نقد و بررسی " نسبت ثبات و تغيير در اقتصاد ما(يادداشت روز)" روزنامه ی کیهان شنبه 23 شهریور ماه سال 1387
"وارونه گوئی ووعده ی سرخرمن دادن تابهانه برای دفاع از اقدامات اقتصادی دولت نهم شود که باور به تئوری اقتصادی ندارد"
مشخص نیست که اگر چنانه ایران اینهمه ترقی و پیشرفت مواصلاتی و اقتصادی و کشاورزی نداشت و جزو کشور های صادرکننده طبق ادعائی که پاسدار عرب یادداشت روز کرده نبود، اکنون وضعیت اقتصادی کشور چگونه بود و ضریب تورم و گرانی و فقر و بیکاری و واردات چه میزان بود؟البته وقتیکه اساس و شالوده ی نظام با دروغ و حیله و نیرنگ و عوامفریبی و دین فروشی بنا نهاده شده باشد و پاسدار و بازجوی زندان قلمزن و تحلیلگر سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و کشاورزی و صنعتی ونفتی ... شده باشد مشخص است که یادداشت روز چقر وارونه وبی سر وته و متناقض می باشد؟ آخر رئیس جمهور سیستمی که خود سرانه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بودجه بندی را بر هم می زند و همین رئیس جمهوری پاسدار اعتراف کرده است که به تئوری اقتصاد باور ندارد و سیستم بانکداری را می خواهد با مؤسسات قرض الحسنه تبدیل کند . همچنین رایانه های دولتی را قطع کند و یارانه ی محدود نقدی برای رأی خریدن در نمایش انتخابات ریاست جمهوری خود را جایگزین آن کند . پرسش است که این سیستم چگونه می خواهد دست به اقدام کلان اقتصادی بزند که حتی لوطی جماران نیز از عاقبت کار دچار وحشت شده است که نسخه صادرکرده عولانه نمی بایست اقدام کرد . ولی پاسدار یادداشت روزنویس چون مدافع واگذاری اموال دولتی بابهانه واگذاری سهام عدالت دولتی به پاسداران و بسیجیان است که دولت پاسدار احمدی نژاد ترغیب و تشویق کرده که نگرانی و ترس از حرکت های اقتصادی کلان نداشته باشد .
بهرحال پاسدار یادداشت روز در دنباله طبق معمول گریز به صحرای کربلا زده شده و به دوران کارگزاران و اصلاح طلبان اشاره شده و افزوده شده که در این دو دوره نه اینکه تلاشی برای کاهش دهک های غارتگر بالا و دهک های تهی دستان نشد، بلکه اینان موجب کاهش ریال و فاصله بیشتر طبقاتی شد بطوریکه اختلافات از در آمد یک دلار تا 000 دلار بیشتر اشاره شده است . جالبت است با سیاست اقتصادی که تذکر داده شدکه ادعا شده است که دولت کنونی تصمیم گرفته است که این فاصله میان دهک های بالائی و پائینی را کاهش دهد . البته روند رشد تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا و فقر و بیکاری که در جامعه حاکم است . به نظر می رسد گه ادعای مطرح شده به طنز بیشتر واقعیت دارد تا اینکه جنبه ی واقعی داشته باشد . زیرا که نظام از رأس تا ذیل آلوده به فساد و رشوه و رانتخواری می باشد و هر گز تغییر پذیر نمی باشد . دلیل هم روش است . لیست اسامی دزدان و غارتگران افشا شده از سوی عباس پالیز دار در دانشگاه همدان وچگونگی و ضریب غارتگری اشان که اعلام شد ولی افشاگران بازداشت و بازجوئی و زندانی شدند پس به وضوح ثابت شد که رژیم تروریستی آخوندی اصلاح ناپذیر و یاغی بین الملل نمی تواند هر گز تغییر کند و حرکتی به نفع تی دستان و محرومان انجام گیرد.
در خاتمه اینکه پاسدار یادداشت روز نویس اعتراف کرده است که قرار نیست که یارانه به همه کالاها تعلق بگیرد که دولت آن را می خواهد قطع کند و بخشی به عنوان نقدی به تهی دستان داده می شود که همین عمل خودش تورم زا است که موجب افزایش قیمت کالاها خواهد شد . مهممتر اینکه همانگونه که گفته شد هدف دیگر حرکت کلان اقتصادی انتقال وواگذاری اموال دولتی با عنوان سهام عدالت به بخش خصوصی یا سپاه پاسداران و بسیجیان و سایر ارگان های سرکوبگر می باشد . برای همین سپاه و بسیج تلاش کردند تا رأی سازی های قلابی پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهور شود تا از مافع ایان دفاع کند. اکنون بی دلیل نیست که آخوند زا لنور که فرمانده یک تیپ سپاه پاسداران نیز می باشد ونماینده ی لوطی جماران در سپاه پاسداران است کتأکید کرده که صحی نیست رئیس جمهوری برای دوره ی دهم عوض شود . بنابراین پاسدار یاددشت روز نویس نیز کوشش کرده همین پیام آخوند زالنور را منتقل کند.
هوشنگ � بهداد
شنبه 23 شهریور ماه سال 1387