گزیده خبرهای 26 دی 90 قسمت -2
تنفس مصنوعي وزارت خارجه آمريكا به مدعيان اصلاحات (خبر ويژه)
کف بر دهان آورده وزنجیر پاره کرده وتعادل بر هم خورده وتیغ بر کفت دست و عربده کش پاسدار سربازجو حسین شر یعتمداری  علیه ی سخنگویان آمریکا کشیده است که چرا مجبور شده است بالاخره  بر خلاف گذشته بر نا مشروع بودن نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم اعتراف کند وفرمایشی بودن این نمایش  را مشابه ی دوران شاه بداند که فقط حزب رستاخیز داشت؟
عدم مشروعيت انتخابات مجلس مسجل شد! سخنگوي وزارت خارجه آمريكا به تازگي حكم داده كه انتخابات در ايران مشروعيت ندارد و آزاد نيست.آلن اير به يكي از سايت هاي نيمه تعطيل ضد انقلاب گفته است: انتخابات آزاد و منصفانه در ايران ديگر مفهوم ندارد. به جاي آن با پديده تك حزبي مواجه هستيم كه اكثر نامزدها با ابزار «نظارت استصوابي» و «التزام عملي به نظام» حذف مي شوند.وي مي افزايد: به اولين مجلس بعد از انقلاب نگاه كنيم. چه طيف الوسيعي ]!؟[ از افراد و عقايد مختلف. واقعا حيف است اگر انتخابات مجلس ايران مانند بعضي انتخابات مجلس دوران شاه، فرمايشي باشد.البته مايه خوشحالي است كه اين سخنگوي كم حافظه و شيرين عقل وزارت خارجه آمريكا هم اقرار دارد در زمان پهلوي، در ايران انتخاباتي وجود نداشت و فرمايشي بود اما سوالي كه وي بي جواب مي گذارد اين است كه رژيم پهلوي مطابق كدام كودتا و با هدايت كدام قدرت بيگانه، حاكميت ملي و انتخابات را تعطيل كرد؟اظهارات آلن اير در حالي است كه هم اكنون جلادان آل سعود و آل خليفه با چراغ سبز آمريكا و مشورت هاي پنتاگون در حال كشتار مردم بحرين هستند؛ مردمي كه از جمله مطالباتشان، برگزاري انتخابات است اما چون به قول آقاي اوباما «ارزش ها» و «منافع» آمريكا در برخي كشورها با هم منطبق نيست، آمريكا يا دخالت نمي كند يا دخالت هاي آن درست براي تثبيت پايه هاي لرزان ديكتاتورها (نظير عربستان و بحرين و يمن و اردن و قطر...) است.يادآور مي شود آمريكايي ها 33 سال است كه انتخابات انجام شده در ايران را مشروع نمي دانند حال آن كه رژيم كودتايي و خودكامه پهلوي را جزيره ثبات و الگوي منطقه معرفي مي كردند. دولت آمريكا تنها مجلس ششم را كه لانه جاسوسان شده بود، قبول داشت و برخي دولتمردان مدعي اصلاح طلبي كه عاشق ايفاي نقش در پروژه هاي سياسي غرب به ويژه آمريكا- نظير پروژه كودتاي مخملين- بودند، درباره مجلس اول هم بايد گفت برخي از اعضاي همان مجلس بعدها خيانت شان محرز شد و از كشور گريختند و در صف اپوزيسيون خارج نشين درآمدند.از اين جهت نيز بايد به آقاي آلن اير توجه داد كه در آمريكا اشخاصي كه كمترين زاويه با نظام سياسي اين كشور داشته باشند اجازه پيدا نمي كنند در كنگره يا دولت حضور داشته باشند؛ از اين بدتر نامزدهاي انتخاباتي در آن كشور بايد قبل از هر چيز سرسپردگي خود را به لابي صهيونيستي و رژيم اسرائيل به نمايش بگذارند!سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در مصاحبه اخير خود، اين را هم گفته است كه ما مي دانيم تحريم اقتصادي به مردم لطمه مي زند اما نمي توانيم نسبت به پيشرفت فعاليت هاي هسته اي ايران بي تفاوت بمانيم.
مهرداد بذرپاش٬ فرمانده سابق بسیج دانشجویی شریف: احمدی روشن در برنامه‌های موشکی فعال بود
این اعتراف ثابت می کند همان دست یا تاکتیک وتهاجمی که موجب انفجار در انبار مهمات انبار موشک دوربد پاسداران در پادگان مدرس کرج شد .مرتکب طرح ترور  و سر به نیست کردن مصطفی  احمدی روش شده است.
دیگربان : مهرداد بذرپاش٬ فرمانده مصطفی احمدی روشن در بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف اعلام کرد احمدی روشن در برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی شرکت داشته است.به گزارش سایت «نسیم آنلاین» آقای بذرپاش این مطلب را برای نخستین‌بار در مراسم بزرگداشت احمدی روشن که در روز شنبه (۲۴ دی) در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد٬ بیان کرده است.رئیس سابق سازمان ملی جوانان در این مراسم گفته که احمدی روشن «در زمینه صنایع موشکی کارهای شایسته‌ای انجام داد و علی‌رغم تهدیدات دشمن از کار خود فاصله نگرفتمهرداد بذرپاش همچنین گفته که احمدی روشن ابتدا در وزارت دفاع فعالیت می‌کرد و پس از مدتی در سازمان انرژی اتمی «مسئولیت‌های حساسی را بر عهده گرفتمصطفی احمدی روشن٬ معاون بازرگانی تاسیسات هسته‌ای نطنز چهارشنبه گذشته در جریان یک عملیات تروریستی کشته شد.این عملیات تروریستی در شرایطی صورت گرفته که ۲۴ آبان ماه امسال نیز حسن تهرانی مقدم٬ پدر برنامه موشکی جمهوری اسلامی به همراه دست‌کم ۳۶ تن دیگر در انفجار زاغه مهمات سپاه در کرج کشته شد.احمدی روشن که به گفته بذرپاش در برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی شرکت داشته٬ دومین قربانی بزرگ جمهوری اسلامی طی دو ماه گذشته است.
بیش از هشتاد درصد از کارگران كشور زیر خط فقر زندگي می‌کنند
این موضع نه جدید است ونه برای حاکمان شیاد عوامفریب دین فروش  مهم است. چون که به آنچه  قول داده بودند که حکومت آینده از مستعضفان و پا برهنگان است وبر دست کوخ نشیان بوسه می زنند . همچنین فتوا  دادند لاکن مورچه  وخداوند هم کار گر هستند. چون عوامفریبی و وارونه گویی کردند . برای اینکه آنچه مهم است جنگ قدرت وثروت وانحصاری کردن می باشد
ایلنا : يك كارشناس مسائل كارگرى اعلام كرد: بيش از ۸۰ درصد از كارگران سراسر كشور زير خط فقر گذران زندگى مى‌كنند.به گزارش ايلنا، محمدرضا عمادى ضمن اشاره به افزايش بى‌رويه نرخ خط فقر در كلان شهرهاى كشور تصريح كرد: با توجه به اين كه نرخ خط فقر در كلان شهرهاى كشور يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است، بيش از ۸۰ درصد از كارگران فعال در واحدهاى توليدى حداقل دستمزد مصوب شوراى عالى كار را دريافت مى‌كنند.او نابرابرى‌ها در توزيع امكانات را موجب افزايش نرخ خط فقر اعلام كرد و افزود: ‌ پيش بينى مى‌شود تا پايان سال جارى نرخ خط فقر روندى صعودى به خود بگيرد.عمادى، از افزايش تعداد واحدهاى بحرانى در كشور خبر داد و افزود: ‌همزمان با اجراى قانون هدفمندى يارانه‌ها به دليل افزايش نرخ سوخت، واحدهاى توليدى كشور با بحران مواجه شده‌اند.اين كارشناس كارگرى، خواستار افزايش سياست هاى حمايتى دولت از كارگران شد و گفت: به دليل عدم پرداخت يارانه واحدهاى توليدى از ابتداى سال جارى تا كنون تعداد زيادى از كارگران از واحدهاى توليدى اخراج شده‌اند.او تصريح كرد: افزايش حقوق تاثيرى بر قدرت خريد ندارد و كارگران نيز اين موضوع را پذيرفته اند كه با افزايش حقوق نمى توان قدرت خريد كسب كرد زيرا تورم رشد خواهد كرد.اين كارشناس كارگرى، افزود: كمك هاى غير نقدى دولت مانند كاهش هزينه بيمه و كاهش هزينه ماليات و از سوى ديگر پرداخت كالا به كارگران بهتر از كمك نقدى است و اين طرح بارها در جلسات مطرح شده امابه نتيجه نرسيده است
.شهاب الدین صدر: رهبری در ۱۸ تیر فقط یک کلمه با امام زمان درد دل کرد و مردم ریختند به خیابان ها
حقه بازی وشیادی نایب رئیس بازار مکاره ی هشتم  ناشی از اثابات  ابزار قدرت وثروت وسرکوب وسانسور وجنایت وخیانت شدن است . چون اکنون ابزار قدرت وثروت وسرکوب شدن دین از سوی این عوامفریب خرافه پرست بند باز حامی رهبر ولی وقیح نامشروع ومنفور به نمایش گذاشته شده است تا با اینگونه وارونه گویی وخوش رقصی کردن تضمین ورود به دوره ی نهم بازار مکاره را کسب کرده باشد.
شهاب الدین صدر بدون اشاره به حادثه کوی دانشگاه ادعا کرد: سال ۷۸ بعد از فتنه ۱۸ تیر در دانشگاه تهران رهبری یک کلمه با امام زمان درد دل کرد، مردم روز ۲۳ تیر کار خود را رها کردند به خیابانها ریختند و ریشه تمام آن غائله خشکانده شد.به گزارش کلمه ، وی نیز چون سایر معتقدان به تحلیل محفلی سعید امامی ها از حرکت اعتراضی دانشجویان و مردم، مدعی شد که اگر ما آن روز به دنبال کار خودمان می رفتیم در کشور فاجعه می شد.صدر بدون پرداختن به خشونت عریان در سرکوب مردم در عاشورا می گوید: اگر ۹ دی در تاریخ کشور می درخشد به دلیل آن است که مردم در زمان خودش به خیابانها ریختند. اگر ۲۳ تیر ۷۸ می درخشد به دلیل این است که مردم به خیابانها ریختند و تمام چیزهایی را که رادیو آمریکا و بی بی سی دنبال می کردند تا مملکت به هم بریزد، تغییر کرد. مردم ما مردمی هوشیار و با بصیرت هستند و شعور سیاسی دارند. لذا یکی از بهترین امت ها در تاریخ، مردم ما هستند که خوب تشخیص می دهند.این نماینده مجلس نیز به «ساکتین» حوادث بعد از انتخابات معترض است و می گوید: دشمن مقابل انقلاب قد علم کرده بود و عده ای افراد و مهره را هم داخل کشور تحریک کرده و در خیابانها به راه انداخته بود. عده ای با سکوتشان آب به آسیاب دشمن ریختند، عده ای هم در این امتحان بزرگ مردود شدند. برخی اوقات سکوت به معنای ریختن آب به آسیاب دشمن است.وی پیش از این نیز در نشست هفتگی حامیان ولایت در خصوص تجمع مردم در ۲۵ بهمن در حمایت از قیام مردم منطقه ادعا کرده بود  این مساله توطئه‌ای در حد انگلیس، آمریکا و اسرائیل است و الا از چهار مغز پوسیده این کار صادر نمی‌شود و این کار سران فتنه و همان‌هایی است که کودتای نوژه، طبس و جنگ را طراحی کردند.صدر به همین بسنده نکرده و افزوده بود: امروز فتنه که به نظام ضربه می‌زند و منافع ملی را تهدید می‌کند هیچ ویژگی ندارد جز این‌که یک حرکت ضددینی و ضدانقلابی است، لذا از سر کسانی که دوپهلو حرف می‌زنند یا سکوت می‌کنند نمی‌شود گذشت و آنها مقصرند.به گزارش خبرآنلاین،نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که در شب اربعین حسینی با حضور در حسینیه اعظم مکتب العباس به سخنان رهبری در خصوص عبرتهای عاشورایی، بر درس گیری از جریان عاشورا تاکید کرد و با اشاره به ظهور جریان های انحرافی در سال های ابتدایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت:” گروهک ها، کمونیست ها، چریک های فدایی؛ منافقین و بنی صدر داخل میدان شدند و ترورهای مختلفی مثل ۷ تیر و ۸ شهریور روی داد. الان هم همان خط ترور عمل می کند، آن زمان عده دیگری را به شهادت می رساندند امروز دانشمندان و افرادی را که در پیشرفت کشور موثر هستند ترور می کنند، قصد آنها جلوگیری از انقلاب است. اما مردم ما هوشیارهستند و تفاوت زیادی با مردم دوران پیامبر، امیرالمومنین و امام حسین دارند.”
تظاهرات در رام‌الله در اعتراض به بازگشت تشکیلات خودگردان به مذاکرات سازش.خبرگزاری فارس: مردم فلسطین در اعتراض به دیدارهای مکرر "صائب عریقات" مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان با "اسحاق مولخو" فرستاده نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در امان، در مقابل مقر این تشکیلات در رام‌الله تظاهرات کردند.
این تلاش مذبوحانه سنگ ادازی کردن در روند مذاکران صلح خاورمیانه است . ادامه ی سیاست بحران آفرینی وجنگ افروزی های 33 و22 روزه با ااسراییل از طریق حزب الله لبنان وحماس می باشد . همچنین باید جزو  یکی  از ترفند های تهدید  آمیزی باشد که گفته شده است مقابل ترور مصطفی احمدی روشن  دست به اقدام تلافی جویانه زده می شود
به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی"الجزیره"، ده‌ها فعال فلسطینی با در دست داشتن پلاکاردهایی در مقابل مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام‌الله تظاهراتی در اعتراض به "بازگشت به مذاکرات سازش" برگزار کردند. تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که در آن رهبران فلسطینی را مورد حمله قرار داده و از بازگشت آنها به مذاکرات با پائین‌ترین سقف مطالبات اعم از توقف شهرک‌سازی و به رسمیت شناختن مرزهای سال 1967 به عنوان اساس تشکیل کشور فلسطین، به شدت انتقاد کردند. این تظاهرات فلسطینیان دیروز در حالی برگزار شد که سومین دور نشست عریقات و مولخو در امان بدون نتیجه پایان یافت و قرار شد روز 25 ماه جاری(5 بهمن) نیز دو طرف بار دیگر با یکدیگر دیدار کنند. در همین راستا خانم "اغصان البرغوثی" از فعالان فلسطینی شرکت‌کننده در این تظاهرات گفت که این تظاهرات اعلام مخالفت با نادیده گرفتن خواسته ملت فلسطین مبنی بر رد مذاکرات با اشغالگران است. وی از رهبران فلسطینی خواست تا موضع قاطع خود برای مخالفت با بازگشت به میز مذاکرات با رژیم اشغالگر تا زمانیکه هنوز اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم اسیر بوده و شهرک‌سازی متوقف نشده است، اعلام کنند. تظاهرات‌کنندگان که با وجود سرمای شدید این تظاهرات را برگزار کردند از گروه‌های فلسطینی خواستند تا رهبران فلسطینی را به صورت جدی تحت فشار قرار داده و آنها را به توقف مذاکرات سازش وادار کنند.