"چرا طلبه پاسدار یادداشت روز نویس شده نگفته است که اینگونه روضه خوانی کردن ها، چه مشکلی از محرومان در ایران حل می کند؟"

نقد وبررسی " جنگ با نيرنگ (يادداشت روز)"روزنامه ی کیهان پنجشنبه اول آذر ماه سال 1386
"چرا طلبه پاسدار یادداشت روز نویس شده نگفته است که اینگونه روضه خوانی کردن ها، چه مشکلی از محرومان در ایران حل می کند؟"
مگر امکان دارد که حکومتی که ادعای مذهبی ومردمی دارد و مدعی داشتن دولت عاشقان خدمتگزاری به مردم باشد و ادعای دولت عدالت محور وتحول گرائی هم داشته باشد پیوسته وارونه گوئی کند وبه مردم خودش دروغ بگوید؟. همچنین اگر این حکومت متکی به درآمد اصلی تک محصولی همچون نفت باشد . اتفاقاً به دلیل بحران سازی ها وجنگ افروزی هائی که در منطقه کرده و تأکید برعدم عقب نشینی بر طرح غنی سازی اورانیوم کرده ومنطقه ی نفت خیز را بی ثبات وبحرانی کرده ، موجب شده که چند سال با خوش شانسی این دولت مواجه شود و قیمت نفت در جهان رو به افزایش رود و کلی بر ذخیره وحساب پس انداز دولت افزوده شود.
از سوی دیگر دارای یک رئیس جمهور می باشد که پیشینه ی پاسداری و سرباز گمنام امام زمانی دارد که در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اش به مردم به خصوص محروم وتهی دستان قول داده بود که می خواهد مبارزه با مفسدین اقتصادی کند ونان بر توی سفره ی خالی محرومان ببرد و برای جوانان کار تولید کند تا که اشتغال کامل در جامعه به وجود آید وجوانان به انحرافات ناشی از بیکاری و رفتن به سوی مواد مخدر وآلوده نشدن کشانیده نشوند ودر نهایت پدران ومادران نزد فرزندان خودشان خجالت زده نباشند. ولی چگونه است که در عمل درست خلاف این ادعاهای داده شده اثبات و انجام شده است؟!
چرا به جای کوشش کردن برای اجرای قول ها داده شده، پیوسته تلاش مذبوحانه شده ومی شود تاکه برای پاسخگوئی به مطالبات ونیازهای کنونی اقشار گوناگون جامعه ، طرح امنیت اجتماعی سرکوبگرایانه ی نیروی انتظامی اجرا شود که دارای مراحل متفاوت می باشد وهرروز که می گذرد بر ضریب سرکوب و سانسور ورعب ووحشت وخفقان در جامعه افزوده می گردد؟
چرا قوه ی قضائیه ماشین سرویس و آماده ی صدور احکام گوناگون زندان وشکنجه و اعدام وقطع اندام وشلاق زدن وسنگسار کردن با صدر احکام دار زدنش متوقف نمی شود؟ چرا همه ی متهمان و قربانیان این دستگاه قضائی یا در حقیقت این بی عدالتخانه فقط تهی دستان و محرومیان جامعه می باشند؟
چگونه است که قلم بر دستان ومداحان و مبلغان وجارچیان حامی این نظام در مطبوعات وابسته به نظاام یک ریز روضه از 1400 سال یا بیش از هزارسال پیش می خوانند که نه اینکه به خواست ومطالبات روز و شرایط کنونی جواب داده نمی شود، بلکه شرایط حال را بطور کلی فراموش می کنند و آینده ای که خیلی بیش از حد در موردش ادعا می شود در ابهام کامل فرو برده اند ؟
چرا در رأس همه خواست ومطالبات ونیاز مردم که 3 دهه است حق و حقو ق شان پرداخت ناشده و قول مطالبات داده اشان انباشته شده است فقط طرح هسته ای مهم است و تعقیب می شود که اتفاقاً خیلی هم با جدیت هرچه تمام تر دنبال می شود؟ چرا همیشه با پیگیری پروژه ی هسته ای مانور تبلیغاتی داده شود که صلح آمیز است ؟ اگر صلح آمیز نبود، آن زمان برایش چکار می شد؟
اکنون که پاسدار رئیس جمهور شده برای چه به استان اردبیل سفر کرده است ودر آنجا به نام ملت ایران این اسدار چه گفه است؟ تازه کمدی تر اینکه گفته شد ادعا می شود که هم طرح صلح آمیز است وهم اینکه طرح ملی می باشد که از سوی همه اقشار ملت حتی مخالفین حمایت وپشتیبانی می شود و همه جا در دفاع از آن از ملت و خواست وتأکید آنان بر پیگیری پروژه ی هسته ای تأکید شده است .
چگونه است که پاسدار رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیای آمریکا ادعا می کند که ایران یکی از آزادترین کشورهای جهان است ؟ به خصوص در مورد آزادی برای زنان ودانشجویان در ایران تأکید کرده بود؟ ولی اکنون شاهدیم که فریاد اعتراض دانشجویان به دلیل فضای خفقان وپادگانی شدن دانشگاه تبدیل به فریاد بلند و رسای مرگ بر دیکتاتور شده است. طوریکه این فریاد به جامعه ی کارگران معترض نیز سرایت کرده است وآنان نیز فریاد اعتراضی مشابه ی فریاد اعتراضی دانشجویان را بلند کرده اند. البته که در مورد اعتراضات سایر اقشار جامعه همچون زنان ومعلمان وجوانان نیز صادق می باشد.
بالاخره چرا هیچ مسئولی در این رژیم قرون وسطائی و ضد مردم وبربرمنش و تاریک اندیش یافت نمی شود که پاسخ دهد تعریف ملت وحق و آزادی وعدالت ومنافع ملی چیست؟ چگونه است که هرمدعی حاکم در این نظام می تواند به خودش حق دهد که نماینده وسخنگوی ملت شود واز سوی ملت اهداف خودش را دنبال و بیان کند؟ کجا در این کشور همچون کشورهای آزاد ودمکرات جان آزاد پرسی ونظر سنجی آزاد شده است که نظر مردم ایران نسبت به ولی فقیه و شورای نگهبان وقوه ی قضائیه و پروژه ی هسته ای چه می باشد که هر هدف و هر صدور هر حکم جنایت آمیزی به نام ملت از سوی این نهاد ها صادر می شود؟ آخر جائیکه رقابت برسر کسب قدرت وثروت باشد وچنان بالا گرفته شده باشد که گفته می شود حسین موسویان سر پرست پیشین هیئت مذاکره کننده ی هسته ای جاسوس هسته ای انگلیس بوده است و اکنون این مجرم وجاسوس هسته ای انگلیس خوانده شده عضو مجمع مصلحت نظام می باشد. آیا قابل تصور است که این طرح هسته ای دارای اهداف صلح آمیز باشد؟ گذشته از اینکه یک حکومت مردمی ومشروع با ادعای صلح خواهی و طرح هسته ای صلح آمیز که ادعامی کند از سوی همه ی اقشار جامعه حمایت و پشتیبانی می شود . دیگر نیاز به برگزاری مانور های نظامی وهمایش و رزمایش های آبی و خاکی وهوائی ندارد تا چه رسد به اینکه موشک های دور برد که توانائی حمل کلاهک هسته ای دارند نیز مدام آزمایش شوند واین روند اجرای مانورهای گوناگون نظامی زنجیره ای وادامه دار چند سال باشد که بطور سیستماتی دنبال شده و هنوز هم ادامه دارد. اینگونه نمایشات که با ادعاهی پوشالی وکاذب مردمی بودن نظام شدیداً منافات وتناقض دارد.
در خاتمه اینکه پرسش است اکنون که طلبه پاسدار یادداشت روز شده یک روضه ی مبسوط در مورد تولد امام هشتم خوانده است که فردا می باشد. در شرایطی که ولی فقیه متولد مشهد است و هرسال عید نوروز به زادگاه خود به مشهد می رود تا در کنار آخوند دزد وغارتگر حرفه ای انگلیسی واعظ طبسی غبار روئی با گلاب از حرم اما رضا کند و پول و نذری های ریخته شده را جمع آوری و میان خودشان تقسسیم کنند؟ چرا نگفته است که در استان چه تعداد محروم وجود دارد؟ آخر اینگونه روضه خواندن ها چه مشکلی از محرومان سر اسر کشور به خصوص در چند استان خراسان و به ویژه شهر مقدس مشهد حل می کند؟ مگر داستان زنان نگون بخت خیابانی مشهدی سالیان گذشته فراموش شده است که چگونه از طریق سعید حنائی بسیجی و حمایت نیروی انتظامی و قوه ی قضائیه ی مشهد با روسری های خودشان خفه شدند؟ مگر از یاد رفته است که مدتی پس از رئیس جمهور شدن پاسدار احمدی نژاد که ایشان به مشهد سفر کرد تا که اولین خبر خوش عنی سازی اورانیوم را بدهد . در همان روز بطور همزمان روزنامه ی جمهوری اسلامی با تیتر درشت در صحفه ی اول خودش گزارش کرد تعداد 1000 آلونک های آلونک نشینان مشهدی بنابر دستور شهرداری مشهد بر سرشان ویران وآوار شد. اکنون چه بر سر آن آلونک نشینان که آلونک های شان بر سرشان آوار شد آمده است ؟ خبر خوش غنی سازی اورانیوم که به نام ملت از آن دفاع و یاد می شود برای این بی خانمان شدگان تا حال انجام داده است؟ به خصوص اینکه همانگونه که تذکر داده شد وسئوال گردید اینگونه روضه خوانی کردن ها و از تاریخ گفتن هائی که طلبه ی پاسدار و یادداشت روز نویس انجام داده است . آیا قادر به رفع مشکل آلونک نشینان و کارتن خوابان و حاشیه نشینان فقرا ومحرومان وبیکاران می باشد؟ آیا توانائی معجزه گری دارد تا که بتواند معضل اجتماعی معتادان وتن فروشان با پدیده های زنان وکودکان خیابانی ودختران فراری از خانه ها ورها شده در پارک ها و.... را حل وبر طرف بکند؟ یا نه برای سرکار گذاشتن مردم وبیشتر سرکیسه کردن شان و عوامفریبی کردن وسوء استفاده بیشتر از مذهب وامامان شیعه از سوی حاکمان قدرت وثروت طلب و جنگ افروز و بحران زی و بحران سازی ضد بشر می باشد که آرزوی دسترسی به سلاح هسته ای دارند حتی اگر منتهی به جنگ خانمانسوز وویرانگر دیگری شود.
هوشنگ – بهداد
پنجشنبه اول آذر ماه سال 1386