نقد و بررسی " پشت پرده تحولات آژانس" روزنامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 8 مهرماه سال 1387
"شورای امنیت سازمان ملل به دلیل تصویب قطعنامه ی جدید، در کنار سازمان ملل ومحمد البرادعی آلت دست آمریکامی باشند "
پیرامون قطعنامه ی جدید هسته ای در شورای امنیت سازمان ملل که رژیم تروریستی آخوندی را وادار می کند تا که قطعنامه جدید را در کنار 3 قطعنامه ی قبلی شورای امنیت سازمان را بطور کامل اجرا کند . اکنون سرمقاله نویس را عصبی و بر افروخته کرده است تا که خودش را به کوچه علی چپ به زند و وارونه گوئی کند تا که به تواند صورت مسئله را پاک کند وآنگونه که خود می خواهد نقل قول وارونه از روس ها کند. یعنی اینکه آنچه مثل همین سرمقاله نویس پیرامون چنگ روس ها با گرجستان فلسفه بافی و ذوق زدگی و خوش خیالی می کردند و می گفتند که بلی روس ها متوجه شدند که در نتیجه و بازده انقلابات مخلمین در کشورهای سابق وابسته به خود شان موجب وضرر و زیان گسترده برایشان شدند .پس اکنون پوتین خیال دارد تاکه قدرت سابق روس ها درزمان شوروی سابق را بازسازی و احیاء کند تا از حالت حقارت و تحقیر شدگی بدر آید و .... و افزوده می شد که دیگر روس ها حاضر نیستند در برابر آمریکا کوتاه بیایند. خلاصهبرای روس ها کلی هورا برایش کشیده و تعریف و تمجید می شد که موضوع جنگ گرجستان موجب شد که اجماع در میان اعضای گروه 5 + 1 به وجود نیاید و در نهایت در شورای امنیت سازمان ملل علیه پروژه ی هسته ای قطعنامه ای دیگر به تصویب رسیده نمی شود. بهر حال پیرامون اینگونه تحلیل ها کلی خوشحالی شد و غریو شاد ی ها بلند شد و طلبکارانه از صلح آمیز بودن پروژه ی هسته ای گفته شد و پیرامونش مانور تبلیغاتی داده شد . صاحب این قلم و نوشتار همان زمان تأکید کرد که اینگونه شادی ها زود گذر و موقتی است وتأکید شد که چنین تحلیل و نظر دادن ها ، ی وارونه و خواب شتری و پنبه دانه ولف لف خوردن می باشد ، زیرا که روس های فرصت طلب در همه شرایط منافع ملی خودش را دنبال می کند و هر گز حاضر نیست که منافع سنگینی که با اروپا و آمریکا دارد را فدای رابطه با رژیم تروریستی آخوندی و دفاع از آن برای نافع محدود کند. جالب است که اکنون سرمقاله نویس با حالت مغبون شدگی چنین اعتراف کرده که روسیه با آمریکا سازش کرده است:
"روسيه در جريان تصويب اين قطعنامه بار ديگر به سازش با آمريكا روي آورد و برخلاف شعارهائي كه داده بود به آن راي مثبت داد و نشان داد اين تصور كه گفته مي شد جنگ گرجستان مانعي بر سر راه سازش ميان مسكو و واشنگتن خواهد بود نادرست است و دولتمردان روس براي تامين منافع خود حاضرند شعارهاي خود را بسيار زود زير پا بگذارند."

مشخص است که سرمقاله نویس با همه ظاهر سازی هائی که تا کنون کرده تا وانمود کند اختلاف بینشی با پاسدار احمدی نژاد دارد. ولی نشان داده که در دفاع کردن از پروژه ی هسته ای از وی جلوتر می باشد .زیرا که پاسدار احمدی نژاد گفته بود که قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ورق پاره های بی ارزشی بیش نیست .اکنون نیز سرمقاله نویس بدون آنکه بصورت ابزاری ازنام ملت استفاده کند چنین تأکید کرده که رژیم تروریستی آخوندی برای این قطعنامه و3 قطعنامه ی گذشته ی شورای امنیت ارزش قائل نمی باشد:
"به همين دليل جمهوري اسلامي ايران براي اين قطعنامه و سه قطعنامه قبل از آن اعتباري قائل نيست و آنها را غيرقانوني ميداند . نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل در واكنش به قطعنامه 1835 ضمن فاقد مبناي قانوني و حقوقي خواندن آن اعلام كرد بر حقوق هسته اي خود پافشاري مي كند و به فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خود ادامه خواهد داد. "
درخاتمه اینکه سر مقاله نویس قمار بازی که پاک باخته می شود اگر نگوید به درک می ترکد و منفجر می شود. اینهم می بایست که برای دفاع از پروژه ی هسته ای هر طوری شده سپر بلا و دستآویز و شکرخدا برای توجیکاری و ماستمالی و کتمان کردن وا قعیت دست وپا کند تا که قادر باشد ازپروژه ی هسته ایبا پوشش صلح آمیز بودن دفاع کند . بنابراین گذشته از اینکه قطعنامه های تصویب شده شورای امنیت بی ارزش قلمداد نمود . زیرا که برای سران رژیم تروریستی آخوندی مهم نیست که بازتاب این قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل چه بر سر ملت ایران آورده و روند رشد افسارگسیخته ی تورم و گرانی و افزایش قیمت کالا ها و فقرو بیکاری چه بیداد گری درجامعه می کند؟ لذا سرمقاله نویس سازمان ملل و شورای امنیت و محمد البرادعی همگی را آلت دست آمریکا خوانده است . یعنی همان آمریکائی که پاسدار احمدی نژاد در آمریکا در مصاحبه ی مطبوعاتی خود اعلام آمادگی کرد که تقاضا و پیشنهاد شیطان بزرگ داد تا که از موضع عدالت و احترام حاضرشود با رژیمی عادی سازی وبرقراری رابطه کند که خودش آن را محور شرارت و یاغی بین المللی و پدر خوانده ی تروریست جهان نامیده اش . بهرحال هرروز که زمان به جلو می رود بیشتر اثبات می گردد که رژیم تروریستی آخوندی تلاش گسترده تری برای دسترسی به سلاح هسته ای می کند.
هوشنگ � بهداد
دوشنبه 8 مهرماه سال 1387