نقد وبررسی " استيضاح چرا ؟! (يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان شنبه 16 شهریور ماه سال 1387
"پاسدار حسین شريعتمداری تلویحا ً نمایندگانی که می خواهند وزیر آموزش و پرورش رااستیضاح کنند، تهدید کرده که اینکار را نکنند. "

به دلیل اینکه تخصص و تسلط سربازجو حسین شریعتمداری بازجوئی و شکنجه گری و اعتراف گیری و تنظیم کیفر خواست با بندهای اتهامی و تواب سازی می باشد . بنابراین یادداشت روزهایش نیز بر همین مبنا و اساس تهیه و تنظیم می شود . زیراکه گفته می شود ترک عادت موجب مرض است . پس بی جهت نیست که در دفاع از دولت و مخالفت نمودن با استیضاح کنندگان فرمول بندی یا همان کیفر خواست 11 بندی را به سبک بازجوئی زندان تهیه و ردیف کرده است تا اینکه در نهایت یا استیضاح کنند گان را تهدید به پس گیری امضاها یای شان کند تاکه دست از استیضاح کردن خود بردارند . یا اینکه ارزش کار شان را بی اعتبار کند. بهمین دلیل است که در ابتدای یادداشت روز با پس گیری تعداد امضاهای 82 نفر نمایندگان مجلس کمدی و دکوری و انتصابی شروع کرده است. از سوی دیگر این سربازجو بدون آنکه اشاره ای به بیش از ساله ی عملکرد کابینه ی جراحی شده ی دولت نهم کند . اما خطاب به لیست 82 نفر امضاء کنند گان پرسش کرده است که آیا 6 ماه زمان کافی و مناسب برای ارزیابی کار وزیر آموزش و پرورش می باشد ؟ یعنی اینکه در همان بند اول نمایندگان استیضاح کننده متهم شده اند که در پیگیری طرح استیضاح خود عجله کرده اند. تازه سرباز جوی مو از ماست کش حساب کرده است که از این 26 هفته زمان کاروزیر آموزش و پرورش 2 هفته تعطیلات نوروزی و 13 هفته تعطیلات تابستانی بوده است که این هفته ها از کل تفکیک کرده و نتیجه گرفته وزیر آموزش و پرورش 11 هفته وزیر بوده است که نمی بایست برای این زمان یک وزیر را استیضاح کرد . البته اگر با این منطق فلسفی و ریاضی مقایسه و نتیجه گیری نمود. می بایست پرسش کرد ا ز زمانی که پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور شده است . چه مدت در مسافرت های برون مرز و یا تور سفرهای داخلی بوده است؟ چه مدت نیز در دفتر کار خودش بوده وچه کرده است و در برابر شعار و قول هائی که به مردم ایران داده بود؟ از سوی دیگر چه مبلغ هزینه ی این سفرهای داخلی و خارجی شده است؟ حال بماند که چه تعداد وزارتخانه ها و برای چه مدت بی وزیر و سر پرست بودد؟ ز جمله وزارتخانه به قول آخوند احد جنتی امپرتوری نفت سخنگوی شورای نگهبان که مبلغ 6 میلیارد دلار در آمد نفت در همین ایام 3 ماهه مفقود شد وهیچ رد و اثر و خبری داده نشد . زیرا که به بیت جماران رفته بود.

همچنین چرا بدون مجوز مجلس ، دولت هرچه خواسته از خزانه ی دولت برداشت کرده است؟ مهمتر اینکه چرا سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری با غارتگران و مفسدان و مافیای اقتصادی و دزدان بیت المال همچون حسین دین پرور سلطا ن شکر دزد و اسامی که عباس پالیزدار در دانشگاه همدان افشا و اعلام کرد اینگونه دقیق برخورد نمی کند؟ همانگونه که گفته شد سربازجو حسین شریعتمداری به شیوه ی بازجوئی و فلسفه حوزوی خر و خرما خواستن و توبره و آخور خوری با صدور کیفرخواست تحلیل می دهد اینکه هم 13 هفته تابستان مدارس را جلو جلو محاسبه می کند . هم اینکه استیضاح کنندگان را متهم می کند درست در زمانی شما دارید استیضاح می کنید که دو هفته ی دیگر مدارس باز می شود که اینگونه حرکات در این شرایط حساس آسیب وارد می کند. همینطور افزوده انتقاد استیضاح کنند گان مربوط به طرح یارانه ی سرانه است که ریشه ی مزمن در آموزش و پرورش دارد که به این وزیر ارتباطی ندارد . یعنی اینکه می بایست در پایان به جای استیضاح شدن وزیر آوزش و پرورش خود استیضاح کنند گان استیضاح شوند که چرا دست به این اقدام زدند تا که در مورد هیج نماینده ای هوس استیضاح کردن وزیر نکنند. چون فقط حق پاسدار رئیس جمهور است که خودش هر زمان که هوس کرد و عشقش کشید هر وزیری را که خواست جراحی نماید ونه نمایندگان مجلس کمدی و دکوری و انتصابی که سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی ادعا کرده است که خمینی گفته بود مجلس در رأس امور است و بالاتر از دو نهاد دیگر است و این حق مسلم نمایندگان است که سئول و پرسش از مسئولان کنند ووزیر را استیضاع کند وهمچون مجلس تشریفاتی هفتم دچار سازشکاری و حافظه کاری نشوند.

دردنباله بازهم سربازجو جسین شریعتمداری در ادامه پرونده سازی کردن خود از استیضاح کنند گان پرسش کرده است اگر چنانچه در 4 شنبه در مجلس ، وزیر آموزش و پرورش استیضاح شد و رأی هم آورد . خوب که چی؟ جانشین کیست ؟ نمی شود که گفت مجلس بگوید که وظیفه ی ما فقط عزل کردن است و معرفی و انتصاب نمو دن نیز کار دولت است و نتیجه گرفته که این حرکت تناقض آمیز است ! البته نگفته چرا تناقض آمیز است و توضیح نداده که اگر مجلس وزیر جانشین معرفی کند . آنگاه پاسدار احمدی نژا تقبل نمی کند . زیرا که هدف سربازجو پاسدار یادداشت روز نویس این است به جای مقصر دانستن دولت نمایندگان استیضاح کننده را متهم کند

درخاتمه اینکه سرباز جو پاسدار شریعتمداری به ادامه شیوه ی بازجوئی و متهم کردن نما یندگان پیگیر طرح استیضاح ادامه داده و خاطر نشان کرده است چون سال آخر دوره ی اول ریاست جمهوری پاسدار احمدی نژاد است مثللوطی جماران نظر داده است که شواهد امر نشان می دهد که برای دوره ی دوم نیز همین پاسدار احمدی نژاد نیز رئیس جمهور می شود . چرا توضیح داده نشد؟ لابد استناد به برنامه ریزان پشت پرده ی تدارک دیدن اعضای هیئت دولت با لوطی جماران است که خطاب به گماشته خود گفت شما آنگونه با جدیت و با نشاط و علاقه کار کنید که فکر نکنید که سال آخر است، بلکه برای 5 سال دیگر می باشد . اکنون نیز پاسدار سرباز جو ویادداشت روز نویس خطاب به استیضاح کنندگان پیشنهاد داده است که بهتر است که وزیر آموزش و پرورش استیضاح نشود و اجازه داد تا که دولت کار خودش را به پیش به برد و انجام دهد . از سوی دیگر با آویزان شدن به نامه ی لوطی جماران در دوران هم منقلی اش غلامعلی حداد که رئیس مجلس تشریفانی و بی بو وبی خاصیت مجلس هفتم بود که در مورد استیضاح وزیر آموزش و پرورش خاتمی مرتضی حاجی گفت در پایان دوره ی دولت استیضاح هیچ سودی برای کشور و دولت ندارد و خطر آفرین می باشد. وی نیزتأکید کرده است که وزیر آموزش و پرورش استیضاح نشود . تازه علامت سئوال هم مطرح کرده که پرسش کرده چرا آنانی که به دولت انتقاد می کردند که چرا اینقدر وزرای کابینه را جراحی و بر کنار می کند اکنون خودشان اکنون اقدام تقابل می کنند؟ بالاخره اینکه سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری می داند که این استیضاح کردن جزئی از فعالیت تبلیغات ورقابت رقیبان و مخالفان پاسدار احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری دوره ی دهم است که علاقه ندارد طرح استیضاح پیش رود . چون نه معلمان و فرهنگیان و نه دانش آموزان ونه مطالبات مردم اصلاً مهم نیست ، بلکه حفظ قدرت در راستای انباش ثروت مهم است که بهر قیمت شده حفظ گردد . پس نمی بایست که استیضاح وزیر آموزش و پروش پیش رود و اجرا گردد.
هوشنگ – بهداد

شنبه 16 شهریور ماه سال 1387