گزیده خبرهای 29 دی 90 قسمت - 2
مچ گیری همراه با روشن گری کردن از ترفند های پشت پرده ی حامیان پاسدار گماشته احمدی نژاد که از موضع جنگ زرگری ادا واطوار وژست های تبلیغاتی مخالفت با وی می کنند.
حمايت ارگان گروه پايداري از ليدر جريان انحرافي يكبار ديگر ريشه مشترك اين دوجريان دولت ساخته را برملا كرد.الف: رجانيوز ارگان گروه پايداري که هميشه تلاش مي کند احمدي نژاد را منهاي مشايي نشان دهد، در طنزي مخالفان مشايي را به تمسخر گرفتبرخي اعضاي گروه پايداري همواره سعي مي كنند خود را مخالف مشايي نشان دهند اما شواهد و سوابق آقايان در دولت، چيز ديگري نشان مي دهد.
ولیعهد عربستان : ایران ما را مجبور می کند همه گزینه ها را به کار گیریم
مشخص است که سیاست 33 ساله ی حاکمان ایران که پیوسته از موضع ضعف قدرت نمایی شده است . یعنی اینکه صورت خوابیده پارس تهاجمی کرده ودست به باج گیری کرده اند. در صورتی که  هر گاه که مقابل موضع متقابل به مثل قرار گرفته یا به شیوه ی زبان وگفتمان خودش مواجه شده است. سریع دست شان بالا رفته وتسلیم شده اند . اکنون گویا حاکمان عربستان متوجه این واقعیت شده اند که دارند به شیوه ی مشابه از کاربرد گزینه ها می گویند .
العربیه : شاهزاده ترکی الفیصل با اشاره به تهدید ایران به بستن تنگه هرمز تاکید کرد افزایش تنش در منطقه ممکن است با عواقب غیرقابل پیش بینی همراه باشد.رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات اسلامی ملک فیصل که در کنفرانس " امنیت ملی و منطقه ای در کشورهای شورای همکاری " در ریاض سخن می گفت با اشاره به تنش اخیر در مورد تنگه هرمز گفت : " همه ما اظهارات متکبرانه در مورد بستن تنگه هرمز و تعرض به کشورهای همسایه را از زبان رهبران ایران شنیدیم. این اقدام باعث افزایش تنش در منطقه می شود و ممکن است با ماجراجویی های غیرقابل پیش بینی همراه شود."ایران در مانور دریایی اخیر اعلام کرده بود در صورت تحریم نفت این کشور تنگه هرمز را که بیش از 40% از نفت جهانی از آن عبور می کند به روی کشتی ها خواهد بستاین اظهارات با عکس العمل های شدید همراه بود و آمریکا در آخرین واکنش پیامی برای آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی فرستاد و به وی تاکید کرد بستن تنگه هرمز بی پاسخ نخواهد ماند.شاهزاده ترکی الفیصل گفت : " ما در مساله اتمی بین ایران و جامعه جهانی بی طرف هستیم اما تهدید امنیت و منافعمان ما را مجبور می سازد همه گزینه ها را برای دفاع از وطن و امنیت منطقه ای خود به کار گیریم."رئیس سابق سازمان امنیت سعودی افزود : " اگر ما قطعنامه های سازمان ملل را اجرا می کنیم نباید از طرف ایران تهدید شویم. این کشور نباید به این تنش دامن بزند." او همچنین از ایران خواست از دخالت در امور داخلی کشورهای خلیجی و دامن زدن به اختلاف ها خودداری کند.شاهزاده ترکی الفیصل گفت : " رهبران ایران باید از دخالت در امور کشورهای عضو شواری همکاری خودداری کنند و از ایجاد تفرقه و فتنه مذهبی و زیرپاگذاشتن حاکمیت ملی این کشورها دست بردارند."
گفته می شود خوشا به حال باغبانی که شغال از باغ وی قهر کرده باشد .نخست وزیر منفور ونامشروع ومزدور وخائن ودست نشانده ی حاکمان ایران در عراق بدلیل همین وابستگی وغلامک حلقه بر گوش حاکمان ایران بودن طوری که عراق را باتلاق وحیاط خلوت حاکمان ایران کرده است که به شدت مورد تنفر مردم عراق می باشد . چون مأمور اجرای توطئه های طراحی شده حاکمان ایران در عراق شده  که موجب انتقاد شدید مخالفان عراقی از نقش مداخله گری در امور داخلی عراق حاکمان ایران شده است . بهمین دلیل ائتلاف العراقیه  فراخوان خارج شدن وزاریش وعدم حضور در کابینه ی فرمایشی عراق را داده است . اما اکنون همزمان با گسترش اقدامات تروریستی وناامن و بی ثباتی عراق و بنابر دستورات دریافتی از بیت جماران نوری مالکی مزدور وخائن ودست نشانده از موضع فرار به جلو مدعی شده است که دولت العراقیه را تحریم کرد .
طبق تصمیم کابینه وزیرانی که به عنوان جایگزین موقت در تاریخ 4 ژانویه (14 دی) تعیین شده اند از این پس مسئولیت همکاران تعلیق شده خود را عهده دار خواهند شد. دباغ همچنین گفت:در صورتی که این وزیران به تحریم خود خاتمه دهند می توانند به کابینه بازگردند.ایرنا: به نقل از خبرگزاری فرانسه، 'علی الدباغ' سخنگوی دولت عراق دیروز طی بیانیه ای اعلام کرد: دولت تصمیم گرفته است از ورود این وزیران تحریمی به کابینه جلوگیری کند و از این پس کلیه تصمیماتی که با امضای این افراد اتخاذ شود بی اعتبار خواهد بود.وی افزود: طبق تصمیم کابینه وزیرانی که به عنوان جایگزین موقت در تاریخ 4 ژانویه (14 دی) تعیین شده اند از این پس مسئولیت همکاران تعلیق شده خود را عهده دار خواهند شد. دباغ همچنین گفت:در صورتی که این وزیران به تحریم خود خاتمه دهند می توانند به کابینه بازگردند.خبرگزاری فرانسه افزود : از ماه دسامبر گذشته، حزب العراقیه در اعتراض به آنچه که متمرکز کردن قدرت توسط 'نوری المالکی' نخست وزیر، می نامد، تحریم هایی را علیه مجلس و کابینه این کشور اعلام کرده است. به گفته 'میسون دملوجی' سخنگوی حزب العراقیه ، تنها یکی از 9 وزیر این جبهه در جلسه روز سه شنبه کابینه شرکت کرده است.این جبهه سیاسی که 82 کرسی از 325 کرسی مجلس عراق را در اختیار دارد، هنوز وزیران تحت حمایت خود را از کابینه کنار نکشیده است.گرچه مالکی در ابتدا تهدید کرده بود که وزیرانی را که در کابینه حاضر نشوند، عزل خواهد کرد اما وی بعدا از این گفته خود عقب نشینی کرد و مسئولیت این افراد را به طور موقت به وزیران دیگر محول کرد.این کشمکش ها زمانی آغاز شد که مقامات دولت عراق در 18 دسامبر (27 آذر ماه) و اندکی پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، 'طارق الهاشمی' معاون رئیس جمهور و رهبر حزب العراقیه را به هدایت جوخه های مرگ و عملیات های تروریستی در این کشور متهم کردند.الهاشمی که تحت تعقیب مقامات قضایی عراق قرار گرفته به منطقه کردستان عراق پناهنده شده است.
یک زمانی زنده یادد کتر مصدق گفته بود یک عمری به توپچی پول داده می شود تا روزی که نیاز به وی باشد شلیک کند. خوب اکنون هنین نقش را باید مزدور وخائن ودست نشانده نوری مالکی توپچی  اجرا کند وبنا بر دستور فرمانده شان در بیت جماران بسوی مجاهدین اشرف شلیک کند . در غیر اینصورت نقش توپچی بودنش را از دست می دهد.
نخست وزير عراق تاكيد كرد كه اعضاي گروهك تروريستي منافقين حداكثر ظرف 4 ماه بايد خاك عراق را ترك كنند.به گزارش شبكه تلويزيوني العالم، «نوري المالكي» گفت كه كشورش، به هيچ وجه، اجازه نخواهد داد گروهك تروريستي منافقين در خاك عراق بمانند. مالكي گفت: دولت عراق با سازمان ملل متحد درباره تخليه اردوگاه اشرف، طي چهار ماه، به توافق رسيده است. مالكي گفت: آتش افروزي جنگ جديد در منطقه و تقسيم شدن كشورها به نفع رژيم صهيونيستي است. تحولات منطقه سبب نگراني رژيم صهيونيستي است.ادعاي نتانياهو درباره نفوذ ايران در عراق نخست وزير رژيم صهيونيستي نفوذ ايران را در عراق براي منافع اسرائيل خطرناك دانست. نتانياهو مدعي شد كه ايران در عراق دخالت مي كند و نفوذ دارد و اين نگران كننده است. وي خواستار گسترش تحريم ها عليه ايران به ويژه در حوزه انرژي و نفت شد.
گذشته از اینکه هنوز پرونده ی قاچاق سلاح ومواد مخدر به سواحل نیجریه از سوی پاسداران مفنتوح می باشد . از سوی دیگر اکنون فاش شده است که هم از آفریقا مواد مخدر صنعتی همچون  شیشه همراه کوکایین وارد می شود .هم اینکه از ایران  بعنوان ترانزیت  هرویین  صادر می کنند که نیاز به توضیح نیست که کدام باندهای مافیایی حکومتی در گیر قاچاق مواد مخدر می باشند؟ ناگفته نماند که رئیس داروغه چیان سرکوبگر همچون سایرر هبران ومسئولان حکومتی وهمقطارشان از قلم نینداخته است که باید علیه ی مجاهدین جیغ بنفش بکشد.
سرويس اجتماعي-فرمانده نيروي انتظامي گفت: برخي از كشورهاي همسايه اهتمام جدي در كنترل مرزها و مبارزه با ورود مواد مخدر صنعتي و مواد پيش ساز را ندارند.به گزارش كيهان، سردار اسماعيل احمدي مقدم در سومين نشست بين المللي گروه كاري پروژه شيشه افزود: اين موضوع در حالي است كه كشورهاي مقصد نيز براي كاهش تقاضا هيچ اقدامي نكرده اند.وي از فعاليت قاچاقچيان غرب آفريقا در امر ترانزيت ماده مخدر شيشه خبر داد و افزود: قاچاقچيان غرب آفريقا كه در گذشته كوكائين وارد ايران كرده و از آنجا هروئين ترانزيت مي كردند امروزه باندهاي ترانزيت مواد روانگردان و شيشه راه اندازي كرده اند..امروزه مي توانيم ادعا كنيم 99 درصد پروازهاي ما به طور كامل كنترل مي شوند.توليد دستگاه هاي آشكارساز بومي شد.فرمانده نيروي انتظامي با اعلام اينكه كشورها و سازمان هاي بين المللي به اعلام نياز ايران به دستگاه هاي آشكارساز بي توجه وزارت اطلاعات مسئول رسيدگي به پرونده شهادت «احمدي روشن» است.فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به پرونده ترور شهيد «احمدي روشن» خاطرنشان كرد: وزارت اطلاعات مسئول رسيدگي به اين پرونده است و نيروي انتظامي نيز در صورتي كه به سرنخ هايي دست پيدا كند آن را در اختيار اين وزارتخانه قرار خواهد داد.اعلام وضعيت قرمز براي گروهك تروريستي منافقين.احمدي مقدم گفت: اينترپل براساس درخواست مقامات قضايي ايران براي گروهك تروريستي منافقين اعلام اخطار قرمز كرده است.وي ادامه داد: برخي از كشورها بدون توجه به اين موضوع منافقين را در كشورهاي خود جاي داده اند.
این بر کناری باید مرتبط به رقابت واختلاف و تضادهای  باند های مافیایی در گیرجنگ قدرت و ثروت باشد که بی ارتباط به بر گزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره در 12 اسفند نمی باشد.
دامغان- خبرنگار كيهان:شهردار دامغان استيضاح و بركنار شد.رئيس شوراي اسلامي شهر دامغان با اعلام اين خبر گفت: در جلسه اخير اين شورا شهردار دامغان در پاسخ به سؤالات اعضاي شورا مبني بر سهل انگاري در ارائه خدمات شهري و بكارگيري غيرقانوني برخي افراد و جابه جايي هاي نابحق و غيركارشناسي در شهرداري و عدم پاسخگويي به مصوبات و نامه هاي شوراي اسلامي شهر و... نتوانست اعضا را قانع كند و در نتيجه مجتبي هروي با راي اكثريت اعضا از سمت شهرداري عزل شد.رضا زارع زاده افزود: به دنبال عزل شهردار دامغان، علي داوري به عنوان سرپرست شهرداري اين شهر منصوب و معرفي شد
می بایست که با رژیم سرکوبگر وسانسورچی که بدون تهدید وترور و صدور این سیاست به برون مرز همراه با سانسور وسرکوب و تبلیغات دروغین قادر به بقای ننگین خود وپیش برد اهداف تروریستی ومداخله گرایانه اش نمی باشد در همه جا با همین شیوه ی مشابه خودش رفتار شود تا مجبور به دست برداشتن از تبلیغات مسموم ودروغش بردارد
در پي فشار شيخ نشين هاي مرتجع عرب منطقه ماهواره آتلانتيك برد2 در اقدامي غيرقانوني پخش برنامه هاي شبكه العالم را قطع كرد.به گزارش العالم، پخش برنامه هاي شبكه العالم شامگاه يكشنبه پانزدهم ژانويه (25دي) در پي فشار شيخ نشين هاي عرب از روي ماهواره آتلانتيك برد 2 قطع شد.اين در حالي است كه براساس قرارداد امضا شده، ماهواره آتلانتيك برد 2 حق قطع يكجانبه برنامه هاي شبكه العالم را ندارد و در صورت بروز هرگونه اشكالي بايست مراتب را به صورت كتبي به اطلاع شبكه برساند.مسئولان اين ماهواره از ارائه توضيح درباره اين اقدام غيرقانوني خودداري كردند.قطع برنامه هاي شبكه العالم در حالي صورت مي گيرد كه از مدت ها قبل فركانس هاي مختلف اين شبكه، هدف امواج پارازيت قرار گرفته است.علاوه بر اين سايت شبكه العالم در برخي از شيخ نشين هاي عرب فيلتر شده و مخاطبان در اين كشورها حتي از طريق اينترنت به اين شبكه دسترسي ندارند.اين در حالي است كه پيش از انقلاب هاي عربي، به دستور وزراي اطلاع رساني 5 كشور مرتجع عربي، پخش العالم از روي ماهواره هاي عرب ست و نايل ست قطع شد.مراجع ذيربط در صدا و سيما مشغول پيگيري موضوع و حل مشكل هستند.در زمان حاضر شبكه العالم روي ماهواره هاي هاتبرد8، آسيا ست 5، گالكسي 19، تل استار 12، و بدر 5 پخش مي شود. همچنين برنامه هاي شبكه العالم هم اكنون از ماهواره آتلانتيك برد 7 پخش مي شود