نقد و بررسی "چنگال خونين و دستكش مخملين(يادداشت روز)" روز نامه ی کیهان پنجشنبه 21 شهریور ماه سال 1387
"اهانت وتدید نمودن رئیس جمهور فرانسه که چرا تأکید کرد رژیم فاشیستی در دفاع از پروژه ی دستی برای دستی به سلاح هسته ای دست به قمار خطر ناک نزند"
در بستر دفاع از پروژه ی هسته ای رئیس جمهورفرانسه مورد تهدید واقع شده است که چرا در نشست 4 جانبه در دمشق اخطار داد که رژیم تروریستی آخوندی برای دسترسی به سلاح هسته ی دست به قمار خطرناک نزند . بنابراین اکنون طلبه پاسداریادداشت روز نویس در دفاع از پروژه ی هسته ای دست وارونه گوئی زده است و در شرایط فرار به جلو و آی دزد آی دزد کردن که اتفاقاً دم خروس هم از زیر عبایش بیرون زده است تهدید کرده که نه دزدی در کار است ونه اهداف هسته ای نظامی دنبال می شود . در دنباله یادداشت روز جالب است که طلبه پاسدار با فراموش کردن ادعا کرده است که انگار اسرائیل از سوی رژیم تهدید به نابودی نشده است . زیرا با طلبکاریمنکر لهدیدهای چپ وراست اسرائیل به نابود باید گردد شده است از سوی پاسدار احمدی نژاد پیگیری و مطرح شده است . یا اینکه اصلاً در تأکید دشمنی با اسرائیل داستان وسناریو سازی علیه رحیم مشائی برنامه ریزی نشده است که چرا از دوست بودن ملت ایران و آمریکا و اسرائیل گفته است؟ از طرف دیگر با تهدید کردن رئیس جمهور فرانسه ادعای صلح آمیز بودن پروژه ی هسته ای شده است . البته با نادیده انگاشتن سیاست پنهانکاری و فرصت سوزی کردن ونپذیرفتن تعلیق غنی سازی و پیشنهادات هسته ای � بسته ای که چگونه می تواند با ادعای صلح آمیز بودن پروژه ی هسته ای سازگاری داشه باشد ؟ ضمن اینکه ادعای ملحق شدن به کشورها و باشگاه های اتمی هم پاسدار احمدی نژاد می کند لابد اینه واقعیت ندارد که هدف نهائی جیست؟
.
جالب تر اینکه در مورد احتمال جنگ که از سوی رئیس جمهور فرانسه در دمشق مطرح شد که امکان دارد اسرائیل دست به اقدام تهاجم جنگی بزند. پاسدار طلبه یادداشت روز نویس گفته که نقل قول حمله ی نظامی از سوی رئیس جمهوری فرانسه با حقوق بشر مغایرت دارد . البته پرسش است که مگرحقوق بشر برای سران رژیم جنایتکار معنی و مفهومی دارد که از دیگران عدم رعایت آن را طبکاری می کند؟ گذشته از اینکه رژیم تروریستی آخوندی خودش رکوردار جهانی حقوق بشر می باشد . مگر مدتی پیش نبوذ که تعداد 29 تهی دست بخت بر گشته بطور جمعی در زندان اوین بر دار کشیده شدند ؟ مگر سپس سعید مرتضوی قاتل و بازجو وشکنجه گر بدنام ومنفور فریاد نزد و اعتراف نکرد که این قتل جمعی عین حقوق بشر می باشد؟ آخر رژیم جنایتکاری که برایش حقوق بشر اینگونه معنی دارد و در عراق مسجد را تبدیل به شکجه و قتلگه و مثله کردن ربود شدگان می کند. از کدام حقوق بشر صحبت می کند و دیگران را زیر سئوال می برد که چرا تهدید کرده اند نمی بایست رژیم یاغی بین الملل دستر سی به سلاح هسته ای داشته باشد؟
همچنین اگر ر استی اهداف پروژه ی هست ای صلح آمیز است . این ادعا که هرگز با منابع و ذخایر سوختی گازی و نفتی و فسیلی فراوان که در ایران وجود دارد منافات دارد. همینطور هر گز هم تهیه ی سوخت وانرژی اتمی با صرفه و بی خطر نمی باشد . از سوی دیگر چرا برنامه ریزان سیاست حرکت چراغ خاموش پشت پرده دست به طرح کودتای خاموش و خزنده زدند و یک پاسدار ر رئیس مهور کردند و زمینه به بقدرت بازگشتن پاسداران فراهم شد که تأسیسات هسته ای را در در بست اختیار خود دارند؟
در خاتمه اینکه چرا طلبه پاسدار یادداشت روز نویس با کتمان کردن حقیقت و وارونه کردن آن و وارونه گوئی نمودن زور زده است که جا بی اندازد که گویا شرایط کنونی همچون 3 دهه گذشته جنگ ایران وعراق می باشد که مردم خام می باشند وهیچگونه شناخت و تجربه ی از حاکمان جنگ افروز دین فروش و غارتگر و عوامفریب ندارند که ادعای جنگ و شهادت طلبی در دفاع ز پروژه ی هسته ای می کند و این امر را بالاتر از هرگونه حربه ی تسلیحات پیشرفته مدرن نظامی می داند ؟ چرا گفته نشده است که عاقبت جنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران وعراق چه شد؟ عاقبت و سرنوشت نوجوانان کنونی مشابه آن نو جوان 12 ساله ای که در آبادان بر زیر تانک عراقی رفت که خمینی شیاد آن را رهبر خود نامید و جنگ 8 ساله ی ضد ملی و ضد میهنی را نعمت و موهبت الهی خواند ، اکنون گونه است و عاقبا جنگ به کجا انجامیده است و چند میلیون دانش آموزانی می باشند که قادر به مدرسه رفتن ودرس خواندن نمی باشند؟ البته که پرسش است که آن نعمت و موهبات الهی جنگ نصیب چه کسانی شد و داغداری و عزاداری و بی خانمانی و آوارگی و بیکاری وتورم وگرای وفقر عاید چه کسانی شد؟ همچنین دلیل اینکه جامعه به دو طبقه ی 80% جمعیت کشور بر یر خط فقر اقتصادی زندگی می کنند که بانک مرکزی آمار 14 میلیون فقیر می دهد و آن اقلیت 20% صاحب 80% در درآمد ناخالص سرانه ی ملی سالینه یکشور را در اختیار خود دارند چیست و نقش جنگ ویرانگر ایران وعراق در به وجود آمدن این شرایط در جامعه چیست؟ خاموشی برق نتیجه چیست و خسارات و هزینه ی آن را چه کسانی می پردازند؟
بنابراین اگر به دلیل سلاح هسته ای قرار است که دوباره جنگی در گیرد . این بار نوبت همان هائی است که وارد صحنه جنگ شوند ودست به شهادت طلبی بزنند که از نعمات و موهبات الهی جنگ خانمان بر انداز ایران و عراق بهره مند شدند. ضمن اینکه اگر جنگ شود هر گز این جنگ شبیه جنگ ایران وعراق نیست . چونکه زمینی نمی باشد. در نهایت اینکه اینگونه تأکید بر پیشواز جنگ در دفاع پروژه ی هسته ای کردن خود دلیل بر غیر صلح آمیز و اهداف نظامی بودن پروژه ی هسته ای می باشد . زیرا اگرچنانچه صالح آمیز باشد نه نیاز به پنهاکاری ونه تهدید کردن نه آمادگی برای جنگ می باشد.
هوشنگ � بهداد
پنجشنبه 21 شهریور ماه سال 1387