"ارگان های سربکوبگر زیر فرمان ولی فقیه حق دخالت در سیاست وقدرت اجرائی دارند وجناح ها نیز باید مطیع رهبر باشند"

نقد وبررسی " نيروهاي مسلح و دخالت در سياست" روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 7 آذرماه سال -1386
"ارگان های سربکوبگر زیر فرمان ولی فقیه حق دخالت در سیاست وقدرت اجرائی دارند وجناح ها نیز باید مطیع رهبر باشند"
گفته می شود خانم هائی که علاقه دارند در موقع پیری بیشتر مورد جلب توجه همسران مردان خود واقع شوند بهتر است که به عتیقه فروشان وصلت وازدواج کنند تا که ارزش آنان در زمان کهولت بالا رود. همچنین یک روزی اکبر گجی معروف در کنفرانس برلین امام راحل را به موزه فرستاد . گرچه این نظر برایش گران تمام شد و به خاطر ذوق زدگی در برلین، ناشی از خوشباوری به قدرت کاذب اصلاح طلبان قلابی شده بود که امام را به موزه فرستاد . از سوی دیگر با مشاوره ومشورتی که با سعید حجاریان تئوریسین معروف دوم خردادی داشت دوتائی یک زمانی در روز نامه صبح امروز باورشان شده بود که در این رژیم با بودن سید خندان والبته لی فقیه منتسب به وحی و اراده ی سیاسی برتر راستی راستی دانستن حق همگان می باشد که اینان هم می توانند نظراتی را بیان کنند که بقول خودشان آزادی قبل از بیانش نباشد وتضمینی هم برای پس از بیانش باشد . ولی هر دو مهره بهای پر هزینه ای را برای این ادعا ونظرات خود پرداختند . البته هزینه ناشی از این بود که چون از حلقه و گردونه ی خیلی خودی بیرون پرتاب شده بودند که یکی هزینه گلوله بر فک و دیگر زندان واعتصاب غذا و مانیفست جمهوریخواه نویسی در زندان را نیز متقبل شدند . ولی اگر اکنون همان ادعای کاذب دانستن حق همگان است برلی مبتکرانش گران تمام شد . ا ولی اکنون برخی که شرایط ویژه دارند و از حق بیشتر دانستن برخور دارند و حتی می توانند در ضمن حامی ومبلغ پاسدار رئیس جمهور غلامک سپاه پاسداران وگماشته ی ولی بودن بودن صاحب دریات جایزه ی بهترین منتقد مطبوعاتی دولت نیز باشند ومی توانند در رونامه ی اطلاعاتی – امنیتی – پادگانی خود برای کوبیدن رقیب با اصطلاح دانستن حق همگان است ستون پنجم دشمن وهمکار دستگاه های جاسوسی بیگانه معرفی کنند واز این حربه به عنوان اهرم چماق استفاده کنند. همانگونه که اکنون همتای ایشان در روزنامه ی جمهوری اسلامی سراغ موزه رفته است ودر غرفه وبخش عتیقه و فسیل و اختاپوس شناسی آن سرک کشیده است ودر حالت خواب نما شدگی از جملات قصار امام راحل نقل قول نيروهاي مسلح و دخالت در سياست یا عدم دخالت آنان در سیاست را کرده است ودر دنباله زیرآب را کاملاً زدهریش وقیچی را به ولی فقیه داده است. آنهم درست در شرایطی که بیش از دو ونیم سال است که سپاه پاسداران و باند مافیائی اطلاعاتی – امنیتی سازمان دهی شده در بیت رهبری دست به کودتای خزنده ی خاموش علیه ی رقیب دوم خردادی زده اند و قدرت را قبضه ونظام را یک دست کرده اند و یک پاسدار رارئیس جمهور کرده اند و سپاه پاسداران تسلط بر تأسیسات هسته ای انداخته است و منابع اقتصادی ونفتی و گازی را در اختیار وانحصار خود گرفته است و یک پاسدار را از سررستی هیئت مذاکر ی هسته ای کنارگذشته ویک پاسدار موجی دیگر را جایگزین آن کرده است ویک پاسدار غارتگر دیگر را نیز مشاور اقتصادی پاسدار رئیس جمهور کرده است .
بلی سپاه پاسداران بیش از دو ونیم سال است که هر روز هماش و رزمایش و مانور نظامی بر گزار می کند و در ادامه ی موشک های دور برد آزمایش می نماید . مهمتر اینکه پاسدار رئیس جمهور از بدو آغاز کارش همه جا فریاد ونعره دفاع از پروژه ی هسته ای را سر داده است و از خبر های خوش غنی سازی اورانیوم و برگزاری جشن هسته ای در نطنز و تأکید بر عدم عقب نشینی ارانیوم غنی سازی شده داده است. همچنین دولت از سوی نیروی انتظامی و طرح امنیت اجتماعی چندین ماه است که شرایط اعلام ناشده ی حکومت نظامی در سراسر ایران را حاکم وتحمیل کرده است ودانشگاه ها را تبدیل به پادگان نظامی کرده است .
تازه پس از حضور بسیجیان وسپاه پاسدران در پای صندوق خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم آنگونه چشمگیر و پررنگ و ابهام آمیز بود که آخوند کروبی یکی دو هفته قبل از برگزاری این نمایش به این حضور اعتراض کرد و گفت که حضور نیروهای نظامی در پای صندوق های آرای انتخاباتی غیر قانونی وخلاف قانون اساسیی می باشد . بهر حال شاهد بودیم که چگونه به همت حضور این ارگان های فاشیستی مسلح وشبه نظامی در پای صندو ق های آرای انتخاباتی نتجه منجر به معجزه ی حماسه ساز انتخاباتی شد و یک پاسدار گمنام در برابر رفسنجانی به پیروزی رسید؟! اما اکنون که نام سپاه پاسداران توی لیست تروریست از سوی آمریکا رفته است و مورد تحریم اقتصادی واقع شده است و علناً بخشی از نقش و وظایف سرکوبگری داخلی سپاه پاسداران به زائده ی خود بسیج به عنوان جانشین محول ومنتقل شده است تا جائیکه با نمایش رژه و سان روز بسیج ولی فقیه حضور یافت و در دفاع از مردم فلسطین در برابر برگزاری کنفرانس صلح آناپولیس وارد صحنه شده و آن را کنفرانس شکست خورده ی پائیزی نامید. بهر صورت با بسیج صف آرائی قدرت شده است . مهمتر اینکه اکنون در برابر نظر قوه ی قضائیه که اعلام کرده است حسین موسویان سر پرست اسبق هیئت مذاکره کننده ای هسته ای با اروپا جاسوس و خائن هسته ای انگلیس نمی باشد . ولی در واکنش به این نظر بلافاصله بسیج با فریاد مرگ بر شازشکاران انگلیسی با شرف و هویت بازی نکنید وجاسوس هسته ای انگلسی را تبرئه نکنید به قوه ی قضائیه پاسخ داده است . بالاخره اینکه اکنون سرمقاله نویس تازه از خواب عمیق برخاسته و خواب نما شده و چنین در ابتدای سرمقاله ی خود در مورد بسیج آغاز کرده تا جائی که خمینی هم در زمره ی دشمنان خدا و جریان فاسد قرار گرفته شده است:
"هفته بسيج رو به پايان است و اين سئوال كه رابطه بسيجيان با سياست چگونه بايد باشد همچنان مورد بحث صاحبنظران دو جناح سياسي مطرح كشور مي باشد. اين سئوال هر چند از مدتها قبل مطرح بود ولي اخيرا و در آستانه هفته بسيج يكي از ائمه جمعه با طرح مجدد آن و اعلام اين نكته كه نسبت دادن اين مطلب به امام كه سپاه پاسداران و بسيج به عنوان نيروي نظامي نمي توانند در سياست دخالت كنند كار دشمنان خدا و جريانات فاسد است بار ديگر اين موضوع را به يك بحث داغ در مطبوعات و محافل سياسي تبديل كرد. در مقابل يكي از روحانيون سرشناس جناح اصلاح طلب در واكنش به اين اظهارات گفت : حمايت سپاه و بسيج از حزب يا جريان خاصي در كشور كاري است كه اين نهاد مقدس را در نظر افكار عمومي از هم مي پاشد و امام بارها فرموده اند نه تنها سپاه بلكه كل نيروهاي مسلح در مسايل سياسي اختلافي نبايد دخالت كنند"
سرمقاله نویس در دنباله نقل قول کردن نظرات جناح حاکم ومغلوب پیرامون نقش ارگان های سرکوبر در امور سیاسی را پیگیری کرده و دلایل خاص خودش را مطرح کرده است که در حقیقت در دفاع از دخالت گری در قدرت سپاه وبسیج و برای ماستالی کردن نظرات خمینی عدم دخالت ارگان نظامی در سیاست با جایگزین کردن نظر ولی فقیه ، همه را وادارا به اطاعت کردن از نظرات و جایگاه ولی فقیه کرده که وی راماورای قدرت جناجی و باندی خوانده است ودر نهایت اینگونه به رقیب حاکم و جناح مغلوب پیام فرمانبرداری و مطیع شدن داده است.
"جنا ح هاي داخلي و خارجي مرتبط با اصل نظام و كشور مطرح مي شوند نيروهاي مسلح نيز در مورد آنها موضع مشخصي داشته باشند. برخورداري از موضع مشخص و روشن در مسائل كلي سياسي هر چند مي تواند از مصاديق دخالت در سياست محسوب گردد لكن امري لازم براي همه از جمله نيروهاي مسلح است تا بتوانند براساس آن در مواقع لازم به وظيفه خود عمل نمايند. طبيعي است كه در اين قبيل مسائل مواضع نيروهاي مسلح بايد با فرماندهي كل قوا منطبق و برگرفته از آن سياست باشد. نيروهاي مسلح اعم از ارتش سپاه بسيج و نيروي انتظامي همانند فرماندهي كل خود كه در مرتبه اي فوق جناح بندي هاي سياسي قرار دارد بنابر وظيفه ذاتي خود حراست از كيان انقلاب نظام و كشور را برعهده دارند و اگر وارد دسته بندي هاي سياسي شوند از انجام وظيفه اي كه برعهده دارند باز خواهند ماند. مفاسد بي حد و مرزي كه در كشورهاي تحت حكومت هاي متكي بر حمايت نظاميان گريبانگير مردم آن كشورها شده از عواقب سو بي توجهي به همين واقعيت است مفهوم پنجم كه نوع زيانبارتر دخالت در سياست است برعهده گرفتن مستقيم نقش احزاب و گروه هاي سياسي توسط نظاميان است . در اين حالت نظاميان مستقيما در اموري از قبيل انتخابات دخالت مي كنند و همچون احزاب به فعاليت هاي سياسي مي پردازند. "
درخاتمه اینکه چون نظرات سرمقاله نویس روزنامه ی جمهوری اسلامی بازتاب دهنده ی نکته نظرات ولی فقیه است که بطور غیر مستقیم بیان می شود . بنابراین نویسنده تلاش کرده است تاکه برای کنترل شرایط و جلوگیری کردن از انتقادات به نقش دخالت گر سپاه و بسیج که از سوی اصلاح طلبان مطرح می شود از وحشت دامنه دار وهمه گیر شدنش در جامعه و ضربه پذیرشدن ارگانی که خمینی گفته بود اگر سپاه نبود نظام هم نبود . متقابلا برای افسار زدن به دهنه ی باندهای مافیائی سنگر گرفته پشت پاسدار احمدی نژاد وسپاه پاسداران و بسیج که زیادی علیه ی رفسنجانی مانور ندهند وتهدید نکنند و اوضاع را آنگونه بحرانی نکنند که افشاگری ها واعترافات آنگونه شودکه از کترل خارج شود. لذا خطا به اینان نیز گفته است که ولی فقیه به عنوان فرمانده ی کل قوا می باشد و فقط ایشان است که حق دخالت گری و اظهاار نظر در مورد سپاه و بسیج دارد ونه شما ، اما واقعیت این است چون رفسنجانی رئیس مجمع خبرگان شده است که هرگز خوشآیند ولی فقیه نمی باشد . ازسوی دیگر جایگاه ولی فقیه و ادامه ی موقعیت آن بستگی به حمایت سپاه پاسداران و بسیج دارد. همینطور به حمایت سایر ارگان های حکومتی گره خورده است که در اصل دست بالای قدرت را سپاه پاسداران دارد و ولی فقیه معتاد در چنگال سپاه پاسداران اسیر می باشد . بنابراین واگذاری ظاهری کل قدرت و اختیارات به ولی فقیه به عنوان فرمانده ی کل قوا یعنی انتقال قدرت به سپاه اسداران است و تلاش برای علنی کردن به رسمیت شناختن و نه دخالت گری این ارگان فاشیستی و شبه فاشیستی بسیج در امر سیاست و درقدرت اجرائی وهسته ای و اقتصادی در شرایط ضروری می باشد که اکنون همین نقش را نیز برعهده دارد . بیان این توجیه کاری فقط برای مهار ردن باند مافیائی تحجر گرا ورافه پرست حاکم و ساکت وخاموش کردن صدای اعتراضی دوم خردادی ها می باشد . البته تذکر داده شد که چون سرمقاله نویس از رفسنجانی دفاع می کند خواسته شده که باندهای مافیائی اطراف پاسدار احمدی نژاد گیر به وی ندهند. اما اکنون که داستان جنگ قدرت علنی شده است که سخت به بحران هسته ای و خیمه شب ازی انتابات ملس هشتم پیوند خورده است نه اینکه کنترل شدنی نمی باشد، بلکه هر چه به زمان برگزاری این نمایش نزدیک تر می شود بازهم نزاعو رقابت وتضاد و انتقاد ها و افشاگر و تهدید ها و خلاصه حضور ررنگ تر سپاه و بسیج و نیروی انتظامی در منازعات سیاسی و جناحی و باندی خیلی رادیکال تر خواهد شد هوشنگ - بهداد.
چهار شنبه 7 آذرماه سال -1386