"باز سیاست دست با پس کردن وبا پیش کشیدن وچشم دوختن به بازی کردن با محمد البرادعی برای باز هم فرصت سوزی کردن"

نقد وبررسی " البرادعي ; كار ناتمام " روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 27 آبان ماه سال-1386
"باز سیاست دست با پس کردن وبا پیش کشیدن وچشم دوختن به بازی کردن با محمد البرادعی برای باز هم فرصت سوزی کردن"
عجب دنیای وارونه ای شده است . چون فاصله 24 ساعته از ماه عسل خوران نگذشته است که اکنون تبدیل به موم خوران شروع است. یعنی آنهمه تبلیغات چرخشی و تاکتیکی دفاع وحمایت کردن از البرادعی و آژانس اتمی بین المللی و اعتماد سازی و شفاف سازی رفع شک و شبهه از بازدید بازرسانان آژانس یکباره رنگ باخته است. زیرا که فلسفه ی رژیم تروریستی آخوندی هردیگی برای من نجوشد بهتراست که در آن کله ی سگ بجوشد می باشد. بنابراین اکنون سرمقاله نویس همیشه در حال دگر دیسی همچون سایر رهبران رژیم بحران زده ومسئولین هسته ای متوجه شده است که گزارش البرادعی بقول خودشان دوپهلو می باشد و ابراز ذوق زدگی وخوشحالی اشان بی جهت وبیهوده بوده است. بهمین دلیل سرمقاله نویس بر خلاف سرمقاله ی روز گذشته ی خود که گزارش البرادعی را حلوا حلوا کرده بود و خواهان ارجای پرونده از شورای امنیت به شورای حکام شده بود . البته برخی از رهبران و مسئولین دیگر پا را نیز فراتر از این ادعا گذاشتند چون خواهان عذر خواهی شورای امنیت شده بودند وتأکید کرده بودند که تا حال مصوبه ها یا قطعنامه های به تصویب رسانده شده ی این شورا علیه پروند ی هسته ای رژیم تروریستی آخوندی غیر قانونی است . ولی اکنون سرمقاله نویس مجبور شده است در یک چرخش نظر 180 درجه ای در ادعای خود در ابتدای سرمقاله ی خود خطاب به گزارش البرادعی چنین بگوید و توضیح دهد ودر پایان سرمقاله ی خود نیز بر کارناتمام بودن البرادعی تأکید کند:
دقت در گزارش 24 آبان مدير كل آژانس بين المللي انرژي هسته اي درباره پرونده هسته اي ايران اين واقعيت را نشان ميدهد كه آقاي البرادعي باز هم نخواسته يا نتوانسته به آنچه مقتضاي وظيفه آژانس در قبال عملكرد ايران در عرصه فناوري هسته ايست عمل كند. مطالباتي را از ايران مطرح مي نمايد كه برخلاف مقررات مصرح در معاهده ان . پي . تي مي باشد. اين خواسته ها قطعا غيرقانوني است و وجود اين موارد در گزارش آقاي البرادعي نشان ميدهد وي بشدت تحت فشار بوده و يا به دليل ملاحظاتي نخواسته آنگونه كه حق ايران است گزارش خود را كامل و بي نقص تنظيم نمايد.
سرمقاله نویس در ادامه باز بر بی قانونی بودن ارجای پرونده ی هسته ای از شکاری حکام به شورای امنیت ازمن ملل و صدور قطعنامه ها پا فشرده است و از باز بودن پیگیری پرونده ی که در گزارش البرادعی آمده گله کرده است که چنین می تواند اهداف نظامی داشته باشد چنین گفته است:
"زيرا اصولا ارجاع پرونده اتمي ايران به شوراي امنيت خلاف قانون بوده و به همين دليل قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه ايران نيز غيرقانوني است و مفاد آن الزام آور نمي باشد. البته مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي براي آنكه زمينه اين خواسته غيرقانوني را فراهم سازد قبل از اين خواسته يك اتهام به ايران وارد ساخت و نوشت : « آژانس در نظر دارد طي چند هفته آينده روي موضوع آلودگي و همچنين مطالعات ادعا شده و ديگر فعاليت هايي كه مي تواند ابعاد نظامي داشته باشند متمركز كند "
البته گذشته از چند هفته کارتحقیقی روی اهداف نظامی کردن آژانس که خودش سیاست و تاکتیک وبازی جدید بازهم کشدار کردن بازدید ها بازرسان وزد وبندهاست تا که با زهم شورای امنیت در انتظار بماند ونشست برای صدور قطعنامه تشکیل ندهد. برای همین سرمقاله نویس عنوان سرمقاله را کار ناتمام البرادعی نهاده است. ولی جالب است که سرمقاله نویس از خواب خرگوشی بیدار شده است و دیگر تهدید به اخراج از شورای حکام نمی کند ولی باز به شیوه ی رطب خورده کی تواند منع طب کند با آنهمه تجربیات افراط گری های تهدید آمیز و اتهامات مأمور جاسوس سیا بودن البرادعی که خود دارد . همچنین از سوی دیگر ممتقابلاً هرزمان که البرادعی گزارش به نفع رژیم ارائه کرده ، سرمقاله نویس تملق گوئی مشمئز کننده ی چاشنی گزارش ایشان کرده است اکنون به دیگران چنین نسخه با رهمود تجویز کرده است:
"زيرا اصولا ارجاع پرونده اتمي ايران به شوراي امنيت خلاف قانون بوده و به همين دليل قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه ايران نيز غيرقانوني است و مفاد آن الزام آور نمي باشد. البته مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي براي آنكه زمينه اين خواسته غيرقانوني را فراهم سازد قبل از اين خواسته يك اتهام به ايران وارد ساخت و نوشت : « آژانس در نظر دارد طي چند هفته آينده روي موضوع آلودگي و همچنين مطالعات ادعا شده و ديگر فعاليت هايي كه مي تواند ابعاد نظامي داشته باشند متمركز كند .:
در خاتمه اینکه آیا نتیجه دو دهه پنهانکاری هسته ای وچند سال سیاست خائنانه ی مذاکره و مماشات گری هسته ای اروپا کافی نمی باشد به خصوص اینکه حاصل با زد وبندهای پشت پرده با البرا دعی وآژانس و تأخیر انداختن 6 ماه در ارائه ی گزارش که دو پهلو خوانده شده است برای اینکه هدف نهائی از اینگونه بازی ها وفرصت سوزی کردن ها دسترسی به سلاح هسته ای می باشد ؟ بنابراین دیگر نیاز نیست که هم سیاست پلید وکثیف و خائنانه ی مذاکره ومماشات ادامه یابد و فرصت سوزی گردد تا شرایط زمانی دسترسی به سلاح هسته ای کوتاهتر گردد. ازسوی دیگر مشخص نیست که چرا باید ابزار های فشار این رژیم تروریستی نه قطع که تقویت گردد؟ از جمله برای چه نخست وزیر دست نشانده وعامل اصلی بحران وناآرامی در عراق و انتقال آن با صدور تروریسم وبنیادگرائی به خاورمیانه یعنی نوری المالکی برکنار نمی گردد و نام سازمان مجاهدین از لیست گروه وسازمان های تروریستی خارج نمی شود؟ مهمتر اینکه چرا از طرح پیشنهاد سوم نه جنگ، نه مماشات ومذاکره، بلکه تغییرات دمکراتیک در ایران بوسیله ی مردم ومقاومت خانم مریم رجوی حمایت و پشتیبانی نمی گردد؟
هوشنگ – بهداد
شنبه 27 آبان ماه سال-1386