"فرصت چون رابطه با هسته وگل و خمیر وسوخت وانرژی دارد ورزید نی شده است"

نقد وبررسی" فرصتی برای انصاف ورزيدن (يادداشت روز) روزنامه ی کیهان دوشنبه 28 آبان - 1386
"فرصت چون رابطه با هسته وگل و خمیر وسوخت وانرژی دارد ورزید نی شده است"
در بستر ابداعات و اختراعات ونوع آوری هائی که در رژیم ضد مردمی و قرون وسطائی انجام می گیرد وهمچنان ادامه دارد وهرمدعی و هر پاسدار و بازجوی قلم بر داشته ای تلاش می کند تا بر حیطه ووسعت اختراعات خود بی افزاید . به خصوص یاداشت روز نویسان روزنامه ی کیهان اطلا عاتی –ا منیتی - پادگانی پاسداری سربازجو پاسدار حسین شریعتمدار که ید طولائی به حساب خودش در ریخت شناسی واژه ها و اصطلاحات وکلمات دارند . اکنون به نظر می رسد با عنوان " فرصتی برای فرصت ورزیدن " بدعتی نو در چارچوب عبور از خودکفائی ادبیات به وجود آمده است . زیرا پس از ارائه یا در حقیقت نائل گشتن روشنفکران مدعی روشنفکری به داشتن فهم وشعور کمتر از بزغاله که از سوی پاسدار احمدی نژاد در بجنورد مطرح شده است . البته این ابداع و انختراع و کشف مقایسه عقل وفهم بزغاله ای پس از اجرای نمایش تئاتر سیاسی – مطبوعاتی آزاد کردن گروگان های نظامی انگلیسی ها حاصل شده است که با اهدای هدایای فراوان مورد عفو وبخشش واقع شدند.
از سوی دیگر پس از اینکه وزیر فرهنگ و سانسور و تفتیش عقاید ارشاد نمایشگاه مطبوعات برگزار کرد تا اینکه پاسدار غلامک سپاه پاسداران و گماشته ی ولی فقیه احمدی نژاد جوایز بهترین منتقدین مطبوعاتی دولت اعطاء کند که شامل سربازجو و بازجویان مطبوعاتی بهترین منتقدین مطبوعاتی دولت شد .از جمله این منتقدین مدیر مسئول روزنامه ی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری نماینده ی ویژه ی ولی فقیه در مؤسسه است و همینطور طلبه و بازجوی سابق محمد کاظم انبار لوئی دبیر سیاسی روز رسالت هست که جزو باند انگلیسی و مافیائی دزد بازار مؤتلفه انگلیسی هست. در صورتیکه این منتقدان از بهترین مدافعان ومبلغان دولت می باشند . از طرف دیگر وزیر سانسورجی وممیزگر سوگلی دولت مدعی عدالت محوری اعلام کرده است که بزودی جشنواره ای بین المللی کبوتران حرم پیرامون داستان نویسی در اصفهانبر گزار می کند. . اکنون پاسدار قلم بردست یادداشت روز نویس نیز به تبعیت از فلسفه ی بزغاله شناسی پاسدار احمدی نژاد اصطلاح فرصت ورزیدن را اختراع وکشف کرده است . البته که حاکمان کنونی ، نه اینکه با اصطلاح فرصت وپسوندهای آن هر گز بیگانه وغریبه ونا آشنا نمی باشند . بلکه بر عکس متخصص در دانش و بهره داری فرصت طلبی و همه نوع آن از جمله از موج سواری گرفته تا فرصت سوزی کردن هسته ای می باشند . زیرا که همین تخصص در فرصت طلبی وموج سواری کردن بود که به آخوند کمک کرده است بر اریکه ی قدرت نشینند وآن را ردبست قبضه کنند . هم اینکه در مورد سیاست مذاکره و مماشات کردن در راستای پیشبرد اهداف هسته ای برای دسترسی به سلاح هسته ای در این مورد بسیار حرفه ای می باشند .
اما فرصت ورزیدن دیگه جزو مشتقات و زیر مجموعه ی خیلی جدید فرصت می باشد که تجویز شده است . حتماً که مدل ونمود غنی شده اورانیومی اش می باشد که از فرصت سوزی مشتق شده است که قلم بر دست یادداشت روز نویس به رقیب مغلوب توصیه کرده است که می بایست باید فرصتی داشته باشد که بتواند تمرین فرصت ورزی برای کسب انصاف کند . البته اصطلاح ورزیدن بیشتر شامل گل کوره پزخانه و خمیز نان های معمولی و شیرینی یا گوشت کبابی کوبیده می شود که برای خوب عمل آمدن باید مالش بخورد یا با دستگاه وپا چنگ و دست ها خوب ورزیده شود تاکه بقول معروف خمیر ور بیاید که نان پخته وترد ونرم شود وخوردنش دل درد نیاورد . یااینکه گوشت کبابی سیخ شده بر روی آتش فرو نریزد. بنابراین تا حال شنیده نشده بود که فرصت هم ورزیدنی همچون نوعی خمیز یا خاک کوره پزخانه است که قابل ورزیدن می باشد. شاید چون خمیر و گل با کوره گذاران آتش سر وکار دارند . بنابراین چون با انرژی سوختی سر وکار دارند . پس می تواند به نوعی با فرصت سوزی مذاکره ی هسته ای غنی شده مرتبط باشد و برای تبدیل شدن به سلاح هسته ای ورزیده شده در رابطه باشد که قلم بر دست هسته ای یادداشت روز نویس اکنون از این اصطلاح فرصت ورزیدن استفاده کرده وبه رقیب رهنمود داده است که بایستی همچون دولت نهم از تمرین انصاف داشتن درفرصت ورزیدن شروع کند تا که به فرصت سوزی منصف بودن در بستر سرعت بخشیدن به دسترسی سلاح هسته ای برسد. اما نباید حق جناح مغلوب را نادیده گرفت و فراموش کرد که پیدایش وتخصص فرصت سوزی کردن را خاتمی و اصلا ح طلبان قلابی پی ریزی کردند که اکنون ایدداشت روز نویس فرصتی طلبانه آن را انحصاری اصول گرایان کرده کرده و انصاف را نیز که چاشنی آن کرده است ؛ می بایست خودش شرط انصاف داشتن در مورد رقیب را در نظر می گرفت ورعایت می کرد. سپس ا ینگونه مشابه نا مفهوم بودن اصطلاح انصاف فرصت ورزیدن نسبت به عملکرد رقیب را پیوند به دفاع کردن از پروژه ی هسته ای و افتخارات دولت نهم و روضه خوانی فرصت ورزی خودش می کرد:
اين چندان در ميان اهل سياست خصوصا از نوع اصلاح طلب آن معمول نيست، اما ديروز دو تن از چهره هاي بسيار شاخص جبهه مخالف اصولگرايي ناچار ديپلماسي هسته اي دولت نهم را به دليل دستاورد بزرگ و بسيار باارزش آن در همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي، ستودند. سيدمحمد خاتمي و سيدكمال خرازي رئيس جمهور و وزير خارجه دولت اصلاحات در اقدامي كه بايد آن را به حساب صداقت آنها گذاشت، اذعان كرده اند دستاوردي كه به سبب محتواي گزارش اخير محمد البرادعي نصيب ايران شده، موفقيتي است كه جز ايستادگي دولت نهم علت ديگري نداشته است. ايستادگي كه رئيس دولت نهم البته آن را مولفه اي از ايستادگي رهبري و مردم خوانده است.ديپلماسي هسته اي دولت نهم تا امروز يكي از مهم ترين مجاري تاخت و تاز منتقدان ناصح و عيب جو- هر دو- عليه اصولگرايان بوده است، اگرچه بزرگان جبهه مخالف اصولگرايي همواره از ورود به يك بحث صريح و شفاف در اين باره طفره رفته اند، اما رئوس انتقاد آنها عليه اين نوع خاص از ديپلماسي اكنون از فرط تكرار به كليشه مي ماند و چيز پنهاني درباره آن باقي نمانده است. خلاصه بسيار فشرده و در عين حال دقيق آن انتقادها اين است كه گفته مي شود سياست خارجي دولت اصولگرا «پرهزينه و كم دستاورد» است و ادامه اين روند نه تنها كشور را به درون بحران هاي عميق پرتاب خواهد كرد بلكه خسارت هايي به بار خواهد آورد كه ديگر تا سال ها نمي توان آنها را جبران نمود. در سوي مقابل اصولگرايان استدلال مي كنند اتفاقا اين سياست خارجي برخي از اصلاح طلبان بوده كه تقريبا بدون دستاورد، امتيازهايي بزرگ به دشمنان كشور واگذار كرده و هزينه هايي كلان روي دست كشور گذاشته است.حالا بزرگان اصلاح طلب به جمع ستايندگان مشي اصولگرايانه در سياست خارجي- به ويژه پرونده هسته اي- پيوسته اند. آيا معناي چنين ديدگاهي آن است كه اصلاح طلبان كم كم در حال ايمان آوردن به محاسن اعمال اقتدار و ايستادگي در مقابل دشمنان هستند و بالاخره تكليف آن گزاره هاي ظاهرا جدلي الطرفين چه مي شود؟
پاسدار یادداشت روز نویس شده در دنباله ی یادداشت روز خود ضمن عربده کشی های پوشالی قدرت رژیم تروریستی آخوندی در منطقه را به رخ رقیب دوم خردادی کشیده وبه اینان خرده گرفته است که چرا تلاش نکردند در مذاکرات هسته ای از پیوند زدن موضوع پرونده ی هسته ای به سایر موضوعات در منطقه علیه ی آمریکا استفاده کنند و افزوده که اینان آنچنان دچار ترس ووحشت از قدرت کاذب آمریکا شدند که نتوانستند پیش بینی کنند که چگونه در دوسال گذشته آمریکا در برای پیشروی رژیم تروریستی آخوندی مجبور به عقب نشینی گام به گام شده است .البته اینگونه ادعا کردن نوعی اعتراف به دلیل کودتا ی خزنده و خاموش علیه ی رقیب دوم خردادی می باشد که با یک دست کردن نظام شرایط دخالت گری در عراق وباج گیری کردن هسته ای را شروع کردند . به خصوص اینکه صدور تروریسم و بنیادگرائی از عراق به خاورمیانه را بسط دادند. به هر حال پاسدار هسته ای یادداشت روز نویس چنین برگ برنده ی پیشرفت هسته ای دولت نهم که موجب جلب حمایت خاتمی و خرازی وبه آزمایش گذاشتن ضریب صداقت اسنان را توضیح داده است :
به همين دليل است كه آقايان هرگز حاضر نشدند در مذاكرات خود با غرب، سرنوشت پرونده هسته اي را به ديگر پرونده هاي منطقه اي- كه ايران در آنها نسبت به آمريكا دست بالا دارد- گره بزنند و از قدرت منطقه اي بي بديل ايران به عنوان اهرمي قدرتمند در چانه زني هاي ديپلماتيك استفاده كنند. فرض مستتر در اين نوع نگاه به فرايندهاي حاكم بر جامعه جهاني اين است كه گويي جهان از فرداي روز پايان جنگ جهاني دوم قدمي جلوتر نيامده و قدرت آمريكا نيز روي يك نمودار مستقيم الخط با شيب مثبت روز به روز فزوني يافته است؛ متقابلاً از اين سو نيز گويي كه ايران هنوز همان كشور نحيف و بي سرمايه اي است كه بايد حد خودش را بشناسد و به آنچه «بزرگترها» به آن مي دهند قناعت كند تا مبادا دردسر درست شود. اين چنين خطي ديدن روند تحولات بين المللي و نگاه كم عمق به توانايي ها و مشكلات خود و دشمن، بيش از آنكه ساده انگاري باشد خودفريبي است

در خاتمه اینکه پاسدار یادداشت روز نویس زیادی کرکری ولغز خوانی هسته ای کرده است .چون زیادی با عجله دویده و فرصت ورزی انصاف کرده است. بنابراین چون بدن وکله واندامش زیاد داغ شده و جوش آورده است . نمی داند که شب دراز است و قلندر هشیار وبیدار و بقول معروف سر گنده بر زیر لحاف است . ضمن اینکه کتمان می کند که اگر آمریکا تا حال واکنش مناسب نشان نداده است چشمش به دنبال اروپا و سیاست خائنانه ی مذاکره و مماشات هسته ای بوده است تا که بداند بالاخره نتیجه ی نهائی چه می شود و به کجا می انجامد ؟ البته که آمریکا و اروپا با کمک و رهنمود لابی های طرفین و به خاطر ادامه ی سیاست حمایت از دوم خردای ها و به امید بازگشت بقدرت مجدد اینان است که مجوز داده شده این سیاست خائنانه ی مذاکره ی هسته ای ادامه یابد . اگر نه پوزه زدن رژیم برای شان بسیار آسان است. کافیست که سیاست بر توی لیست رفتن نام سپاه پاسداران وتحریم اقتصادی از آمریکا به اروپا سرایت کند و بر چین و رو سیه فشار اقتصادی وارد شود. آنگاه مشخص خواهدشد که آن موقع پاسدار یادداشت روز نویس دست به چه نوع آوری واژگان واصطلاحات اختراعی وترکیب و تلفیق حوزه ی علمیه ی قم و دانش هسته ای پاسداران و بازجویان مطبوعاتی شده خواهد زد و چگونه نمایش قدرت وارونه خواهد داد ؟ گو اینکه از هم اکنون نیز پاسدار احمدی نژاد به دوره گردی وگدائی و تملق گوئی از شیخ نشین های منطقه زده است که همه هم رابطه ی بسیار خوب ونزدیکی با آمریکا وحتی برخی از اینان رابطه ی دیپلماتیک با اسرائیل دارند که این پاسدار می خواهد نابودش کند.
هوشنگ - بهداد
دوشنبه 28 آبان
-