گزیده ها 13 خرداد -97


گزیده ها    13 خرداد -97
فردا خنکی هوا در تهران، زنجان، البرز و قزوین با کاهش دمای بین ۴ تا ۷ درجه احساس خواهد شد.
کارشناس هواشناسی از ادامه بارش‌های رگباری در بیشتر نقاط کشور خبر داد.

به گزارش صدا و سیما، مرتضی ضرابی افزود: امروز و فردا همچنان شاهد رگبار‌های بهاری در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشورمان، دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های ساحلی خزر، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های مرکزی زاگرس و همچنین شمال شرق کشور خواهیم بود.

وی گفت:: شدت بارش‌ها امروز منجر به بروز سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی می‌شود که در بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال خراسان رضوی، مناطقی از خراسان شمالی، لرستان و استان مرکزی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز هموطنان از رفتن به ارتفاعات به ویژه در ساعات عصر خودداری کنند چرا که خطر صاعقه و آذرخش در کمین است.

وی گفت: پدیده دیگر وزش باد است که عمدتا نیمه شرقی کشور، بخش‌هایی از جنوب شرق، شرق، بخش‌هایی از یزد، اصفهان، قزوین، سمنان، تهران و البرز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس هواشناسی با اشاره به کاهش دما در برخی نقاط کشور تصریح کرد: از امروز در استان‌های ساحلی

خزر، روند کاهش دما آغاز شده است که پیش بینی می‌کنیم فردا دمای هوا ۵ تا ۱۰ درجه در این نقاط کاهش پیدا کند و همراه با بارندگی خواهد بود.

ضرابی ادامه داد: فردا خنکی هوا در تهران، زنجان، البرز و قزوین با کاهش دمای بین ۴ تا ۷ درجه احساس خواهد شد.

وی افزود: تمرکز بارش‌ها در تهران، شمال خراسان رضوی، زنجان، قزوین، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان و استان مرکزی خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.
متهم در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به ربودن نوزاد گفت :حدود 10 سال است که ازدواج کرده‌ام و به دلایل پزشکی نمی‌توانم بچه دار شوم، به همین دلیل تصمیم به ربودن یک طفل پسر از بیمارستان گرفتم.
زن نازا که نوزاد دو روزه‌ای را از بیمارستان ربوده بود با کمک یک راننده تاکسی دستگیر شد.
به گزارش ایران، سردار کامرانی صالح - فرمانده انتظامی استان همدان - در تشریح این ماجرا گفت: دو روز قبل زن جوانی به پلیس مراجعه کرد و از ربوده شدن نوزاد دو روزه‌اش در بیمارستان خبر داد و گفت در کنار نوزادش در حال استراحت در اتاق بیمارستان بوده که زن جوانی وارد اتاق شده و در حالی که خود را یکی از کادر درمانی بیمارستان معرفی کرده مدعی شده نوزاد مشکل بینایی دارد و باید او را نزد پزشک متخصص ببرد تا معاینه‌اش کند اما بعد از بردن بچه دیگر برنگشت.
بدین ترتیب موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان قرار گرفت و با انجام اقدامات اولیه و حضور مأموران در بیمارستان و بررسی دوربین‌های مداربسته دریافتند مردی ناشناس با در دست داشتن قنداقه یک طفل از در پشتی بیمارستان خارج و سوار بر یک دستگاه خودرو سواری تاکسی پراید شده و بعد از حدود 5دقیقه نیز خانمی از در بیمارستان خارج شده و پس از سوار شدن به همان تاکسی محل را ترک می‌کند.
بلافاصله شماره پلاک تاکسی را یادداشت کرده و با کمک واحد تاکسیرانی راننده خودروی مورد نظر شناسایی و به پلیس آگاهی منتقل شد.در تحقیقات صورت گرفته راننده تاکسی گفت: مقابل بیمارستان برای مسافرکشی منتظر بودم که خانمی به من مراجعه کرد و بیان داشت: فرزندم در بیمارستان است از در پشتی بیمارستان بیا تا ما را به خانه برسانی.من در کوچه پشت بیمارستان منتظر آمدن وی شدم و پس از پارک کردن خودرو به محوطه بیمارستان رفتم و آن خانم بچه را به من داد و بعد از حدود 5دقیقه خودش نیز آمد و سوار خودرو شده و او را به خانه‌اش رساندم.
بدین ترتیب خانه مورد نظر شناسایی شد و کارآگاهان با حضور در محل، زن جوان را شناسایی و دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به ربودن نوزاد گفت :حدود 10 سال است که ازدواج کرده‌ام و به دلایل پزشکی نمی‌توانم بچه دار شوم، به همین دلیل تصمیم به ربودن یک طفل پسر از بیمارستان گرفتم.
با توجه به اینکه من به علت نازایی مدتی در همان بیمارستان تحت بررسی پزشکی بودم و بیشتر کارکنان زن بیمارستان من را می‌شناختند، پس از شناسایی سوژه خود و به دست آوردن مشخصات مادر طفل با برنامه قبلی وارد بیمارستان شده و به اتاقی که مادر و طفل در آن استراحت می‌کردند، وارد شده بچه را دزدیدم.
هر سه ما افغان هستیم و پنج مرد لباس‌شخصی در محل زندگی ما که صالح‌آباد است، به سراغ‌مان آمدند. آنها دستبند و بی‌سیم هم داشتند و خود را افسر آگاهی معرفی کردند و گفتند به دلیل اقامت غیرمجاز باید با آنها به اداره پلیس برویم.
افرادی که با جعل عنوان مأمور اداره آگاهی اقدام به سرقت خودرو، پول نقد و ربودن سه مهاجر غیرقانونی کرده بودند، دستگیر شدند و تحقیقات برای دستگیری همدستان آنها و شناسایی دیگر مال‌باختگان احتمالی ادامه دارد.
به گزارش شرق،  ساعت 5:30 بامداد روز جمعه یکی از واحدهای گشت خودرویی کلانتری 168 سیزده آبان در لاین جنوب به شمال اتوبان هاشمی در حال حرکت بود که مأموران حاضر در واحد گشت متوجه شدند یکی از رقم‌های خودروی پراید سفیدرنگی که پنج سرنشین دارد، با چسب مخدوش شده است.
بنابراین با دقت بیشتر سرنشینان را زیر نظر گرفتند و در فاصله کوتاهی متوجه ‌شدند سه سرنشین عقب خودروی پراید با حرکات عجیب قصد دارند چیزی را به مأموران بگویند؛ بنابراین با استفاده از آژیر و بلندگو به راننده خودروی پراید دستور ایست ‌دادند؛ اما راننده با انگیزه فرار بر سرعت خودرو افزود که در نهایت مأموران با شلیک تیر هوایی برای اخطار به راننده موفق به متوقف‌کردن خودرو شدند.
سرنشین جلوی خودروی پراید بلافاصله پس از توقف با پای پیاده اقدام به فرار کرد؛ اما راننده قبل از آنکه فرصت فرار پیدا کند، دستگیر شد.
مأموران در بررسی وضع دیگر سرنشینان خودرو پی بردند هر سه سرنشین عقب خودرو با دستبند به هم بسته شده‌اند. آنها گفتند: هر سه ما افغان هستیم و پنج مرد لباس‌شخصی در محل زندگی ما که صالح‌آباد است، به سراغ‌مان آمدند. آنها دستبند و بی‌سیم هم داشتند و خود را افسر آگاهی معرفی کردند و گفتند به دلیل اقامت غیرمجاز باید با آنها به اداره پلیس برویم.
این در‌ حالی بود که سرباز وظیفه واحد گشت برای دستگیری سرنشین فراری به تعقیب او در زمین‌های کشاورزی اطراف محل توقف خودرو رفت و پس از تعقیب و گریز کوتاه و شلیک چند تیر هوایی موفق به دستگیری او شد.
در بررسی اولیه از خودرو نیز مشخص شد دو مرد در خودروی پراید یک چراغ‌گردان آبی‌رنگ داشتند. به‌این‌ترتیب هر پنج نفر به کلانتری انتقال یافتند و سه مرد افغان در اظهارات خود گفتند: این خلافکاران پنج نفر بودند که سه نفر دیگر خودروی پژوی 405 ما را به همراه 11 میلیون پول نقدی که داشتیم، برده‌اند.
به‌این‌ترتیب پس از انجام تحقیقات اولیه پرونده برای بررسی تخصصی در اختیار مأموران اداره 9 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات در حالی برای دستگیر همدستان متهمان دستگیر‌شده ادامه دارد که خودروی پژو نیز به ‌صورت رها‌شده کشف شده است؛ اما اثری از 11 میلیون پول نقد نبود.
سرهنگ امین محمدی، رئیس کلانتری 168 سیزده‌ آبان، در‌این‌باره تأکید کرد: شهروندان محترم توجه داشته باشند صرف داشتن تجهیزات پلیسی دلیل بر پلیس‌‌بودن افراد مدعی نیست و شهروندان در برابر افرادی که چنین ادعایی می‌کنند، علاوه‌بر رؤیت اصل کارت شناسایی، در صورت مشکوک‌شدن مراتب را به ۱۱۰ و ۱۹۷ اعلام کنند.
تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت‌ها که به میزبانی آرژانتین برگزار می شود، به مصاف تیم ملی ایتالیا رفت و ست اول و دوم را به این تیم واگذار کرد.
درادامه دیدار های هفته دوم لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۸ و از گروه G و از ساعت ۱:۴۰ بامداد یکشنبه تیم ملی والیبال ایران به مصاف تیم ملی والیبال ایتالیا رفت که در پایان با وجود ارائه عملکردی قابل قبول با نتیجه سه بر صفر شکست خورد تا با دو پیروزی و سه شکست و کسب پنج امتیاز در رده یازدهم جدول رده بندی بایستد.
به گزارش مهر، تیم ملی والیبال ایران که در نخستین دیدار از هفته دوم موفق شده بود آرژانتین را با شکست بدرقه کند از ساعت ۰۱:۴۰ دقیقه بامداد امروز یکشنبه به مصاف تیم ملی ایتالیا رفت و در سه ست مغلوب حریف شد.
تیم کشورمان در هفته اول این مسابقات برابر تیم های فرانسه و ژاپن شکست خورده بود و برابر استرالیا به برتری رسیده بود. شکست برابر ایتالیا سنگین ترین باخت ایران در پنج دیدار لیگ ملت های والیبال بود.
تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود در سه ست و با نتایج زیر به ایتالیا باخت:
۲۳ بر ۲۵ - ۱۸ بر ۲۵ و ۲۰ بر ۲۵
ست اول؛ ایران در امتیاز آخر کم آورد
ملی پوشان کشورمان که با برتری برابر آرژانتین از روحیه خوبی برای دیدار با ایتالیا برخوردار بودند در ست اول نمایش نزدیکی با این تیم داشتند و هر چند در برخی لحظات فاصله امتیازی زیادی با حریف اروپایی خود پیدا کردند اما در امتیازات پایانی رقابت نزدیکی داشتند.
درحالی که ایتالیا خود را پیروز این ست می دید ملی پوشان کشورمان در امتیازات پایانی عملکرد خوبی داشتند و تا امتیاز ۲۴ بر ۲۳ هم با حریف پیش رفتند اما در آخرین امتیاز برای به تساوی کشاندن این ست موسوی توپ را از روی نقطه سرویس به تور زد تا ایتالیا به امتیاز ۲۵ برسد و گیم نخست را از ایران ببرد.
ست دوم؛ شکست با اختلاف زیاد
ست دوم برای تیم ملی ایران خوب شروع نشد و تیم حریف با کمترین اشتباه ممکن امتیازات را جمع آوری و اختلاف را با شاگردان کولاکوویچ زیاد کرد. تلاش بازیکنان ایران برای کم کردن اختلاف ثمری نداشت و ایتالیا با سرویس های خوب و بدون نقص کار را پیش برد.
ایتالیایی ها هر دو وقت استراحت فنی را با اختلاف خوبی به سود خود خاتمه دادند حتی ۱۹ بر ۱۴ هم از تیم کشورمان پیش افتادند تا با خیالی آسوده به بازی ادامه دهند. این خوب بودن روی سرویس های سرعتی که ایتالیا می زد بازهم اختلاف را بیشتر کرد.
ملی پوشان ایران که این ست را از دست رفته می دیدند نتوانستند دفاع خوبی برابر ایتالیا داشته باشند. کاظمی جوان هم که در امتیازات پایانی به جای غفور به میدان فرستاده شد نتوانست به تیم کمک کند که امتیازات را جبران کند. در نهایت ایتالیا ست دوم را با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود خود خاتمه داد تا به یک پیروزی قاطع در این ست دست پیدا کند.
ست سوم؛ نمایشی بهتر با جوانان
ایگور کولاکوویچ در ست سوم به جوانان تیم ملی بیشتر میدان داد و میثم صالحی، شریفی، شفیعی و صابر کاظمی در کنار باتجربه ها قرار گرفتند. هر چند ایتالیا وقت اول استراحت فنی را ۶ بر ۴ از ایران پیش افتاد اما در ادامه ملی پوشان کشورمان نمایش خوبی داشتند و در امتیاز ۹ با حریف مساوی شدند.
با این حال در ادامه ایتالیا نمایش بهتری داشت و ۱۵ بر ۱۲ از تیم کشورمان پیش افتاد. زایتسف که در ست سوم بهتر از دو ست قبلی کار می کرد امتیازات خوبی را برای ایتالیا کسب کرد. میلاد عبادی پور در امتیاز ۱۴ توانست با عملکرد خوب دو امتیاز برای ایران کسب کند اما سرویس بعدی را به تور زد تا ایتالیا ۱۷ بر ۱۴ به کار ادامه دهد.
ایتالیایی ها که خیال خود را از پیروزی در این ست و بازی راحت می دانستند با اطمینان خاطر بیشتری به کار ادامه دادند و با عملکرد خوب روی تور فاصله با ایران را به چهار امتیاز رساندند و در نهایت ۲۵ بر ۲۰ ست سوم را هم به سود خود خاتمه دادند تا در پایان ۳ بر صفر ایران را شکست دهند.
تیم ملی والیبال ایران در ششمین دیدار خود در لیگ جهانی شامگاه یکشنبه به مصاف تیم ملی کانادا خواهد رفت.