ریشه همسر دوم کشی و پرورش گدائی برای تأمین هزینه ی دارو چیست؟
دو گزیده ی خبری از روزنامه ی جمهوری اسلامی بر گزیده شده است که یکی مر بوط به قتل یک همسر است که همسر دوم اختیار کرده بود و گزارش دیگر ی که ارتباط به بیماری ژتیکی دارد که چون هزینه ی داروی بیمار مبتلا بسیار بالای است. بیمار مجبور است که برای تأمین بخشی از هزینه ی داروگدائی کند . چون هر دو مورد مر بوط به شرایط جامعه وزندگی تحمیلی آخوند ساخته شده است که می تواند درچارچوب نا هنجاری های اجتماعی و عدم عدالت و تأمین اجتماعی بهم دیگر مر تبط باشند. نقدی پیرامون این دو گزیده ضمیمه شده ی این نوشتار شده است .

اما قبل از هرچیز در مورد گزارش خبر اول می بایست گفت که بدون چون وچرا مسئول و مقصر و قاتلان اصلی اینگونه قتل هم آنانی می باشند که تلاش مذبوحانه و مرتجعانه می کنند تا چند همسری یا دوران حرمسراها و کنیزک پروری را در جامعه زنده کنند و لباس قانونی برآن به پوشانند .آنهم در جامعه ای که در اثر فقر و بیکار ی و شکاف طبقاتی حاکم شده 80% جمعیت کشور بر زیر خط فقر شدید اقتصادی زندگی می کنند. از طرف دیگر آن 20 % جمعیت کشر همان زالوصفت و وخونخورانی اند که در اثر داشتن رابطه و و ابستگی به رژیم تروریستی آخوندی جزو صاحبان ثروت های باد آورده ای شده اند که پالیز دار گفت برخی از اینان روزانه فقط مبلغ 100 هزار تومان هزینه تغذیه ی هندوانه استطبل اسبان شان می کنند . البته این رقم مربوط به سال ها پیش می باشد که با توجه به رشد افسار گسخته ی تورم و گرانی در جامعه این رقم هم می بایست که حیلی بیش از این حرف ها شده باشد .

بلی این نگلان و غارتگرانی که صاحبان ثروت های باد آورده ونجومی یکشبه شده اند. برای اینکه بیشتر به زیر شمکش خودشان برسند. زن که عنصری نفرین و درجه دو شده در رژیم تروریستی آخوندیاست را به عنوان کالا و کنیز به دلیل اینکه بضاعت مالی خوبی که دارند همچون قانون عرضه و تقاضا خریداری می کنند. دراین مورد دستگاه قضائیه ی جنایتکار رژیم تروریستی که قاتل عدالت و آزادی و محرومان وتهی دستان و دشمن زنان است وحامی اینگونهمردان است لایجه ی چند همسری را به دولت داد تا که آنهم آنرا کامل کند و به مجلس کمدی و انتصابی و دکوری بدهد که به تصویب برساند . ولی چون این لایحه با مخالفت های گسترده از سوی زنان در جامعه مواجه شد حتی از سوی زنان دست به اعتراضاتی در جلوی مجلس کمدی و انتصاابی هشتم زده شد . بنابراین رئیس انگلیسی مجلس پاسدار علی لاریجانی مجبور شد تا که بگوید فعلاً پیگیری این لایحه دولتی چند همسری از دستور کار مجلس خارج شد . اما عجیب است که این لایحه مورد حمایت چند زن انگشت نمای مرتجع این مجلس کمدی و انتصابی واقع شد است . بهرحال ابتدا افزوده شد این لایحه از دستورکار مجلس خارج شد . ولی اکنون به دلیل مخالفت دولت و دو سه نماینده حامی دولت در مجلس گفته شد پیگیری آن به تعویق افتاده است که این هفته قرار است دوباره این لایحه در مجلس کمدی و انتصابی هشتم د نبال می شود .

ناگفته نماند که این مجلس کمدی و انتصابی هشتم به جای اینکه بقولی که به مردم داده بود تا که تورم و گرانی ر مهار کند ودر این مورد اقدام و عمل و رسیدگی کند . اما گذشته از اینکه اذعان و اعتراف شده که هدف نهائی مجلس دفاع از پروژه ی هسته ای می باشد . اکنون نیز یا مشغول گرد گیری با معاون پاسدار رئیس جمهوری احمدی نژاد رحیم مشائی است . یا اینکه به دنبال تصویب لایحه ی چند همسری می باشد که غلامحسین لهام سخنگوی دولت اعتراف کرده است که چند همسری بدون هیچ مشکلی در جامعه اجرا می شود . یااینکه از سوی دیگر مجلس جمع آوری امضا ء برای استیضاح وزیر تعاون و کشاورزی و آموزش و پرورش می باشد .

در ادامه ی این گزارش خبری کشته شدن همسری بدست زن اولش که در موردش توضیح داده شد یک گزارش دیگر همانگونه که ابتدا شد ضمیمه شده است به گدائی برای تأمین هزینه ی دارو است ضمیمه شده البته این گزارش به و ضوح ثابت می کند که در جامعه چه خبر است؟ زیرا به سر گذشت برخی از بیمارانی پرداخت شده که تعداد شان در جامعه محدود است و توجهی به اینان بیماران نقص ایمنی بدنی و کاهش قدرت دفاعی نمی شود که بیمارانش به مشکل وحشتناکی مبتلا می باشند . بطوریکه هزینه ی دارو ماهیانه ی ااینان تا 600 هزار تومان بر آورد شده است که تأمین کردن این رقم هر گز برای طبقه ی محروم وتهی دست و کار گر امکان پذیر نمی باشد . بلی با پیگیری این گزارش به آسانی مشخص می شود که مشکل در ایران فقط تورم و گرانی افزایش قیمت کالا ها و فقر و بیکاری نیست ، بلکه مشکلات دیگری هم وجود دارد که مکمل این نا رسائی ها شده است از جمله در این گزارش بسادگی توضیح می دهد که یکی از دلایل و عوامل ریشه و رشد ونمو پدیده ی گداپروری در جامعه چگونه است و چرا این پدیده ی شوم جای حکومت کردن مستضعفان و پابرهنگان و محرومان را گرفته که خمینی شیادانه قول آن را داده بود . سپس جانشین وی لوطی جماران دستور صدور منشور 7 ماده ای مبارزه با فقر و بیکاری و رشوه و رانت خواری داد و سالی را نیز بنام عدالت حضرت علی نامید . تا اینکه گماشته ی وی پاسدار احمدی نژاد رئیس جمهورشد که پس از اینکه مهرورزانه ی عدالت و دانش هسته ای بومی را به بندگان خدا در سراسر جهان صادر کرد . از سوی دیگر قول داده بود که که می خواهد نان بر توی سفره های خالی محرومان به برد . ولی تورم و گرانی افزایش قیمت کا لا ها جانگیزین آن شد . در هر صورت اکنون حاصل حکومتگری و دولتمداری 3 دهه ی مشترک منجر به گدا پروری و 14 میلیون فقیر طبق گزارش بانک مرکزی می باشد که بخشی از چگونگی مسیر گدائی کردن در بستر بر طرف کردان قسمتی از نیاز و تضاد مشکل هزینه ی درمان بیمار مبتلا می باشد که گزارش آن ضمیمه شده و توصیه می شود که گزارش گدائی بر ای دارو را حتما ً بخوانید تا که بهتر متوجه شوید چگونه جامعه ای که آخوند های دزد و غارتگر و بربر منش و تاریک اندیش وجنگ افروز و دین فروش وجنگ فروز ساخته اند چگونه جامعه ای می باشد؟
هوشنگ � بهداد
یکشنبه 17 شهریورماه سال 1387