"علاج قبل از وقوع باید کرد."

نقد وبررسی " آمريكا; تقويت حضور در عراق" روزنامه ی جمهوری اسلامی دوشنبه 28 آبان - 1386
"علاج قبل از وقوع باید کرد."
سرمقاله با روش فلسفی حوزوی موش گوش دارد دیوار موش دارد . پس دیوار گوش دارد و می تواند تبدیل به شنود شود و اطلاعات گوناگون درون وبرون دیوار را گردآوری کند.تااینکه از موش وگوش و شنود عبور کند به بوش و دعوای اعزام نیروی نظامی به عراق واخراج آن برسد. بهر حالسرمقاله نویس لو داده است که دلیل اعزام پاسداران تروریست به عراق که البته تعدادی از آنان دستگیر وبازداشت شدند و انتقال سلاح ها و بمب های کنار جاده ای برای بالا بردن کشتن ومجروح کردن نظامیان آمریکائی مستقر در عراق ، همچنین هدف افزایش دامنه ی عملیات واقدامات تروریستی و ناآرامی و ایجاد آشوب در عراق چه بوده است؟ زیرا اکنون اعتراف شده است که بخشی از هدف شکست کشاندن طرح امنیتی بوش در عراق بوده که از طریق نخست وزیر دست نشانده ی نوری المالکی دنبال واجرا شده است . اکنون سرمقاله نویس به این نتیجه رسیده است که بوش مردم را فریب داده است وبا گسترش واعزام نیروی نظامی به عراق نه اینکه موجب ایجاد امنیت در عراق نشده است. البته ضمن اعتراف آشکار به دخالت گری امورد داخلی عراق و ایجاد ناامنی در این کشور که سرمقاله نویس کرده است ، بلکه با اعتراضات داخل آمریکا مواجه گشته است . فراموش نشود شرایط موجود عراق و بحث و جدل ها در کنگره ی آمریکا حاصل نتایج سیاست خیانت آمیز وکثیف مماشات ومذاکره بوده است که اکنون عریان وعیان شده است که چرا تأخیر در ب کناری نخست وزیر دست نشانده شد . همینطور اقدام برتوی لیست بردن سپاه پاسداران وقدس و تحریم اقتصادی کردن شان چه میزان پرهزینه بوده است و چقدر خسارات مادی وانسانی در عراق به اشغال گر وشغال شده وارد شده است و برنده دزدان وغارتگران وجنگ افروزان حاکم بر تهران بوده اند؟ مهمتر اینکه اشغال نظامی عراق و ادامه ی سیاست خائنانه ی مماشات گری و مذاکره چگونه این امکان را برای رژیم تروریستی آخوندی به وجود آورد که نه تسلط کامل بر عراق یابد واین کشور را به باتلاق تبدیل کند وعملکرد تروریستی اش در عراق را بطور دربست به حساب اشغال گر بگذارد که خواهان اخراجش از عراق می باشد. بلکه عراق رابه عنوان مرکز ثقل صدور تروریسموبنیادگرائی و ناامن وبحران وجنگ افروزی در خاورمیانه مبدل کرده است . مهمتر اینکه با فرصت سوزی مسئولین هسته ای رژیم تروریستی آخوندی توانسته است که پیگیری پروژه ی هسته ای اش را دنبال کند که امروز تبدیل به خطر و بحران جدی شده که بازتاب بین المللی یافته است. آری راندمان وبازده ی این سیات اشغال گری ونادیده گرفتن نقش ناامن سازی تروریست های اعزامی از ایران وسپاه پاسداران ونخست وزیر دست نشانده اش در عراق منجر به این واقعیت تلخ شده است که اکنون سرمقااله نویس از موضع بالا وتحقیر آمیز کننده وپس از مطرح کردن فشار رقیب برروی بوش برای بازگرداندن 30 هزار نیروی اعزامی به عراق تحلیل ونظرداده است در ادامه در مورد بالا رفتن هزینه ی اشغال نظامی عراق اینگونه گزارش کرده است :
"پنتاگون از كنگره درخواست حدود 200 ميليارد دلار بودجه براي سال آينده ميلادي كرده است . اگر اين رقم تصويب شود جنگ عراق دستكم 700 ميليارد دلار براي ماليات دهندگان آمريكائي خرج برداشته و اين درحاليست كه هيچگونه چشم اندازي براي پايان جنگ وجود ندارد و حتي سخن از ارائه جدول زماني براي خروج نظاميان از عراق هم جدي تلقي نمي شود."
البته آنگونه که سرمقاله نویس اذعان کرده است . رژیم تروریستی آخوندی خوب توانسته اهداف خود را پیرامون کاهش دادن بحران هسته ای و بالا بردن شانس فرصت سوزی زمانی برای دسترسی به سلاح هسته ای را در چند جبهه دنبال کند. یعنی با دخالت گری در امورد اخلی عراق وبالا بردن ضریب ناامنی و کشتن وفشار آوردن برروی نظامیان آمریکائی از یک سو فعال بوده است. از طرف دیگر خط دادن به نخست وزیر دست نشانده ی عراق کوشش کرده است تا تقاضای اخراج نظامیان آمریکائی از عراق را گسترش دهد و آن راهمه گیر کند که حاصل آن را در زمینه سازی تبلیغاتی ایجاد نارضایتی در جامعه ی آمریکا نسبت به حضور نظامیان آمریکائی در عراق است که با شدت ودیت این موضوع را تعقیب می کند تا که هرچه بیشتر تلاش برای باز گرداندن نظامیان آمریکائی از عراق به آمریکا در جامعه ی آمریکا گسترده شود تا خود جی آن را در عراق پر کند . البته این سیاست از طریق لابی های فعال دو طرفه ایرانی و آمریکا دنبال شده و می شود که مرتبط ووصل به جنبش های صلح طلب وضد جنگ و چپ های آمریکائی می باشند . همچنین چشم به دامنه دار شدن اختلافات تبلیغاتی میان حزب دمکرات وجمهوریخواه در کنگره و تقویت نمودن آن دوخته است که ناشی از انتخابات ریاست جمهوری دوره ی بعد در آمریکا می باشد. بهر صورت همانگونه که گفته شد هدف نهائی تلاش برای فرصت سوزی و عدم پیگیری پرونده ی هسته ای در شورای امنیت سازمان ملل و تصویب نشدن قطعنامه ی دیگر است که زیربنای آن اینگونه در مورد خروج نظامیان آمریکا از عراق دنبال و پیگیری شده است :
"اين نكته از آن جهت اهميت دارد كه اخيرا برخي نظاميان بازگشته از عراق به جرگه مخالفان بوش پيوسته اند و حتي بعضي از بازماندگان قربانيان نظامي آمريكا پرچمدار مبارزه براي بازگرداندن نظاميان از عراق شده اند و دمكراتها عمدا از اين فرصت براي تحت فشار قرار دادن بوش و در نتيجه كسب اعتبار براي جناح خود سواستفاده مي كنند. نبايد از نظر دور داشت كه حتي دمكراتها در ماجراي عراق جزو متهمين اين پرونده محسوب مي شوند. تصميم تجاوز نظامي به عراق در مجلس نمايندگان وسنا با اكثريت آرا صورت گرفت و دمكراتها مخالفت قابل ذكري با اصل اشغال عراق نداشتند. لكن با آشكار شدن آثار شكست و ناكامي و ناتواني ارتش آمريكا در عراق با زيركي در جبهه مخالفين قرار گرفتند و با همين شگرد سياسي ـ تبليغاتي توانستند اكثريت كرسي هاي نمايندگي در مجلس نمايندگان و سنا را به خود اختصاص دهند. "
در خاتمه اینکه تا حال ثابت شده است که سران رژیم تروریستی آخوندی تأکید کرده اند هرگزاز توقف غنی سازی اورانیوم عقب نشیی نه خوهد کرد. همانگونه که حاضر نیست دست از دخالت گری در امور داخلی عراق بردارد و در خاورمیانه بحران سازی و جنگ افروزی نکند . البته که این سیاست زنجیره ای مرتبط با اهداف پروژه ی هسته ای و دسترسی به سلاح هسته ای می باشد. با توجه به اینکه رژیم تروریستی آخوندی تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای بیش از دو دهه بطور پنهانی پیگیری کرده است و به خاطرش در عراق دخالت گری می کند ودست به اقدامات تروریستی وتهدید به نابودی زده است و خاورمیانه را بی ثبات وبحران کرده است . اکنون که بدون سلاح هسته ای اینکار را کرده تصور کنید اگر چنانچه روزی دارای سلاح هسته ای شود چه خواهد کرد ؟ بنابراین اخطار می شود که رژیم تروریستی آخوندی تااینجا فقط در سایه و چتر ادامه ی سیاست خائنانه ی مذاکره ومماشات توانسته است سیاست وهدف خود را دنبال کند . لذا اگر سریع این سیاست قطع نگردد وبازهم اروپا تلاش کند همچون آخوندهای حوزه ی علمیه ی قم سفطه گری کند و به سیاست کثیف و خائنانه ی مذاکر ومماشات خودش ادامه دهد. باید گفت که مسئولیت عواقب هرگونه فاجعه ای در منطقه وجهان اینان خواهند بود . هرگرچه آن موقع دیگر گذشته است و کاری نمی شود کرد . چون گفته شده است علاج قبل از وقوع باید کرد.
هوشنگ – بهداد
دوشنبه 28 آبان
-