایجاد شده است.
ششمین مجمع دبیران شورای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی کشور اکنون در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است.