"هرگونه زد بند وبیش از این فرصت سوزی کردن، می تواند منجر به ضرروزیان جبران ناپذیر برای صلح وامنیت جهان شود"

نقد وبررسی " نتيجه گزارش البرادعي " روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 26 آبان ماه سال 1386
"
هرگونه زد بند وبیش از این فرصت سوزی کردن، می تواند منجر به ضرروزیان جبران ناپذیر برای صلح وامنیت جهان شود"
به نظر می رسد که محمد البرادعی با زد وبند های پشت پرده که با مسئولین هسته ای رژیم تروریستی آخوندی انجام داده است . از سوی دیگر با برکنار ی پاسدار علی لاریجانی وجانشین کردن وی پاسدار سعید جلیلی که کنار گذاشتن سیاست مذاکره ی هسته ای با اروپا می باشد وترجیح دادن به حساب همکاری با آژانس اتمی است که یا در حقیقت بازی ومعامله کردن با محمد البرادعی می باشد که نتیجه منجر به گزارش اخیر مدیرکل آژانس بین المللی شده که محمد البرادعی ارائه کرده است که نوعی استخوان لای زخم گذاشتن می باشد. یعنی اینکه با دست پس کرده وبا پا پیش کشیده است و درست دارد در راستای سیاست کشدار کردن بازی و فرصت سوزی نمودن زمان حرکت می کند که دقیقاً مورد نظر وخواست مسئولین هسته ای رژیم تروریستی آخوندی می باشد و دقیقاً مشابه ی تجربه های بازی مصوبه های مجلس ارتجاع رژیم تروریستی با مجمع مصلحت وشورای نگهبان می باشد. برای اینکه روزنامه ی جمهوری اسلامی ضمن ابراز خوشحالی فراوان که از گزارش البرادعی کرده است که در واقع طبق ادعاها واعتراف گذشته ی خود هورا برای گزارش یک جاسوس نفوذی و مأمور دستگاه جاسوسی انگلس و آمریکا کشیده است که اکنون همکار رژیم تروریستی آخوندی شده است. البته چون در این رژیم تروریستی و قرون وسطائی و ضد بشری طبق تجربه ی 3 دهه گذشته هیچ مسئولی یافت نمی شود نه اینکه پاسخگو به مطالبات مردم باشد، بلکه در مطبوعات وابسته به آن از جمله همچون سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری وجود ندارد که توضیح دهد که این محمد البرادعی کنونی با محمد البرادعی سال گذشته و سال های قبل از آن چه فرقی کرده است که آن موقع دست نشانده ی بلر وبوش واخ وبد بود واکنون دست نشانده ی ولی فقیه و پاسدار احمدی نژاد شده خوب ونیکو کار است؟
آخر مگر هنوز کسی یافت می شود که درک نکند چه بازی پشت پرده در کار است؟ برای اینکه زمانی که وزیر آدمکش وزارت بد نام اطلاعات غلامحسین محسنی اژه همین دو روز پیش بود که افشا کرد حسین موسویان سرپرست سابق هئیت مذاکره کننده ی هسته ای جاسوس هسته ای انگلیس بوده وجرم وی محرز است. این را که دیگر نمی شود منکر شد چون زمان افشاگری بسیار نزدیک است وحتی همین روزنامه گزارش خبری آن را بازتاب داد . بعلاوه اینکه پاسدار احمدی نژاد در جمع کارکنان آدمکش و جنایتکار وزارت بد نام اطلاعات حضور یافت و تأکید کرد که این پرسنل آدمکش از بهترین وامین ترین .... فرزندان ملت ایران می باشد. بنابراین وزیر آدمکشی که در رأس آن قرار گرفته است که در 3 دهه ی گذشته جزو دستگاه قضائی بوده است که احکام زیادی این آدمکش حرفه ای و گوشخوار پیرامون پروند های گوناگون صادر کرده است که ابراز نظرش هر گز جای هیچگونه تکذیب کردن جاسوس ومجرم نبودن حسین موسویان را باقی نمی گذارد.
اکنون پرسش است اگر چنانچه پروژه ی هسته ای مسالمت آمیز است که مسئولین هسته ای رژیم تروریستی پیوسته ادعایش را کرده اند که برای اعتماد سازی با هیئت مذاکره ی کننده ی اروپا کلیه ی اطلاعات را در اختیار بازرسان آژانس بین المللی گذاشته است و چیزی برای پنهان کردن ندارد چونکه هدف نظامی از پروژه ی هسته ای ندارد . از سوی دیگر گذشته از اینکه رابطه ی دولت فخیمه ی انگلیس با آخوندها همیشه خوب بوده است. به خصوص در شرایط کنونی که مهره های انگلیسی در ایران بر سر قدرت می باشند که هرگونه خصومت جدی میان طرفین منتفی می باشد. علی الخصوص که همین چند روز پیش بود که هئیتی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس مهمان همتایان خودشان در مجلس ارتجاع در تهران بودند. از طرف دیگر انگلیس یکی از 3 کشور مذاکره ی کننده ی هسته ای می باشد . لذا مگر حسین موسویان سر پرست اسبق هئیت مذاکره ی کننده ی هسته ای چه اطلاعات اضافی بیش از آنچه داشته است تا حال در مذاکرات هسته ای و بازدید بازرسان آژانس بین المللی مطرح شده است که موجب نگرانی وزیر بد نام وآدمکش اطلاعات وپاسدار احمدی نژاد شده است که وی را جاسوس هسته ای انگلیس و مجرم اعلام کرده اند . فراموش نشود که یک مقام قوه ی قضائیه هم تأکید کرده است که وی جاسوس نبوده است؛ ضمن اینکه ایشان چون عضو مجمع صلحت نظام می باشد و در نشست های این مجمع شرکت می کند.
بنابراین می توان نتیجه گرفت که وحشت از انتقال این اطلاعات؛ می باید موجب نگرانی و وحشت از لو رفتن هدف واقعی دسترسی به سلاح هسته ای شده باشد که چون از حالت پنهانی علنی شده موجب نگرانی و اضطراب شده است که می بایست برای خنثی کردنش واکنش نشان داده شود ووی جاسوس هسته ای انگلیس خوانده شود. همچنین اگر هم پذیرفته شود چون رقابت ونزاع های باندی و جناحی بسیار سخت و جدی شده است اینگونه جاسوس و مجرم هسته ای خواندن حسین موسویان نیاز بوده است زیرا که مرتبط با فضای تبلیغات نمایش خیمه شب بازی انتخابات مجلس هشتم می باشد . تازه بازهم سئوال است رژیمی که به این سادگی به کیفی ترین نیروها ومسئولین خودش که حتی 3 تا از برادارنش در جنگ ضد میهنی و ضدملی ایران وعراق کشته است اینگونه اتهام می زند. آیا مسئولین هسته ای این رژیم حاضر می باشند یا اینکه مجاز هستند که اسناد ومدارک هسته ای را در اختیار بازرسان آژانس بین المللی بگذارند؟ در صورتیکه بیش از دو دهه است در این مورد پنهانکاری شده و پیوسته به همه دروغ گفته شده است.
بنابراین همانگونه که سرمقاله نویس گفته است هدف از این زد وبند پشت پرده با محمد البرادعی بازگشت پرونده ی هسته ای از روی میز شورای امنیت سازمان ملل به شورای حکام آژانس بین المللی وکشدار کردن این پرونده است. تااینکه طبق برنامه ی پیش بینی خودشان آمریکا که مخالف جدی این پرونده می باشد چون در گیر مبارزه ی انتخاباتی ریاست جمهوری می باشد فرصت مناسب برای پیگیری و بر خورد با این پرونده را ندارد. پس از طریق تلاش عدم اجماع گروه 5+1 بوسیله ی باج دادن های کلان و فعال کردن لابی های مقیم خارج به خصوص آمریکا و بهره بردن از اختلافات و سیاست تبلیغاتی میان حزب جمهوریخواه ودمکرات آمریکا کوشش برای عدم تصویب قطعنامه ی سخت وشدید دیگر در شورای امنیت سازمان ملل می شود تا اینکه فرصت برای دسترسی به سلاح هسته ای فراهم گردد . اخطار می شود در این دام بازی زمان سوزی افتادن می تواند عواقب بسیار زیان آور وجبران ناپذیر برای صلح امنیت جهان در بر داشته باشد. پس بیش از این فرصت سوزی کردن هرگز جایر نیست .
هوشنگ – بهداد
شنبه 26 آبان ماه سال 1386