گزیده خبر های 26 – دی – 95 قسمت- 7

گزیده خبر های 26 – دی – 95 قسمت- 7
 
تصادف اتوبوس با 3 موتورسيكلت و مغازه
سخنگوي آتش نشاني تهران گفت: تصادف اتوبوس با سه دستگاه موتورسيکلت و کرکره مغازه متروکه در خيابان شهيد مطهري مصدومي نداشت.    سيدجلال ملکي به تسنيم گفت: بعد از ظهر ديروز تصادف يک دستگاه اتوبوس در خيابان شهيد مطهري به سامانه 125 اعلام و با حضور ماموران آتش نشاني در محل حادثه مشاهده شد يک دستگاه اتوبوس بخش خصوصي به دلايل نامعلومي هنگام حرکت از مسير خود منحرف و پس از برخورد با سه دستگاه موتورسيکلت و کرکره يک مغازه متروکه متوقف شده است.    وي با بيان اينکه موتورسيکلت ها هنگام تصادف سرنشين نداشتند و پارک شده بودند، افزود: در اين حادثه به فردي آسيب نرسيد و عمليات پس از جابه جايي اتوبوس و ايمن سازي محل به پايان رسيد.
تنفس شهروندان تهراني در آلوده ترين دي ماه 3 سال اخير
بر اساس اعلام شرکت کنترل کيفيت هواي شهر تهران شهروندان در آلوده ترين دي ماه 3سال اخير تنفس مي کنند.    به گزارش فارس، آلودگي يکي از مشکلات اساسي کلان شهر تهران است که تاکنون مسئولان براي رفع آن اقدام کليدي انجام نداده اند.سخنگوي شرکت کنترل کيفيت هواي تهران گفت: نتايج بررسي آلودگي هواي اول تا 25دي ماه سال هاي 1393 تا 1395 نشان مي دهد در آلوده ترين دي ماه تنفس مي کنيم.به گفته ليلانظري، در سال93 مجموعه روزهاي آلوده در 25روز نخست دي ماه، 15روز بود که تنها يک روز آن ناسالم براي همه و شرايط اضطراري شد. در مدت مشابه سال94، نيز 15روز هوا ناسالم بود که دو روز آن هوا به وضع اضطرار رسيد اما در مدت مشابه سال جاري، 18روز هوا ناسالم بوده که سهم وضع اضطرار آن چهار روز بوده است.
    هواي تهران براي هشتمين روز متوالي در شرايط ناسالم
    ديروز نيز در حالي براي هشتمين روز متوالي، کيفيت هواي تهران در شرايط ناسالم براي گروه هاي حساس قرار گرفت که مردم تهران همچنان منتظر هستند تا باز هم باد و باران به کمک آنها بيايد چرا که مسئولان فعلاً تدبيري بيشتر از تعطيلي مدارس و برخي کارهاي کم اثر ندارند!
حکوميت60ميليارد ريالي تبعه خارجي
    مشهد- ايرنا: مديرکل تعزيرات حکومتي خراسان رضوي گفت: يک تبعه خارجي در اين استان بخاطر قاچاق 24 کيلوگرم طلابه پرداخت 60 ميليارد ريال جزاي نقدي در حق دولت جمهوري اسلامي ايران محکوم شد.    حميدرضا کريم اظهارداشت: به دنبال بررسي هاي صورت گرفته از حساب هاي بانکي يک تبعه خارجي و نحوه عملکرد آن در بانک هاي داخل به ظن پولشوئي، موضوع در دستور کار مراجع نظارتي قرار گرفت.    وي ادامه داد: پس از تحقيقات مشخص شد که وي به کرات در ايران و به خصوص مشهد اقدام به خريد طلاکرده و سپس آنها را به صورت غيرمجاز از مرز تايباد خارج کرده است.    کريم افزود: در نهايت بر اساس گزارش هاي مستند نيروي انتظامي احراز تخلف و اعلام جرم گمرکي و اقرار متهم شعبه رسيدگي به تخلفات قاچاق کالاو ارز مشهد متهم اين پرونده را به اتهام قاچاق 24کيلوگرم طلابه پرداخت 60 ميليارد ريال جزاي نقدي در حق صندوق دولت به عنوان کالاي از بين رفته محکوم کرد.
        دستگيري سارقان آهن آلات مصلي
    اراک - خبرگزاري فارس: فرمانده انتظامي شهرستان زرنديه گفت: چندي پيش گزارشي در خصوص سرقت سه تن آهن آلات از مصلاي در حال احداث اين شهرستان به مرکز فوريت هاي پليس 110 اعلام شد که ماموران رسيدگي به اين موضوع را در دستورکار خود قراردادند.    سرهنگ محمدرضا روشندل افزود: در روند تحقيقات، سرنخ هايي از دست داشتن سه سارق در انجام اين سرقت به دست آمد و با هماهنگي مرجع قضايي آنان دستگير شدند.    وي با بيان اينکه افراد دستگير شده در تحقيقات پليس به جرم خود اعتراف کردند گفت: دزدان آهن آلات مصلاي زرنديه به همدستي دو مالخر اعتراف و آنان نيز دستگير شدند. سرهنگ روشندل تصريح کرد: متهمان براي برخورد قانوني به دستگاه قضايي معرفي شدند.
خودروهاي پژو درآتش سوختند
    تبريز- خبرنگار کيهان: سازمان آتش نشاني تبريز اعلام کرد: 3 دستگاه خودروي پژو که در يکي از کوچه هاي اين شهر پارک شده بودند بامدادان دچار آتش سوزي شدند که ماموران اين سازمان فورا در محل حادثه حاضر شدند و شعله هاي آتش را مهار کردند. براساس گزارش سازمان آتش نشاني تبريز، علت اين آتش سوزي هنوز معلوم نيست و اما خسارت هاي سنگيني به خودروهاي مزبور وارد شده است. 
سقوط کوهنورد
    اليگودرز- خبرنگارکيهان: يک کوهنورد اليگودرزي که به همراه چند کوهنورد ديگر به ارتفاعات اشترانکوه صعود کرده بود به دليل سقوط بهمن جان خود را از دست داد. اين گروه کوهنوردي براي صعود به قله کول جنو به اين ارتفاعات رفته بودند که سعيد گودرزي دچار حادثه شد و از ناحيه دست و پا به شدت آسيب ديد. با توجه به عدم پوشش تلفن همراه دو نفر از کوهنوردان خود را به روستاي گمندان رساندند و با تماس با هلال احمر درخواست کمک کردند. سرانجام بالگرد هلال احمر به محل حادثه اعزام شد اما اين کوهنورد اليگودرزي بدليل آسيب مغزي جان خود را از دست داده بود.