گزیده خبر های 26 – دی – 95 قسمت - 8

گزیده خبر های 26 – دی – 95 قسمت - 8
 
سخنرانی در مراسم یادبود هاشمی در قم با ناراحتی برخی از بزرگان حوزه و مراجع مواجه شده است.
* نحوه برگزاری و سخنرانی در مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی در قم با ناراحتی برخی از بزرگان حوزه و مراجع مواجه شده است. به گزارش «انتخاب» حضرت آیت‌الله جوادی آملی که در این مراسم حضور داشتند ضمن گلایه از عدم تجلیل مناسب از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفتند: هاشمی، چه در حیات و چه در ممات مظلوم بود و هست. مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در قم که شب جمعه گذشته برگزار شد بعد از رحلت امام از نظر حضور مردم بی‌سابقه‌ترین مراسم بود.
خسارت‌ها  ساختمان نوساز زلزله خنج تصادفی نیست وحاصل فساد است؛
* در پی انتشار گزارش خرابی ساختمان‌های نوساز یا درحال ساخت دولتی که با زلزله 5 ریشتری در شهرستان خنج استان فارس اتفاق افتاد استاندار فارس گفت: خسارت‌ها تصادفی نیست و حاصل فساد است؛ خرابی این همه ساختمان دولتی جای تعجب دارد و سازندگان ساختمان‌ها باید پاسخگو باشند و با تمام کسانی که کوتاهی کردند برخورد می‌شود. نکته جالب، تخریب مرکز آتش نشانی و درمانگاه درحال احداث در زلزله خنج بود که ساخته نشده خراب شد ولی خانه‌های شخصی مردم که همین مقدار قدمت دارند کوچکترین صدمه‌ای ندیده‌اند.
اتاقک 206 بر اثر تصادف با تیر چراغ‌برق متلاشی شد 
اتاقک خودروی پژو 206 بر اثر برخورد با تیر چراغ برق حاشیه بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری متلاشی شد.به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»؛ ساعت 1:09 بامداد امروز تصادف شدید یک خودروی 206 با تیر چراغ برق در بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری (مسیر شمال به جنوب)، نرسیده به خیابان ستارخان به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت ماموران ایستگاه 10 آتش‌نشانی به همراه گروه امداد و نجات شماره سه به محل حادثه اعزام شدند.هادی حلاجی؛ افسر آماده منطقه دو عملیات آتش‌نشانی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار داشت: یک دستگاه خودرو سواری پژو 206 با دو نفر سرنشین هنگام حرکت در بزرگراه به علت نامشخصی از مسیر اصلی منحرف، با تیر چراغ برق حاشیه بزرگراه برخورد کرده و متوقف شده بود.وی ادامه داد: بر اثر شدت این حادثه هر دو سرنشین خودرو (مرد و زن بیست‌و‌پنج و بیست‌و‌دو ساله) در اتاقک متلاشی شده خودرو محبوس شده بودند که نیروهای آتش‌نشانی پس از قرار دادن علائم هشداردهنده در مسیر بزرگراه و قطع جریان برق خودرو سواری، با استفاده از تجهیزات ویژه نجات عملیات امدادرسانی به سرنشینان را آغاز کردند.بنابر اعلام پایگاه خبری 125؛ آتش‌نشانان با تلاش فراوان بدنه خودرو سواری را برش دادند و هردو سرنشین که دچار مصدومیت شده بودند را از خودرو خارج کرده و برای انتقال به مراکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس دادند همچنین نیروهای آتش‌نشانی پس از ایمن‌سازی کامل، محل حادثه را تحویل عوامل انتظامی دادند و علت بروز این حادثه ازسوی کارشناسان پلیس راهور اعلام می‌شود.
انحراف اتوبوس به پیاده‌راه در خیابان شهید مطهری 
یک دستگاه اتوبوس در خیابان شهید مطهری تهران به دلایلی نامعلوم از مسیر خود منحرف و وارد پیاده‌راه شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک اتوبوس بخش خصوصی به علت نامعلوم در خیابان شهید مطهری تهران از مسیر اصلی خارج و با سر در یک باب مغازه خالی برخورد می‌کند.بنابراین گزارش، راننده این اتوبوس آسیب جانی ندید و ظاهراً خودرو خالی از مسافر بوده است. در نهایت برای ایمن‌سازی محل با استفاده از جرثقیل، اتوبوس به جای امن منتقل شد. این حادثه خسارت جانی و مالی نداشت.
دستگیری هکر 19 ساله
فرمانده انتظامی استان اصفهان، از دستگیری نوجوان 19 ساله‌ای که اقدام به هک کردن چهار هزار مودم وای فای و ADSL کرده بود در عملیات وی‍ژه کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.سردار "عبد الرضا آقاخانی" گفت: موضوع هک و نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه‌ای امروزه به عنوان یک چالش و مشکل اساسی در فضای مجازی محسوب می‌شود که به شدت کاربران را تهدید می‌کند.وی از کشف بررگترین پرونده هک اینترنتی خبر داد و گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس به سیستم مودم ADSL آنان نفوذ کرده است، موضوع در دستور کار ویژه کارشناسان پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت که در نهایت با کارهای علمی دقیق فرد مذکور شناسایی و در منزلش دستگیر شد."آقاخانی" افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این هکر که تنها 19 سال داشته، توانسته در مدت دو ماه به مودم وای فای و ADSL، چهار هزار شهروند نفوذ کرده و به صورت رایگان از پهنای باند اینترنت آنان استفاده کند.
وی با بیان اینکه چنین پرونده‌ای در نوع خود بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده، پایین آمدن سن هکرها را نگران‌کننده عنوان کرد و آن را نتیجه افزایش ضریب نفوذ اینترنت، توسعه ابزارها و دانش استفاده از فضای مجازی، وجود نرم افزارهای هک و نفوذ در سطح بازار و همه گیر شدن گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند و گسترش این ابزار در بین کودکان و نوجوانان دانست."آقاخانی" به شهروندان توصیه کرد: به صورت مرتب هزینه‌های اینترنتی خود را کنترل کنند و اگر با افزایش هزینه بدون استفاده از پهنای باند و یا با زودتر تمام شدن ظرفیت باندی که خریداری کردند، مواجه شدند سریعاً موضوع را به پلیس اطلاع دهند.وی امکان نفوذ، سرقت اطلاعات و شنود اطلاعات دارندگان این نوع مودم‌ها توسط هکرها را متذکر شد و بیان داشت: توصیه ما این است که رمز تنظیمات ورودی مودم‌ها را تغییر داده و از رمز‌های مطمئن و غیر قابل حدس زدن استفاده کنند و با این کارها از نفوذ سودجویان به مودم خود جلوگیری کنند.فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همه روزه با شماره تلفن 2184355 آماده ارائه هرگونه راهنمایی و مشاوره و پاسخگویی به سوالات، ابهامات و مشکلات فنی شهروندان در حوزه جرایم سایبری است. 
خبر ويژه 
روحاني ممكن است مستقل از اصلاح طلبان نامزد شود

يک فعال اصلاح طلب گفت روحاني احتمالامستقل از اصلاح طلبان نامزد مي شود.
    سيدفاضل موسوي در پاسخ اين سوال روزنامه آرمان که «آقاي روحاني تا چه اندازه تمايل به حمايت اصلاح طلبان از خود در انتخابات رياست جمهوري دارد؟» گفت: اتفاقا اين مورد يک دغدغه جدي است که شايد آقاي روحاني تمايل داشته باشد بدون در نظر گرفتن شرايط و بدون اهميت به پايگاه اصلاح طلبان وارد رقابت با اصولگرايان شود
    اگر انتخابات به دور دوم کشيده شود، شرايط براي روحاني در دور دوم چگونه خواهد بود؟ وي در پاسخ اين سوال تصريح کرد: اگر انتخابات به دور دوم کشيده شود، شرايط براي روحاني مشکل خواهد شد، زيرا روحاني هم از لحاظ راي گيري اقدام قابل توجهي انجام نداده. واقعيت اين است که اردوگاه اصلاح طلبان در مورد شخص خاصي فعلاتصميم نگرفته است، آنچه براي اردوگاه اصلاح طلبان مطرح مي شود توانايي مديريت اجرايي فرد مورد حمايت آنهاست تا منافع ملي تامين شود.   يعني امکان رقابت اصلاح طلبان با روحاني وجود دارد؟
    با وضعيت فعلي احتمالادو نفر از جريان اصلاحات به انتخابات ورود پيدا خواهند کرد نه اينکه با روحاني رقابت کنند، بلکه به وي کمک کنند تا پيروز انتخابات شود.