تردد در مسیر همدان - سنندج با زنجیر چرخ امکان پذیر است

تردد در مسیر همدان - سنندج با زنجیر چرخ امکان پذیر است 10 بهمن – 95
برف آمد و به جای اینکه موجب خوشحالی و برکت وجبران کم آبی ورونقت ولید محصولات کشاورزی  کشور شود. ولی به دلیل بی برنامگی وعدم مدیریت و امداد وخدمات رسانی موجب مشکلات عدیده از جمله تردد خودروها و مسدود شدن  راه ها می شود.
همدان- ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: مسیر همدان -سنندج که به دلیل ریزش برف ساعاتی پیش بسته بود با تلاش راهداران بازگشایی و تردد بازنجیر چرخ امکان پذیر شده است.
حمید پرورش خرم شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسیر همدان - سنندج در گردنه ' همه کسی ' که به دلیل ریزش برف و کولاک شدید ساعاتی بسته شده بود با اجرای کامل عملیات پاکسازی و کاهش مه و کولاک بازگشایی شد.
وی با بیان اینکه تردد در این مسیر فقط بازنجیر چرخ امکان پذیر است، افزود: پلیس راه استان در گردنه همه کسی از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ ممانعت می کند.
وی با بیان اینکه ریزش متناوب برف موجب لغزندگی در بیشتر گردنه ها و جاده های برون شهری استان شده است، ادامه داد: تردد در گردنه اسدآباد همچنان بسته است و تا پایان کامل عملیات پاکسازی و خروج مه و کولاک از تردد خودروها ممانعت می شود.
وی با بیان اینکه بعد از اتمام پاکسازی راه های اصلی عملیات پاکسازی شریان های روستایی نیز آغاز می شود، افزود: این استان دارای پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه است که بیشتر این راه ها برفگیر بوده و نیاز به عملیات برف روبی دارند.
وی با بیان این که همدان 45 گردنه برفگیر و سخت گذر به طول 245 کیلومتر دارد که مهم ترین آن ها گردنه اسدآباد است، گفت: 34 پایگاه راهداری زمستانی برای برفروبی و پاکسازی جاده ها هم اینک فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: 289 دستگاه ماشین راهداری از جمله لودر، گریدر، کامیون نمک پاش و برف روب برای عملیات پاکسازی به کار گرفته شده است.
وی بیان کرد: 537 نیروی انسانی شامل پیمانکار، سرپرست تیم، نیروهای خدماتی و پشتیبانی ، راننده و دیگر عوامل اجرایی و خدماتی در طرح راهداری امسال کار ایمن سازی مسیرها را عهده دارند.
شبک **7523 /6993 **1917**خبرنگار: مرضیه بختیاری*تنظیم: اکبر بهاروند*انتشار دهنده : سید محمدباقر نوربخش