"این کش هم برای تنبان شل شده فاطی، نمی تواند که تنبان شود."

نقد وبررسی " جهاني شدن مبارزات ضد آمريكائي" روزنامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 13 آبان ماه سال 1386
"این کش هم برای تنبان شل شده فاطی، نمی تواند که تنبان شود."
ملای سرمقاله نویس در شرایطی بر منبر رفته و روضه ی تکراری وتکراری نخ نما شده وسوخته شده ی ضدآمریکائی خوانده واز روزجهانی شدن مبارزه ی ضد آمریکائی یاد کرده است که دانشجویان سابق پیرو خط امام خوانده شده که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته بودند . رهبران شان نه اینکه خائن وجاسوس آمریکائی خوانده شده و متهم ومحکوم شدند وبه زندان رفتند و یا اینکه برخی از رهبران دانشجوئی فرار کرده وبه خارج به خصوص آمریکا رفته اند، بلکه تشکل دانشجوئی دفتر تحکیم وحدت یا همان دانشجویان سابق مسلمان پیرو خط امام امروز هم سرکوب می شود وهم اینکه غیر قانونی و ستون پنجم دشمن یا پیاده نظام آمریکا نامیده شده است و سایر دانشجویان دلیر وشجاع و آگاه نیز که این روز ها فریاد مرگ بر دیکتاتور را در محیط وفضای دانشگاه ها طنین اندازه کرده اند و دیگر هیچگونه شک شبهه ای وجود ندارد که نمایش 13 آبان واشغال سفارت آمریکا در سال 58 در تهران تبدیل به بازی وابزار واهرم بودن شعار ضدآمریکائی شده است. زیراکه می دانند لابی های اعزامی رژیم تروریستی به آمریکا در پشت صحنه مشغول چگونه زد وبندهائی با نمایندگان شیطان بزرگ می باشند وچه نوع مأموریتی را تا حال دنبال واجرا کرده اند . ازجمله هوشنگ امیر احمدی ها وحمید مونالا ها ودکتر حسین نصر و آرواند آبراهامیان ومشتی اساتید ددانشگاه ها ودلان نفتی مقیم آمریکا می باشند . البته که این عنوان" جهاني شدن مبارزات ضد آمريكائي" که برای سرمقاله انتخاب شده است. موجب همه سوز ورسوا کردن نقش لابی های اعزام شده برون مرز در اروپا و کانادا و آمریا نیز شده است. به خصوص افشا کردن ماهیت پلید وکثیف مأمور اطلاعاتی بودن علی شمس وخبرگاه وی می باشد که در این زمینه پیشتاز و پیشگام شده و مصاحبه هائی با مدافعان ومبلغان جهانی شدن مبارزات ضدآمریکائی و هم پیمان شدن تمام عیار با سپاسداران وبیت رهبری و رژیم تروریستی ضد بشری ودشمنی با مجاهدین عمل کرده است. البته که بطور موازی وهمسوئی کامل با دستگاه بدنام وزارت بد نام اطلاعات نیز هر اتهامی که خواسته اند به مجاهدین زده اند که هنوز درلیست تروریستی آمریکا واروپا می باشد و عجیب است یا معجزه آسا می باشد که چرا هیچکس کاری با این مدعیان دوآتشه ی وبسیار انقلابی و خیلی سرخ وکمونیست ندارد؟! بهر صورت ملای سرمقاله نویس که ا نعکاس دهنده ی دیدگاه ولی فقیه می باشد با جمع بندی وفرموله کردن واز ویژگی نتایج این واقعه اشغال سفارت آمریکا در تهران گفته که البته آن را منحصر به فرد خوانده واز3 دهه ی حکومت این رژیم ضد بشری و قرون وسطائی گذشته و بازتاب دادن وپیآمد ودستآورد وبسط دادن وجهانی کردن اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 درتهران گفته و برای همبستگی رفقای برون مرز و یاد شده در خبرگاه علی شمس وهم پیمانان جهان وطن ضد استکبارس یا امپریالیستی خود همون مصاحبه شنودگان با مأمور اطلاعاتی علی شمس و برای هر چه بیشتر جهانی کردن مبارزه ی شعاری با آمریکا اینگونه پیام ورهنمود داده است :
ويژگي منحصر به فرد واقعه 13 آبان 1358 اين بود كه به مبارزات ضد آمريكائي ابعاد جهاني بخشيد و ايستادگي در مقابل سلطه آمريكا را به سكه رايج در سرتاسر جهان تبديل كرد. در جهان عرب مبارزات ضد آمريكائي شروع شد و ملت هاي الجزاير و لبنان و فلسطين در صف مقدم اين مبارزات قرار گرفتند. در شمال آفريقا جنوب شرق آسيا و آمريكاي لاتين نهضت هاي ضد آمريكائي يكي بعد از ديگري سر بر آوردند و در طول سه دهه گذشته رشد كردند بطوري كه اكنون دولت آمريكا عليرغم تندخوئي ها و لشكركشي هايش به كشورهاي مختلف هر روز يكي از سنگرهاي خود را در نقاط مختلف جهان از دست ميدهد و بشدت نگران يال و كوپال ابرقدرتي خود مي باشد. در سالروز 13 آبان امروز ما شاهد ضعف شديد آمريكا هستيم و از اين موقعيت ويژه بايد حداكثر بهره برداري را بعمل آوريم . از يكطرف آمريكا به خاطر آنكه از انقلاب اسلامي ايران زخم خورده درصدد گرفتن انتقام است و از طرف ديگر مقاومت پيروز ملت ايران موجب شكسته شدن هيمنه ابرقدرتي آمريكا و گسترش مبارزات ضد آمريكائي در سراسر جهان شده است . ما بايد اين فرصت را غنيمت بدانيم و با وحدت و همبستگي داخلي و تدبير و بهره گيري از تجربه سه دهه گذشته ضربه هاي كاري ديگري بر پيكر شيطان بزرگ فرود آوريم و همچون شوروي كه فرو پاشيد و همچون استعمار انگليس كه دچار افلاس شد هيمنه ابرقدرتي آمريكا را نيز فرو بريزيم . اين كاري است شدني البته بشرط آنكه مسئولان كشور از كارهاي احساسي و شتاب زده بپرهيزند و با درايت از ظرفيت ضد آمريكائي ملت ايران و ساير ملت ها استفاده كنند. اين هيمنه فرو ريختني است و تفكر ضد آمريكائي درحال جهاني شدن است .
در خاتمه اینکه در شرایطی رژیم تروریستی وتاریک اندیش وضد بشر وبربر منش دست به این نمایش برپائی تظاهات ضد آمریکائی زده است و از اقشار گوناون به عنوان سیاهی لشکر خواسته است تا که بطور گسترده در این نمایش فرمایشی شرکت کنند . که همین چند ماه پیش بود که اعتصاب معلمین مورد یورش واقع شد وتعدادی معلمین معترض دستگیر و به زندان منتقل شدند که هنوز هم در زندان می باشند. یا رهبران جنبش زنان وکارگران ودانشجویان معترض نیز در زندان به سر می برند . همچنین بیش از 6 ماه است که طرح امنیت اجتماعی نیروی انتظامی نفس جوانان ناراضی و معترض را در جامعه گرفته است وبه اتهام اراذل و اوباش هرروز در خیابان ها مورد ضرب وشتم از سوی گزمگان نیروی انتظامی واقع می شوند . از سوی دیگر به سوی آنان شلیک نیز می شود. چون روز گذشته روزنامه ی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری از قم گزارش کرد که مأموران نیروی انتظامی بر روی دوجوان تهی دست وبیکار قمی گلوله شلیک کرده ویکی ز این دو نفررا در جا کشته است. همینطور هرروز بسط اعدام وشلاق و دار زدن در شهرهای گوناگون ادامه دارد. البته که فریاد مرگ بر دیکتاتور نیز در دانشگاه ها طنین اندازه شده است . سپاه هم که توی لیست تروریست رفته وتحریم اقتصادی شده است و بحران هسته ای که ایران را نیز به مرز جنگ وایرانگر وخانمانسوز دیگر کشانده است که همه بدون استثناء جزو دستآوردهای همان اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 است که منجر به سقوط دولت موقت مهندس بازرگان وبقدرت رسیدن آخوندها یا حاکمان کنونی وسپاه پاسداران شد که برای ادامه ی شرایط موجود فرمان بر گزاری تظاهرات نمایشی صادر شده است . اما پایان پیام ملای سرمقاله نویس روی سخن رقیب حاکم نیز دارد ، چونکه درخواست شده مسئولان كشور از كارهاي احساسي و شتاب زده بپرهيزند و با درايت از ظرفيت ضد آمريكائي ملت ايران و ساير ملت ها استفاده كنند. چونکه اين هيمنه فرو ريختني است و تفكر ضد آمريكائي درحال جهاني شدن می باشد که نمونه مصاحبه ها در سایت خبرگاه علی شمس مأمور اطلاعاتی اشاره شده است .. یعنی اینکه سرمقاله نویس تقریباً پیام رفسنجانی در اراک را منتقل کرده و گفته که پاسدار احمدی نژاد نباید نا سنجیده عمل ، بلکه عاقلانه عمل کند و هرروز بیشتر تلاش نکند که قدرت را انحصاری و دولت را مقبض تر کند ودست به تسویه ی حساب علیه ی رقیب و پاک سازی و اخراج آنان بزنند وزیاد به پر وپای رفسنجانی نپیچند و سانسور وتحریم خبری وی را نکنند. اما این بازی هم تمام خواهدشد و مطمئناً این کش برای تنبان شل شده فاطی نمی تواند که تنبان شود.
هوشنگ - بهداد
یکشنبه 13 آبان ماه سال 1386